Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidl on taas "halvin", mutta sieltä ei voi ostaa leipää, kahvia, kosmetiikkaa, mausteita, pastaa tai leivinpaperia

Vierailija
30.10.2018 |

Leipä = lähinnä bulkkiruispaloja ja Lidlin omaa pakasteesta pastettua kuraa
Kahvi = sitä ei osta hullukaan
Kosmetiikka = olen yrittänyt, sain hirveitä patteja otsaan
Mausteet = etsipä korianterinsiemeniä tai mitä tahansa vähän erikoisempaa, ei ole
Pasta = merkkimakaronia ei edelleenkään ole
Leivinpaperi = en suostu ostamaan valmiiksi leikattua paperia, muuta ei ole

Ja tämä on vain lyhyt lista. Joku voisi kirjoittaa Lidlin hengenvaarallisista jatkojohdoista ym.

Kommentit (392)

Vierailija
301/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijalle sen verran, että on sulla pienet ongelmat.

Koitappa ratkoa ne ja jaksaa elämässä eteenpäin, tsemppiä.

Vierailija
302/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiteristä ,,, ups,,, Liiidelistä saa parhaat hillomunkit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa leipää siellä lidlissä on paketeissa kuin muissakin kaupoissa.

suomalaisilta leipomoilta.

Vierailija
304/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te "eihän mausteita tarvitse ostaa kun kerran vuodessa"-ihmiset. Ettekö te ikinä kokeile esim. uusia reseptejä, joihin sitten pitäisi kauppareissulta löytää maustetta, jota ei kaapista vielä löydy?

Vierailija
305/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi joku trolli yrittää väkisin haukkua Lidliä, mutta ei ole käynytkään koko kaupassa. Moni on tässäkin ketjussa huomauttanut, ettei kyse ole vaan hinnasta vaan myös laadusta. Se ei mene trollin kaaliin.

Väitti ettei Lidlistä saa pinaattia. Babypinaattia saa tuoreena, ja pakasteena on lehtipinaattia, joka on parempaa ja halvempaa kuin mitkään S- ja K-mafian tuotteet.

Kahvia saa vaikka minkälaista. (Itse en pidä vaaleasta paahdosta, koska se on mahalle huonoin kahvi ja maku muuttuu pikaisesti kitkeräksi. En osaa siis sanoa onko valikoimissa hyvää vaaleaa paahtoa.)

Lidlissä vihannekset ja hedelmät hakkaavat S-kaupan hevit. S-kaupoissa varsinkin pidetään vihannekset ja hedelmät aina liian kylmässä, ne paleltuvat ja siksi avokado on ruskea sisältä tai mango ei kypsy kunnolla. Lidlissä hevit ovat aina sopivassa lämpötilassa, ei paleltumisvaurioita. Laatukin vaikuttaa paremmalta. Yksi parhaita kurpitsoja, jonka tänä syksynä paahdoin, oli ostettu Lidlistä.

Myös pakastevihannekset ovat kautta rantain olleet paremmanlaatuisia ja edullisempia kuin K- et S:ssä.

Pakatutkin kalat ovat tuoreempia kuin S:n kalatiskillä, jossa ne voivat lojua päiväkausia.

Lidliin tulee koko ajan lisää valikoimaa. Nyt viimeksi ostin Go Green kvinoaa (mielestäni parasta), maksoi 3,19 e -- aivan sama paketti S-kaupoissa maksaa 3,49-3,79 e.

Lidlin hummus se on herkkua sekin.

Itse käyn aina Lidlissä ensin ja ostan suurimman osan päivittäistavaroista sieltä. S- ja K-mafiassa käyn sitten hakemassa ne tuotteet, joita en Lidlistä saa. Niin helppoa se on kun käyttää järkeään.

Ei sullakaan ole näiden perustelujesi päälle mitään muuta kuin oma laatutakuusi, joka tokikin on merkittävämpi kuin se että joku toinen random henkilö x on sitä mieltä että Lidlissä ei ole laatua.

Ja sieltä s:n kalatiskistä näkee heti mikä on pyyntipäivä ihan jokaisen kalatuotteen kohdalla. Saako Lidlistä muuten tuoreita simpukoita? Meidän prismasta saa joka päivä.

Kala-asiaa on tutkittu ja silloin havaittu että varsinkin S-mafia myy melko vanhaa kalaa. Siis tuoreena tiskiltä. Lisäksi fiksu shoppailija osaa ihan itse katsoa onko kala tuoretta. Nykyisin kun käyn S-marketissa näen ettei useinkaan ole.

Mun perustelut perustuvat siihen että käyn viikottain Lidlistä perustarvikkeet ja näin olen tehnyt jo pidemmän aikaa. Se on mun kokemus, että perushevi on hintaan nähden hyvälaatuista. Vertasin etenkin S-marketin heviin. Prismaa ei käytä, koska ei satu mun päivittäiselle reitille.

Tuoreita simpukoita tuskin Lidlistä saa, mutta enpä laske niitäkään päivittäistavaraksi. En tunne ketään joka soisi simpukoita joka päivä tai edes usean kerran viikossa.

”On tutkittu” laita tähän vaan sitten tutkimusta siitä että s-ryhmän kauppojen kalatiskeissä on kaikki vanhaa?

Minä käyn prismassa tekemässä ostokseni koska siellä on valikoima niin laaja että ei tarvitse miettiä kotoa lähtiessä että mihin kauppaan menee kun haluaa tehdä tiettyä ruokaa. Kotimaiset tuoreet leivät, pienpanimoiden oluet, aasialaiset ruoka-aineet, lihatiski, tietyt säilykkeet (Lidlin valkosipulinkynnet ja artisokat ei ole omaan makuun edes syötäviä), erikoisjuustot (Lidlin camembert ei sovellu uuniin) ym. Ovat asioita joita ostan päivittäin kaupasta ja näitä en Lidlistä saa. Toki joku muu varmasti saa päivittäistavaransa Lidlistä ja se on minulle se ja sama. Siksi en ymmärrä miksi teille on niin iso juttu että muut ei käytä lidliä.

Huvittaa kun kuvittelen ihmisen jolle päivittäinen ostos on camembert uunissa valmistamista varten :)

Huvittaa kun kuvittelen ihmisen jolle on vaikeaa käsittää että kaikki ihmiset eivät halua kuluttaa joka päivä aikaa kaupassa vaan sieltä kaupasta haetaan kerralla koko viikon ruoat. Ja se että camembert on joku isokin juttu. Kyllähän se teidän lidlikin sitä myy joten eiköhän kyseessä ole ihan normaali elintarvike eikä pröystäilyä. Normandiassa sitä syö kaikki, köyhät ja rikkaat.

T. Ranskalaisen puoliso

Vierailija
306/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap se Lidlin mainoksen mies?

Tämä on asian ydin. Lidl yrittää markkinoinnillaan vaientaa puheen siitä, mikä on heidän suurin ongelmansa. Tuotteiden huono laatu ja puutteet. Eipä vaan onnistu. Tietysti laput silmillä kulkevat lampaat ovat tyytyväisiä hunajamarinoituun broileriin ja jenkkityylin paahtoleipään.

Lidlstä nimenomaan saa paljon helpommin liejuttomia ja suolavedellä "buustaamattomia" broilereita. Muualta ei löydy maustamatonta millään vaan on vähintään "miedosti suolattua" (lue suolavedellä painoa lisätty).

Tää keskustelu on niin huvittavaa kun kumpikin osapuoli väittää ettei toisen kaupasta löydy mitään. Itsehän asun Lappeenrannan Leirissä eli lähikaupat on Lidl ja Prisma ja käyn lähes joka kerta kummassakin hakemassa tietyt asiat enkä allekirjoita 80% tän keskustelun ”Lidlissä ei ole” tai ”muissa kaupoissa ei ole” väitteitä. Ei ole ongelma ainakaan itsellä löytää prismasta maustamatonta ja suojaamatonta broileria mutta ei ole ongelma löytää sitä lidlistäkään.

Vierailija
307/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten kärkkäitä fanityttöjä Lidlillä on. Muistan jonkun sanoneen että suomalaiselle on kaikessa on tärkeintä halpa hinta ja ymmärrän kyllä miten ihmiset psyykkaavat itsensä siihen että halpa om hyvää.

Tekee mieli sanoa että #onlyinfinland

Ei tuolla lidlissä tai muissakaan halpakaupoissa nyt niiiin ruuhkaista ole, että voisi sanoa yleistyksiä siitä, mitä suomalaiset rakastaa.

Jotkut ihmiset psyykkaavat itsensä luulemaan, että korkea hinta korreloi jotain laadun suhteen. Monesti merkki maksaa enemmän vaikka tuote on sisällöllisesti ja tuotannollisesti tismalleen samanlainen. Haluatko siis maksaa siitä, että tuote on bränditetty? Sehän se vasta tyhmää on.

Halpa ei aina ole huonoa, eikä kallis aina ole hyvää. Totuus on jossain puolessa välissä ja kun poistaa ennakkoasenteet ja tutkii tuotetta käsin ja harkinnan kanssa, niin pääsee yleensä melko hyvään tulokseen.

Vierailija
308/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ei saa myöskään

Monia merkkipakasteita (esim Lidlin pakasteherneet ovat kauheita, täynnä hiekkaa ja pussi on jättikokoinen) pinaattia ei ole pakasteena ym.

Karjalanpiirakat (en puhu vehnäpiirakoista)

Juustoja on kausittain, ei aina saatavana.

Kunnon palvilihaa.

Kunnon ruislimppua

Maustekastikkeita (vain kausittain)

Mistä saa muka KARJALANpiirakoita? Paitsi ehkä joistain leipomoista ja megakaupoista. Se on suojattu tuotenimi, piirakoita valmistetaan vain tietyillä alueilla. Riisipiirakoita nyt saa ihan joka putiikista. Tai niitä voi tehdä myös itse!

Merkkipakasteita ei ole, ne haetaan muista kaupoista. Juuri eilen ostin lidlin pakastelehtipinaattia, oli paljon parempaa kuin se hakkelus mitä joku apetit taitaa valmistaa.

Juustoja on paljon, mutta ei siellä nyt perusedamia taida aina olla.

Ruislimppua on ainakin meidän lidlissä.

Haen lidlistä raaka-aineet, muualta sitten ne tietyt brändit mistä tykkään. Kosmetiikka ostetaan apteekista tai tavaratalosta. Yhtä kotimaista wc-paperiakin siellä on. Tuorepastat ovat aivan mainioita, samaten hummus. Kotimaista suolaamatonta lihaa on paljonkin tarjolla. Kala nyt on pakattua, mutta niinhän se on joka kaupassa missä ei ole palvelutiskiä. Sitäpaitsi - se muljautetaan aika usein vakuumista se tarjouslohi siihen tiskiin.

Tällä hetkellä tuoretavara on lidlissä ylivoimaisesti paras valikoimaltaan ja laadultaan.

Jokaisessa putiikissa on puolensa - en ymmärrä tätä eijeijei-mentaliteettia.

Mä en ymmärrä miten tää edes voi pitää paikkansa että Lidlissä olis paras valikoima tuoretavaraa kun vertaa sitä että Lidlissä hevi-osasto on yhden hyllyn mittainen? Itse kasvissyöjänä käytän hevi-tuotteita paljonkin ja sanoisin ettei Lidlin hevi-osasto eroa juuri esimerkiksi Alepan vastaavasta. Sitten kun mennään edes saman kokoluokan K-supermarketiin tai isompaan Prismaan niin ei mitään järkeä edes vertailla.

Olen huomannut täällä pk-seudulla, että lidleissä on isoja eroja. Joissakin lidleissä heviosasto on todella iso ja valikoimaa riittää. Meidän läheisessä on vain kaikki perusjutut, kuten tomaatit ja kurkut, banaanit. Ihan tylsää, mutta kaippa ne on jotenkin profiloitu ja katsottu, että muuta ei tällä alueella ja kilpailulla mene.

Vierailija
309/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl on halpakauppa. Kuten Tokmanni. Tai Halpa-halli. Joillekin nämä halpahallit ovat taivas, joita ollaan valmiita puolustamaan kuin kiihkouskovaiset.

Ja sitten on niitä joiden mielestä sama maito tms. on parempaa siellä missä se on tuplasti kalliimpaa.

Niin. Minun perheessä menee maitoa 3 litraa päivässä. Hintaero lidlissä ja k-kaupassa on 40c. Säästän vuodessa 438 euroa pelkissä maidoissa kun ostan ne lidlistä.

Ihan kelvollista maitoa on, en huomaa mitään eroa verrattuna k-kaupan 'luksukseen'.

Vierailija
310/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minun perheessä menee maitoa 3 litraa päivässä. Hintaero lidlissä ja k-kaupassa on 40c.

Prismassa maito (Kotimaista tuotemerkki) maksaa vähän yli 60 senttiä ja Lidlissä maito maksaa vähän yli 60 senttiä. Eroa ei ole.

Vierailija
311/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä budjetilla elävä opiskelija ja käyn sekä Lidlissä että Prismassa. Saan Lidlistä kaiken paitsi kahden desin kookosmaitopurkin ja erästä tiettyä tofua. Joskus tulee käytyä muissakin liikkeissä jos oikein väsyttää/laiskottaa (ovat Lidliä lähempänä), mutta ei niissä ole varaa ostaa kuin sitä kaikkein halvinta ja niistäkin osan jättää mieluummin sinne kauppaan ja hakee sitten esimerkiksi seuraavana päivänä Lidlistä. Onhan se nyt ihan valtava ero jos lähi-K:n halvin litran kevytmaito on 1,05€ ja Lidlissä 0,65€.

Vierailija
312/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä et voi ostaa. Moni muu voi.

Mä ostan kahvipavut aina sieltä. Leipää en syö. Kosmetiikkaa saa apteekista. Vegaaninen, gluteeniton tuorepasta on hyvää. Ja leivinpaperiongelmaan tarjoan ratkaisuksi kestoleivinpaperia. Sen saat vaikka jostakin keittiötarvikeliikkeestä.

Ehkä Ap tarvitseee sitä kaavapaperiksi. ..

Vierailija
313/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap se Lidlin mainoksen mies?

Tämä on asian ydin. Lidl yrittää markkinoinnillaan vaientaa puheen siitä, mikä on heidän suurin ongelmansa. Tuotteiden huono laatu ja puutteet. Eipä vaan onnistu. Tietysti laput silmillä kulkevat lampaat ovat tyytyväisiä hunajamarinoituun broileriin ja jenkkityylin paahtoleipään.

Mäkään en osta koskaan Lidlistä marinoitua broileria. Ostan sitä, jossa ei ole marinadia. Ellet sä ehtinyt ensin ja vienyt kaikkea. 

Vierailija
314/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikkein halvin makaroni ole minkään merkkistä? Siis onko se vain läpinäkyvässä pussissa ilman mitään tekstiä?

Vierailija
315/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te "eihän mausteita tarvitse ostaa kun kerran vuodessa"-ihmiset. Ettekö te ikinä kokeile esim. uusia reseptejä, joihin sitten pitäisi kauppareissulta löytää maustetta, jota ei kaapista vielä löydy?

Mä ostan mausteet kerran vuodessa, Priman ja Sallisen isoissa purkeissa. Tulee halvemmaksi, eivätkä ehdi pilaantua, sillä kokkaan paljon. Reseptejä käytän inspiraationa, en orjallisesti. Soveltaminen on usein välttämätöntäkin ruokarajoitteiden vuoksi. Tuoreet ruukkuyrtit päätyvät parvekelaatikkoon jatkamaan kasvua.

Vierailija
316/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikkein halvin makaroni ole minkään merkkistä? Siis onko se vain läpinäkyvässä pussissa ilman mitään tekstiä?

Jep, tarvikemakaronia.

Vierailija
317/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä myydään kausivihanneksia- ja hedelmiä, jotka ovat edullisia. Muissa kaupoissa on lisäksi tarjolla muitakin kuin kausituotteita, ja ne nostavat myös kausituotteiden hintoja. On ihan järkevää, että tekee ruokaa kausituotteiden mukaan. Lidlistä ei toki kaikkea löydä eikä kaikki tuotteet ole omaa suosikkia, kun valikoimaa on vähemmän, mutta kyllä suurimman osan arkiruokatarpeista sieltä voi ostaa halvemmalla. 

Lisäksi, itseäni usein väsyttää talsia isojen markettien käytäviä ja aikaa menee triplaten. 

Vierailija
318/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lidlin fani, mutta näin untaa että olin siellä ja huusin ei enään koskaan. Jotain lidli oli tehnyt en tiedä mitä.

Vierailija
319/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain huonommat ihmiset käy lidlissä. Miksi ei voisi tukea paikallista k kauppiasta? Tämä takaa paremman palvelun ja valikoiman.

Paikallisessa K-kaupassamme on niin huono valikoima, että sinne en mene kuin viimeisessä hädässä. Hevi-osasto on tunkkainen, kasvikset nahistuneista ym.  Ostan Lidlistä osan ja täydennykset S-marketista.

Vierailija
320/392 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn Lidl:n lisäksi Tokmannissa, K-kaupassa ja S-marketissa. Muita kauppoja ei paikkakunnallani olekaan. Ostan mitä huvittaa, en jaksa valittaa noin pienestä asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi