Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sua.
Tässä kiteytyy syy, miksi NYKYÄÄN olen sitä mieltä, että olisi syytä pitää naisten ja miesten työpaikat erillään. Paaaaaljon vähemmän ongelmia lastenkin elämään, kun vanhemmilla ei ole sutinaa ulkopuolisten kanssa työpaikalla, eikä perheitä rikkoudu jatkuvasti sen vuoksi, ettei aikuiset osaa käyttäytyä kuin aikuiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sua.
Tässä kiteytyy syy, miksi NYKYÄÄN olen sitä mieltä, että olisi syytä pitää naisten ja miesten työpaikat erillään. Paaaaaljon vähemmän ongelmia lastenkin elämään, kun vanhemmilla ei ole sutinaa ulkopuolisten kanssa työpaikalla, eikä perheitä rikkoudu jatkuvasti sen vuoksi, ettei aikuiset osaa käyttäytyä kuin aikuiset!
Työpaikan sisäiset romanssit ja siitä seuraavat (avio-)liitot ja perheet pitäisi kieltää.
”Olet nipottava besserwisser. Lopeta jo se muiden jatkuva kyttääminen ja päsmäröinti. Sinun tapasi tehdä asioita töissä tai yksityiselämässä ei ole aina se paras tai jokaiselle sopiva tapa, vaikka itse niin uskotkin ja koet asiaksesi arvostella muiden työtapoja tai elämänvalintoja. Toivottavasti et ikinä pääse esimiestehtäviin.
Minua ei myöskään kiinnosta yksityiselämäsi ja jatkuva itsekehusi. Pitäisit joskus lounastauolla suusi kiinni, niin voisin edes hetken hengähtää työpäivän aikana.
Kaiken lisäksi olet tekopyhä paska. Kuvittelet varmaan itse olevasi hyvä ihminen, vaikka todellisuudessa olet todella rahanahne ja ahdasmielinen. Mielistelysi ei enää mene minulle läpi, tiedän sen olevan pelkkää manipulointia.
Kunpa jo häipyisit työpaikastamme. En jäisi kaipaamaan sinua, vaan tanssisin villisti taukohuoneen pöydällä heti kun ovi sulkeutuisi perässäsi.”
Lopeta itsesi ylentäminen ja toisten alentaminen. Teet sitä julkisesti palavereissa. Et ole itsekään täydellinen, vaikka niin itsellesi sekä muille uskottelet. Elät harhassa. Sulla on musta- valkoinen maailma, maailmassa on monenlaisia muitakin värejä.
Kiitos ystävä lämpimistä sanoista ja tuestasi. Olin siitä liikuttunut!
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ollut TAAS sairaslomalla niin ei kiinosta kuulla kuinka sait taas kotona niin hyvin kaikkea aikaiseksi mm. siivottua keittiön kaapit tai kuinka oli pitkästä aikaa kiva nähdä ystäviä kun kerrankin oli aikaa..
Pidän sinua luuserina joka huijaa työnantajaa.
Työkaverilla 4 alle kouluikäistä lasta.
Kun viimeksi tuli äitiyslomalta töihin, ei ole ollut putkeen töissä kahta viikkoa.
Kyllä kiristää päätä, itse teen joka viikko ylitöitä ja ei ole kiva kuunnella, kun sai käytyä keittiön kaapit läpi, lapsen ollessa kipeänä.
Lasten isä ei ole ikinä kotona.
Rakastan sinua, jätä minut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut koirasi kuulumisista! Inhoan koiria! Kuinka joku voi elää koiria palvoen? Osaatko puhua muusta ollenkaan.
Haha, vastapainoa lapsenlapsista ja kissoista lässyttämiselle. Ehkä tekee sitä tahallaan kun tietää reaktiosi. Eläimistä puhuminen on neutraalimpi kuin yksityisasioiden levittäminen. Kaikki eivät välitä kuulla niistä lapsosten yrjöämisistä, paskomisista ym. eikä jakaa yksityisimpiä asioitaan.
Haluaisin sanoa yhdelle työntekijälle miten ihana ja kaunis hän on, vaikken minä siellä töissä olekaan.
Olen iloinen ja helpottunut aina kun olet poissa.
Ihan peruskohteliaisuutta on vastata työkaverin tervehdykseen. Esim. kun minä töihin tullessa sanon "huomenta", sinä vastaat samoin.
Lopeta se jatkuva valittaminen.
Sulla ei oikeasti ole kiire, koska ehdit istua kahvitauolla 45 min ja vielä kahdesti päivässä. Minä en tee sinun töitäsi, jos sinulla on aikaa kahvitella tuntitolkulla.
Voisit vähän katsoa, mitä aamulla päällesi laitat.
Jos on sovittu palaveri etkä ehdi sinne kahvikiireiltäsi tulla, niin on fiksua ilmoittaa asiasta. Minä en halua joka kerta käydä kyselemässä ovellasi, että oletko tulossa vai et.
Kaikki nämä yhdelle ja samalle henkilölle.
"Se, että olet mies ei todellakaan täällä tarkoita että sulle olisi automaattisesti ylenemisen taivas auki. Varsinkin kun oot ollut töissä alle puoli vuotta ja meillä on tällä töissä ihmisiä jotka osaavat ko. paikkaan tarvittavat asiat vaikka unissaan. Eikä täällä muuten makseta mitään palli-lisää, vaan työtehtävien, työn vaativuuden ja osaamisen mukaan."
Töissä on yksi tyyppi jolle on myrkkyä se, että organisaatiokaaviossa olen häntä ylempänä, vaativammissa tehtävissä ja työvuosiakin on 5 enemmän kuin hänellä. -jonka vuoksi hän jaksaa "vitsailla" miten minä olen hankkinut työni reittä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
"Se, että olet mies ei todellakaan täällä tarkoita että sulle olisi automaattisesti ylenemisen taivas auki. Varsinkin kun oot ollut töissä alle puoli vuotta ja meillä on tällä töissä ihmisiä jotka osaavat ko. paikkaan tarvittavat asiat vaikka unissaan. Eikä täällä muuten makseta mitään palli-lisää, vaan työtehtävien, työn vaativuuden ja osaamisen mukaan."
Töissä on yksi tyyppi jolle on myrkkyä se, että organisaatiokaaviossa olen häntä ylempänä, vaativammissa tehtävissä ja työvuosiakin on 5 enemmän kuin hänellä. -jonka vuoksi hän jaksaa "vitsailla" miten minä olen hankkinut työni reittä pitkin.
Ei saameri miten ärsyttävää, tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Haluan sua.
Minulle on työkaveri tämän sanonut. En tykännyt.
Olet fiksu, tunteellinen ja ajatteleva nuori mies. Oletko ajatellut, että voisit pyytää mun tytärtä ulos, te olisitte just sopivat toisillenne.
Miksi palkkaat tuttuja ja sukulaisia? Miksi et noudata konsernin ohjeita ja arvoja? Miksi vedät kotiinpäin ja punto juonia? Miksi et arvioi ihmisiä rehellisesti vaan pärstän mukaan? Miksi savustat kiloailijoitasi talosta laittomuuksilla
Tykkään susta niin että halkeen.
Ikävää, että olet erehtynyt tekemään lapset väkivaltaiselle miehelle. Nyt ei auta kuitenkaan peitellä väkivallan jälkiä (Kyllä, me kaikki olemme huomanneet mustelmat, ja olemme asiasta keskustelleetkin. Monesti.), nyt on aika lähteä. Lapsesi ansaitsevat parempaa kuin alistuvan, pikkutytön tasolle jääneen äidin jolle tärkeintä näyttäisi olevan jätkäkaverin miellyttäminen. Lasten paras ykköseksi, nyt.
Älä juokse koko ajan edestakaisin järjestelemässä kaikkea ja tiedottamassa asioista, naama solmussa ja stressaantuneena. Kaikki ei ole viime kädessä sinun vastuullasi ja työkaverisi ovat ammattitaitoisia ja vastuuntuntoisia siinä missä sinäkin. Työt tulevat kyllä hoidettua, anna meille aikaa ja tilaa tehdä ne. Hienoa, että kannat vastuuta, mutta huomaatko, että oma perustehtäväsi ei tule aina hoidettua niin kuin pitäisi, kun sinulla pitää kiirettä kaiken muun kanssa.