Lidl on taas "halvin", mutta sieltä ei voi ostaa leipää, kahvia, kosmetiikkaa, mausteita, pastaa tai leivinpaperia
Leipä = lähinnä bulkkiruispaloja ja Lidlin omaa pakasteesta pastettua kuraa
Kahvi = sitä ei osta hullukaan
Kosmetiikka = olen yrittänyt, sain hirveitä patteja otsaan
Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole
Pasta = merkkimakaronia ei edelleenkään ole
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei ole
Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi joku trolli yrittää väkisin haukkua Lidliä, mutta ei ole käynytkään koko kaupassa. Moni on tässäkin ketjussa huomauttanut, ettei kyse ole vaan hinnasta vaan myös laadusta. Se ei mene trollin kaaliin.
Väitti ettei Lidlistä saa pinaattia. Babypinaattia saa tuoreena, ja pakasteena on lehtipinaattia, joka on parempaa ja halvempaa kuin mitkään S- ja K-mafian tuotteet.
Kahvia saa vaikka minkälaista. (Itse en pidä vaaleasta paahdosta, koska se on mahalle huonoin kahvi ja maku muuttuu pikaisesti kitkeräksi. En osaa siis sanoa onko valikoimissa hyvää vaaleaa paahtoa.)
Lidlissä vihannekset ja hedelmät hakkaavat S-kaupan hevit. S-kaupoissa varsinkin pidetään vihannekset ja hedelmät aina liian kylmässä, ne paleltuvat ja siksi avokado on ruskea sisältä tai mango ei kypsy kunnolla. Lidlissä hevit ovat aina sopivassa lämpötilassa, ei paleltumisvaurioita. Laatukin vaikuttaa paremmalta. Yksi parhaita kurpitsoja, jonka tänä syksynä paahdoin, oli ostettu Lidlistä.
Myös pakastevihannekset ovat kautta rantain olleet paremmanlaatuisia ja edullisempia kuin K- et S:ssä.
Pakatutkin kalat ovat tuoreempia kuin S:n kalatiskillä, jossa ne voivat lojua päiväkausia.
Lidliin tulee koko ajan lisää valikoimaa. Nyt viimeksi ostin Go Green kvinoaa (mielestäni parasta), maksoi 3,19 e -- aivan sama paketti S-kaupoissa maksaa 3,49-3,79 e.
Lidlin hummus se on herkkua sekin.
Itse käyn aina Lidlissä ensin ja ostan suurimman osan päivittäistavaroista sieltä. S- ja K-mafiassa käyn sitten hakemassa ne tuotteet, joita en Lidlistä saa. Niin helppoa se on kun käyttää järkeään.
Ei sullakaan ole näiden perustelujesi päälle mitään muuta kuin oma laatutakuusi, joka tokikin on merkittävämpi kuin se että joku toinen random henkilö x on sitä mieltä että Lidlissä ei ole laatua.
Ja sieltä s:n kalatiskistä näkee heti mikä on pyyntipäivä ihan jokaisen kalatuotteen kohdalla. Saako Lidlistä muuten tuoreita simpukoita? Meidän prismasta saa joka päivä.
Kala-asiaa on tutkittu ja silloin havaittu että varsinkin S-mafia myy melko vanhaa kalaa. Siis tuoreena tiskiltä. Lisäksi fiksu shoppailija osaa ihan itse katsoa onko kala tuoretta. Nykyisin kun käyn S-marketissa näen ettei useinkaan ole.
Mun perustelut perustuvat siihen että käyn viikottain Lidlistä perustarvikkeet ja näin olen tehnyt jo pidemmän aikaa. Se on mun kokemus, että perushevi on hintaan nähden hyvälaatuista. Vertasin etenkin S-marketin heviin. Prismaa ei käytä, koska ei satu mun päivittäiselle reitille.
Tuoreita simpukoita tuskin Lidlistä saa, mutta enpä laske niitäkään päivittäistavaraksi. En tunne ketään joka soisi simpukoita joka päivä tai edes usean kerran viikossa.
”On tutkittu” laita tähän vaan sitten tutkimusta siitä että s-ryhmän kauppojen kalatiskeissä on kaikki vanhaa?
Minä käyn prismassa tekemässä ostokseni koska siellä on valikoima niin laaja että ei tarvitse miettiä kotoa lähtiessä että mihin kauppaan menee kun haluaa tehdä tiettyä ruokaa. Kotimaiset tuoreet leivät, pienpanimoiden oluet, aasialaiset ruoka-aineet, lihatiski, tietyt säilykkeet (Lidlin valkosipulinkynnet ja artisokat ei ole omaan makuun edes syötäviä), erikoisjuustot (Lidlin camembert ei sovellu uuniin) ym. Ovat asioita joita ostan päivittäin kaupasta ja näitä en Lidlistä saa. Toki joku muu varmasti saa päivittäistavaransa Lidlistä ja se on minulle se ja sama. Siksi en ymmärrä miksi teille on niin iso juttu että muut ei käytä lidliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkimakaronia ihan. No jos jollain pitää keulia...
Louis Vuitton makaroonia pitää olla!!
Ne vois olla niiden LV.:n kuosissa olevien logojen mallisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Rupesin muuten miettimään, kun lidlissä on aina niitä teemaviikkoja... Onkohan muualla maailmassa Finland teema, ei suomesta tuotua ruokaa?
Täällä Ruotsissa on usein.
Käydään aina Liiterissä ja muualta täydennetään HP:tä ja Gefilus- mehua sekä mausteita. Naisten ja miestenvaatteet on oikeesti laadukkaita. Urheiluvaatteet ihan huippuja.
En ostaisi sieltä mitään tuoretta.
Aikoinaan tuorepasta maistui noelta tai tuhkalta ja jäi syömättä. Tomaattien pinta sai kädet kihelmöimään. Joku niiden juusto tai liha, kauhee ajatuskin. 😖
Lidlistä voi ostaa mun mielestä ehkä suklaata ja perusmausteita.
Onneksi on sen verran rahaa että voi käydä keskolla ja sokoksella.
Leipä = pasitopisteen kaurasydämet ja ruisneliöt ovat ihan parhaita leipiä - valmiiksi pakattujen valikoima ei kiinnosta
Kahvi = Lidlistä löytyy aivan sairaan hyviä papuja jauhettavaksi - sekä tummempaa että vaaleampaa paahtoa. Ei saa siihen hintaa muualta niin hyviä
Kosmetiikka = Cienin voiteet ja meikit ovat voittaneet lukemattomia sokkotestejä - eivätkä syyttä
Mausteet = maustevalikoima ei ole kaksinen, mutta niitä ei onneksi tarvitse kuin kerran tai kaksi vuodessa korkeintaan ostaa
Pasta = Mitä on merkkimakaroni :D? Vai oikeastiko kuvittelet jonkun barillan olevan parempaa kuin Lidlin Combinot. Tai että Lidlin tuorepastat jotenkin eroaisivat muista tuorepastoista? Jotenkin en kuitenkaan jaksa uskoa, että tilailet jotain Campofilonen pastoja erikoisliikkeistä
Leivinpaperi = minä en osta kuin valmiita arkkeja, koska en jaksa sitä vinoon leikattujen ja väärän kokoisten palojen kanssa taiteilua. Lidlissä onneksi valmiit palat niin edullisia, ettei tarvitse miettiä, kannattaako vai ei.
Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin loistavan laatuisista kasviksista, edullisista ja kestävistä urheiluvaatteista ja halvoista ja hyvistä kivennäisvesistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne paistopisteen leivät : D Kolmanneksen halvempia ja parempia, kuin sittarissa.
Lidlin paistopisteen leivät on pakastettuja ja tuotu ulkomailta. Citymarketin paistopisteen leivät leivotaan paikan päällä.
Paskat leivotaan. Samaa pakastettua taikinaa sielläkin käytetään.
Ei vaan alusta asti leivotaan itse.
Kuten on jossakin vanhassa ketjussakin kerrottu, että on oikeasti olemassa myymäläleipomoita. Hyvinkäällä sellainen on Prismassa (ennen oli Cittarissa), joissakin paikoissa on edelleenkin Cittarissa. Joku laittoi silloin tänne linkinkin tästä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teitä halvan palvojia näytä haittaavan palmuöljy, halvat raaka-aineet ja puutteet. Aina löytyy selitys miksi Lidl tai vaikka Tokmanni on niin hyvä.
Uskonto se on tuokin, halvan palvonta.
Mulle tulee kyllä uutisena että Oululaisen jälkiuunileipä, Fazerin leivät jne. tehdään erikseen halvoista ja paikoista raaka-aineista Lidlille. Tai että kotimaiset tomaatit tai nyhtökaura tai broileri on jotenkin paskempaa Lidlissä kuin Prismassa.
Eipä mekään Lidlistä kaikkea saada mitenkään, mutta itse menen sinne monesti ennemminkin laadun perässä. Esim. kasvikset on laadukkaampia ja maustamattoman lihan valikoima hyvä ja myös edullinen.
Lidlissä on monia loistavia tuotteita, joita ei saa mistään muualta, ja sitten taas sieltä ei saa kaikkea. Aika normaalia?
Lidlistä käydään hamstraamassa kaikki mitä sieltä kannattaa ostaa ja Prismasta loput.
Me käydään lidlissä tasaisin väliajoin tekemässä vähän isommat ostokset. Perheellisille opiskelijoille ihan mahtava hinta-laatusuhde. Paistopisteestä saa hyviä leipiä ja sen lisäksi ruisleipää hyllystä, Pohjolan meijerin suomalaiset tuotteet (kermat, maidot, juusto) löytyy aina. Enemmän käytetään kasviperäisiä tuotteita ja onkin myös kaurakermaa ja juguja lidlissä, ja on hyviä! Hevi osasto tosi monipuolinen, löytyy eri kaaleja ja enemmän tuoremausteita mitä meidän lähi salessa, jossa ei koskaan ole korianteria. Tofu on halpaa ja lidlin kasvisnakit hyviä hodareiden kanssa. Vichy edullista ja wc-paperi. Riisinuudelia ei löydy, se pitää hakea muualta sekä kasviin sopiva kaurajuoma. Lidlissä on myös tosi usein tuoretta kalaa (ja ei, ei ole tutkimusta linkata, mutta jos on molemmat puolison kanssa koko elämän juossut kalalla, sen tuoreen kyllä tunnistaa. Ja ei haise vaikka avaa vasta muutaman päivän päästä, toisin kuin mitä on prisman kaloilla joskus käynyt.. Yh hyh).
Hyviä yllättäviä kausituotteita löytyy myös ja se paljon puhuttu kahvi. Jos ei osta papuka on kulta Katariinaa sekä rekoa!
*Kahviin kaurajuoma ja papukahvista puhuin lopussa..
Vierailija kirjoitti:
Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei oleJa tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.
”K-kaupan Väiski” itse purnaamassa? Niin kauan kuin pidätte
korkeita hintoja lähikaupoissanne, jengi käy muualla.
Elämä on valintoja. Ruikuttaminen ei auta mitään.
Leipä = Musta Lidlissä on hyvät leipävalikoimat esim ne siemensämpylät ja ruisleivät. En muista minkä firman.
Kahvi = En juo, en osaa sanoa.
Kosmetiikka = Lidlin Cien-tuotesarjan tuotteet sopii iholleni tosi hyvin.
Mausteet = Löydän tarvitsemani.
Pasta = Hyvät pastat on.
Leivinpaperi = Valmiit arkit on käteviä.
Jos en Lidlistä jotain saa, haen muualta. Enkä tee siitä aloitusta tänne. Annetaanko ihmisten käydä missä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Lidlin leipä on hyvää. Monesti halpistuotteet valmistetaan samassa leipomossa/meijerissä, muin merkkituotteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperämaakahvit ovat todella hyviä. Kuten myös Bellarom espresso.
Vierailija kirjoitti:
Allerginen jollekin ainesosalle?
Vierailija kirjoitti:
Eipä Prismastakaan tai Citymarketista saa mm. gluteenijauhoja..
Vierailija kirjoitti:
Usein sama valmistaja, kuin merkkimakaroneissa. Ja ohan Lidlin tuotteillakin merkki.
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei ole
Ehkä voisit pyytää sitä valikoimaan? Tai ostaa kestoleivinpaperin, joka olisi ekologisempi.
Ja lopuksi, mikä v*ttu sut pakottaa menemään Lidliin? Jos on varaa ostaa merkkimakaronia, niin ei pitäisi olla varaa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi kananmunatkin pitää tutkia eli siis se kenno avata. Kulttuuri erilainen kai.
No ihan siksi, kun monta kertaa ollut useampi muna rikki kennon sisällä, riippumatta siitä mistä kaupasta sen kennon ostaa.
Ja selventävä esimerkki: Tarvitsen kymmenen kananmunaa, en tarkasta kennoa kaupassa, kotona huomaan että munista on 2 - 3 rikki. Jäljelle jää 7 - 8 käytettökelpoista munaa. Ja eri syistä takaisin kauppaan ei voi tai halua lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei oleJa tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.
Tosta listasta voin allekirjoittaa vain leivinpaperin, mutta eri syystä kuin ap. Nimittäin kaksi eri kokeilua on päättynyt katastrofiin, eli se leivinpaperi toimi kuin voipaperi ja sämpylät ei lähteneet paperista irti edes sahaamalla. Ensimmäisellä kerralla epäilin ainoastaa viallista erää, jossa oli vahingossa mennyt leivinpaperi ja voipaperi sekaisin. Toisella kertaa kuitenkin aivan sama juttu ja näiden kokeilujen välillä oli yli vuosi aikaa, eli eivät voineet olla samasta erästä. Sen jälkeen en ole uskaltanut Lidlistä leivinpaperia ostaa.
Muutoin olen ollut kyllä Lidlin laatuun enemmän kuin tyytyväinen. Etenkin keskikäytävän taloustavara ja tekstiili tuotteiden laatu on miellyttänyt. Hintataso on halpahalli-tokmanni tasopa, mutta laatua ei voi verrata samana päivänäkään noiden kahden rihkamasälään.. Sama juttu ulkolaisissa ruokatuotteissa, jotka pesee usein kotimaiset mennentullen. Esimerkiksi makkarat ei ole mitään jauhopötköjä, tai pelkkää nahkaa ja kamaraa, vaan ovat valmistettu aidosta lihasta.
Täällä jotkut mammat vertaa Prisman ja Lidlin valikoimia toisiinsa ja tosissaan?
Kymmenen tuhannen neliön hehtaarihallia parin sadan neliön arkikauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä ostetut tomaatit pitäisi kaltata, niin monenv.risin psksormin ne on sormeiltuja. Ihmettelen, miksi kananmunatkin pitää tutkia eli siis se kenno avata. Kulttuuri erilainen kai.
Mikä erilainen kulttuuri :D? Kaikki tietämäni (normaalit, järkevät) ihmiset avaavat varovaisesti kennon ja tarkistavat siitä mm. etteivät munat ole särkyneet. Ja ihan suomalaisia ollaan :D
Kävin Lidlissä yhden kerran,niin ihmetavaraa ettei osaa mitään ostaakaan.
Niin eihän tässä ollutkaan ongelmana se että just SÄ löydän sun haluamant tuotteet Lidlistä. Ei kaikki halua syödä pelkkää hapankorppua tai käyttää pala-levinpaperia. Mut onnea hei sulle.