Mitä haluaisit sanoa työkaverille ( mutta et voi )?
Joskus tekisi mieli karjua, että se oli hitto vie MUN idea. Kuitenkaan en voi alkaa esimiehen edessä kinastelemaan asiasta, vaikka se oikeasti ottaakin päähän toden teolla.
Oikeasti haluaisin sanoa : voitaisiinko tehdä nämä työt kunnolla!!! Ihanaa, kun työpari on todella luova ja keksii aina kaikenlaista. Kuitenkaan mistään ei oikein tule mitään, vaan hirveä kaaos työhuoneessa ja näitä hänen kontakteja ramppaa luonamme pitkin päivää. On luvannut monille ihmisille täysin mahdottomia ja sitten minä joudun niille selittämään ettei se ole oikeasti mahdollista. Ja olen meistä sitten se inhottava tylsimys.
Koska teemme töitä pareittain, eikä hän tavallaan tee mitään vakavaa virhettä, niin yleisen ilmapiirin vuoksi pidän suuni kiinni.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (434)
Etätyöläinen kun käyt toimistolla, niin se ei tarkoita, että tulet seurustelmaan muiden työläisten kanssa. Tulet sinne tekemään töitä. Muut eivät halua seurustella sun kanssa.
Huomaatko että sekoilet asioissa, huomaatko että ajatuksesi karkailee ja katoaa yhä useammin ja useammin. Olet ollut iät ajat firmassa, tiedät paljon yhden palvelualan substanssista, sinulla ole nykypäivän ict tai edes MS office työkalujen käytön osaamista. Olet ihan hupsu yrittäessäsi päteä ja todistella olevasi hyvä koska huomaat että olen sinua niin paljon pätevämäpi, tehnyt niin paljon vaativampaa työtä kuin sinä ikinä. Siitä huolimatta puutut joka hiton asiaan ymmärtämättä että olet vain työkaveri jonka pitäisi hoitaa oma tontti, ei puuttua joka hiton asiaan eikä ohjeistaa muita etkä voi puhua muiden päälle ja puolesta. Mikä sä kuvittelet olevasi ä .. äliö? Pysyppä lestissäsi ettei minun tarvitse hermostua sinulle oikeasti.
Ole töissä silloin kun asiakkaasi tarvitsee sinua. Olet aina lomalla, saldolla, työasioilla silloin kun on jotain tärkeää tehtävää. Luulet olevasi ovela, mutta sulle nauretaan päivittäin ja tieto lorvimisestasi on mennyt ylöspäin.
Tämä on pomolle: vit.. .u sä olet ääliö. En yhtään ymmärrä millä hiton rahkeilla olet päässy tuohon asemaan. Mutta koska et ole kovinkaan terävä ja olet vähän höhlä, olet hemmetin helppo pomo. Et vaadi yhtään mitään ja sua on niin helppo vedättää kun puhuu vaan paljon businesjargoniaa mitä et edes tajua.
Yhtä asiaa en ymmärrä, olet vuoden sisällä ainakin 4x maininnut erään henkilön nimen millon missäkin yhteydessä, vaikka meistä kukaan muu ei edes puhu asiasta. Kerrot samaa asiaa iänikuisesta harrastustaustastasi vähän väliä eri tilanteissa ja mainitset aina tämän saman henkilön, etkö tajua että paljastat itsesi. Mutta, tietäisitpä vaan, että minä tunnen tuon ko ihmisen läpikotaisin ja hän minut.
Pysy pomon roolissasi äläkä yritä udella asioitani ja saada minua puhumaan henkilökohtaisista asioista.
Tämä on miehelle joka ei varsinaisesti ole työkaveri mutta töissä samassa firmassa:
- mulla on yhä ikävä sinua J..i
Kaipaan sun salaisia katseita K ja ihanaa kiinteetä peppuasi. Olet hitsin hyvän näköinen ikäiseksesi. Harmi että olet naimisissa, ottaisin sut heti mitään kyselemättä. Toivottavasti törmätään joskus jossain harrastetapahtumassa.
Siivoa omat sotkusi, en ole sinun piikasi. Varastat tavarat ja työkalut ja kun niitä pyytää takas, kiukuttelet ja kävelet haukkumassa minua ympäri työpaikkaa. Minun ei kuulu myöskään ymmärtää sinun outoa mongerrusta. Opettele suomen kieli. 13 vuoden jälkeen pitäisi jo osata. Tyhmälle päälle ei valitettavasti pysty tekemään mitään...olet oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Siivoa omat sotkusi, en ole sinun piikasi. Varastat tavarat ja työkalut ja kun niitä pyytää takas, kiukuttelet ja kävelet haukkumassa minua ympäri työpaikkaa. Minun ei kuulu myöskään ymmärtää sinun outoa mongerrusta. Opettele suomen kieli. 13 vuoden jälkeen pitäisi jo osata. Tyhmälle päälle ei valitettavasti pysty tekemään mitään...olet oksennus.
Onko työnantaja varannut tarpeeksi työkaluja? Niitähän voi pyytää, ja omia voi pitää lukollisessa kaapissakin jos sellainen on. Vaikka tarkistaa aamulla että onhan kaikilla kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Näpit irti mun pikkareista tai saat ne ostaa satasella ;)
Tiedän, että käyt kaapeilla
Pyydä lukot niihin. Jätä oikein rumat ja haisevat näkyville, kirpparilta, joku mieskalsarikuvio niin lörpsähtää ehken.
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli sanoa että haistappa sinä lehmä pitkä paska ja mene itseesi. Et ole muita parempi tai tärkeämpi eikä sun tyyli ole ainoa oikea.
Tämä. Lisään vielä, että sinun työaikasi ei ole meitä muita tärkeämpi, etkä voi vaan soitella ilmoittmatta ja vaatia muita keskeyttämään omat työnsä kun sinulla on asiaa.
Vaihda myös levyä: puhut yhdestä asiasta niin monta kertaa, että vanhana työntekijänä asia ei enää jaksa naurattaa.
Sekä vielä yksi ja ehkä tärkein asia: älä kerro lapsesi yksityiskohtaisia ja intiimejä asioita tiimillesi.
Olet idiootti.
Olen ihastunut. Mutta hän on varattu nainen.
Lopeta se ainainen valittaminen, panikointi ja muiden syyttely. Jos et ymmärrä työkalua etkä halua sitä opetella, se ei ole muiden syy vaan sinun. Osaat olla raskas ja mietin usein kannattaako sinua auttaa, kun kiitokseksi saadaan valitusta ja syyttelyä.
Että mua ei pätkääkään kiinnosta kuinka tää homma tehdään, esitän esimiestä mutta oikeesti vaan katon kelloa, et koska tää shitshow loppuu. Mulle on aivan sama tehdäänkö hommat systeemillä a vai b, kunhan tehdään ja mahdollisimman kivuttomasti. Firmalle haluaisin sanoa, jos vaaditte mahdottomia, ette tule sitä ikinä samaan tolla keppitekniikalla, jos porkkanaa ei ala löytyä -hommat ei tule ikinä kehittymään, ette te niin paljon meille maksa. Tämänhetkinen liksa on vaan korvaus siitä että joudun myymään aikaani teille ja jos haluatte että myydään 100% enemmän, lisätkää liksaa reilusti, kissa kiitoksella elää, ihminen ei.
Mulla on tasan 1 työkaver tällä hetkellä ja voin sanoa sille ihan mitä vaan. On vuosia jo yhteistä taivalta niin ei tarvii enää ujostella.