Auringonlasku tänään Helsingissä klo 16:32, Oulussa 16:07, Joensuussa 16:02 - "Ihana" talviaika!
Niin että nautitteko te pysyvän talviajan kannattajat suurestikin tästä pimeydestä, joka tässä teidän hehkuttamassanne "normaaliajassa" alkaa jo iltapäivällä? Onko mielestänne luontevaa, että vaikka ollaan vielä lokakuun puolella, niin aurinko laskee jo neljän aikoihin?
Muissa EU-maissa ollaan onneksi vähän fiksumpia kuin Suomessa, koska niissä enemmistö kansasta on pysyvän kesäajan kannalla. Täällä härmälandiassa taas vaaditaan pysyvää talviaikaa, koska se on mukamas niin luonnollista ja tämän maan "oikea aikavyöhyke"!
Jos kansa täällä takapajulassa saa tahtonsa läpi ja Suomi siirtyy pysyvään talviaikaan, niin onneksi on mahdollista muuttaa johonkin toiseen EU-maahan, jossa ollaan järkevämpiä tässä asiassa ja jossa ei siksi tarvitse kärsiä luonnottoman aikaisin pimenevistä illoista!
Kommentit (70)
Itse saan pimeästä virtaa, muuta sinä sitten muualle jos ei Suomen vuodenajat ja pimeät jaksot kiinnosta.
Kyllä, minusta on nimenomaan "luontevaa", että aurinko on korkeimmillaan klo 12. Voit lähettää valituksesi auringolle, ettei se suostu paistamaan enempää.
Ne ketkä puolustaa "normaalia aikaa", ovat vanhoja jotka "haluavat hyvät ajat takaisin" , periaatteesta palata "takaisin vanhaan aikaan", välittämättä mistään muusta
Muuta Etelämantereelle, siellä aurinko paistaa koko talven.
Rovaniemellä aurinko laski tänään 15.57.
Näin on hyvä!
Aika huvittavia nämä jotka uhoaa muuttavansa maasta milloin minkäkin takia 😂
Kun kaikkihan me tiedetään ettei tuokaan lähde yhtikäs mihinkään.
Tarviiko näitä uusia aloituksia tehdä koko ajan?
Ihana oli mennä töihin aamulla kun näki jotain muuta kuin pimeyttä bussin ikkunasta.
Ei ahdistanut yhtään että on maanantai .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minusta on nimenomaan "luontevaa", että aurinko on korkeimmillaan klo 12. Voit lähettää valituksesi auringolle, ettei se suostu paistamaan enempää.
Kuka on keksinyt että klo 12 on keskipäivä? Eikö se ole vanhanaikaista? Laskekaa itse monelta heräätte ja monelta menette nukkumaan ja mikä aika on siinä keskellä? Tuskin on klo 12. Kesäaika on siis nykyihmiselle paljon luontevampi aika kuin talviaika.
Valon ja pimeyden määrä on ihan sama, vaikka kello näyttäisi mitä.
Muut EU-maat ovat ainakin sikäli järkevämpiä, etteivät ole asettuneet minnekään 70. leveysasteelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi luontevaa, että aurinko olisi korkeimmillaan keskipäivällä, eli suurinpiirtein siihen kellonaikaan joka on ns. keskivertoihmisen heräämis- ja nukkumaanmenoaikojen puolivälissä. Jos arvioidaan että keskimääräinen ihminen herää n. klo 7 ja menee nukkumaan klo 23, niin keskipäivä olisi silloin about klo 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on keksinyt että klo 12 on keskipäivä? Eikö se ole vanhanaikaista? Laskekaa itse monelta heräätte ja monelta menette nukkumaan ja mikä aika on siinä keskellä? Tuskin on klo 12. Kesäaika on siis nykyihmiselle paljon luontevampi aika kuin talviaika.
Minä herään klo 12 ja käyn nukkumaan 04. Täten vaadin, että kelloa on siirrettävä kahdeksan tuntia eteenpäin. Kaikki, jotka vastustavat minua, ovat vanhanaikaisia.
Kappas, joku ehti sanomaan saman asian ennen minua :)
t. 14
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja talvella on joka tapauksessa enemmän tai vähemmän pimeetä. Maaliskuussa taas helpottaa.
Muuttakaa omia työaikojanne, että pääsette iltapäivällä aikaisemmin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Peittoakin voisi jatkaa alhaalta ja leikata ylhäältä pois. Sama määrä kangasta siinä kuitenkin on. .
Ja pääasia, että peiton keskikohta on suurinpiirtein munaskuiden kohdalla.
Yhtä hyvä on, että aurinko on päivällä taivaanlaella. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä herään klo 12 ja käyn nukkumaan 04. Täten vaadin, että kelloa on siirrettävä kahdeksan tuntia eteenpäin. Kaikki, jotka vastustavat minua, ovat vanhanaikaisia.
No sittenhän sä varmaan kannatat kesäaikaa, että ehdit nähdä aurinkoa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi luontevaa, että aurinko olisi korkeimmillaan keskipäivällä, eli suurinpiirtein siihen kellonaikaan joka on ns. keskivertoihmisen heräämis- ja nukkumaanmenoaikojen puolivälissä. Jos arvioidaan että keskimääräinen ihminen herää n. klo 7 ja menee nukkumaan klo 23, niin keskipäivä olisi silloin about klo 15.
Auringonvalolla on vähän niin kuin sellainen vaikutus, että se herättää ihmisen. Pimeä taas alkaa valmistaa ihmistä nukkumaan. Näin ollen tuo sinun "keskipäiväsi" vaikuttaisi fysiologisesti samaan tapaan kuin vuorotyön teko. Ihmiset lihoisivat ja masentuisivat.
Heippa, hyvää matkaa!