Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Tämä on onneksi ex työkaverit.
Sanon sinulle mo että me kyllä tajusimme, että sen pitkään talossa olleen laiskanpulskean, mukavaa esittävän ulkokuoresi alla olit passiivisagressiivinen selkäänpuukottaja, helvetin laiska vapaamatkustaja jonka työpanos oli minimalistinen tarpeeseen verrattuna. Yritit toistuvasti sysätä omat mokasi ja tekemättömät vastuut muiden niskaan.
Sinun amatöörimäisten laskelmiesi ja ylimielisyytesi / välinpitämättömyytesi johdosta firmalle on kuitunut viimeisen vuosikymmenen aikana miljoontappiot.
Ihmettelimme jo vuosia ennen kun sait vihdoin potkut, että miten ihmeessä olet edelleen talossa, koska olit toinen niistä organisaatiosi vapaamatkustajista joista valitettiin toistuvasti firman johdolla.
Sait mitä ansaitsit, potkut!
Mä niin mielelläni saisin edelleen niitä katseita ja tervehdyksiä joita vielä keväällä ja kesänkin jälkeen jaoit minulle. Tunnistan esteet, mutta mitä siitä, oli tosi kiva että jäin silmiisi kiinni ja rekisteröit minut aivan toisin kuin ketään muuta. Olet mielestäni todella komea enkä saa silmiäni irti sinusta.
"Voisitko olla edes viisi minuuttia hiljaa? Minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun yksityiselämäsi "
Vierailija wrote:
"Osaatko sä vi** alkeellisimpiakaan käytöstapoja, hymyä huuleen ja tervehdi työkavereitasi"
Oletko k pää, josta halutaan pysyä erossa?
Tervehditko itse?
Tervehditkö vain silloin, kuin se sinun mielenaloihin sopii?
Että jätä nyt hyvä nainen se miesparka jo rauhaan. Ihan ensinnäkin anna sille työrauha, roikut hänessä kuin iilimato, etkö tajua että tuo hänen kintereillään roikkuminen on jo ahdistelua.
Ja etkö todellakaan huomaa miten hän välillä yrittää karistaa sinua kimpustaan, hänellä olisi ehkä muutakin tekemistä kuin jutella puolen tunnin välein sinun kanssa jotain tyhjänpäiväistä ja istua lounastauolla tuntikaupalla. Hän ehkä kommunikoisi joskus muidenkin kuin sinun kanssasi. Eikö sinulla itselläsi ole töitä, ihme että olet vielä talossa, kun hommat ei valmistu etkä tee riittävän laaja-alaisesti asioita jotka rooliisi kuuluu kun kiherrät toisen perässä tauotta. Kyllä sen on kaikki huomanneet ja toivottavasti jo joku johtaja puuttuukin, koska käytöksesi on ylittänyt jo kohtuuden rajat.
Olet järkyttävä tyranni, miten ihmeellä kuvittelet että sulla on oikeus sanella sitä mitä kukakin saa täällä sanoa ja mitä asioita ottaa puheeksi. Mikä sä kuvittelet olevasi????? Moukka!
Huomaatko aivon kollega, että puhut aivan liian kovalla äänellä, ei sun tarvii huutaa pienessä kokoushuoneessa tai puhelimessa puhuessasi. Me muut vieressäsi istujat emme ole huonokuuloisia. Tosin kyllä kohta ollaan kun sä kailotat niin lujaa vieressä.....
Ei mee käsidesin piikkiin sun viinanhaju. Onko sulla ongelma?
Oot laiska lehmä. Tee työs niinku muutkin
Tekisi mieli sanoa, että perehdy töihin huolellisesti suunnitteluvaiheessa niin et ylläty aina kun lopputulos ei vastaa sitä mitä luulit. Se suu kannattaisi saada auki jo ENNEN kuin lähdetään toteuttamaan projekteja.
Kunpa saisin sun nuorta lihaa söpöläinen
Vierailija kirjoitti:
1. Ei ihme, että oot noin läski, kun syöt joka päivä yksin kaikki kahvihuoneen tarjoilut ja neuvottelutiloista ylijäävät herkut. Aina, kun oot käynyt keittiössä, niin vähintään puolikas keksipaketti on salaa viety.
2. Voisitko kerrata vapaa-ajallasi suomen kieliopin, englannin perusteet ja kaikkien töissä käyttämiemme ohjelmien käyttöohjeet, koska en jaksa vuodesta toiseen korjata alkeellisia virheitäsi. Oot niin tyhmä, että puolet työajastani menee sinun auttamiseen.
Mitä v*ttua kenenkään kilot kuuluu sulle? Pää kiinni hirviö.
Kukaan ei halua sun apuasi, eli älä puutu jatkuvasti muiden töihin, vaan tee ne omat hommasi.
Tekisi mieli sanoa miten laiskoja tai epäsosiaalisia jotkut on. Myös se, ettei maailma pyöri sun navan ympärillä.
Ai että minä ja moni muu toivotaan että lähtisit firmasta tai muuten vaan katoaisit, sinun läsnäolosi tukahduttaa kaikki muut. Me muu tiimi olemme kuin harjoittelijoita, jotka ei saa sanoa mitään, ei edes kysyä jos joku asia askarruttaa ja eteenkään jos siinä on kyseenalaistava sävy. Voisitko vain keskittyä omaan työhösi ja oman alueesi hoitamiseen, äläkä puutu asioihin jotka eivät sinulle kuulu ja muista että sinä et johda tätä tiimiä etkä tätä toimialaa.
Mietitkö koskaan omaa käytöstäsi? Suosittelisin sinulle pitkää terapiaa, silla käytöksesi on oikein klassinen xx persoonallisuushäiriö.
Voi kääk kun sä oot välillä nolo, yrität esittää fiksua ammattilaista mutta eihän sulla oo oikeesti mitään sanottavaa mihinkään, apinoit vaan muiden lauseita. Luuletsä ettei me muut huomata. Ethän sä siellä "kotitoimistolla" tee juuri mitään, hoidat pakolliset palaverit ja kone on kiinni jo 14. Miten helpolla ihminen voi päästä kun tarpeeksi röyhkeesti vetää säälikortin pöytään.
Olet juoruämmä ja kyylä. Et ota vastuuta mistään ja haluat kaikesta mustaa valkoisella, ennenkuin lähdet tekemään mitään "itsenäisiä" päätöksiä. Yrität päsmäröidä ja määräillä muita työntekijöitä. Olet narsisti, tiesitkö että edellisessä työpaikassasi keitettiin kakkukahvit lähtösi kunniaksi. Kyyläät muiden työtä, tehtailet ilmoituksia muiden "väärinkäytöksistä" ja katsot asiaksesi ilmoittaa esimiehelle, jos joku MUU sairastuu työpäivän aikana ja lähtee kotiin. Kyttäät muiden saapumis-ja lähtöaikoja. Semmoiset asiat ilmoitetaan ihan itse työnantajalle, se ei ole sinun tehtäväsi. Puhut kaikista paskaa seläntakana ja teamsissa laittelet sydämiä kaikille. Kaksinaamaista. Lisäksi somessa hehkuttelet miten ihanat työkaverit sulla onkaan. Kaikki vihataan sua.
Tekisi mieli sanoa parille työkaverille, että ymmärrän sinunkin työstäsi jotain- en ole tyhmä. En viitsi mainita, että olen opiskellut saman tutkinnon kuin sinäkin, sivuaineena oli 40op tuon toisen työkaverin alaa.
(Olen siis vaihtanut aikuisena alaa. Aiemmat koulutukseni ja pitkä työkokemukseni on näiden työkaverien aloilta, en vaan koe tarpeelliseksi mainostaa asiaa mitenkään)
Tahdon rakastella sinua.
t. ratikkakuski Mansesta
Et sinä virkaa saa, kun et älynnyt aikanasi opiskella. Kävisit vaikka salilla, jotta laihtuisit edes hiukan. Vieläkö nuolet peräsuolta?