Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.
Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).
Kommentit (192)
Pomon ilme kun sinulla lurahtaa housuun ja joudut olemaan koko päivän töissä ripulilta lemuten...
Itselläni sama tauti ja kyllä, kerran jo kävi niin että en ehtinyt vessaan. En mennyt töihin.
Jos itelle tulisi samanlainen tilanne, niin menisin vittuillakseni paskomaan ja oksentamaan työpaikan lattialle. Samalla palvellen asiakkaita tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin lohduttavaa, että joku uskoo provoksi. Ikävä kyllä totisinta totta. Pieni firma ja pomo on firman perustaja ja suunnilleen jumalasta seuraava noin niin kuin muutenkin.
Aivan älytyöntä, itse pienen firman yrittäjänä olen porukalle sanonut ettei sairaana töihin, kohta on koko sakki taudissa! Joskus olen samasta syystä jonkun passittanut kotiinkin kesken työpäivän.
Tossa kunnossa ei kyllä vauvapalstalla hilluttais
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?
Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.
Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.
No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.
Tämä on yleinen virhekäsitys. Työterveyshuolto on pakko järjestää, mutta laki vaatii vain työperäisten sairauksien hoidon ja senkin saa järjestää terveyskeskuksen kautta (tosin soppari pitää olla sinnekin). Yleinen sairaanhoito joka kattaa flunssat ja muut ei-työperäiset sairaudet on aina työnantajan tarjoama etu. Suurin osa työnantajista sen kuitenkin järjestää.
Niin? Mikä oli yleinen virhekäsitys? Ap sanoi, ettei heillä ole työterveyshuoltoa ja sellainen on pakko olla, vaikka sitten se kaikista suppein vaihtoehto.
Mutta jos on se minimityöterveyshuolto, niin ei sinne auta soitella sairastapauksissa. Ei sieltä saa lääkäriaikaa eikä sairaslomatodistusta, ne on haettava omasta terveyskeskuksesta.
Kommentoin ap:lle, että soittaa liittoon, koska työterveyshuoltoa ei ole järjestetty. En missään vaiheessa kirjoittanutkaan, että pitäisi olla työterveyshuolto, josta saisi apua nyt tähän akuuttiin ongelmaan. Mutta jos työnantaja on noin mulkvisti, niin ihan piruuttani ilmoittaisin liittoon, että työnantaja ei ole hoitanut lain määräämiä velvollisuuksiaan.
Eikö pomo tajua sitä tosiasiaa, että ei kukaa halua vatsatautista omalle kohdalle asiakaspalvelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.
No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.
Mutta työterveyssopimuksen sisältö ei välttämättä sisällä sairausvastaanottoa, ainoastaan lakisääteiset tarkastukset.
Ei välttämättä sisällä, mutta silti työnantaja rikkoo lakia.
En ymmärrä näitä kommentteja tyyliin "miten voit vauvapalstailla kipeänä, et ole oikeasti kipeä kun pystyt". Haloo, mitä pinnistelyä se muka vaatii? Puhelin kädessä sängyssä tai läppäri sängyn vieressä jakkaralla, kuten minulla (olen kovassa flunssassa nyt). Tosi outoa olla kitkerä ja kateellinen(?) p*skataudissa, kuumeessa tms. olevalle! Ei saisi itseään mitenkään viihdyttää, ei edes siellä sängyn pohjalla. Pitää vain maata liikkumatta kuin kuollut tai nukkua, muuten et ole näiden eksperttien mielestä Oikeasti Sairas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yleinen virhekäsitys. Työterveyshuolto on pakko järjestää, mutta laki vaatii vain työperäisten sairauksien hoidon ja senkin saa järjestää terveyskeskuksen kautta (tosin soppari pitää olla sinnekin). Yleinen sairaanhoito joka kattaa flunssat ja muut ei-työperäiset sairaudet on aina työnantajan tarjoama etu. Suurin osa työnantajista sen kuitenkin järjestää.
Niin? Mikä oli yleinen virhekäsitys? Ap sanoi, ettei heillä ole työterveyshuoltoa ja sellainen on pakko olla, vaikka sitten se kaikista suppein vaihtoehto.
Mutta jos on se minimityöterveyshuolto, niin ei sinne auta soitella sairastapauksissa. Ei sieltä saa lääkäriaikaa eikä sairaslomatodistusta, ne on haettava omasta terveyskeskuksesta.
Kommentoin ap:lle, että soittaa liittoon, koska työterveyshuoltoa ei ole järjestetty. En missään vaiheessa kirjoittanutkaan, että pitäisi olla työterveyshuolto, josta saisi apua nyt tähän akuuttiin ongelmaan. Mutta jos työnantaja on noin mulkvisti, niin ihan piruuttani ilmoittaisin liittoon, että työnantaja ei ole hoitanut lain määräämiä velvollisuuksiaan.
Jonka jälkeen ap:lle näytetään ilmoitustaululla lojuva kopionivaska, jossa kerrotaan työterveyspalveluista. Ja työnantaja kaiva esille sopimuksen, jonka päiväys on jostain 7 vuoden takaa eli ap siinä heikoilla tulee olemaan ilmoituksensa kanssa. Mistä seuraa se, että ap:n myöhästelyt, poissaolot jne, on entistä tarkemmassa syynissä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja tyyliin "miten voit vauvapalstailla kipeänä, et ole oikeasti kipeä kun pystyt". Haloo, mitä pinnistelyä se muka vaatii? Puhelin kädessä sängyssä tai läppäri sängyn vieressä jakkaralla, kuten minulla (olen kovassa flunssassa nyt). Tosi outoa olla kitkerä ja kateellinen(?) p*skataudissa, kuumeessa tms. olevalle! Ei saisi itseään mitenkään viihdyttää, ei edes siellä sängyn pohjalla. Pitää vain maata liikkumatta kuin kuollut tai nukkua, muuten et ole näiden eksperttien mielestä Oikeasti Sairas...
Jos pystyy läppäriä käyttämään kotona, niin miksi se ei onnistuisi töissä? Sielläkin on vessa, kuten pomo sanoi.
Seuraava eduskunta voisisäätää lain, jonka mukaan 1. sairaspäivä on palkaton.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän oksennetaan ja ripuloidaan taukoamatta. Kun ei pääse lääkäriinkään. Ei samalla kyllä pysty palstailla
Onneksi meillä on se systeemi, että jokaisesta palkallisesta sairauspäivästä on oltava lääkärintodistus,mikään sairaanhoitajan puhelintodistus ei riitä. Oksennustaudit sairastetaan omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että olet ollut aiheettomilla sairaslomilla useamminkin, koska esimiehesi epäilee että et ole oikeasti sairas. Kannattaisi olla aina rehellinen niin ei tuollaiseen tilanteeseen joudu. Lintsareita on maailma väärällään.
On muakin epäilty, vaikken ole eläissäni lintsannut päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy läppäriä käyttämään kotona, niin miksi se ei onnistuisi töissä? Sielläkin on vessa, kuten pomo sanoi.
Ja kaupassakin kassakone siirretään vessaan, niin vatsatautinen myyjä voi ripuloida samalla kun myy mm. elintarvikkeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa työehtosimuksissa on näin nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa työehtosimuksissa on näin nyt jo.
Työehtosopimuksissa :D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on se systeemi, että jokaisesta palkallisesta sairauspäivästä on oltava lääkärintodistus,mikään sairaanhoitajan puhelintodistus ei riitä. Oksennustaudit sairastetaan omaan piikkiin.
No tuossa tapauksessahan työntekijä sitten vain raahautuu paikalle sinne lääkäriin, ei ne oikeastaan voi sitä kieltää. Ei kyllä mahda olla kovin hyvä ilmapiiri ja työteho työpaikalla, jos tahallaan pitää kiusata työntekijöitä ja vielä terveydenhuollon henkilökuntaa ja muita asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Työnantajan on toki järjestettävä ehkäisevä työterveyshuolto, mutta ei sairauden hoitoa. Ota selvää asioista ennen kun keuhkoat.
Luojan kiitos olen nykyään freelancer. En itsekään jaksanut tuota kyttäämistä ja lyttäämistä. Ennemmin maksan työterveyshuoltoni itse, mitä luovun ihmisoikeuksistani palkkatyössä.
Sairaalassa toimistotyötä, mutta ei terveydenhoitohenkilökuntaa.