Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuinko suotta? Miehen käsitys viettelystä..

Vierailija
31.10.2018 |

Vietimme viikonloppua yhdessä, kiirettä on ollut ja lauantai-iltana uni painoi silmiä. Siinä viiniä ja toisiamme nautiskellen mies totesi, että saat vietellä minut aamulla ja silloin meillä ei ole kiire minnekään. Kuulosti todella hyvältä, sitten nukkumaan ja yöllä heräsin puhelimen ääneen. Tunnistin sen miehen puhelimeksi, joten en noussut katsomaan. Siinä amuyöllä heräillessämme mainitsin asiasta ja helliminen ja viettely jäivät siihen, kun mies halusi nähdä, kuka oli häntä tavoitellut. Kaveri oli yöllä soittanut ja ilmoittanut tulevansa hakemaan aamulla tarvikkeita jänisjahtiin ja mies lupasi antaa nämä.
Porukka saapui aamulla kello viisi ja mies kutsui heidät vielä sisälle, sitten siinä naukattiin vielä muutama hömpssy ja tunnin päästä minun mittani tuli täyteen. Puin vaatteet päälle ja keräsin tavarani, ja lähdin.
Miehen mielestä suutuin ihan turhasta, koska olisihan meillä vielä ollut aikaa. Minun mielestä hän olisi voinut työntää tarvikkeet oven raosta ja toivottaa porukalle hyvää matkaa, eikä kutsua heitä sisälle viettämään aikaista aamua hänen seurassaan.
Minusta on nyt tuntunut siltä, ettei minulla oikeasti taida olla paikkaa hänen elämässään, jos tuo on se, mitä hän tarkoittaa viettelyllä. Vai olenko pikkumainen ja suutuin turhasta?
Kysymyksessä ei suinkaan ole mikään teinipoika, vaan ihan keski-ikäinen mies, mutta käytös antaa kyllä olettaa jotain vallan muuta.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyse nyt oikeasti kännäämisen aloittamisesta, vai ihan vaan kuten ap kirjoitti, aamuhöpsyistä?

Itselleni tuli siis kuva esim. pienestä snapsilasillisesta konjakkia tms, metsästyspäivän alkamisessa saaliin pyyntiin onnea tuottamaan. Kuten esim. Juhlissa alkumalja, jolloin kukaan ei humallu tai aiokaan humaltua.

Pakko tarkentaa, kun niin moni näyttää heti huutavan ja olettavan että metsästysporukka kännää?

Kuule kun normaalille ihmiselle ei todellakaan tulisi mieleen mikään snapsin veto aamuviideltä. Ei yhden eikä useamman.

Nimenomaan tuollainen sanoilla leikkiminen ja hellittelynimien keksiminen alkoholille (hömpsy 🤢) on alkoholismin kovaa ydintä. Ja jolle "vain yhden nauttiminen" on ihan luonnollista heti herättyään, on ihan samassa alkoholistiveneessä. Sä et edes tiedä mikä ei-ongelmaisten mielestä on normaalia ja mikä ei...

No, ehkä oma käsitykseni sitten on turhan naiivi, pahoittelen. Itse juon alkoholia juurikin sen juhlien tervetulomaljan, ja hienompien päivällisten viinilasillisen verran. Eli ehkä 2-4 kertaa vuodessa. Muuten en juo edes mitään saunakaljaa.

Itse vaan kuvittelin, että metsästysporukan aamuhömpsy todellakin tarkoittaisi konjakkia pienestä lasista. Hienoa jos sä tiedät paremmin, ja pääsit nyt pätemään. 👍

Sulla meni pointti hyvin ohi. Viinan juonti aamuviideltä on ongelmaisten hommaa, kutsui sitä miksi tahansa tai joi miten kallista viinaa tahansa. Ei normaalilla ihmisellä tulisi mieleenkään EDES YHDEN PIENEN lasillisen juonti heti herättyään, hyi hitto.

Vierailija
42/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JÄnismetsälle aamulla klo 5 ja kännissä? Jostain syystä en oikein usko tähän tarinaan. Siellä porukat ampuu nyt hirviä, ei kukaan mene ehdoin tahdoin jäniksiä ammustelemaan samaan aikaan. Metsästysseuroissa on tapana vähän "jakaa" jahtiaikoja.

Ohis, mutta ihan hyvin voi olla jänismetsästystäkin. Koska vaikka nyt onkin hirvenmetsästys alkanut, alkaa se eri seuroilla eri aikaan ja on alueita, joilla ei hirveä edes metsästetä vähäisen hirvikannan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu ajautui nyt tuohon viinan määrän arviointiin, kun taas itse koen suurempana ongelmana tuon kylään tulon aamulla kello viisi, kun se meidän yhteinen aika on vain niin vähäistä, etten ollut lainkaan valmis luopumaan tuosta hetkestä.

Miehelle tuo ei tunnu lainkaan olevan ongelma, mutta jotenkin se vain jäi hiertämään minun mieleeni. Nyt olisi hänen yhden parhaista parhaan kaverin synttärit perjantaina, mutta ilmoitin, etten aja reipasta paria sataa kilometriä sen takia, että pääsen ravintolaan syömään seuraan, missä en tunne ketään. Yllätyksekseni huomasin, etten tiedä tästä päivänsankarista oikeastaan mitään, enkä ole edes tavannut häntä koskaan. 

Olen ehkä ahdasmielinenkin, mutta kai tämä on tätä päivää.

Ap.

Suurin ongelma ei ole viinan määrä tai kyläily aamulla kello viisi - suurin ongelma on se, ettei miehesi, hänen kaverinsa tai sinä ymmärrä ettei metsästykseen liity alkoholi, piste. Se mitä metsästyksen aikana tapahtuu ja mitä välineitä metsästyksessä käytetään on aina riskialtista toimintaa ja kukaan järki-ihminen ei sotke alkoholia ja metsästystä keskenään. Se ettei asian kanssa olla tarkkoja kertoo ihmisten luonteesta ja ettei sen ihmisen luotettavuuteen, riskinarviointukykyyn tai toisten ihmisten hengestä välittämiseen tai taitoihin voi luottaa. Tuollaiseen ihmiseen ei voi luottaa. Se miten valitset seurasi tai ymmärrät asian tärkeyden kertoo taas sinusta.

Vierailija
44/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JÄnismetsälle aamulla klo 5 ja kännissä? Jostain syystä en oikein usko tähän tarinaan. Siellä porukat ampuu nyt hirviä, ei kukaan mene ehdoin tahdoin jäniksiä ammustelemaan samaan aikaan. Metsästysseuroissa on tapana vähän "jakaa" jahtiaikoja.

Ohis, mutta ihan hyvin voi olla jänismetsästystäkin. Koska vaikka nyt onkin hirvenmetsästys alkanut, alkaa se eri seuroilla eri aikaan ja on alueita, joilla ei hirveä edes metsästetä vähäisen hirvikannan takia.

On kuitenkin aika lailla epätodennäköistä lähteä jänismetsälle aamulla klo 5. Jänis kun liikkuu parhaiten alkuillasta aamuyölle eli ap:n kertomaan aikaan jäniksen liikkuminen on pienimmillään.

Vierailija
45/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyse nyt oikeasti kännäämisen aloittamisesta, vai ihan vaan kuten ap kirjoitti, aamuhöpsyistä?

Itselleni tuli siis kuva esim. pienestä snapsilasillisesta konjakkia tms, metsästyspäivän alkamisessa saaliin pyyntiin onnea tuottamaan. Kuten esim. Juhlissa alkumalja, jolloin kukaan ei humallu tai aiokaan humaltua.

Pakko tarkentaa, kun niin moni näyttää heti huutavan ja olettavan että metsästysporukka kännää?

Kuule kun normaalille ihmiselle ei todellakaan tulisi mieleen mikään snapsin veto aamuviideltä. Ei yhden eikä useamman.

Nimenomaan tuollainen sanoilla leikkiminen ja hellittelynimien keksiminen alkoholille (hömpsy 🤢) on alkoholismin kovaa ydintä. Ja jolle "vain yhden nauttiminen" on ihan luonnollista heti herättyään, on ihan samassa alkoholistiveneessä. Sä et edes tiedä mikä ei-ongelmaisten mielestä on normaalia ja mikä ei...

No, ehkä oma käsitykseni sitten on turhan naiivi, pahoittelen. Itse juon alkoholia juurikin sen juhlien tervetulomaljan, ja hienompien päivällisten viinilasillisen verran. Eli ehkä 2-4 kertaa vuodessa. Muuten en juo edes mitään saunakaljaa.

Itse vaan kuvittelin, että metsästysporukan aamuhömpsy todellakin tarkoittaisi konjakkia pienestä lasista. Hienoa jos sä tiedät paremmin, ja pääsit nyt pätemään. 👍

Sulla meni pointti hyvin ohi. Viinan juonti aamuviideltä on ongelmaisten hommaa, kutsui sitä miksi tahansa tai joi miten kallista viinaa tahansa. Ei normaalilla ihmisellä tulisi mieleenkään EDES YHDEN PIENEN lasillisen juonti heti herättyään, hyi hitto.

Siis multa meni pointti ohi? Käsitätkö yhtään mitä itse kirjoitat, latelet mulle että mulla ei ole käsitystä ei-ongelmaisen tavasta juoda, tai että "normaalille" ihmiselle ei tulisi mieleenkään ottaa hömpsyä aamulla. No, mulle tuli mieleen, että se vois olla normaalia (jos tapahtuu harvoin). Itsekin olen esim. polttareita viettäessä juonut alkoholillisen paukun jo aamuvarhain! Oo, olen nyt siis epänormaali ja alko-ongelmainen?

No, minulla ei taatusti ole ongelmaa alkoholin kanssa, kuten aiemmin kirjoittamastani olisi pitänyt sinullekin ilmetä, silti niputat minut alkoholiongelmaisiin ja ei-normaaliksi?

Välillä vois vähän miettiä mitä itse laukoo, ennenkuin alkaa syyttelemään että toiselta menee pointti ohi.

Vierailija
46/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä yhtään ihmettele että tämäkin aloittaja on eronnut. 

Minäminäminäminä ja muntunteet. Byhyy

Vierailija
47/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minuakin olisi vituttanut tuo tilanne käänteisenä. Kutsua nyt sunnuntaina aamuviideltä joku porukka ryypiskelemään kun haluan olla rauhassa, ei helvetti.

Vierailija
48/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan aiheesta suutuit. Kaverit menee miehelläsi sinun edelle.

Vierailija
49/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu ajautui nyt tuohon viinan määrän arviointiin, kun taas itse koen suurempana ongelmana tuon kylään tulon aamulla kello viisi, kun se meidän yhteinen aika on vain niin vähäistä, etten ollut lainkaan valmis luopumaan tuosta hetkestä.

Miehelle tuo ei tunnu lainkaan olevan ongelma, mutta jotenkin se vain jäi hiertämään minun mieleeni. Nyt olisi hänen yhden parhaista parhaan kaverin synttärit perjantaina, mutta ilmoitin, etten aja reipasta paria sataa kilometriä sen takia, että pääsen ravintolaan syömään seuraan, missä en tunne ketään. Yllätyksekseni huomasin, etten tiedä tästä päivänsankarista oikeastaan mitään, enkä ole edes tavannut häntä koskaan

Ap.

Jos jätät tämän väliin, etkä mene puolisosi kanssa huomaat, että et edelleenkään tunne ketään etkä ole tavannut hänen päivänsankari-ystäväänsä. Siinähän sitä seurustellessa tulee tuntemaan näitä miehen ystäviä, seuraavalla kerralla on jo helpompaa kun on jo kerran tavattu.

Vierailija
50/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsit ap, mä olen just samanlainen.

Minulla olisi vastaavanlaisessa tilanteessa noussut vi..tus käyrät varmasti aikaisemmin kun sinullA.

Itseasiassa ei paljoa vaadi että minulla köyröt nousee, varsinkin jos mies laiminlöisi yhteistä romanttista hetkeä ja jos on sovittu jo.

Ehdottomasti olisin itsekin odottanut että mies ojentaisi kavereille heidän kamppeensa pikaisesti ja palaisi takaisin peiton alle.

No onko miehestä kuulunut mitään, kerroitko hälle miksi suutuit?

Minä oliisn todella vihainen ja pitkään jos ei mies älyäisi pyytää anteeksi käytöstään.

Kun tilanteen suomensin, eli miten minä sen koin, pyysi toki anteeksi. Moitti toki minua mielenosoituksellisesta käytöksestä, mikä hänen mielestä meni hiukan yli. Asiasta ei ole pahemmin tuon kommentin jälkeen keskusteltu. Oli kyllä tulossa tänä viikonloppuna minun luokseni, koska sataa vettä eikä hirvimetsälle mennä, mutta sattuu olemaan peijaisten vuoro, joten nostin kädet pystyyn. Ilmoitin, että palataan suhteeseen sitten, kun kaikki hirvet on pyydetty ja normaali elämä koittaa..

On ollut hiukan nyreissään tuon päätöksen jälkeen, mutta minusta se on vain oikeus ja kohtuus, antaa tilaa sille kaveripiirille ja harrastukselle.

Ap.

Vierailija
51/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta varsin hyvin. Kelatkaa nyt itse, että olisitte jossain ravintolassa, ja kesken illallisen miehen kaverit soittavat ja sen jälkeen ilmestyvät tikkana paikalle pöydän ympärille. Mun mielestä jokseenkin tahditonta pyytää viideltä aamulla kämpilleen ryyppäämään jos paikalla on tapailukumppani. Jotain tasoa. 

Vierailija
52/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi vastaavanlaisessa tilanteessa noussut vi..tus käyrät varmasti aikaisemmin kun sinullA.

Itseasiassa ei paljoa vaadi että minulla köyröt nousee, varsinkin jos mies laiminlöisi yhteistä romanttista hetkeä ja jos on sovittu jo.

Ehdottomasti olisin itsekin odottanut että mies ojentaisi kavereille heidän kamppeensa pikaisesti ja palaisi takaisin peiton alle.

Minä oliisn todella vihainen ja pitkään jos ei mies älyäisi pyytää anteeksi käytöstään.

Kun tilanteen suomensin, eli miten minä sen koin, pyysi toki anteeksi. Moitti toki minua mielenosoituksellisesta käytöksestä, mikä hänen mielestä meni hiukan yli. Asiasta ei ole pahemmin tuon kommentin jälkeen keskusteltu. Oli kyllä tulossa tänä viikonloppuna minun luokseni, koska sataa vettä eikä hirvimetsälle mennä, mutta sattuu olemaan peijaisten vuoro, joten nostin kädet pystyyn. Ilmoitin, että palataan suhteeseen sitten, kun kaikki hirvet on pyydetty ja normaali elämä koittaa..

On ollut hiukan nyreissään tuon päätöksen jälkeen, mutta minusta se on vain oikeus ja kohtuus, antaa tilaa sille kaveripiirille ja harrastukselle.

Ap.

Ai meni hänen mielestään hiukan yli? Mitä sinun olisi pitänyt tehdä? Haluan nähdä sen naisen joka jää odottamaan tuollaisen sakin poistumista kiltisti makkarissa..:p Et ole mikään pokaali. 

Vierailija
53/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä yhtään ihmettele että tämäkin aloittaja on eronnut. 

Minäminäminäminä ja muntunteet. Byhyy

Juu en minäkään. Eroisin myös itse tuollaisesta itsekeskeisestä äijästä mikä ap:lla on. 

Vierailija
54/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis multa meni pointti ohi? Käsitätkö yhtään mitä itse kirjoitat, latelet mulle että mulla ei ole käsitystä ei-ongelmaisen tavasta juoda, tai että "normaalille" ihmiselle ei tulisi mieleenkään ottaa hömpsyä aamulla. No, mulle tuli mieleen, että se vois olla normaalia (jos tapahtuu harvoin). Itsekin olen esim. polttareita viettäessä juonut alkoholillisen paukun jo aamuvarhain! Oo, olen nyt siis epänormaali ja alko-ongelmainen?

No, minulla ei taatusti ole ongelmaa alkoholin kanssa, kuten aiemmin kirjoittamastani olisi pitänyt sinullekin ilmetä, silti niputat minut alkoholiongelmaisiin ja ei-normaaliksi?

Välillä vois vähän miettiä mitä itse laukoo, ennenkuin alkaa syyttelemään että toiselta menee pointti ohi.

Etäisyyttä ap:n kodin ja miesystävän kodin välillä oli muutama sata kilometriä (jos nyt oikein muistan). Aamuyöllä ap ottaa parit hömpsyt äijien kanssa, sen jälkeen pukeutuu ja lähtee.

Minua kiinnostaa, että mihin. Ajokunnossa hän ei ole, joten bussiko tuolloin varhain aamulla olisi käytössä? Ja oikeastiko ihmisellä ei ole alkoholiongelmaa, jos hän vetää viinaa ensin illalla ja sitten tuntemattomien miesten porukassa aamulla pohtimatta lainkaan, mitä aamuisesta juomisesta seuraa.

Tuskin sinä olit polttareissa omalla autolla lähdössä kuskiksi klo 9?

Vierailija
55/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka menossa jänismetsälle ja tietysti autolla, otetaan hömpssyjä? Ei jatkoon, kännimetsästysporukat ovat metsästysharrastuksen pohjasakkaa ja siihen porukkaan ei ole luottamista. Metsästys ja alkoholi eivät sovi samaan hetkeen, metsästysartikkeleiden käsittely ja kännääminen on leväperäistä toimintaa. Ja autolla mennään.

Tätä itsekin lueskelin että herraisä. Tavallisesti metsästäjät ottavat jopa jälkikasvuaan mukaan ja kunnioittavat luontoa, haluavat rauhoittua, ottavat valokuvia, noudattavat lakia eivätkä missään nimessä tissuttele kiväärin varressa vahtien hirviä. Ei näin kuin ap:n kuvauksesta selviää. Tuo sakki on ihan uskomatonta. 

Vierailija
56/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ihmettelen miten tuollainen marttyyri ja pirttihirmu on ylipäätään suhteessa kenenkään kanssa. 

Vierailija
57/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tuo ei tunnu lainkaan olevan ongelma, mutta jotenkin se vain jäi hiertämään minun mieleeni. Nyt olisi hänen yhden parhaista parhaan kaverin synttärit perjantaina, mutta ilmoitin, etten aja reipasta paria sataa kilometriä sen takia, että pääsen ravintolaan syömään seuraan, missä en tunne ketään. Yllätyksekseni huomasin, etten tiedä tästä päivänsankarista oikeastaan mitään, enkä ole edes tavannut häntä koskaan

Ap.

Jos jätät tämän väliin, etkä mene puolisosi kanssa huomaat, että et edelleenkään tunne ketään etkä ole tavannut hänen päivänsankari-ystäväänsä. Siinähän sitä seurustellessa tulee tuntemaan näitä miehen ystäviä, seuraavalla kerralla on jo helpompaa kun on jo kerran tavattu.

Minkä ihmeen takia pitäisi miehen ystävät tuntea? Eivät kuulu apn elämään mitenkään. Sinänsä tökeröä edes ehdottaa jotakuta vartavasten matkustamaan täysin tuntemattoman ihmisen takia.

Vierailija
58/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ihmettelen miten tuollainen marttyyri ja pirttihirmu on ylipäätään suhteessa kenenkään kanssa. 

No kaikki ihmiset nyt vaan ei halua olla kynnysmattoja,joihin jalat pyyhitään ohikulkiessa. Et taida olla parisuhteessa jos et tajua sitä, ettei siitä mitään tule jos toinen koko ajan joustaa ja joustaa ja toinen toimii kuten sinkkuna.

Vierailija
59/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä provo kaatui siihen, että ap on alkoholisti mies. Ei edes tajunnut, että metsälle ei mennä kännissä ( tietokone miehisin välineensä ), eikä kukaan vedä viinaa aamuviideltä ellei alkkis.

Ihan kuin olisi palstan persu mo”eroija taas kirjoittanut...😂😂😂

Vierailija
60/110 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitusta pidetään kiinni. Mies on miesten tapaan tilannetajuton töllö. Kuvitteliko sinun makoilevan loputtomiin odottelen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä