Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on miehelle joka ei varsinaisesti ole työkaveri mutta töissä samassa firmassa:
- mulla on yhä ikävä sinua J..i
Naurettavaa s*ensuroida nimi ja paljastaa se (Jussi) samaan aikaan :D Yhtä t*ehokasta kuin tämä s*ensurointi 😂
VÄÄRIN!!! ei ole Jussi eikä Jari. Veikkaanpa että 99% ei arvaa mitä nimikirjaimet tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Että mua ei pätkääkään kiinnosta kuinka tää homma tehdään, esitän esimiestä mutta oikeesti vaan katon kelloa, et koska tää shitshow loppuu. Mulle on aivan sama tehdäänkö hommat systeemillä a vai b, kunhan tehdään ja mahdollisimman kivuttomasti. Firmalle haluaisin sanoa, jos vaaditte mahdottomia, ette tule sitä ikinä samaan tolla keppitekniikalla, jos porkkanaa ei ala löytyä -hommat ei tule ikinä kehittymään, ette te niin paljon meille maksa. Tämänhetkinen liksa on vaan korvaus siitä että joudun myymään aikaani teille ja jos haluatte että myydään 100% enemmän, lisätkää liksaa reilusti, kissa kiitoksella elää, ihminen ei.
Mä ymmärrän sinua, olen itse päällikkö, ylempi toimihenkilö, alaiseni ovat esihenkilöitä. Muakaan ei kiinnosta pätkääkään ylipäätään koko palveluala josta vastaan, eikä typerät kouluttautumattomat ja sivistymättömät ihmiset, saati jo vanhuuttaan höperösti käyttäytyvät työntekijät.
Kunhan kaikki tekee työnsä hyvin, pysyisivät ylipäätään töissä ja sovussa keskenään. Se riittää. Tietäsittepä vaan miten helpolla pääsen tässä firmassa ja palkka ym etuudet on varsin hyvät työmäärään nähden. Pomo on helppo koska ei ole kovinkaan älykäs eikä hänellä ole nykypäivän johtamiseen oikeaa osaamista, ollut iänkaiken samassa firmassa eikä siis tiedä paremmasta ja loogisemmasta johtamisesta mitään.
Miten ihmeellä voit olla tuossa roolissa noin heikolla yleisosaamisella, siis asioiden hallintakykysi, rationalisuutedi, organisointikykysi, loogisuutesi on lähinnä täysin kouluttautumattoman tasolla. Työikä alkaa olla kohta takana mutta et osaa ajatella tekemiesi päätösten vaikutusta muihin ihmisiin (tai muuhun organisaatioon) ollenkaan, olet niin epälooginen ettei mitään rajaa. Et osaa yhtään ymmärtää, että ne kenelle erilaisia työtehtäviä määräät eivät tiedä samaa kuin sinä, tämä kävi ilmi ensimmäisen viikon tuttavuutemme jälkeen. Lähes joka kerta kun sinulta tulee s posti, me sen saaneet mietimme keskenämme mitä sinä haluat, miksei tässä ole sitä, tätä ja tuota, aina puuttuu jotain olennaista, koska pitää olla valmis ja sitten esitämme sinulle lisäkysymyksiä, emme saa sinua kiinni ja tehtäviä roikkuu monta päivää. Etkö pösilö tajua että meillä on muutakin tekemistä ja tekemisissä vieläpä jono, sinun projektisi ei ole prioriteetissä nro 1. Et ole siinä roolissa että tulet vain sanelemaan liiketoiminnalle nyt teet sitä ja tätä ja täytät 6 eri taulukkoon vi..u samoja asioita. Meillä menee hermo sun amatöörimäisen johtamisen kanssa. Toiminnastasi näkee heti ettet ole koskaan ollut muissa firmoissa töissä. Emme osaa lukea ajatuksiasi ja tämä epäloogisuutesi ja puutteellinen ajattelukykysi (=ammattitaidottomuutesi) on meille muille AIKASYÖPPÖ ja stressin aiheuttaja.
Kollega; se että puutut alueeni asioihin, tulet ihan pokkana neuvomaan ja haastamaan minua minun vastuualueeni asioissa ja kerrotaan minulle mitä minun pitää tehdä tietyn muutoksen jälkeen, kertoo todellakin tyhmyydestäsi.
Olet varmasti oman tehtäväsi substanssiosaaja, mutta olet kuitenkin a)minua huomattavasti vähemmän koulutettu yhtään mihinkään b) työiältäsi nuorempi ja ihan hiljattain vasta noussut vaativampaan tehtävään c) kokematon ja koko työikäsi samassa firmassa työskennellyt jolloin sinulla ei ole muuta näkemystä.
Mutta tuosta huolimatta oikein asioiksesi tulet neuvomaan minua ja kertomaan miten minun pitää ottaa huomioon ja miten toimia. Sorry, mutta herätät minussa lähinnä huvitusta ja annat itsestäsi typerän amatööritärkeilijän kuvan. Mikä ihme sinä kuvittelet olevasi? Olet omaksunut pomosi tyylin joka on rekisteröity laajasti edustamallasi palvelualalla. Et sinä saa arvostusta ja "natsoja itsellesi" tuolla tyylillä. Lähinnä sinua säälitään ja sinulle naureskellaan typerä hupakko p.
Työnantajalle että kävisi esimies koulutuksen ja hankkisi tietotaitoa eikä jättäisi työntekijöitä heitteille, se on hänen tehtävänsä neuvoa ja opastaa jos jotakin ei tiedä niin ottaa selvää!! Saa kuitenkin 2-3 kertaa enemmän palkkaa kuin me rivityöntekijät jotka orjan lailla työskennellään ja joudutaan tulemaan toimeen omillamme.
Saan migreenin hajuvedestäsi. Vähempkin määrä riittäisi. Ja tästähän on sinulle sanottu jo monesti, mutta kun et osaa ottaa palautetta vastaan vaan uhriudut.
voisin muutamalle oikeistolaiselle sanoa pari valittua sanaa.
heidän mukaansa kaikki suomen työttömät on laiskoja, koska töihin pääsee kunhan vaan menee.
Sä saat...nan tyranni, toimit juuri niin ennustettavasti kuin voi vaan olla. Osasin jo odottaa että tulet lankoja pitkin kohta kun toimialaasi arvostellaan. Laita sähköpostiin kommentit jotta voidaan yhdessä katsoa sinun ja minun pomon ja jopa vaikka hr johtajan kanssa tyylisi vähätellä aina, siis ihan aina muita sekä ylimielinen asenteesi muita kohtaan. No, mitä, miksei tule s postia, miksi soitat.... tietysti siksi ettet jää kiinni asiattomasta käytöksestä jota vuodesta toiseen harradtst ja sulle sallitaan.
Tiedoksi vaan että nauhoitan puhelusi jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalle että kävisi esimies koulutuksen ja hankkisi tietotaitoa eikä jättäisi työntekijöitä heitteille, se on hänen tehtävänsä neuvoa ja opastaa jos jotakin ei tiedä niin otta a selvää!! Saa kuitenkin 2-3 kertaa enemmän palkkaa kuin me rivityöntekijät jotka orjan lailla työskennellään ja joudutaan tulemaan toimeen omillamme.
Yksi pomo yleni palkaltaan kokonaispalkkaiseksi eli ei saanut enää ylityökorvauksia. Valitti asiasta toimistolla kuuluvasti alaiselleen joka myötäili. Pomon mielestä epäreilua kun pitäisi hänenkin saada jos jotkut muutkin saavat. Palkan suuruusko ei vaikuttaisi asiaan.
Röyhkeää kerätä säälipisteitä tuollaisella.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeellä voit olla tuossa roolissa noin heikolla yleisosaamisella, siis asioiden hallintakykysi, rationalisuutedi, organisointikykysi, loogisuutesi on lähinnä täysin kouluttautumattoman tasolla. Työikä alkaa olla kohta takana mutta et osaa ajatella tekemiesi päätösten vaikutusta muihin ihmisiin (tai muuhun organisaatioon) ollenkaan, olet niin epälooginen ettei mitään rajaa. Et osaa yhtään ymmärtää, että ne kenelle erilaisia työtehtäviä määräät eivät tiedä samaa kuin sinä, tämä kävi ilmi ensimmäisen viikon tuttavuutemme jälkeen. Lähes joka kerta kun sinulta tulee s posti, me sen saaneet mietimme keskenämme mitä sinä haluat, miksei tässä ole sitä, tätä ja tuota, aina puuttuu jotain olennaista, koska pitää olla valmis ja sitten esitämme sinulle lisäkysymyksiä, emme saa sinua kiinni ja tehtäviä roikkuu monta päivää. Etkö pösilö tajua että meillä on muutakin tekemistä ja tekemisissä vieläpä jono, sinun projektisi ei ole p
"Et osaa yhtään ymmärtää, että ne kenelle erilaisia työtehtäviä määräät eivät tiedä samaa kuin sinä" Tuleeko mieleen ettei esihenkilö edes tiedä? Jotkut suunnilleen copy-pastella välittävät pyyntöjä eteenpäin.
Etenkin joku väliporras voi vaan välittää viestin. Ylempi ei ehkä ole myöskään miettinyt koska alaiset hoitavat.
Sinussa on Jane Toppanin piirteitä.
(Varmaan hakisi ja sitten r-ä-j-ä-h-D-Y-S-S) :D
En ole rouva, olen naimaton neiti
siviilisäädyltäni. ['Vanhapiika'. 🙂]
Kahvitaukoja pidetään työpaikalla,
jota minulla ei I R L - muodossa tällä
hetkellä ole.