Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."

Vierailija
01.11.2018 |

Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.

Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.

Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?

Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.

Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.

No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.

Tämä on yleinen virhekäsitys. Työterveyshuolto on pakko järjestää, mutta laki vaatii vain työperäisten sairauksien hoidon ja senkin saa järjestää terveyskeskuksen kautta (tosin soppari pitää olla sinnekin). Yleinen sairaanhoito joka kattaa flunssat ja muut ei-työperäiset sairaudet on aina työnantajan tarjoama etu. Suurin osa työnantajista sen kuitenkin järjestää.

Niin? Mikä oli yleinen virhekäsitys? Ap sanoi, ettei heillä ole työterveyshuoltoa ja sellainen on pakko olla, vaikka sitten se kaikista suppein vaihtoehto.

Mutta jos on se minimityöterveyshuolto, niin ei sinne auta soitella sairastapauksissa. Ei sieltä saa lääkäriaikaa eikä sairaslomatodistusta, ne on haettava omasta terveyskeskuksesta.

Vierailija
82/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin tuossa tilanteessa töihin, ja yrjöäisin pitkin toimistoa/vastaanottotiskiä/kassaa/missä oletkin töissä. Tai menisin pomon huoneeseen ja oksentaisin hänen lattialleen. Tai ryntäisin ripuloimaan asiakasvessaan. No oikeasti en kehtaisi, mutta tuollainen pomo ansaitsisi kyllä juuri tuollaisen kohtelun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyseessä ex-pomoni? Minulla oli ripuli ja vatsa kipeä, uhkaili potkuilla jos en ilmestyisi paikalle ja nuorena sekä ujona en uskaltanut pistää vastaan. .

Juoksin sitten vessassa ja lopulta ripuloin housuun, tavaraa valui lahkeesta ja lemu oli hirveä. Vasta tämän jälkeen pomo uskoi etten ole oikein työkunnossa! Oli kivaa ajaa pa""t housussa kotiin ja sitten pyyhe housuissa tk:hon hakemaan saikkulappua.

Mutta häh häh häät, Sainpas sen tarttumaan åompomooni!

Vierailija
84/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmenoa kaupan alalla.

Vierailija
85/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mennyt, ihan vittuuksillani. Sanonut sitten työkavereille että pomo käski. Ämpäri vaan viereen ja siihen oksut ja ripulit.

Täällä meidän tehtaalla on yksi sellainen tapaus ollut. Tyyppi tuli oksennustaudissa töihin ja otti ämpärin viereen ja oksenteli siihen pitkin päivää. Melkoiset huudot sai, myös esimieheltään.

Vierailija
86/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran toinen työntekijä tuli vatsataudissa töihin. Itse immuuniongelmaisena menin samasta taudista sairaalaan, jossa heräsin painaen saman verran kuin 10v lapseni. Että älkää pliis tulko, ei ollut kuolema kaukana.

Ap:n pomolle toivon oikeasti paljon siunausta ja viisautta koska häneltä sitä puuttuu...

Vierailija
87/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin ja oksentaisin pomon kengille.

Vierailija
88/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain aikoinaan saikkutodistusta ämpäri sylissä, silloinen poikakaveri kuskasi niin ei tarvinnut bussilla mennä. Viedessä todistusta pomon huoneseen oksensin roskikseen, pomo huusi ettå pitikö just siihen? !

Ja eräs työkaveri toi omaa todistustaan pyörällä, kuumeessa ja lyyhistyi vessaan, ambulanssi haki.

Silti ei voitu luopua käytännöstä, että todistus haetaan heti ensimmäisenä sairaspäivänä ja tuodaan pomolle samantien. Eihän se isoa kihoa liikuttanut, ettå duunarit oksenteli

Vierailija
89/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sinä töissä samassa työpaikassa kuin minä aiemmin?

Meillä pomo haukkui minulle päin naamaa kaikki ne jotka saikuttavat flunssan takia. Hän ei ymmärtänyt että miksi ihmiset ovat flunssan vuoksi töistä pois. Hän kuulemma vain pari kertaa niistää ja sitten on ihan hyvä olo. Tukkoinen saattaa olla pari päivää, mutta miksi sen vuoksi pitäisi olla töistä pois?

No, ehkä viikko tuon jälkeen minä tarvitsin aamukuudelta avaimia johonkin. Soitin pomolle että missä hän on, tarvitsen ne avaimet ja työpaikan kiinteistöhuollon avainvastava tulee töihin vasta kahdeksaksi. Pomo ei vastannut, mutta laittoi hetken päästä tekstarin "Olen saikulla, olen flunssassa."

Vähän teki mieli vttuilla ett miten se nyt silleen, eihän hän ole ikinä flunssan vuoksi töistä pois eikä ymmärrä ihmisiä jotka flunssan vuoksi saikuttavat.

Edellisenä talvena minä olin lähtenyt torstaina töistä kesken päivän pois kun oli huono olo. Kotona mittasin kuumeen, 38,4. Illalla olo paheni ja yöllä oli nin kamala olo etten saanut unta, hirveä yskä kun sain siis keuhkoputkentulehduksen. Kuume vain nousi niin että aamulla oli 39,6.

Soitin pomolle aamulla että olen kuumeessa, en tule töihin. Hän sanoi että ok. Oli siis perjantai-aamu. Sunnuntaina soitin että olen edelleen kuumeessa enkä huomennakaan tule töihin.

Hän oli kuulemma haukkunut minut työkavereille jo perjantaina, eikä millään uskonut että olisin oikeasti sairas vaikka yksi työkaveri kävikin luonani sunnuntaina tuomassa jotain papereita. Minä makasin tuolloinkin sängyssä enkä jaksaut nousta. Olo oli todella heikko ja uskalsin liikahtaa asunnostani ulos vasta keskivikkona, töihin pääsin taas perjantaina. Työkaverit olivat kauhuissaan kun kerroin tuosta sairaudesta.

Ja kyllä minulla saikkulaput oli, olin tietenkin mennyt sairaalaan jo perjantaina kun mieheni ei uskaltanut minua enää kotona katsella, selitin kuumehoureissani jotain todella sekavaa. Enkä kyllä tiedä mistä tuo tauti tuli, ei keuhkoputkentulehdus ole minulla ennen noin hirveä ollut!!

Mutta pomon mielestä olisin ollut ihan työkuntoinen. Turhaan makaan saikulla, olisi pitänyt pari kertaa vain yskäistä ja mennä töihin.

Vierailija
90/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mennyt 40 asteen kuumeessa töihin, koska en olisi jaksanut kuunnella pomon huutoa muutenkin vaikean elämäntilanteen takia. Note to self, ei enää ikinä pienyritykseen töihin...

Sama juttu! Pienessä kaupassa kauppiaalla ja kun soitat saikusta niin vastauksena "Voi V%ttu" ja huokailua. Menen nykyään sairaana töihin mieluummin. Ei kiinnosta enää tarttuuko muihin. Toivon, että tulisin raskaaksi niin jäison äitiyslomalle ja sen jälkeen haen uuteen paikkaan. Ei enää ikinä pikkufirmaan orjaksi!!!

Vierailija
91/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatauti? Väitetäänkö siinä kaikkia vastaan?

Vierailija
92/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä pomo. Siellähän olisi kohta koko henkilökunta oksennustaudissa. Ja mitähän asiakkaat tuumivat, kun henkilökunta juoksee kesken tilanteen vessaan.

Järkyttävää.

Soita työterveyteen jo nyt, vaikka et vielä pääsisi lähtemään paikalle.

Vierailija
93/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala meni.Toivottavasti löydät kivemman...Tuohan on vastuutonta...sairastutat vielä työkaverit ja mahdollisesti asiakkaat..

Vierailija
94/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin ihan vaan siinä toivossa, että tarttuisi pomoonkin.

Vierailija
95/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kerran hirveässä p***ataudissa töihin kun pomo alkoi uhkailla irtisanomisella. Oletti että maanantaina mahatauti on pakko olla krapulaa. Loppuviikosta olinkin sitten yksin töissä kun kaikki oli sairaana!

Vierailija
96/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tai esimieshän sen sairauspoissaolon myöntää. Ei se lääkärintodistus mikään automaattinen poissaololupa ole.

jaa sä meinaat että mun olisi sikainfluenssasakin ja myyräkuumessa vaan ollut syytä tulla sairaalasta töihin....en mä siihen pomoltani lupia kysele, että saanko kotona oikeasti sairastaa.

Kyllä lääkärintodistus on todistus siitä, että työntekijä on työkyvytön. Orjia ei tietääkseni olla?

Näin se sopimusteknisesti menee. Lääkärintodistus on suositus ja pääsääntöisesti fiksu esimies noudattaa sitä. Olen ihan samaa mieltä siitä että sairaan paikka on kotona tai sairaalassa eikä töissä, mutta en minä oo tuota sääntöä laatinut, turha siitä alapeukuttaa. 

Se, että ap:n pomo on idiootti, on eri asia kuin työsopimusseikat. 

Vierailija
97/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?

Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.

Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.

No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.

Mutta työterveyssopimuksen sisältö ei välttämättä sisällä sairausvastaanottoa, ainoastaan lakisääteiset tarkastukset. 

Vierailija
98/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yhdestä blogista joskus siivoojasta, joka ei saanut olla päivääkään pois ilman todistusta (näin meilläkin oli ennen). Oksennusämpärin kans meni työterveyteen jonottamaan...

Vierailija
99/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin kerran että olen flunssassa. Kuume nousi jo yli 39 ja päätä särki aivan älyttömästi, aloin oksentaa ja vaan tärisin vessan lattialla. Heräsin sieltä kun ovikello soi vimmatusti ja en tajunnut missä olen ja mikä soi. Menin kuitenkin ovelle niin siellä oli pomo!! Muka tuomassa mulle flunssalääkettä ja antoi kaksi antihistamiinia. Luuli saavansa mut varmaan jotenkin nalkkiin :(

Vierailija
100/192 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi hankkia vaippoja? Luuletko, että ennen vanhaan jäi lehmät lypsämättä, jos oli vähän ripulia ja nuhaa? 

Ja sä vertaat asiakkaita ja lehmiä keskenään, miksi?