Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Vihaan teitä niin että halkeen.
Vaikka olen huomattavasti nuorempi, kokemattomampi ja alempiarvoisessa asemassa kuin sinä, se ei tarkoita, että voit kävellä ylitseni ja kohdella minua kuin olisin tyhmä. Kommunikointitaidot osaan minäkin, tulisi sinunkin osata.
Olen jo vuosia nähnyt sun touhujen läpi, tajunnut saikuttamisen ja lintsaamisen ja sen että tarkoituksesi on hyötyä työnantajasta maksimi minimipanostuksella. Ei kannata odottaa työkaverien arvostusta koska et ole luottamuksen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia nähnyt sun touhujen läpi, tajunnut saikuttamisen ja lintsaamisen ja sen että tarkoituksesi on hyötyä työnantajasta maksimi minimipanostuksella. Ei kannata odottaa työkaverien arvostusta koska et ole luottamuksen arvoinen.
Kuulostaa ihan mun ex työkaverilta, tai oikeastaan kahdelta. Onneksi ei työskennelty samassa tiimissä mutta nämä tukiyksikön vapaamatkustajat oli yleisesti meidän palvelualalla isossa valtakunnallisessa monipalvelualan firmassa töissä. Rahastivat ihan sairaita km korvauksia ajelemalla pitkin Suomea, kokoajan menossa vaan jonnekin, mutta itse tekeminen oli varmaan 10 max 20% työajasta.
Molemmat oli sellaisia, että kun jotain piti tehdä, he rääppivät vähän päältä sinen ja tänne ja loppu jäi tekemättä tai he delegoivat sen jollekin muulle, tekivät puolivillaisesti ja jälkipyykki ja virheiden korjaaminen jäi liiketoiminnalle tai oman tiimin kollegoille. Toinen heistä sai yritykselle vuosikausien aikana miljoonavahingot virheellisillä, välinpitämättömillä laskelmillaan ja hemmetin ylimielisellä asenteellaan.
Onneks molemmat sai vihdoin potkut kun johdolle valitettiin vuosia näistä vapaamatkustajista.
Voitko lopettaa sen tuntikausia kestävien palavereiden / puheluiden pitämisen avokonttorin työpöytäsi äärestä. Etkö pösilö tajua että koko toimisto joutuu kuuntelemaan sinun juttujasi kun kailotat niin lujaa ja oikein korotat ääntäsi välillä. Puhut myös palaverissa estoitta ihmisistä nimillä (jotka me kaikki muut kuullaan) etkä yhtään tajua ettei niin saa tehdä. Ei siihen kuulokkeiden mikkiin tarvitse huutaa, vastapuoli kuulee kyllä vaikka hiljennät puoleen nykyisestä volyymistä.
Tämäkin on asia mistä ollaan sanottu johtajille mutta kun kukaan ei viitsi ilmeisesti puuttua asiaan.
Miten ihmeellä sä ajattelet että muut on velvollisia kuuntelemaan sinun höpinöitäsi 2 h putkeen? Käytä nyt herranjumala koulutettu ihminen aivojasi ja ajattele muitakin kuin itseäsi. Argh.
Kai sä huomaat miten katson sua?
Kai olet hoksannut että jäät silmiini kii?
Kai säkin olet rekisteröinyt minut?
Kai sä rohkenet ottaa ohjat jos siltä tuntuu, et tule pettymään?
Olet törkeän komea.
Vierailija kirjoitti:
Voitko lopettaa sen
tuntikausia kestävien palavereiden / puheluiden pitämisen avokonttorin työpöytäsi äärestä. Etkö pösilö tajua että koko toimisto joutuu kuuntelemaan sinun juttujasi kun kailotat niin lujaa ja oikein korotat ääntäsi välillä. Puhut myös palaverissa estoitta ihmisistä nimillä (jotka me kaikki muut kuullaan) etkä yhtään tajua ettei niin saa tehdä. Ei siihen kuulokkeiden mikkiin tarvitse huutaa, vastapuoli kuulee kyllä vaikka hiljennät puoleen nykyisestä volyymistä.
Tämäkin on asia mistä ollaan sanottu johtajille mutta kun kukaan ei viitsi ilmeisesti puuttua asiaan.
Miten ihmeellä sä ajattelet että muut on velvollisia kuuntelemaan sinun höpinöitäsi 2 h putkeen? Käytä nyt herranjumala koulutettu ihminen aivojasi ja ajattele muitakin kuin itseäsi. Argh.
Tekeekö tämä kailottaja myös kotona etätöitä?
Meinaan mulla just tuollanen naapurin akka. Luulis et kuuntelija tulee puhelun aikana kuuroks
Voitasko lopettaa tää leikki ja vaan suudella.
Lopettakaa tuo jatkuva, lähes PÄIVITTÄINEN, miesviha. Haluaisin sanoa tuon monelle naiselle toimistolla. M28
Olen pahoillani, ettei tästä voi tulla mitään. Mutta parempi molemmille niin, ja olet silti hyvä tyyppi. On kiva, että tuollaisia oikeasti hyviä miehiä on vielä olemassa.
Sun ujous, söpöys, lempeä ystävällisyys tekee muhun suuren vaikutuksen. Lisänä kaunis vartalo ja säteilevä hymy kera upeiden hampaiden.
Meillä vaan on liikaa ikäeroa
Haluan sinut, mutta en ole puuma
Vaikka esitänkin mukavaa sinulle, niin älä luule että unohdan sitä kohtelua mitä sain sinulta aikoinaan. Tiedätkö, että et ollut millään sektorilla pätevä siihen tehtävään johon sinut oli nostettu. Persoonasi, heikko itsetuntosi, ilkeä luonteesi ja huono ulosantisi ei sovi ollenkaan siihen tehtävään. Ja kai tajuat että minä tajusin (kuten moni muukin) sinun toimesi ihan vain minun henk koht ajojahdiksi. En usko hetkeäkään että muualla firmassa on yleinen tapa toimia niin kuin sinä toimit. Jos näin olisi, niin silloin jokainen toimitusjohtajaa myöten ansaitseisi saman myllytyksen.
Olet hurjan komea niissä työvaatteissasi.
Voi miten ilahdunkaan ihan pelkästä katseestasi ja tervehtimisestä. Ja huomaan että sinäkin huomaat minut.
"Lähdetkö mun luo saunomaan, bro?"
- M30
Älä apinoi kiltti minua, älä toista lauseitani kuin papukaija, älä ole palavereissa aina sitä mieltä mitä minä, vaan yritä pärjätä omillasi. Kyllä me kaikki sen huomaamme että osaamisesi on jossain -90 luvun lopulla ja toistat vain niitä samoja lauseita mitä minä tai joku muukin jo sanoi.
Älä valita ja marise.