Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."

Vierailija
01.11.2018 |

Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.

Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.

Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, tyhmempi, suomalainen työnantaja

Vierailija
142/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla oli ystävällisempi pomo,

kun vahingossa söin ison tölkin hyvänmakuista jogurttia, joka ei sopinutkaan mun masulle. (mun ruuansulatus ei kestä kaikkia hapanmaitotuotteitakaan, vaikka jotkut sokerit sopii)

Istuin täystyhjennyksellä vessassa, tullessani kalpeana vastaantullut pomo kysyi: Jaksanko vielä, voisin pitää loppupäivän vapaata?

Tottakai jatkoin, duunit kesken....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tosiaan on totta niin tämmösille halutaan antaa lisäksi oikeus irtisanoa pärstäkertoimella🙄

Tämä. Itsekin olen ollut kokkaamassa ja asiakaspalvelussa mm. vatsataudissa, perheessä noroviruksen jyllätessä, influenssassa, keuhkoja pihalle yskien, ilman ääntä... kyseessä entinen työpaikka ja narsisti esimies.

Vierailija
144/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla oli ystävällisempi pomo,

kun vahingossa söin ison tölkin hyvänmakuista jogurttia, joka ei sopinutkaan mun masulle. (mun ruuansulatus ei kestä kaikkia hapanmaitotuotteitakaan, vaikka jotkut sokerit sopii)

Istuin täystyhjennyksellä vessassa, tullessani kalpeana vastaantullut pomo kysyi: Jaksanko vielä, voisin pitää loppupäivän vapaata?

Tottakai jatkoin, duunit kesken....

Vierailija
145/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisessä työpaikassa ei käynyt kuin "oman " työterveyshoitajan todistus kipeänä olosta. Mulle iski jäätävä mahatauti. Jouduin hakemaan sairaslomaa. Sain kyseisen päivän. Noro kun kuulemma paranee 12 h. Soitin paikalliseen terveyskeskukseen ja sain lääkärille soittoajan. Jostain syystä eivät halunneet mua sinne. No. Lopputulos kolme päivää saikkua. Työskentelin tuolloin ravintolassa!! Tuo työpaikka oli muutenkin niin sadistinen, että heti lähdin pois kun uudet tuulet puhalti.

Vierailija
146/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin ollut tällainen pomo, ja tosiaan työpaikassa jossa saikkulappu on pakko hakea samana päivänä. Olen siis jaskantanut housuihini yksityisen lääkäriaseman aulassa (koska oli viikonloppu) sen jälkeen kun pomo on huutanut voi v*ttua puhelimeen. Oksensin ensimmäiset 6 tuntia 10 minuutin välein - kun tavara loppui, maha kouristeli hallitsemattomasti. Ja noh, arvaatte varmaan mitä kouristusten myötä tuli toisesta päästä.

Nykyään asun maassa jossa 3 ensimmäistä sairauspäivää on palkattomia ja se on kyllä kamalaa. Ensin kärsit kuumetta ja yrjöä kolme vuorokautta pystymättä avaamaan edes silmiä, ja sitten vielä palkastakin otetaan satasia. Ja taas se saakelin saikkulappu on haettava heti. Eli kyllä, täällä olen oksentanut kadulla roskikseen (ne ovat onneksi päältä avoimia)... Mutta pomo ei sentään huutanut.

Vierailija
147/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten Sipilä haluaa helpottaa irtisanomisia. Kuka hullu enää menee pieniin yrityksiin töihin?🤣

Vierailija
148/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja paskantaisin vessanroskikseen ja oksentaisin lavuaariin. Pöntölle ei ehtiny...

Vierailija
149/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei seuraavan kerran menisi töihin ihan piruuttaan ja yrjöäisi vaikka heti ovelle , siinähän miettisivät sitten ja sanoisi etten voi siivota koska voin niin huonosti. Menisi oikein kiusallaan koskettelemaan eri pintoja että tauti leviää ja ei lotkauttaisi korvaakaan , kun seuraavalla viikolla useita sairastuneita, jos vaikka flunssassa vaadittaisin töihin. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
150/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(työ on asiakaspalvelua).

Olisit ehdottanut pomolle, että tulet töihin ja istut sillä pomon mainitsemalla pöntöllä koko päivän ja niin että ovi on auki jossa asiakkaat voivat tulla sinne paskahuusiin palveltaviksesi. Viereesi otat roskiksen johon voit tarvittaessa oksentaa aina välillä.

Vierailija
151/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ollessani vatsataudissa , ei mitään mahdollisuutta mennä metrolla lekuriin. Meillä riitti soitto pomolle. Joo ,vielä töihin mennä haisemaan.

Vierailija
152/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pomo sairastuu kovaan oksennus/ruikkutautiin!!!

...ja toivotaan vielä, ettei pomo ehdi vessaan :D

Vierailija
153/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittoon yhteys heti! 

Miksi?

Liitto sanoo että työnantaja päättää millaisella todistuksella saa olla poissa ja hyväksyykö sen todistuksen.

Höpö höpö. Lääkärintodistusta ei mikään pomo tai liitto ohita.

Vierailija
154/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä niin, että kävin pari kertaa oksentamassa vessassa. Tauti iski kesken työvuoron eikä tuuraajaa löytynyt enkä saanut lupaa laittaa kauppaa kiinni.

Kiva asiakkaille kun myyjä on ihan vitivalkoinen ja "käy vaan äkkiä tuolla".

Vierailija
155/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun ihmiset ei edelleenkään tajua, että 'vatsatauti' on tekosyy! Jokainen pomo tajuaa että täyttä kusetusta, kun työntekijällä on 'vatsatauti'. Kyseessä ei ole ripuli, eikä oksennustauti, vaan ympäripyöreä oire joka ei tarkoita mitään. Sitäpaitsi jos sanot olevasi sairas ja pomo sanoo että hopi hopi töihin, niin olet ilmeisesti joka toinen viikko 'vatsataudissa', menikö oikein?

Vierailija
156/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi hankkia vaippoja? Luuletko, että ennen vanhaan jäi lehmät lypsämättä, jos oli vähän ripulia ja nuhaa? 

5/5

Kelaa vaikka jotain lippuluukkutyöntekijää joka haisisi ripulipaskalta ja yrjöäisi ämpäriin lauseiden välissä :D :D :D

Miksi lippuluukkutyöntekijää pitäisi kelata?

Vierailija
157/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä pomoja. Mitä helvettiä se kuumotus auttaa? Itse olin kerran 39 asteen kuumeessa ja pyörrytti niin saatanasti etten uskaltanut autolla ajaa. Pomo vaati minulta sairaslomatodistuksen heti ekasta päivästä tai muuten menee palkattomaksi. Ajoin sitten taksilla lääkäriin ja sain viikon sairasloman. Olin parantunut jo 3. päivänä mutta toki pidin sairasloman loppuun. Onneksi löysin viimeisinä sairaslomapäivinä uuden työpaikan. :)

Vierailija
158/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollolassa 70 ihmistä on noroviruksessa, oksentelua käytävillä ja ruokalassa. Onko ap:n työpaikka? Rehtori pakotti sitten töihin ja tässä nyt ollaan? :D

Mahtavaa kyllä kun nyt nämä 70 henkilöä menee kotin ja jos jokaisella asuu vaikka 2 muuta henkilöä kotonansa, aika moni on nyt monta päivää kipeänä, koska joku on kipeänä ollut liikkeellä.

Ja täällä kans oltu samaa mieltä, että töihin/lääkärille vaan. Noh, ei kai siinä jos on tyhmä eikä tajua miten tollaiset taudit leviää.

Vierailija
159/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on totta niin hanki uus työpaikka!!

Vierailija
160/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:n pomo ei itse ole ollut koskaan kunnon yrjötaudissa. Tai sitten on vaan unohtanut olleensa.

Vatsataudissa voi liikkua vessan ja pedin välillä ja silloinkin vain, koska on pakko.

Minulle kävi kerran niin, että ilmoitin töihin olevani vatsataudissa, niinkuin olinkin. Työpaikalleni ei tarvinnut viedä sairauslomatodistusta jos oli poissa kolme päivää sairauden takia. Juuri sen ajan jouduinkin olemaan poissa ja keittiötöihin ei todellakaan vatsataudissa ole asiaa. Kun menin takaisin töihin, piruileva pomoni määräsi minut korvaamaan poissaolopäivät. Ei kuulema uskonut, että olin ollutkaan sairas.

En korvannut, säännöt olivat selvät.

Kukaan ei oikeasti ollut koskaan pomoni mielestä sairaana. Itse hän ei sairastanut milloinkaan. Olisi ollut helpottavaa, että hän olisi joskus ollut poissa työpaikalta piruilemasta.

Kun pomo lopulta vaihtui, muuttui koko työpaikan ilmapiiri paremmaksi, eikä sairastelusta nillitetty.