Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkiavioliitot kestävät paremmin kuin rakkauteen perustuvat

Vierailija
28.10.2018 |

Oletko samaa mieltä?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan ei ole tunneihminen niin voi kestääkin.

Vierailija
2/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan ei ole tunneihminen niin voi kestääkin.

miksi tunneihminen ei voisi sopia järkiavioliittoa?

Vierailija
4/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitenkä keskimääräisesti menee, mutta minä ainakin vihaan elämääni, vaikka mies onkin oikein hyvä, kunnollinen ja ihana ja elämä on mallillaan. Tämä on vain jonkun toisen, ei minun, elämäni. Ei olisi pitänyt ajatella järjellä, vaan kuunnella tunteita. Mies on todella rakas, mutta aivan täysin väärä.

Vierailija
5/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitenkä keskimääräisesti menee, mutta minä ainakin vihaan elämääni, vaikka mies onkin oikein hyvä, kunnollinen ja ihana ja elämä on mallillaan. Tämä on vain jonkun toisen, ei minun, elämäni. Ei olisi pitänyt ajatella järjellä, vaan kuunnella tunteita. Mies on todella rakas, mutta aivan täysin väärä.

Väärä mihin? Eikö hän noudata avioliittosopimustanne?

Mitä haluaisit häneltä? Miksi et voi saada elämäniloasi takaisin muulla tavalla kuin avioliitosta?

Vierailija
6/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun järkiavioliitto ei kestänyt. Tai ei kai se alunperin ollut järkiliitto, mutta muuttui sellaiseksi vuosien kuluessa.

Vierailija
7/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh... no ehkä voi kestää, ku ei tuu mitään kasvettiin erilleen juttuja tms, jos tunteita ei oo koskaan ollukkaan. :''DDD

Mut onhan se aika hirveetä olla jossain liitossa missä ei välitä toisesta. :D

Vierailija
8/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on naimisissa järjestetyn avioliitonkautta, missä liiton järjestäneet vanhemmat ovat miettineet asian nimenomaan järkiliittona. Alkukankeuksien jälkeen heille menee hyvin ja rakkauskin on löytynyt yhteisten vuosien aikana.  He ovat olleet nyt naimissa 12 vuotta.

Toisaalta muiden ystävien keskuudessa tuntuu olevan meneillään oikea erobuumi. Nämä liitot ovat olleet enimmäkseen kai rakkausliittoja. Tosin mielestäni tästä ei voi vielä vetää kummoisia johtopäätöksiä. Rakkaus elää, muuttaa muotoaan ja joskus katoaa, oli rakkaustarinan muoto mikä hyvänsä.

Ehkä paras yhdistelmä on liitto jossa on mukana sekä järki että tunteet. Eikä sekään vielä takaa mitään.

Vierailija
9/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli maailmaa solmii järkiavioliittoja, ja niissä maissa ei ole eroja.

Totta kai ne kestää, koska kumppaniin ei ladata samoja odotuksia kuin rakkausavioliitoissa.

Vierailija
10/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan tutkittiin, että järjestetyt avioliitot olivat vuosien päästä onnellisempia kuin rakkausavioliitot. Siinä kestää toisen vikoja enemmän kun ei ole pakokeinoa, ja vaikka alussa ei olisi rakkautta, niin pikkuhiljaa se syntyy kun tietää ettei parempaa tule (lievää tukholmasyndrooma jne).

Vierailija
11/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh... no ehkä voi kestää, ku ei tuu mitään kasvettiin erilleen juttuja tms, jos tunteita ei oo koskaan ollukkaan. :''DDD

Mut onhan se aika hirveetä olla jossain liitossa missä ei välitä toisesta. :D

Eihän järkiavioliitto tarkoita ettei välittäisi. Avioliiton tarkoitus on muodostaa perhe, joten totta kai siitä pitää välittää. Mutta romantiikkaa ei tarvita.

Vierailija
12/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, etenkin kulttuureissa, joissa yhteisö on aina laitettu yksilön edelle. En vain näe yhtään syytä, miksi länsimaalaisen kannattaisi solmia liittoa muusta kuin rakkaudesta.

Vierailija
13/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehessä pitäisi olla toisin ja eri lailla, jotta hän olisi vähemmän väärä?

Vierailija
14/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitenkään voi olla järkevä ja rakastaa samaan aikaan? Vietät loppuelämäsi jonkun kanssa = pakko rakastaa ja tuntea vetovoimaa, ei tule mitään muuten. Alkuhuuma ei kestä ikuisuuksia, joten hyvä olla myös selkeä käsitys siitä mitä kumpikin odottaa ja ymmärtää se, että pitkä parisuhde vaatii myös vaivannnäköä ja halua yrittää yhdessä.

Vierailija
15/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä mihin? Eikö hän noudata avioliittosopimustanne?

Mitä haluaisit häneltä? Miksi et voi saada elämäniloasi takaisin muulla tavalla kuin avioliitosta?

Jos nyt joku odottaa, että kumppani tekee iloiseksi ja onnelliseksi .... mieti omaa osuuttasi. Onko miehesi kanssasi onnellinen. Ero voisi olla ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
16/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on talousliitto ja rakkaus vain lisämauste.

Vierailija
17/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kestäähän se liitto, jos se on pääasiassa kahden suvun välinen liitto, ei kahden ihmisen. Ei voi erota, vaikka kuinka tahtoisi.

En tajua muuta kun rakkaus-liittoja. Meillä tulee täyteen nyt vuosikymmen alkuhuumaa, eikä näy merkkejä laantumisesta. Tämmöisen liiton jälkeen (eli jos mies kuolee minua aiemmin) en ikinä ottaisi mitään "järkiliittoa", kun ei siinä olisi mitään järkeä.

Vierailija
18/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on talousliitto ja rakkaus vain lisämauste.

tismalleen!

Vierailija
19/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me tutustuttiin netissä ja parin viikon kirjoittelun jälkeen tavattiin eikä alussa ollut mitään ihastumisvaihetta ja olemme olleet naimisissa 16 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Hyvin menee, huomioimme toisiamme arjessa ja seksi on hyvää ja sitä on usein. N44 ja M 49

Vierailija
20/84 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, etenkin kulttuureissa, joissa yhteisö on aina laitettu yksilön edelle. En vain näe yhtään syytä, miksi länsimaalaisen kannattaisi solmia liittoa muusta kuin rakkaudesta.

Keski-eurooppa on täynnä järkiavioliittoja. Noissa rakkaus voi kasva tai muodostua ja taasen rakkauasavioliitoissa rakkaus voi vain kuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi