Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helkutin puoluetta sitä seuraavaksi sitten oikein äänestäisi???

Vierailija
31.10.2018 |

Kun saavutin täysi-ikäisyyden, niin muistan, että olin innoissani äänioikeudestani. En kannattanut mitään puoluetta, mutta käytin äänioikeuttani siitä huolimatta aina. Äänestin ihmistä, joka näin myöhemmin ajateltuna ei ollut kovin järkevää koska puoluekuri ohittaa aina henkilön esittämät mielipiteet.

Hieman vanhempana (n. 23v) työskentelin telakalla, ja Vasemmistoliiitto oli siellä ainoa mainostettu (ellei jopa semipakotettu) vaihtoehto. Äänestelin sitten heitä useammissakin vaaleissa toivoen jotain parannusta duunarien oloihin. Äänestämäni tyyppi meni toki eduskuntaan, mutta mitään näkyvää hyötyä ei siitä ollut. Ymmärrän toki miten parlamentarismi toimii.

Myöhemmin tykästyin Persuihin, mutta kaikkihan tietävät sen tarinan...

No katsotaan tilannetta, ja omia fiiliksiäni kaikista isoimmista puolueista nyt:

SDP: Puheet ovat kovia esim. matalapalkkatyöläisten, joihin minä kuulun, puolesta, mutta puolue on jo vuosikymmeniä osoittanut olevansa samaa klikkiä ison rahan kanssa. Juhlapuheista huolimatta ei jatkoon.

Kokoomus: Ainoa puolue jonka suhteen voin vannoa, että en koskaan äänestä. Presidentinvaaleissa äänestin jopa Vihreitä (Haavisto) tätä kurjistajien, ja rahaeliitin, säälimätöntä porukkaa vastaan. Tämä jengi ei tule koskaan päätymään lapulleni.

Keskusta: Vaikka (kaupunkilaisena) maaseudun hyvinvoinnista välitänkin, niin kekkulien nykyjohto välittää lähinnä omasta edustaan. On ollut kiusallista nähdä appiukon vääntelyt puoluetta puolustaessaan, vaikka selvästi pahaa tekee 73v ex-maanviljelijällekin. Pelottavaa (kaupunkilaiselle) myös lahkolaisen johtoasema niin puolueessa kuin koko maassakin.

Vihreät: City-eliitin "tiedostava" puolue joka keskittyy marginaaliasioihin. Jos Vihreät olisivat edelleen rehellinen ympäristöpuolue, niin voisin jopa harkita, mutta tällä hetkellä ei pysty.

Vasemmistoliitto: Kauas on tämä porukka mennyt alkuperäisistä ideoistaan. Duunari on jossain sivulauseessa joskus, mutta pääasiassa keskitytään aivan muihin asioihin. Sen siitä saa kun rikkaiden penskat alkavat tekemään vasemmistolaista politiikkaa. Ne omat sorretut unohtuu.

Persut: Hallituskausi osoitti "rehellisyyden". Nykypersut ovat otsikoissa lähinnä kohujen kautta. Änkyräin äänten toivossa roikottavat mukanaan äärityyppejä (uskis-Huhtis), sekä "kansanmiehiä" (kohu-Hakkarainen), ja samalla vieraannuttavat valtavan määrän ihmisiä. Lisäksi sinänsä järkevän mm-politiikan lisäksi tuntuu olevan aika vähän annettavaa.

Lopuista ei kannata edes jorista.

Mikä puolue on sinun valintasi ja miksi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion äänestää vasemmistoliittoa, mutta en ymmärrä, miksi et voisi edes harkita RKP:tä, kristillisiä, piraattipuoluetta, liberaaleja ym? Näissä pienemmissä puolueissa ryhmäkurinkin vaikutus on vähäisempi, kun on vähemmän edustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän jaloillani ja muutan muualle tästä kurjasta maasta.

Vierailija
4/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareita äänestän. Oikeistohallitukselle pitää saada loppu, muuten ei ole kohta Suomesta ja julkisista palveluista mitään jäljellä.

Ainoa tolkullinen puolue enää ja onneksi iso puolue.

46v

Vierailija
5/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistinen työväenpuolue on konservatiivinen ja vasemmistolainen.

Vierailija
6/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen joka haluaa, että Suomessa on vielä tulevaisuudessa työpaikkoja ja että työstä saatavasta palkasta jää vielä verojen jälkeen jotain käteen, kannattaa äänestää Kokoomusta.

Jokainen muu puolue yrittää väkisin tehdä yritystoiminnasta Suomessa kannattamatonta tai viedä veroina niin suuren osan palkasta, ettei kenenkään enää itse tarvitse miettiä, mitä rahoillaan tekee, koska valtio tekee sen heidän puolestaan.

Vierailija
7/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen joka haluaa, että Suomessa on vielä tulevaisuudessa työpaikkoja ja että työstä saatavasta palkasta jää vielä verojen jälkeen jotain käteen, kannattaa äänestää Kokoomusta.

Jokainen muu puolue yrittää väkisin tehdä yritystoiminnasta Suomessa kannattamatonta tai viedä veroina niin suuren osan palkasta, ettei kenenkään enää itse tarvitse miettiä, mitä rahoillaan tekee, koska valtio tekee sen heidän puolestaan.

Trololololoooooooooo

Vierailija
8/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareita, koska ovat luvanneet lopettaa aktiivimallit.

Vierailija
9/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinoikeuspuoluetta tietenkin!

Vierailija
10/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demareita, koska ovat luvanneet lopettaa aktiivimallit.

Ovat luvanneet, mutta kaikkien luulisi jo tietävän, että eivät peru.

Vierailija
11/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliittoa aion äänestää.

Koen puolueen arvomaailman vastaavan eniten omaani.

Oikeistohallituksesta haluan minäkin päästä eroon.

Vierailija
12/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololololoooooooooo

En muuten ole.

Harmi etten asu enää Uudellamaalla, enkä voi äänestää Elina Lepomäkeä. Täytyy miettiä joku hyvä Helsingin vaalipiiristä.

Vierailija
13/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololololoooooooooo

En muuten ole.

Harmi etten asu enää Uudellamaalla, enkä voi äänestää Elina Lepomäkeä. Täytyy miettiä joku hyvä Helsingin vaalipiiristä.

Trololololooooooooooo

Vierailija
14/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän persuja. H*all*a-Ah0 on viime aikoina antanut hyviä lausuntoja. Sinisten ero ja jääminen hallitukseen oli törkeää. Olen ennen äänestänyt persuista niitä maltillisimpia, ja olinkin jo huolissani, kun menivät pölhöilemään niin, ettei niitä voi enää äänestää. Mutta en voi mitään muuta puoluetta äänestää ja yllättäen äänestäisin Hallista, jos vaan pystyisi. Nyt täytyy valita omasta vaalipiiristä joku fiksu. Eiköhän sellainen löydy.

Vierailija
15/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli aiemmin tosi vaikea päättää mitä puoluetta äänestäisin mutta useammassa viime vaaleissa olen nyt äänestänyt persuja, puoluekanta tuntuu vakiintuneen. Hakkaraisista ja Huhtasaarista huolimatta.

Vierailija
17/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestaria äänestän.

18/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin äänestämisen jo muutama vuosi sitten. Kaikki puolueet samanlaisia oman edun tavoittelijoita enkä luota yhteenkään politikkoon. Ei pysty äänestämään ketään nykyään.

Vierailija
19/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän jaloillani ja muutan muualle tästä kurjasta maasta.

Vai niin. Minne?

Vierailija
20/50 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut äänioikeuden 16 vuotta sitten ja käyttänyt sitä ahkerasti, mutta ikinä ei kukaan mun ehdokas ole päässyt mihinkään. Tuntuu että se oma ääni valuu ihan hukkaan. Yhtä paljon hyötyä kuin tyhjästä lapusta.

Mulla on sama ongelma kuin ap:lla, että noista isoista puolueista mikään ei puhuttele, kuten ei tähänkään asti. Ja tiedätte varmaan miten monta marginaalipuolueen tyyppiä istuu yleensä hallituksessa tai edes pääsee koko eduskuntaan... Että tosiaan, mitä tässä sitten seuraavaksi äänestyskopissa tekisi?

Meen ens vuonna itse ehdolle niin alkaa tapahtua, prkl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi