Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunta

Susanna
29.10.2018 |

Onko täällä keskustelupalstalla yhtään kristittyjä, jotka on eronnut luterilaisesta kirkosta sen liberaalisen Raamatuntulkinnan vuoksi ja liittynyt johonkin toiseen seurakuntaan? Olen aikeissa erota kirkosta edellä mainittujen syiden vuoksi, koska se yhä enemmän haluaa miellyttää valtaväestöä, eikä kunnioita enää Raamattua Jumalan Sanana. Mistä löysit uuden seurakuntayhteyden? Toivottavasti saan asianmukaisia vastauksia.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei samaa mieltä aloittajan kanssa.  Katsoin seurakuntavaalien ehdokkaita (keitä siis omassa kaupungissa on ehdolla) niin eräälläkin nimeltä mainitsemattoman puolueen ehdokkaalla  näytti olevan kova tarve pikkaisen uudistella kirkkoa itselleen mieleisempään suuntaan. Aionkin äänestää vain seurakunnan omalta listalta. Mutta siltikin, jos seurakunnan mädättäminen jatkuu samaan malliin  niin jääköön he sitten muokkailemaan kaiken sellaiseksi mikä heitä nyt milloinkin sattuu nappaamaan.  Samaa olen tuuminut kuin aloittaja, että missä vaiheessa sitä sitten joutuu jättämään uppoavan laivan. Pelastautumaan, siihen mikä on totta, että sitten myöhemminkin pelastuisi kun tilipäivä tulee. Toisaalta en aio lahkojuttuihinkaan lähteä. Täytyy vain luottaa että Herra kyllä johdattaa niitä jotka häntä haluavat seurata. <3

Onnea etsintään! Messiaaniset seurakunnat Israelissa otti pesäeron Suomen luterilaiseen seurakuntaan ja Lähetysseuraan jo neljä vuotta sitten! Eivät suostu ottamaan edes avustuksia vastaan.

Oikeassa olet, Israelin messiaaniset todella sanoutuivat irti Lähetysseurasta, koska tämä lähetti Israeliin homoparin lähetystyöhön, josta oltiin kovasti järkyttyneitä  -  sanoivat heti sopimuksensa irti, eivätkä huolineet enää euroakaan heiltä sen jälkeen.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/viisi-israelilaisjarjestoa-sano…

Vierailija
62/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuonne Satamaseurakuntaan liityttäessä ei saa olla missään muussa jäsenenä? Saako siellä kuitenkin käydä? En tahtoisi kuitenkaan erota ev lut kirkosta kun Jeesusta kerta kuitenkin opetetaan eivätkä todellakaan  kaikki ajattele liberaaliteologian mukaan.

ev lut

Tottakai kaikki ovat tervetulleita tuohon seurakuntaan, ei missään seurakunnassa ole tapana heittää ulos seurakuntaan kuulumattomia henkilöitä, se on varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa kuin ap 10 vuotta sitten. Aloin etsiä seurakuntaa, jossa on paimen, joka opettaa Raamattua, joka on elinikäinen paikka kasvaa uskossa ja uskovana siskojen ja veljien kanssa. Löysin Lähetyshiippakunnan LHPK. Seurakuntia on jo 40: llä paikkakunnalla ympäri Suomen. Vahva opetus, teologisen tiedekunnan opet sanoo, että parhaat opiskelijat menetetään LHPK: aan, mutta sieltähän ne löytyvät 😚

Itse olen saanut kuin uuden elämän! Uskoni on vahvistunut ja voin hengellisesti todella hyvin.

Tervetuloa tutustumaan!

Vierailija
64/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta sen teologisen liberalismin takia ja toisaalta siksi, että en enää kokenut luterilaisuutta, edes konservatiivista/tunnustuksellista, omakseni. Katson edustavani sitä luterilaisuuden serkusteologiaa, kalvinismia. :)

Siitä huolimatta minulla on paljon arvostusta perinteikästä luterilaisuutta kohtaan ja muutama tuttavani käy Lähetyshiippakunnan jumalanpalveluksissa.

Vierailija
65/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi Lähetyshiippakunnan messuissa käybä. Tervetuloa! Saa tulla tutustumaan. Mikkelissä ollaan ja monilla muilla paikkakunnilla totta kai myös.

Vierailija
66/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vielä luterilainen ja arvostan yllättävän vireää seurakuntamme. Viihdyn, eikä ole kiirettä pois.

Toisaalta uskoni syvätasolla olen katolilainen, joten siihen kirkkoon kai minun pitäisi liittyä. Aika näyttää miten käy. Tavallaan typerältä sekin kyllä tuntuu, että asuisin luterilaisella paikkakunnalla jossa saa katolilaisen messun ehkä kerran vuodessa, ja kääntymällä kääntyisin katolilaiseksi. Mitään katolisen seurakunnan harrastustoimintaa ei tietenkään olisi yhtään.

Vierailija
67/81 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muutama vuosi sitten lähdin ev. Lut. Kirkosta. Tuntuu vain vaikealta mennä uuteen seurakuntaan, yksin... One Way kiinnostaisi. Olen seurannut heidän toimintaansa.

Vierailija
68/81 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
69/81 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi Lähetyshiippakunnan messuissa käybä. Tervetuloa! Saa tulla tutustumaan. Mikkelissä ollaan ja monilla muilla paikkakunnilla totta kai myös.

Onko tämä lähetyshiippakunta oma seurakuntansa jolla omat jäsenet, vai kuuluuko se evlut kirkkoon?

Vierailija
70/81 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin muutama vuosi sitten lähdin ev. Lut. Kirkosta. Tuntuu vain vaikealta mennä uuteen seurakuntaan, yksin... One Way kiinnostaisi. Olen seurannut heidän toimintaansa.

Olen kokenut samaa. Olen yrittänyt innostua Turun one waysta, mutta pettynyt. Välillä tuntuu, että edustamani ihmiset työssäkäyvä 50v puuttuvat kokonaan seurakunnista ja siellä näkee vaan vanhoja, köyhiä, sairaita, yhteiskunnan laidalla eläviä.... Eikö tämä ole surullista?

Vierailija
71/81 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta sen teologisen liberalismin takia ja toisaalta siksi, että en enää kokenut luterilaisuutta, edes konservatiivista/tunnustuksellista, omakseni. Katson edustavani sitä luterilaisuuden serkusteologiaa, kalvinismia. :)

Siitä huolimatta minulla on paljon arvostusta perinteikästä luterilaisuutta kohtaan ja muutama tuttavani käy Lähetyshiippakunnan jumalanpalveluksissa.

Miten päädyit pitämään totena kalvinismia? Olen tutustunut siihen hieman, eikä heidän opit kestä kriittistä tarkastelua Raamatun valossa.

Vierailija
72/81 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin ev.lut kirkosta ja nyt odottelen kaikessa rauhassa mihin Jumala minua johdattaa.

Vierailija
73/81 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt Lähetyshiippakunnan tilaisuuksissa Kauniaisten metodistikirkossa?

Vierailija
74/81 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuuuup

Vierailija
75/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaanpäässä on ev lut hyvä meininki!

Vierailija
76/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva muistaa, että Jeesus ei sinänsä perustanut uutta uskontoa vaan täytti profetiat. Hän kävi synagogassa ja pyhitti sapatin ja juhli Jumalan säätämiä juhlia esim. lehtimajan juhlaa. Olisi kiva löytää,seurakunta joka on palannut juurilleen ja kunnioittaa esim Jumalan säätämiä juhlia.

Viettikö alkuseurakunta niitä?

Vietti. He kävivät synagogissa ja juhli Jumalan säätämiä juhlia. Esim joulua alettiin viettää monta sataa vuotta myöhemmin keisarin käskystä ja sillä on pakanallinen tausta. Kristityyjen kuuluisi ottaa esim. messiaanisesta seurakunnasta ja palata juurilleen.

Ei teoilla vaan...

Vierailija
77/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva muistaa, että Jeesus ei sinänsä perustanut uutta uskontoa vaan täytti profetiat. Hän kävi synagogassa ja pyhitti sapatin ja juhli Jumalan säätämiä juhlia esim. lehtimajan juhlaa. Olisi kiva löytää,seurakunta joka on palannut juurilleen ja kunnioittaa esim Jumalan säätämiä juhlia.

Viettikö alkuseurakunta niitä?

Vietti. He kävivät synagogissa ja juhli Jumalan säätämiä juhlia. Esim joulua alettiin viettää monta sataa vuotta myöhemmin keisarin käskystä ja sillä on pakanallinen tausta. Kristityyjen kuuluisi ottaa esim. messiaanisesta seurakunnasta ja palata juurilleen.

Kannattaa myös lukea mitä Paavali kirjoitti, kolossealaiskirjeessä, varoitti niistä joiden mielestä todellista hengellisyyttä saa rituaaleilla, ruokavalioilla ja juhlilla.

Vierailija
78/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ymmärtää, Että Jumalan valtakunta on meissä. Jokaisessa. Meidän täytyy vain avata sielumme sille ajatukselle.

Vierailija
79/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on ymmärtää, Että Jumalan valtakunta on meissä. Jokaisessa. Meidän täytyy vain avata sielumme sille ajatukselle.

Terapeutti ja teologi Tommy Hellsten sanoi: kun löysin Jumalan, löysin itseni.

Vierailija
80/81 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti ja teologi Tommy Hellsten sanoi: kun löysin Jumalan, löysin itseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan