Lidl on taas "halvin", mutta sieltä ei voi ostaa leipää, kahvia, kosmetiikkaa, mausteita, pastaa tai leivinpaperia
Leipä = lähinnä bulkkiruispaloja ja Lidlin omaa pakasteesta pastettua kuraa
Kahvi = sitä ei osta hullukaan
Kosmetiikka = olen yrittänyt, sain hirveitä patteja otsaan
Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole
Pasta = merkkimakaronia ei edelleenkään ole
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei ole
Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu tuo yks vastaaja... Vetää päivittäin oikein KAMEMPERTTIA ja aasialaista ruokaa, siis joka helevetin päivä niin ei voi litliin mennä🤣😂😂😂🤣😂😂😭😭😭
Nämä Lidl-ketjut ovat aina samanlaisia. Normaalit ihmiset kehuvat kuinka Lidlistä saa edullisesti tavallista ruokaa ja hipsterit valittavat, kuinka sieltä ei löydy esimerkiksi nyt kuivattua kamelinvarvasta ja siksi Ldlistä ei voi ostaa ikinä eikä koskaan yhtään mitään muutakaan.
Normaalit ihmiset kuvittelee ilmeisesti että aasialainen ruoka on ”hipstereille” ja verrattuna kuivattuun kamelinvarpaaseen. Kyllä te normaalit ihmiset saatte edelleenkin syödä perunaa ja jauhelihakastikettanne, turha siitä on alemmuudentunnetta kokea jos joku muu syö vaikkapa arkiruokanaan aasialaista.
Hui, eikö aasialaiset ole normaaleja aasialaisruokineen?
Lidl on mun miehen ykköskauppa (on aasialainen) ja saa sieltä kyllä lähes kaiken mitä kokkailuihinsa tarvitsee. Loput hakee etnisistä ruokakaupoista.
Hyvä jos teillä on etninen kauppa lähellä! Meidän pikkukaupungissa ei sellaista ole, aasialaista ruokaa pääsisi siis Lidlin asiakkaana laittamaan aina kun on aasialaisen ruoan teemaviikot, vaikka esimerkiksi hoisin-kastiketta en ole silloinkaan Lidlissä nähnyt tai tuoretta sitruunaruohoa. Viimeksi ei ollut inkivääriäkään, mutta se taitaa kuulua vakiovalikoimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, maustevalikoima on uskomattoman surkea! Siis montako kertaa olen etsinyt sieltä jotain ihan tavallista, esim. rakuunaa, kardemummaa tai inkivääriä. Aina joutuu pettymään. Lidl on meidän lähikauppa, mutta enemmistön ostoksista teen muualta. Miksei siellä voi olla tavallista Valion jukurttia? Tai tavallisia wokkivihanneksia. Meillä syödään wokkia vähintään kerran viikossa, joten usein joutuu hakemaan S-marketista, kun harvoin jaksan pilkkoa itse kaikkia kasviksia. Lidlin pakastejuurekset yleisestikin on tosi huonoja. Keittojuurekset ei vastaa ollenkaan muiden kauppojen laatua.
Koska valio on liian kallista lidlin tuotteeksi. Mikä vika muuten pohjolan maidon tuotteissa?
Se että tuottajat saa heikomman korvauksen näistä kauppojen omista brändeistä.
Aina jää puuttumaan joku tuote jota olisi tarvinnut. Suurimpana puutteena kala- ja lihatiskin puuttuminen.
Valikoiman suppeuden lisäksi ärsyttää kaupan ulkonäkö (siis sisältä). Ahdasta, kolkkoa, sotkuakin bongattu. Käyn kerran viikossa kaupassa hakemassa isot ostokset ja silloin on mukava kulkea miellyttävässä myymäläympäristössä, jossa on panostettu tuotteiden sijoitteluun, hyllyjen ulkonäköön jne. hyvän ja kattavan valikoiman lisäksi. Sanokaa vaan vapaasti snobiksi, ei haittaa, mutta ajan mieluummin jopa kauemmas rempattuun viihtyisään Cittariin kuin jään lähi-Prismaan Lidlistä nyt puhumattakaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu tuo yks vastaaja... Vetää päivittäin oikein KAMEMPERTTIA ja aasialaista ruokaa, siis joka helevetin päivä niin ei voi litliin mennä🤣😂😂😂🤣😂😂😭😭😭
Nämä Lidl-ketjut ovat aina samanlaisia. Normaalit ihmiset kehuvat kuinka Lidlistä saa edullisesti tavallista ruokaa ja hipsterit valittavat, kuinka sieltä ei löydy esimerkiksi nyt kuivattua kamelinvarvasta ja siksi Ldlistä ei voi ostaa ikinä eikä koskaan yhtään mitään muutakaan.
Normaalit ihmiset kuvittelee ilmeisesti että aasialainen ruoka on ”hipstereille” ja verrattuna kuivattuun kamelinvarpaaseen. Kyllä te normaalit ihmiset saatte edelleenkin syödä perunaa ja jauhelihakastikettanne, turha siitä on alemmuudentunnetta kokea jos joku muu syö vaikkapa arkiruokanaan aasialaista.
Hui, eikö aasialaiset ole normaaleja aasialaisruokineen?
Lidl on mun miehen ykköskauppa (on aasialainen) ja saa sieltä kyllä lähes kaiken mitä kokkailuihinsa tarvitsee. Loput hakee etnisistä ruokakaupoista.
Hyvä jos teillä on etninen kauppa lähellä! Meidän pikkukaupungissa ei sellaista ole, aasialaista ruokaa pääsisi siis Lidlin asiakkaana laittamaan aina kun on aasialaisen ruoan teemaviikot, vaikka esimerkiksi hoisin-kastiketta en ole silloinkaan Lidlissä nähnyt tai tuoretta sitruunaruohoa. Viimeksi ei ollut inkivääriäkään, mutta se taitaa kuulua vakiovalikoimaan?
Hoisin on helppoa tehdä itse ja onnistunee ihan lidlin aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on MERKKImakaroni? Vuittonia, Chanelia?
Ensi kesän häitten hittiruoka: Vuittonhäämakarooniloota. Jokaiselle 70g, kun makarooni oli niin hintavaa.
Varmaan nuo vertailut on tehty lähinnä tavallista kuluttajakuntaa ajatellen eikä niitä, jotka vaativat tiettyjä merkkejä. Itse olen ostanut Lidlistä leipää paljon, minusta paistopisteissä on hyviä sämpylöitä ja ruisleiväksi mulle kelpaa kyllä reissumies. Kosmetiikkapuolelle on tullut ilahduttavan paljon hajustamattomia tuotteita, samoin siivous- ja pyykinpesuaineista niitä löytyy nykyään. Mausteista löytyy ainakin ne perusjutut, mitä tältä kylältä löytyy muistakin kaupoista. Erikoisjuttuja varten pitää lähteä keskustaan joka tapauksessa. Leivinpapereista en osaa sanoa, niitä kai ostetaan milloin mistäkin. Ei minusta Lidlissä ole valittamista, ei toki vastaa valikoimaltaan Prismaa tai Cittaria, mutta miksi pitäisikään?
Erikoismaininta muuten Lidlin Cien kynsilakoille. Ovat yllättävän hyviä hintaansa nähden ja tällä kylällä ainoa kauppa mistä ylipäätään saa kynsilakkaa on Lidl.
En tiedä mitä ap tarkoitti mutta ainakin spagetin kohdalla Barilla hakkaa halpikset mennen tullen. En enää erehdy muita ostamaan, koska rakenteessa ja maussa on niin iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Ostin verenpainemittarin joka pian hajosi äkillisesti. Ei apua patterinvaihdosta. Samoja yhä myyvät.
Aika monessa tuotteessa on kolmen vuoden takuu. Jopa muutaman euron hintaisissa.
Kyllä Lidlistä saa herkullisia juttuja, myös paljon erilaisia leipiä ja mausteita tietysti. Valkopippuri esim. paljon halvempaa kuin K-kaupoissa. Pidän erityisesti siitä että Lidlistä löytyy halpoja juustoja, esim. Milbona kermajuusto 1 kg 3,69 €, sitä voi käyttää pizzoihin ja leivän päälle. Leivinpaperit olen myös ostanut Lidlistä. Makaronit myös halvempia kuin muissa kaupoissa (17 senttiä/paketti), ja tomaattimurska 27 senttiä/tölkki.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä omista kaupoista (prisma, citymarket,minimsni) ei saa mistään vuonankaalia, kesällä sai. Lidlistä sitä saa vielä salaattisekoituspusseissa.
Yleisemmin tälläiset aloitukset tulee ihmisiltä, jotka ovat jotenkin kaavoihin kangistuneita. Eivät halua edes kokeilla mitään uutta, saatikka pitää mistään uudesta. Itse käyn 4 kaupassa (liikun kävellen) ja ostan aina tietystä paikasta tiettyjä tuotteita. Säästän rahaa ja saan liikuntaa.
Olen asunut Milanossa muutaman vuoden, jossa on Lidlejä. Voin kertoa että siellä asiakaskunta on aivan erilaistan kuin suosituimmissa Italialaisissa ketjuissa. Kukaan ei osta Lidlistä pastaa, sieltä haetaan pakasteita, joita on valtavat metrimäärät.
Ma taas asun Englannissa ja taalla Lidleissa kay monenlaista porukkaa. Tietysti rikkaimmilla alueilla ei ole Lidleja vaan paikallisia "Stokkan herkkuja" Itse en asu hienostoalueella enka valita patkaakaan. Kayn aikataulusta riippuen kolmessa eri markettiketjussa ja valilla shoppailen katuliikkeista vihanneksia ja muuta salaa. Eri maissa myos Lidleissa on eri valikoimat. Pastassa en ole huomannut eroja kalliimpiin merkkeihin, samanlaista hottoa ne kaikki on jos ylikeittaa.
Joku K-kauppias on taas pahoittanut mielensä kun ei oma putiikki pärjännyt hintavertailussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidln leivinpaperiin tarttuu kaikki kiinni.
Tämä voi johtua siitä miten kuumassa leivinpaperia saa pitää. Kaikki leivinpaperit eivät kestä kovin kuumaa. Yleensä suositellun maksimiastemäärän pitäisi lukea paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi joku trolli yrittää väkisin haukkua Lidliä, mutta ei ole käynytkään koko kaupassa. Moni on tässäkin ketjussa huomauttanut, ettei kyse ole vaan hinnasta vaan myös laadusta. Se ei mene trollin kaaliin.
Väitti ettei Lidlistä saa pinaattia. Babypinaattia saa tuoreena, ja pakasteena on lehtipinaattia, joka on parempaa ja halvempaa kuin mitkään S- ja K-mafian tuotteet.
Kahvia saa vaikka minkälaista. (Itse en pidä vaaleasta paahdosta, koska se on mahalle huonoin kahvi ja maku muuttuu pikaisesti kitkeräksi. En osaa siis sanoa onko valikoimissa hyvää vaaleaa paahtoa.)
Lidlissä vihannekset ja hedelmät hakkaavat S-kaupan hevit. S-kaupoissa varsinkin pidetään vihannekset ja hedelmät aina liian kylmässä, ne paleltuvat ja siksi avokado on ruskea sisältä tai mango ei kypsy kunnolla. Lidlissä hevit ovat aina sopivassa lämpötilassa, ei paleltumisvaurioita. Laatukin vaikuttaa paremmalta. Yksi parhaita kurpitsoja, jonka tänä syksynä paahdoin, oli ostettu Lidlistä.
Myös pakastevihannekset ovat kautta rantain olleet paremmanlaatuisia ja edullisempia kuin K- et S:ssä.
Pakatutkin kalat ovat tuoreempia kuin S:n kalatiskillä, jossa ne voivat lojua päiväkausia.
Lidliin tulee koko ajan lisää valikoimaa. Nyt viimeksi ostin Go Green kvinoaa (mielestäni parasta), maksoi 3,19 e -- aivan sama paketti S-kaupoissa maksaa 3,49-3,79 e.
Lidlin hummus se on herkkua sekin.
Itse käyn aina Lidlissä ensin ja ostan suurimman osan päivittäistavaroista sieltä. S- ja K-mafiassa käyn sitten hakemassa ne tuotteet, joita en Lidlistä saa. Niin helppoa se on kun käyttää järkeään.
Ei sullakaan ole näiden perustelujesi päälle mitään muuta kuin oma laatutakuusi, joka tokikin on merkittävämpi kuin se että joku toinen random henkilö x on sitä mieltä että Lidlissä ei ole laatua.
Ja sieltä s:n kalatiskistä näkee heti mikä on pyyntipäivä ihan jokaisen kalatuotteen kohdalla. Saako Lidlistä muuten tuoreita simpukoita? Meidän prismasta saa joka päivä.
Kala-asiaa on tutkittu ja silloin havaittu että varsinkin S-mafia myy melko vanhaa kalaa. Siis tuoreena tiskiltä. Lisäksi fiksu shoppailija osaa ihan itse katsoa onko kala tuoretta. Nykyisin kun käyn S-marketissa näen ettei useinkaan ole.
Mun perustelut perustuvat siihen että käyn viikottain Lidlistä perustarvikkeet ja näin olen tehnyt jo pidemmän aikaa. Se on mun kokemus, että perushevi on hintaan nähden hyvälaatuista. Vertasin etenkin S-marketin heviin. Prismaa ei käytä, koska ei satu mun päivittäiselle reitille.
Tuoreita simpukoita tuskin Lidlistä saa, mutta enpä laske niitäkään päivittäistavaraksi. En tunne ketään joka soisi simpukoita joka päivä tai edes usean kerran viikossa.
”On tutkittu” laita tähän vaan sitten tutkimusta siitä että s-ryhmän kauppojen kalatiskeissä on kaikki vanhaa?
Minä käyn prismassa tekemässä ostokseni koska siellä on valikoima niin laaja että ei tarvitse miettiä kotoa lähtiessä että mihin kauppaan menee kun haluaa tehdä tiettyä ruokaa. Kotimaiset tuoreet leivät, pienpanimoiden oluet, aasialaiset ruoka-aineet, lihatiski, tietyt säilykkeet (Lidlin valkosipulinkynnet ja artisokat ei ole omaan makuun edes syötäviä), erikoisjuustot (Lidlin camembert ei sovellu uuniin) ym. Ovat asioita joita ostan päivittäin kaupasta ja näitä en Lidlistä saa. Toki joku muu varmasti saa päivittäistavaransa Lidlistä ja se on minulle se ja sama. Siksi en ymmärrä miksi teille on niin iso juttu että muut ei käytä lidliä.
Huvittaa kun kuvittelen ihmisen jolle päivittäinen ostos on camembert uunissa valmistamista varten :)
Mä käyn lidlissä juuri siksi , että siellä on niin hyviä tuotteita, näitä ostan aina, lidlin omaa huuhteluainetta, ilmakuivattua kinkkua, paistopisteen leipiä ja korvapuusteja, valmiiksi lohkotut hedelmäviipaleet, raejuustoa, lohta, käsivoidetta joka on tosi hyvää. Lidl on aivan mahtava kauppa ja joka kerta löytyy jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se Lidlin mainoksen mies?
Tämä on asian ydin. Lidl yrittää markkinoinnillaan vaientaa puheen siitä, mikä on heidän suurin ongelmansa. Tuotteiden huono laatu ja puutteet. Eipä vaan onnistu. Tietysti laput silmillä kulkevat lampaat ovat tyytyväisiä hunajamarinoituun broileriin ja jenkkityylin paahtoleipään.
Lidlstä nimenomaan saa paljon helpommin liejuttomia ja suolavedellä "buustaamattomia" broilereita. Muualta ei löydy maustamatonta millään vaan on vähintään "miedosti suolattua" (lue suolavedellä painoa lisätty).
Metsäsusi46 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pauligin kahvikapseleita sieltä ei saa, eikä litraa pienempiä maitopurkkeja. Kaiken muun kyllä.
Cien-tuotteet ovat hyviä.
cien halpisshampoot selkeesti aiheuttivat mulle kaljuutta , mikä muu voi olla syynä kuin passska shamppoo?
Cienin kasvovoiteet aiheuttavat paukamia. En ole ennen saanut mistään kasvotuotteesta sellaisia reaktioita.
Valmisruokia Lidlistä ei myöskään löydy kuin muutama pizzamerkki tai riisicurrypakaste. Gluteeniton valikoima on olematon. Valikoima on muita kauppoja suppeampi ja siksi halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän vois tehdä niin, että ostais toisesta kaupasta merkkimakaronit ja leivinpaperit kerralla koko vuoden tarpeeseen ja loput Lidlistä...
Lidlin kosmetiikkaa ja voiteita käyttää about puolet eurooppalaisista, eikä jokaiselle tule niistä pahkuroita otsaan vai miten kirjoititkaan. Olet siis allerginen ehkä jollekin ainesosalle? Itse en voi käyttää Lumenea, mutta aika moni muu maailmassa voi.
Nyt kyllä ihan mielenkiinnosta haluan tietää, että missä on tutkittu tämä about puolet eurooppalaisista? Itse en nimittäin tunne yhtään ainoaa ihmistä, joka näitä käyttäisi. Siis en yhtäkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidln leivinpaperiin tarttuu kaikki kiinni.
Tämä voi johtua siitä miten kuumassa leivinpaperia saa pitää. Kaikki leivinpaperit eivät kestä kovin kuumaa. Yleensä suositellun maksimiastemäärän pitäisi lukea paketissa.
Itselläni jämähti sämpylät kiinni 200 asteessa.
Mausteet, tofun, jotkut yrtit ja merenelävät hakee muualta. Esimerkiksi tällä viikolla ollaan syöty currykanaa, johon tulee itse tehtyä currya, kanaa, perunaa ja riisiä. Lidlin riisi - ei valittamista.