Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidl on taas "halvin", mutta sieltä ei voi ostaa leipää, kahvia, kosmetiikkaa, mausteita, pastaa tai leivinpaperia

Vierailija
30.10.2018 |

Leipä = lähinnä bulkkiruispaloja ja Lidlin omaa pakasteesta pastettua kuraa
Kahvi = sitä ei osta hullukaan
Kosmetiikka = olen yrittänyt, sain hirveitä patteja otsaan
Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole
Pasta = merkkimakaronia ei edelleenkään ole
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei ole

Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.

Kommentit (392)

Vierailija
121/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma ostaa muualta ne tuotteet mitä ei Lidlistä saa tai mitkä eivät miellytä.

Ei niin yhtään mikään. Mutta Lidlissä onihan turha käydä, kun kaikki mitä tarvitsen, saan yhdestä paikasta, eli Prismasta.

Vierailija
122/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä halvimmat juustot ovat siivutettuja. Tämä on asia jota en ymmärrä.

Syystä ettei monessakaan muussa maassa tunneta juustohöylää. 

Itse pidän valmiiksi siivutetusta ja on niitä parempiakin laatuja siivutettuina. Me tosin käytetään Aldia, joka kiilaa lujaa Lidlin eteen. Suomi lienee liian pieni paikka Aldille, koska ei ole sinne mennyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ei saa myöskään

Monia merkkipakasteita (esim Lidlin pakasteherneet ovat kauheita, täynnä hiekkaa ja pussi on jättikokoinen) pinaattia ei ole pakasteena ym.

Karjalanpiirakat (en puhu vehnäpiirakoista)

Juustoja on kausittain, ei aina saatavana.

Kunnon palvilihaa.

Kunnon ruislimppua

Maustekastikkeita (vain kausittain)

Mistä saa muka KARJALANpiirakoita? Paitsi ehkä joistain leipomoista ja megakaupoista. Se on suojattu tuotenimi, piirakoita valmistetaan vain tietyillä alueilla. Riisipiirakoita nyt saa ihan joka putiikista. Tai niitä voi tehdä myös itse!

Merkkipakasteita ei ole, ne haetaan muista kaupoista. Juuri eilen ostin lidlin pakastelehtipinaattia, oli paljon parempaa kuin se hakkelus mitä joku apetit taitaa valmistaa.

Juustoja on paljon, mutta ei siellä nyt perusedamia taida aina olla.

Ruislimppua on ainakin meidän lidlissä.

Haen lidlistä raaka-aineet, muualta sitten ne tietyt brändit mistä tykkään. Kosmetiikka ostetaan apteekista tai tavaratalosta. Yhtä kotimaista wc-paperiakin siellä on. Tuorepastat ovat aivan mainioita, samaten hummus. Kotimaista suolaamatonta lihaa on paljonkin tarjolla. Kala nyt on pakattua, mutta niinhän se on joka kaupassa missä ei ole palvelutiskiä. Sitäpaitsi - se muljautetaan aika usein vakuumista se tarjouslohi siihen tiskiin.

Tällä hetkellä tuoretavara on lidlissä ylivoimaisesti paras valikoimaltaan ja laadultaan.

Jokaisessa putiikissa on puolensa - en ymmärrä tätä eijeijei-mentaliteettia.

Mä en ymmärrä miten tää edes voi pitää paikkansa että Lidlissä olis paras valikoima tuoretavaraa kun vertaa sitä että Lidlissä hevi-osasto on yhden hyllyn mittainen? Itse kasvissyöjänä käytän hevi-tuotteita paljonkin ja sanoisin ettei Lidlin hevi-osasto eroa juuri esimerkiksi Alepan vastaavasta. Sitten kun mennään edes saman kokoluokan K-supermarketiin tai isompaan Prismaan niin ei mitään järkeä edes vertailla.

Paras sanalla viittasin laatuun. En siis tuotevalikoiman runsauteen. Kuitenkin isoissa Lidleissä hevitiski on Alepaa parempi joka mittarilla.

Itse syön paljon vihanneksia, joten käyn tietyt tuotteet, joita Lidlissä ei ole, muualta.

Vierailija
124/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät on kyllä ihan ok Lidlissä, kun ei osta sitä valkoista kakkea. Itse ostan joko paistipisteen jalkapallosämpylöitä, kaurasydämiä tai ihan Vaasan ruispaloja. En ymmärrä tätä ainaista valitusta mausteista, kuinka tiheään niitä pitää olla ostamassa? Ostan itse keskimäärin yhden purkin/pussin mausteita kuukaudessa ja kuukauden aikana ehtii käydä sen pussin hakemassa vaikka lähikaupasta. Ja käytän kuivattuja mausteita aika paljon. Kahvia ostan cittarien ym tarjouksista, joten Lidlin kahvista ei ole kokemusta. Kosmetiikan ostan muutenkin yleensä luonnonkosmetiikkaliikkeistä, joten siitä ei ole kokemusta. En kuitenkaan kosmetiikkaakaan edes kuukausittain osta, joten miksi lidlin pitäisi siihen panostaakaan? Lidl on just siitä hyvä kauppa, että sieltä löytyy edullisesti kaikki perustarvike.

Vierailija
125/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin ruokakori-vertailu tänään:

Lidlissä 37,28e, samat ruuat K-marketissa 62,66e

https://www.hs.fi/talous/art-2000005881730.html

Vierailija
126/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi joku trolli yrittää väkisin haukkua Lidliä, mutta ei ole käynytkään koko kaupassa. Moni on tässäkin ketjussa huomauttanut, ettei kyse ole vaan hinnasta vaan myös laadusta. Se ei mene trollin kaaliin.

Väitti ettei Lidlistä saa pinaattia. Babypinaattia saa tuoreena, ja pakasteena on lehtipinaattia, joka on parempaa ja halvempaa kuin mitkään S- ja K-mafian tuotteet.

Kahvia saa vaikka minkälaista. (Itse en pidä vaaleasta paahdosta, koska se on mahalle huonoin kahvi ja maku muuttuu pikaisesti kitkeräksi. En osaa siis sanoa onko valikoimissa hyvää vaaleaa paahtoa.)

Lidlissä vihannekset ja hedelmät hakkaavat S-kaupan hevit. S-kaupoissa varsinkin pidetään vihannekset ja hedelmät aina liian kylmässä, ne paleltuvat ja siksi avokado on ruskea sisältä tai mango ei kypsy kunnolla. Lidlissä hevit ovat aina sopivassa lämpötilassa, ei paleltumisvaurioita. Laatukin vaikuttaa paremmalta. Yksi parhaita kurpitsoja, jonka tänä syksynä paahdoin, oli ostettu Lidlistä.

Myös pakastevihannekset ovat kautta rantain olleet paremmanlaatuisia ja edullisempia kuin K- et S:ssä.

Pakatutkin kalat ovat tuoreempia kuin S:n kalatiskillä, jossa ne voivat lojua päiväkausia.

Lidliin tulee koko ajan lisää valikoimaa. Nyt viimeksi ostin Go Green kvinoaa (mielestäni parasta), maksoi 3,19 e -- aivan sama paketti S-kaupoissa maksaa 3,49-3,79 e.

Lidlin hummus se on herkkua sekin.

Itse käyn aina Lidlissä ensin ja ostan suurimman osan päivittäistavaroista sieltä. S- ja K-mafiassa käyn sitten hakemassa ne tuotteet, joita en Lidlistä saa. Niin helppoa se on kun käyttää järkeään.

Niin on se helppoa jos on mahdollisuus käydä monessa kaupassa. Onhan tää tonttikilpailu vähän vääristynyttä, mutta esimerkiksi mulla ei ole yhtään Lidliä tässä lähellä, mutta on K-kauppaa, Alepaa ja Prismaa. Eikä mulla ole aikaa tai rahaa lähteä varta vasten etsimään Lidliä. Onko sitten ihme että ihmisillä on negatiivinen kuva Lidlistä, kun käyvät niissä harvemmin ja sen kerran kun käyvät eivät löydä etsimäänsä?

No sille ei voi mitään jos ei ole Lidliä lähellä. Toivottavasti tulee pian!

Mutta pitää olla melkomoisen ronkeli ja etsiä jotain linnunmaitoa, jos ei Lidlistä mitään löydä, jos ihan perustuotteista eikä mistään erikoistuotteesta tai -merkistä on kyse.

Itse en tunne ketään muita kuin sinä jolla olisi negatiivinen käsitys Lidlistä, joten outoa että yleistät itsestäsi koko Suomeen.

Jopa mun tätikin, joka on Hyacinth Bukéen kaltainen diivailija, käy Lidlissä ostamassa Deluxe-tuotteita :D

Vierailija
127/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ne paistopisteen leivät : D Kolmanneksen halvempia ja parempia, kuin sittarissa.

Lidlin paistopisteen leivät on pakastettuja ja tuotu ulkomailta. Citymarketin paistopisteen leivät leivotaan paikan päällä.

Vierailija
128/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ei saa myöskään

Monia merkkipakasteita (esim Lidlin pakasteherneet ovat kauheita, täynnä hiekkaa ja pussi on jättikokoinen) pinaattia ei ole pakasteena ym.

Karjalanpiirakat (en puhu vehnäpiirakoista)

Juustoja on kausittain, ei aina saatavana.

Kunnon palvilihaa.

Kunnon ruislimppua

Maustekastikkeita (vain kausittain)

Ööö.. kyllä minä Lidlistä pakastepinaattia löydän. Ja maustekastikkeita on kyllä kokoajan tarjolla.

Vierailija
129/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sitten johonkin muuhun kauppaan äläkä täällä valita.

Ei lidlissä kaikkea samaa voi ollakaan mitä esim. S-marketissa, oma valintasi mistä ostat ja mitä ostat.

Vierailija
130/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin ruokakori-vertailu tänään:

Lidlissä 37,28e, samat ruuat K-marketissa 62,66e

https://www.hs.fi/talous/art-2000005881730.html

Noista hinnoista Lidlissä on noussut ainakin margariinin hinta 0,28 € 0,49 euroon. Aika kova hinnannousu.

K-Marketissa on muuten nyt tomaatit 0,99 €/kg, Lidlissä monta euroa kalliimpi kilohinta.

Vierailija
131/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mini-K-kauppias yrittää raapia elantonsa Lidlin naapurissa ja käynyt vakoilemassa, mitä siellä ei ole - sitten tulee tänne Vauva-palstalle mammoille haukkumaan Lidliä.

Nää tahma-aivot sitten, kun ovat helposti uunotettavissa, eivät käy enää Lidlissä, vaan siinä kolme (3) kertaa kalliimmassa K-kupassa.

Näin ainakin se mini K-kupan omistaja haluaa nähdä asian..

Vierailija
132/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkimakaronia ihan. No jos jollain pitää keulia...

Mä syön vaan Guccin makaronia ja päälle Versacen ketsuppia.

Vierailija
133/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi joku trolli yrittää väkisin haukkua Lidliä, mutta ei ole käynytkään koko kaupassa. Moni on tässäkin ketjussa huomauttanut, ettei kyse ole vaan hinnasta vaan myös laadusta. Se ei mene trollin kaaliin.

Väitti ettei Lidlistä saa pinaattia. Babypinaattia saa tuoreena, ja pakasteena on lehtipinaattia, joka on parempaa ja halvempaa kuin mitkään S- ja K-mafian tuotteet.

Kahvia saa vaikka minkälaista. (Itse en pidä vaaleasta paahdosta, koska se on mahalle huonoin kahvi ja maku muuttuu pikaisesti kitkeräksi. En osaa siis sanoa onko valikoimissa hyvää vaaleaa paahtoa.)

Lidlissä vihannekset ja hedelmät hakkaavat S-kaupan hevit. S-kaupoissa varsinkin pidetään vihannekset ja hedelmät aina liian kylmässä, ne paleltuvat ja siksi avokado on ruskea sisältä tai mango ei kypsy kunnolla. Lidlissä hevit ovat aina sopivassa lämpötilassa, ei paleltumisvaurioita. Laatukin vaikuttaa paremmalta. Yksi parhaita kurpitsoja, jonka tänä syksynä paahdoin, oli ostettu Lidlistä.

Myös pakastevihannekset ovat kautta rantain olleet paremmanlaatuisia ja edullisempia kuin K- et S:ssä.

Pakatutkin kalat ovat tuoreempia kuin S:n kalatiskillä, jossa ne voivat lojua päiväkausia.

Lidliin tulee koko ajan lisää valikoimaa. Nyt viimeksi ostin Go Green kvinoaa (mielestäni parasta), maksoi 3,19 e -- aivan sama paketti S-kaupoissa maksaa 3,49-3,79 e.

Lidlin hummus se on herkkua sekin.

Itse käyn aina Lidlissä ensin ja ostan suurimman osan päivittäistavaroista sieltä. S- ja K-mafiassa käyn sitten hakemassa ne tuotteet, joita en Lidlistä saa. Niin helppoa se on kun käyttää järkeään.

Ei sullakaan ole näiden perustelujesi päälle mitään muuta kuin oma laatutakuusi, joka tokikin on merkittävämpi kuin se että joku toinen random henkilö x on sitä mieltä että Lidlissä ei ole laatua.

Ja sieltä s:n kalatiskistä näkee heti mikä on pyyntipäivä ihan jokaisen kalatuotteen kohdalla. Saako Lidlistä muuten tuoreita simpukoita? Meidän prismasta saa joka päivä.

Kala-asiaa on tutkittu ja silloin havaittu että varsinkin S-mafia myy melko vanhaa kalaa. Siis tuoreena tiskiltä. Lisäksi fiksu shoppailija osaa ihan itse katsoa onko kala tuoretta. Nykyisin kun käyn S-marketissa näen ettei useinkaan ole.

Mun perustelut perustuvat siihen että käyn viikottain Lidlistä perustarvikkeet ja näin olen tehnyt jo pidemmän aikaa. Se on mun kokemus, että perushevi on hintaan nähden hyvälaatuista. Vertasin etenkin S-marketin heviin. Prismaa ei käytä, koska ei satu mun päivittäiselle reitille.

Tuoreita simpukoita tuskin Lidlistä saa, mutta enpä laske niitäkään päivittäistavaraksi. En tunne ketään joka soisi simpukoita joka päivä tai edes usean kerran viikossa.

Vierailija
134/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyntteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole

Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.

Pakkohan tähän on puuttua, huomaa että olet käynyt Lidlissä viimeksi viisi vuotta sitten:

Leipä = Hyvä valikoima ruis- ja kauraleipiä, pusseissa ja juuri paistettuina; joulun aikaan parhaat eurooppalaiset limput

Kahvi = löytyy myös suomalaista suodatinkahvia (jota hullut suomalaiset suosii)

Kosmetiikka = mm. deodorantit, ihorasvat ja BB-tuotteet ovat voittaneet sokkotesteissä kymmenen kertaa kalliimpia tuotteita

Mausteet = korianterinsiemeniä ei tarvitse täydentää kaappiin kuin kerran vuodessa - teen sen lomareissulla; Liiterissä taas nimenomaan on teemoittain ja kausittain vaihtuvia kastikkeita ja mausteita tarjolla ympäri vuoden

Pasta = käytit oikeasti sanaa merkkimakaroni

Leivinpaperi = kätevästi valmiiksi leikattua; ajatteletko säästäväsi luontoa kun leikkaat itse? Oletko yhtä kranttu leivän kanssa?

Ap taitaa luulla, että leivinpaperi säilyy paremmin pilaantumatta, jos sen leikkaa itse, koska silloin leikkauspinta on aina tuore eikä pääse kuivumaan (vähän kuin kokonainen limppu vs. valmiiksi siivutettu limppu).

Vierailija
135/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ne paistopisteen leivät : D Kolmanneksen halvempia ja parempia, kuin sittarissa.

Lidlin paistopisteen leivät on pakastettuja ja tuotu ulkomailta. Citymarketin paistopisteen leivät leivotaan paikan päällä.

Paskat leivotaan. Samaa pakastettua taikinaa sielläkin käytetään.

Vierailija
136/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat leivotaan. Samaa pakastettua taikinaa sielläkin käytetään.

Ei vaan alusta asti leivotaan itse.

Vierailija
137/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin vaatteita joku kehui, en osaa naistenvaatteista sanoa kun oma kokoni on aina loppu. mutta lastenvaatteiden mitoitus ihmetyttää. Sukkahousut ovat niin kapeat että jopa oma superhoikka tyttäreni mahtuu niihin vain nipin napin. Farkkulegginssit sitä vastoin tippuvat jalasta, eikä niissä ole säätömahdollisuutta. Paidat puolestaan ovat niin leveitä, että niihin mahtuisi tyttöni lisäksi toinen samankokoinen. 

Vierailija
138/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Samoja hapankorppuja mä oon ostanut Lidlistä, Prismasta ja CM:stä.

Pala-leivinpaperia mä ostan joka kaupasta. Onko enää muuta?

Vierailija
139/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen että Lidlin ongelma on myös se, että ulkopuolelta ei voi yhtään päätellä minkä kokoinen tai mikä valikoima just tällä Lidlillä on. Mä olen suurimman osan elämästäni kuvitellut että kaikki Lidlit on suunnilleen samankokoisia ja niissä on ihan sama valikoima. Varmaan koska ne mainosti sitä että samat hinnat koko maassa, niin mä jotenkin ajattelin sen niin et sama hinta=sama valikoima. Eli yritän tässä sanoa, että eihän kukaan yleensä vertaa K-Marketia ja K-Supermarkettia toisiinsa, mutta kaikki Lidlit on vaan Lidleja, joten jos yhdessä on huono valikoima, niin sitten on kaikissa muissakin.

Vierailija
140/392 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupasta saa kaikki tarvitsemansa tuotteet?

Inhoon kaupassa käyntiä ja mieluusti noukkisin kaikki yhdestä paikkaa.

Ei multa onnistu ikinä. Ehkä oon nirso, mutta en osta summamutikassa jotain vastaavaa, jos tiedän mitä haluan ja mistä pidän. Jos minä käyn kokkaamaan reseptistä jotain, aina just ”mun kaupasta” puuttuu joku mauste tai asia. Koska en ole mikään kokkikolmonen en voi paljoakaan soveltaa niitä reseptejä.

Siis jos kohdalle sattuu Lidl, ostan sieltä kaiken mitä löytyy ja seuraavasta kaupasta loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi