Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.
Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).
Kommentit (192)
Minä raahautuisin piruuttani töihin ja oksentelisin ämpäriin ja ripuloisin asiakkaiden nähden. Kertoisin asiakkaille, että en voi olla pois, koska pomo on vihainen poissa-oloista. Pyytäisin anteeksi asiakkailta, sanoisin että haluan säilyttää työpaikkani ja teen parhaani, sairaudestani huolimatta. Uskoisin tämän vakuuttavan asiakkaat, työpaikan ilmapiirin suhteen.
Kai muistit kysyä, haluaako pomokin tartunnan, kun on sitä mieltä, että kykenet töihin oksentelemaan ja ripuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.
Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).
Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."
Nyt VASTA hogasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja tyyliin "miten voit vauvapalstailla kipeänä, et ole oikeasti kipeä kun pystyt". Haloo, mitä pinnistelyä se muka vaatii? Puhelin kädessä sängyssä tai läppäri sängyn vieressä jakkaralla, kuten minulla (olen kovassa flunssassa nyt). Tosi outoa olla kitkerä ja kateellinen(?) p*skataudissa, kuumeessa tms. olevalle! Ei saisi itseään mitenkään viihdyttää, ei edes siellä sängyn pohjalla. Pitää vain maata liikkumatta kuin kuollut tai nukkua, muuten et ole näiden eksperttien mielestä Oikeasti Sairas...
Jos pystyy läppäriä käyttämään kotona, niin miksi se ei onnistuisi töissä? Sielläkin on vessa, kuten pomo sanoi.
Seuraava eduskunta voisisäätää lain, jonka mukaan 1. sairaspäivä on palkaton.
No vaikka siksi, että sairas työntekijä sairastuttaa kaikki muutkin ympärillään. Sitten puhistaan vihaisina, kun se yks tartutti muhunkin mahataudin, voi v. Jäit kotiin sairaana tai et, aina joku valittaa kuitenkin. Ja sitten on meitä, jotka eivät edes naputtele mitään läppäreitä töissään, itsekin olen suurtalouskokki eli mikään sairaana työskentely ei tulisi kuuloonkaan (joitain muuta luulevia ihme änkyröitä on tosin minullakin työkavereina ollut...) Ja hyvä niin, "kiva" olisi päiväkotilasten ja vanhainkodin mummojen (riskiryhmiä) syödä räkäisen ja pärskivän keittäjän laittamaa ruokaa, namnam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja tyyliin "miten voit vauvapalstailla kipeänä, et ole oikeasti kipeä kun pystyt". Haloo, mitä pinnistelyä se muka vaatii? Puhelin kädessä sängyssä tai läppäri sängyn vieressä jakkaralla, kuten minulla (olen kovassa flunssassa nyt). Tosi outoa olla kitkerä ja kateellinen(?) p*skataudissa, kuumeessa tms. olevalle! Ei saisi itseään mitenkään viihdyttää, ei edes siellä sängyn pohjalla. Pitää vain maata liikkumatta kuin kuollut tai nukkua, muuten et ole näiden eksperttien mielestä Oikeasti Sairas...
Jos pystyy läppäriä käyttämään kotona, niin miksi se ei onnistuisi töissä? Sielläkin on vessa, kuten pomo sanoi.
Kannatetaan. Ei mua haittaisi kun olen kipenä ehkä kerran vuodessa. Samoin lakisääteiseksi viikon sairasloma omalla ilmoituksella. AIvan typerää lähteä byrokratialappuja hakemaan kun on pää kainalossa.
Minua painostettiin irtisanoutumaan kun olin viikon sairaslomalla kovassa kuumeessa. Nuorena ja tyhmänä tein niin ja karenssi tuli. Nykyään osaisin pitää puoleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siksi, että sairas työntekijä sairastuttaa kaikki muutkin ympärillään. Sitten puhistaan vihaisina, kun se yks tartutti muhunkin mahataudin, voi v. Jäit kotiin sairaana tai et, aina joku valittaa kuitenkin. Ja sitten on meitä, jotka eivät edes naputtele mitään läppäreitä töissään, itsekin olen suurtalouskokki eli mikään sairaana työskentely ei tulisi kuuloonkaan (joitain muuta luulevia ihme änkyröitä on tosin minullakin työkavereina ollut...) Ja hyvä niin, "kiva" olisi päiväkotilasten ja vanhainkodin mummojen (riskiryhmiä) syödä räkäisen ja pärskivän keittäjän laittamaa ruokaa, namnam.
Nuoret ei tiedä, että töissä voi käyttää hengityssuojainta suojaamassa muita pärskeiltä. Huomaa, että olet uusmuotoisen koulutuksen saanut, vanhat keittäjät tietää, että ruokaan ei pärskitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan. Ei mua haittaisi kun olen kipenä ehkä kerran vuodessa. Samoin lakisääteiseksi viikon sairasloma omalla ilmoituksella. AIvan typerää lähteä byrokratialappuja hakemaan kun on pää kainalossa.
Viikon palkaton sairausloma omalla ilmoituksella.
Voi teitä lapsiraukat, kun teillä on niin vaikeaa kaikessa. Oikeinko työnantaja on taas kaiken kurjuuden takana? Tätä mahasairautta on yritetty minunkin nuoruudessa, vaan ei onnistunut ennen, kuin sai lääkärintodistuksen. Ajatelkaa, kun meni lääkäriin ja valitti ripulista, niin lääkäri työnsi sormen persreikään ja totesi valheeksi, kun ei ruiskahtanut. Kuunteli vatsan toimintaa jne. Nykyään ei tarvitse kuin ilmoittaa, että olen sairas. Meillä sovittiin, että viikonloppuisin (oltiin perioditöissä) ei saa olla omalla ilmoituksella pois töistä, koska alkoi olla liian paljon niitä vatsatautisia ja kuumeisia (eli krapula) työntekijöitä.
45 vuotta työelämässä ollut ja kaiken nähnyt. Nyt eläkeläinen nainen 65v.
Huom! Tuo ripulipotilas olin minä silloin 25v. ja olin todellakin ripulilla keittiönkokkina. Tosiaankin lääkäri teki toimenpiteen ja arvaatteko, mikä sotku, kun olin tehnyt vielä töissä jälkkäriksi mustikkakiisseliä edellisenä päivänä. Onneksi käytimme aina silloinkin kertakäyttöhansikkaita, eikä kukaan sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei tiedä, että töissä voi käyttää hengityssuojainta suojaamassa muita pärskeiltä. Huomaa, että olet uusmuotoisen koulutuksen saanut, vanhat keittäjät tietää, että ruokaan ei pärskitä.
Taidat tosiaan olla ajalta ennen hygieniapassia ja Oiva-raportteja. Nykyään kyllä ei hyvä heilu, jos käy ilmi, että elintarvikkeita käsittelee sairas työntekijä. Siinä paljoa hanskat (aina kädessä muutenkin) ja hihaan/maskiin (en ole missään työpaikallani näitä nähnyt) yskimiset auta. Vähän on kiusaamisen ja kyykyttämisen maku siinä, kun sairaidenkin pitäisi tulla töihin. Sitten kaltaisesi saavat syvään huokailla, kun toinen on niiiiiiiin hidas ja laiska, kun hädin tuskin pysyy pystyssä. Ja kohta olet itsekin kipeänä, ja sitten syytetään sitä sairasta, kun tuli sairastuttamaan... loputon kierre, ja niin nähty.
Ota ripulia vähän talteen Minigrip-pussiin ja lurauta sitä sitten töihin päästyäsi pomon kahviin. Jopa saa kokeilla, kykeneekö töihin samassa kunnossa.
Itse vanhusten hoivapaikassa sijaisena olleena, pomo huusi suoraa huutoa, kun jouduin viikon sairauslomalle,nilkan nivelsiteiden revähdyksen vuoksi. Hän huusi minulle, että toivottavasti etsit sijaisen tilallesi. Määrä-aikaisuuttani ei yllättäen jatkettu.
Vierailija kirjoitti:
Tossa kunnossa ei kyllä vauvapalstalla hilluttais
Vähän enemmän yritystä näihin provoihin nyt.
On tainnut tulla saikuteltua vähän liian usein jonkun masennuksen tai krapulan vuoksi, kun pomon kommentit olivat tuota tasoa. Ei pidä huutaa sutta turhaan, kultapieni.
Vierailija kirjoitti:
Ota ripulia vähän talteen Minigrip-pussiin ja lurauta sitä sitten töihin päästyäsi pomon kahviin. Jopa saa kokeilla, kykeneekö töihin samassa kunnossa.
Ei välttämättä toimi jos pomo juo kahvin mustana
Lakisääteinen työterveyshuolto EI pidä sisällään automaattisesti sairausvastaanottoa (jota siis työnantajan EI tarvitse maksaa)
Olisit sanonut pomolle, että pieni hetki, soitan sulle videopuhelun.
Pomo olisi saanut nähdä livenä sitä kuravelliä ja yrjöä ja sitten voinut päättää, kuinka järjestää sun työolot näiden eritepurskahduksien kanssa.
Meidän pomo samanlainen ja vielä täysin narsisti. Yritä kestää ja puolusta oikeuksiasi.
Pienissä firmoissa tätä meininkiä löytyy. Muistakaa, jotka haette pieniin firmoihin töihin. "Kultapieneksi" kutsuminen kyllä nostaisi itsellä vitutuksen päähän.
Mä en olisi mennyt, haistattanu pomolle vaan kun tuollaista edes kehtaa ehdottaa.