Vaimo murtautui kännykkääni, millaisen tuomion voi saada?
Niin. Tämä oman elämänsä Jane Bond murtautui yöllä hallussani olevaan työsuhdepuhelimeeni, koska epäili pettämisestä ja valehtelusta. Näistä asioista on viime aikoina runsaasti keskusteltu mutta olen kieltäytynyt antamasta hänen tutkia puhelintani tietoturvaan, lakiin, sopimuksiin, yksityisyydensuojaan, viestiliikenteen suojaan, luottamuksellisuuteen ja yleiseen luottamukseen vedoten. Olen kyllä avoimesti kertonut keiden tai millaisten epäilyksenalaisten henkilöiden kanssa ja millaisista asioista olen viestitellyt. Näköjään luottamusta sanani ei ole, vaan pitää ryhtyä rikolliseksi.
Olen aika tyrmistynyt tilanteesta. Tämä voi johtaa eroon, mutta ensin minun pitää ratkaista, ilmoitanko asiasta poliisille. Millaisen tuomion tästä rikoksesta voi saada? Onko kenelläkään kokemuksia? Oppiiko vaimo tuomion myötä kunnioittamaan lakeja ja toista ihmistä?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisprosessia harkitsen oman selustan turvaamiseksi. Kännykässäni on asiakkaiden liikesalaisuuksia, poliittisten luottamustoimen salassapidettäviä asioita, mahdollisesti turvaluokiteltua tietoa, sekä tietysti ihan vaan henkilökohtaisesti luottamuksella ihmisten kertomia yksityisasioita. Jos jotain näistä nyt leviää vääriin käsiin, niin minulla pitäisi olla näyttöä siitä, etten ole rikkonut itse lakeja tai sopimuksia vaan joku muu on rikollisesti nämä tiedot saanut haltuunsa. Mulla on esim. velvoite pitää puhelin aina lukittuna ja mukanani. Mutta enpä arvannut, että nukkuessani kotona lukkojen takana puhelimen pito yöpöydällä laturissa onkin suurin tietoturvariski.
-ap
Uskottavuutesi kärsii, kun et osaa päättää kykenikö vaimo arvaamaan salasanasi vai menikö känny sim-lukitukseen hänen epäonnistuttuaan.
Salasanamahdollisuuksia on niin paljon, että yksikään ihminen ei arvaamalla pysty kännykkääsi avaamaan, kyllä siihen tarvittaisiin jotain koodaamistaitoja ja muuta osaamista.
Vaimo on varmaan alottanu vakoiluprosessin jo hyvissä ajoin selvuttämällä näppäinlukitukaen koodin. Meillä ainakin jo 8-vuotias lapsi kykenee tähän, miksei aikuinenki.
-ei ap
Jokaisen isänmaallisen kansalaisen velvollisuus on ilmoittaa viipymättä poliisille jos epäilee rikoksen tapahtuneen. Mitkään sukulais- tai perhesuhteet eivät saa estää oikeuden tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisprosessia harkitsen oman selustan turvaamiseksi. Kännykässäni on asiakkaiden liikesalaisuuksia, poliittisten luottamustoimen salassapidettäviä asioita, mahdollisesti turvaluokiteltua tietoa, sekä tietysti ihan vaan henkilökohtaisesti luottamuksella ihmisten kertomia yksityisasioita. Jos jotain näistä nyt leviää vääriin käsiin, niin minulla pitäisi olla näyttöä siitä, etten ole rikkonut itse lakeja tai sopimuksia vaan joku muu on rikollisesti nämä tiedot saanut haltuunsa. Mulla on esim. velvoite pitää puhelin aina lukittuna ja mukanani. Mutta enpä arvannut, että nukkuessani kotona lukkojen takana puhelimen pito yöpöydällä laturissa onkin suurin tietoturvariski.
-ap
Uskottavuutesi kärsii, kun et osaa päättää kykenikö vaimo arvaamaan salasanasi vai menikö känny sim-lukitukseen hänen epäonnistuttuaan.
Salasanamahdollisuuksia on niin paljon, että yksikään ihminen ei arvaamalla pysty kännykkääsi avaamaan, kyllä siihen tarvittaisiin jotain koodaamistaitoja ja muuta osaamista.
Minun ei tarvitse päättää moisia. En tiedä miten ja miksi hän sai SIM-lukituksen aikaan, eikä edes kiinnosta, mutta puhelimen avaamiseen hän käytti sormenjälkitunnistusta. Ryökäle varasti sormenjälkeni nukkuessani ja aukaisi sillä luurin.
-ap
😂😂👍🏻
Seuraavaksi vie sulta sun verkkokalvot sekä DNA:n.
Pakene hyvä mies nyt äkkiä!!
(Tai sitten myös vähän vähemmän agenttileffoja voisi olla hyvä.)
Kannattaisi panostaa näihin provoihin edes keksimällä uskottava tarina ja johdonmukaiset vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Kirjoituksen perusteella ("oman elämänsä Jane Bond", "ryökäle") tämä vaikuttaa joltain 10-vuotiaan ainekirjoitukselta. Mene takaisin Porvooseen harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Huono. Niin huono. Todella huono. Täysin epäuskottava toi sun selitys, miten se meni.
Vaimoshan vois mennä töihin salaiseen palveluun, kyn osasi murtautua sun työpuhelimeen. Oikeesti.
Niinpä, siksi sanoinkin "oman elämänsä Jane Bond". Paitsi että olen tyrmistynyt ja varsin loukkaantunut, niin tämä koko touhu sormenjälkikikkailuineen on jollain lailla huvittavaa, siis se, että aikuinen ihminen saa edes päähänsä ryhtyä moiseen.
Epäuskottavuus on oma ongelmasi, joskus totuus on taruakin ihmeellisempää. Nyt kävi ainakin näin.
Iloinen olen siitä, että vaimon epäilyt saivat pahasti kuonoon, sillä olin ollut täysin rehellinen ja puhunut totta, eikä mitään salattua tai epäilyttävää löytynyt, vaikka olinkin viestitellyt muiden naisten kanssa kohtalaisen syvällisiä ja intiimejä juttuja. Olin niistä kuitenkin kertonut rehellisesti.
-ap
Olit siis pettänyt.
Ero on hyvä ratkaisu molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono. Niin huono. Todella huono. Täysin epäuskottava toi sun selitys, miten se meni.
Vaimoshan vois mennä töihin salaiseen palveluun, kyn osasi murtautua sun työpuhelimeen. Oikeesti.Niinpä, siksi sanoinkin "oman elämänsä Jane Bond". Paitsi että olen tyrmistynyt ja varsin loukkaantunut, niin tämä koko touhu sormenjälkikikkailuineen on jollain lailla huvittavaa, siis se, että aikuinen ihminen saa edes päähänsä ryhtyä moiseen.
Epäuskottavuus on oma ongelmasi, joskus totuus on taruakin ihmeellisempää. Nyt kävi ainakin näin.
Iloinen olen siitä, että vaimon epäilyt saivat pahasti kuonoon, sillä olin ollut täysin rehellinen ja puhunut totta, eikä mitään salattua tai epäilyttävää löytynyt, vaikka olinkin viestitellyt muiden naisten kanssa kohtalaisen syvällisiä ja intiimejä juttuja. Olin niistä kuitenkin kertonut rehellisesti.
-ap
No niin, eli olit siis antanut aihetta epäilyille. Minkä hel vetin takia viestittelet intiimisti muiden kanssa? Ei ihme, että vaimos teki noin alhaisen tempun. Nyt eroatte ja vähän äkkiä, tampiot.
Voisin vielä lisätä, että juotti minut illalla humalaan jotten heräisi operaation aikana, mutta kyllä minä ihan itse sen viinin join, vaikkakin "kannustettuna" joten ehkä teko oli enemmän opportunistinen sen suhteen.
-ap
Väitän, että avaus on provo. Aihe on sellainen, josta olisi voinut tehdä asiallisenkin avauksen. Miksi joidenkin ihmisten mielestä on hyväksyttävää murtautua toisten viestintävälineisiin?
Vierailija kirjoitti:
Voisin vielä lisätä, että juotti minut illalla humalaan jotten heräisi operaation aikana, mutta kyllä minä ihan itse sen viinin join, vaikkakin "kannustettuna" joten ehkä teko oli enemmän opportunistinen sen suhteen.
-ap
Lopeta nyt jo ajoissa! Tää alkaa olla jo tasoa vuoden surkein provo.
Ja se ei ole vähän se.
Olet sinä kyllä aikamoinen satusetä tai -täti. Eilen kirjoitit raskauden tuomista muutoksista vaimosi kehoon. Vaimo lienee myös sama, joka käyttää liikaa autosi. Näitä juttuja riittää. Sinut tunnistaa jo kirjoitustyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Pin-koodi on neljä numeroa ja sen selvittämiseen ei puolisolta tarvita ihme temppuja.
Kyllä minäkin suosittelen eroamaan ihan suosiolla. Vaimosi voi etsiä mukavan ja luotettavan kumppanin ja itse saat jatkaa intiimejä keskusteluja vieraiden naisten kanssa. Siis oikea ein-win-tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Pin-koodi on neljä numeroa ja sen selvittämiseen ei puolisolta tarvita ihme temppuja.
Ei tällä ole edes väliä! Sehän kun olikin kuulemma sormenjälkitunniste, jolla luuriin mentiin sisään 😂👌
kyllä on paska parisuhde teillä.
toinen haluaa nähä kännykän.
ja toinen joka on puhas pulmunen ei sitä suostu näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Omassa puhelimessani puhelimen pin-koodi on viisi numeroa. En ole matematiikasta niin paljon kiinnostunut, että tietäisin kuinka lasketaan montako eri vaihtoehtoa siinä silloin on. Maallikkona en liioin keksisi muita vaihtoehtoja sen selvittämiseen kuin yrittää lasin sormenjäljistä päätellä, mitkä ovat käytetyimmät numerot, ja silloinkin vaihtoehtoja on niin paljon, että todennäköisesti menisi lukkoon ennen kuin arvaisi oikean.
Mikä ammatti on sellainen, jossa pitää kantaa känykkää koko ajan mukana lukittuna?
Meillä on työpuhelimisissa salasana, ilmeisesti myös teillä koska puhelinta ei ole saatu auki ja se on päätynyt SIM tilaan.
Vaimoshan vois mennä töihin salaiseen palveluun, kyn osasi murtautua sun työpuhelimeen. Oikeesti.