Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.
Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Meillä saa *kaikkimahdollisetkirosanattähän* ja luurin korvaan kun sairaslomasta ilmoittaa. Laitan nykyään viestillä, ei kiinnosta kuunnella haistattelua asiasta jolle en mitään voi.
Mulle taas esimies huusi, miksen soittanut etukäteen edellisenä iltana. No en ole mikään ennustaja.
Mä oon saanut saman huudon ja käskyn, että voin varastossa purkaa kuormaa ei tarvi olla myymälän puolella. Mulla oli lääkärintodistus, mutta potkujen pelossa uutena työntekijänä vielä koeajalla oikeasti menin sinne töihin ja 40 asteen kuumeessa (mittasin sen vielä kahvitauolla) keuhkokuumeessa purin jotakin 20kg koiranruokasäkkejä yms.
Vierailija kirjoitti:
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Tuossa tilanteessa ei muuta kuin "kultapieni", laita ilo kiertää: muutama tunti vatsurissa töissä niin kaikki kultapienet on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pomo on vastuussa siitä että sinä et tee töitä?
Miksi sinulle pitäisi maksaa euroakaan kun et tee töitä?
Kun meillä on sellainen laki maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?
Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.
Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.
No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.
Työterveyshuolto voi tarkoittaa sitä että työterveys hoidetaan terveyskeskuksesta.Lain mukaan työterveys kartoittaa että onko työpaikka turvallinen ja terveellinen ja sen voi hoitaa joku konsultti. kaikki muu lääkärikäynnit yms on ylimääräistä, ei pakollista.
Ei voi altisteisessa työpaikassa hommaa hoitaa mikään konsultti. Määräaikaistarkastukset suorittaa hoitaja ja lääkäri. Riippuu siis täysin toimialasta mitä lakisääteiseen osuuteen kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sanoi pomo, ei johtaja!!! Käykää korkeakoulut, niin meillä kaikilla on parempi olla.
Tiedän mitä kirjoittaja tällä hakee, mut ei suomalaiset tällasia ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Meillä saa *kaikkimahdollisetkirosanattähän* ja luurin korvaan kun sairaslomasta ilmoittaa. Laitan nykyään viestillä, ei kiinnosta kuunnella haistattelua asiasta jolle en mitään voi.
Mulle taas esimies huusi, miksen soittanut etukäteen edellisenä iltana. No en ole mikään ennustaja.
Mä oon saanut saman huudon ja käskyn, että voin varastossa purkaa kuormaa ei tarvi olla myymälän puolella. Mulla oli lääkärintodistus, mutta potkujen pelossa uutena työntekijänä vielä koeajalla oikeasti menin sinne töihin ja 40 asteen kuumeessa (mittasin sen vielä kahvitauolla) keuhkokuumeessa purin jotakin 20kg koiranruokasäkkejä yms.
Herranjumala sentään, henki meni mutta työpaikka säilyi, niinkö? Kuumeessa työskentely voi aiheuttaa sydänlihastulehduksen, johon voi kuolla. Lisäksi paljon muita jälkitauteja, kuurous ym.
Jos on lääkärintodistus työkyvyttömyydestä, niin pitäkää se sairasloma vaikka työnantaja kuinka uhkailee. Jos mennään oikeuteen tappelemaan asiasta, lääkärin kanta voittaa aina. Kalliiksi tulee häviäjälle maksaa molempien oikeudenkäyntikulut, niitä ei korvaa Kela, toisin kuin se korvaa sairasloman palkat.
Työterveyshuolto on lakisääteinen yli 10 työntekijän firmoissa, ja silloinkin se on vain minimi eli työterveystarkastukset. Sairaanhoitopalveluiden järjestäminen on työnantajalle aina vapaaehtoista. Mutta jos työnantaja vaatii heti lääkärintodistuksen ekasta sairaspäivästä, eikä terveyskeskukseen pääse, niin sanokaa että menette mielellään yksityiselle työnantajan kustantamana.
Minäkin olen mennyt oksennuspussin kanssa odottamaan terveyskeskukseen. Sori siitä kaikille niille jotka tartutin. Kiitti vaan ex-pomolle.
Sipiläsuomessa pitää paskat housussa kulkea terveyskeskukseen. Hyvään suuntaan ollaan menossa.
Meidän pomo kehottaa menemään päivystykseen jos alkaa flunssan oireita olemaan 😂😂 Ja omalla ilmoituksella saisi olla pois 3 päivää, mutta ei kelpaa meidän pomolle-aina pitäisi olla lääkärintodistus. Siis jos sunnuntaina alkaa räkätauti niin pitäisi rynnätä päivystykseen hakemaan saikkulappua xD
On se hienoa, että päivystystä kuormitetaan joillain paskahousuilla. Kyllä on työmarkkinat hulluiksi menneet. Siinähän ne taudit vasta leviävät, kun ei saa rauhassa kotona sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin työharjottelussa Picnikissä noin 10 v sitten. Moni oli vatsataudissa. Mullekin tuli, ja soitin aamulla pomolle etten voi tulla, koska mulla alkoi vatsatauti aamuyöstä. Pomo oli vihainen, ja kiukkuili mulle että eihän se haittaa, niinhän hänkin oli ripuloinut aamulla, mutta piti vaan tulla töihin. Just! No enpä mennyt.
Hyi saasta. Kiva asiakkaille :(
Esimiehelle ei ole edes velvollinen kertomaan, mistä sairaudesta kyse. Jos on tuollainen esimies, niin minä en ainakaan kertoisi. Ilmoitus vain, että olen sairas ja toimitan asiasta todistuksen.