Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Haistakaa pitkät pa....t te erään tukiyksikön vanhat ja vähän nuoremmatkin vinkumiinat.
TE teette niitä virheitä, ei me, joten koettakaapa kestää se että niistä jatkuvista virheistänne myös joku joskus antaa palautetta. Vaihtakaa alaa jos ei nuppi kestä. Turha on sitten vinkua pitkin taloa kun olette saaneet palautetta.
Kerta vielä niin nostetaan sellanen äläkkä että te oikeasti itkette!
Saatanan hiirulainen, mikä sä kuvittelet olevasi? Äläkä luule että mä unohdan....
Että hän on sekä ulkoisesti että sisäisesti yksi kauneimpia ihmisiä joita olen koskaan tavannut. (Hän on kihloissa, ja vaikka ei olisikaan en halua mutkistaa välejämme.)
Miksi sinä valehtelit taas? Luulin, että jo olisit ymmärtänyt, mihin se johtaa. Et ilmeisesti.
Turha haukkua selän takana kun itse teet virheitä.
Sinun ja muutaman muunkin teidän osaston vinkumiinojen kannattaisi huomioida se että muut kyllä tajuaa tuon usein toistuvan yhtälön "hyökkäys on paras puolustus".
Me kaikki tehdään joskus virheitä ja unohdetaan jotain, sitten niistä joku mainitsee ja pyytää korjaamaan, niin ettei voi hyökätä sanojan kimppuun. Sillon pitää vaan todeta, että voi hitsi, pistetäänpä asia kuntoon, pahoittelut että ei mennyt asia vieläkään niin kuin oli sovittu....
Olisin halunnut sanoa: "Ole hyvä ihminen vähän aikaa hiljaa". En tiedä toista ihmistä, joka puhuu koko ajan ja tekee ongelmia asioista joita ei edes ole. Oli varsin kuormittavaa.
Henkilö ei ole varsinaisesti työkaveri vaan alaiseni:
- Ei kannattaisi sahata sitä oksaa jolla istuu!
Esität niin kovin fiksua, mutta et kuitenkaan ymmärrä minkälaisen pösilön kuvan annat itsestäsi haukkumalla ihan joka käänteessä työnantajasi toimintatapoja ja muiden tekemisiä. Syytät ihan aina oman vastuualueesi virheistä jotain muuta tahoa jopa ihan absurdilla tavalla ja hyökkäät viestin tuojan kimppuun.
On älykkään ja fiksun ihmisen merkki jättää välillä sanomatta kaikkea negatiivista mitä ajattelee.
Luuletko kollega etten ole kuullut kuinka olet kipitellyt pomollesi mustamaalaamaan minua eräästä asiasta jota itse et minuun päin ole tehnyt kertaakaan koko vuoden aikana. Huomaathan nyt kuinka minä organisoin kaikki yhteiset jutut, sinun ei tarvitse muutakin tulla linjoille.
Älä luulekaan että alan tehdä puolestasi asioita. Olen kuullut edelliseltä työnantajaltasi että olet melkoinen vapaamatkustaja ja viihdyt mielelläsi olutlasi edessäsi etäpäivinä. Näkeehän sen sinusta jo päällepäin ja kuulee äänestäsikin.
Olet tyhmä kuin saapas etkä oikeasti kykene työsi vaatimiin tehtäviin, selviät roolistasi rimaa hipoen apinoimalla muita ja muiden tekemisiä/sanomisiani. Sinulla ei ole ikinä mitään järkevää sanottavaa eikä juurikaan mielipiteitä, sinulta ei koskaan tule mitään kehitysideaa. Komppaat aina vaan muita tai toistat muiden jo aiemmin sanomia lauseita. Ilmeisesti et myöskään tajua että muut tajuaa sen kyllä.
Ja kyllähän me kaikki tiedämme että huilaa tälläkin hetkellä täydellä palkalla "kotitoimistolla" ja olet vain tavoitettavissa jos jollain on jotain kysyttävää. Teet ihan jotain muuta kuin työnantajasi töitä. Et käy juuri koskaan vastuualueesi kohteissa vaikka sinun kuuluisi niin tehdä, et ole mikään aktiivinen asioiden hallinnoija ja kehittäjä, olet vain selviytyjä joka nostaa kk toiseen palkkaa minimipanoksella.
Kysyisin miksi työkaveri on valehdellut puolen vuosikymmenen ajan aikomuksistaan jäädä eläkkeelle kunhan X, Y ja Z. Jokaiselle on kertonut eri tarinan milloin jää eläkkeelle, mutta ei ole jäänyt. Näitä ohimenneitä virstanpylväitä alkaa olla jo lähemmäs kymmenen tilannetta. Työssä aikaansaamiset ovat vähäisiä, jopa olemattomia. Esimies tiedostaa tilanteen, mutta jostain syystä on haluton puuttumaan tekemättömyyteen. Työntekemisestä lintsaavat työkaverit ärsyttävät iästä riippumatta.
Huomaatko, että stressaantuneena puhut taukoamatta etkä malta yhtään kuunnella muita? Käyt kovilla kierroksilla.
Älä puutu toisten työhön. Tapasi arvostella loukkaa syvästi ihmistä joka tekee työnsä parhaansa mukaan. Et ole itse yhtään sen parempi työntekijä vaikka niin luulet ja olen todella loukkaantunut kun keksimällä keksit asioita mistä voisit valittaa pomolle
Jos selaan kännykkää tauolla, se tarkoittaa että tahdon olla rauhassa, enkä jutella. Älä höpötä koko ajan.
Onneksi ymmärsit lähteä. Varjostit hyvää me henkeä omalla itsekkäällä tavallasi käskyttää muita. Jostain syystä sinun jatkaja ei tee koko ajan rivityötä vaan saa keskittyä siihen, mihin palkattiin. Joko nyt ymmärrät, sinut hiillostettiin ulos.
Että olen ihastunut häneen. Että hän on tehnyt minuun vaikutuksen fiksuudellaan, ystävällisyydellään, tilannetajullaan ja välittämisellään. Että hänellä on maailman hurmaavin hymy. Että haluaisin keskustella hänen kanssaan niin paljon muustakin kuin mistä olemme keskustelleet. Että haluaisin suudella häntä. Haluaisin halata häntä. Että hän on minulle tärkeä.
Älä kälätä jatkuvasti ja puhu toisten päälle. Omat mokasi kuittaat omalla naurullasi mutta muiden mokista suutut. Olet keski-ikäinen, mutta käyttäydyt ja puhut kuin teini, oksettavaa. Päällepäsmäröit ja lyttäät muut. Puhut vain itsestäsi ja naurat omille jutuillesi. Esität eläinrakasta, mutta mikin mute on unohtunut muutaman kerran kun karjut ja ilmeisesti lyöt koiraasi. Halveksut ja haukut muiden tekemisiä, eli ilmeisesti myös kyttäät ja sekaannut toisten hommiin. Mielistelet esimiesten läsnäollessa. Kehottaisin kasvamaan aikuiseksi ja ottamaan käytöstavat vihdoin käyttöön.
"On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys."
Onko Ap siis se, jonka lupaukset pitäisi toteuttaa? Voit selittää, ettei ole mahdollista, mutta totta kai jos työkaveri on luvannut, on hänen ongelmansa, jos ei toteuta.
Ei pidä mennä mukaan sellaiseen. Miksi ihmiset tulisivat muun kuin lupaajan luokse pyytämään tekemistä?