Minkä verran te yli 50v harrastatte viikossa liikuntaa?
Kommentit (18)
Ainakin neljä kertaa viikossa: kaksi kertaa kuntosalilla/cardio-hiittiä ja kaksi kertaa juoksua/kävelyä tms vkossa.
T.N 59v.
Pikkulenkkejä koiran kanssa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Et taida töissä käydä, 1?
En, kun olen jo eläkeiässä ja aikaa harrastaa liikuntaa on runsaasti.
Lenkkeilen juoksen pari kertaa vkossa
salilla 2 kertaa vkossa
kävelin eilen 12 km metsässä
siihen hyötyliikunta päälle kuten talon siivous vielä edessäääääh 😖
Arkiliikuntaa kertyy. Asun hissittömän talon ylimmässä kerroksessa eli rapputreeniä riittää. Ajokorttia ei ole ja kävelen paljon.
Pyrin kävelemään aamuin illoin, aamulla n. h, illalla tunnin. Lisäksi 2 punttia viikossa + 1 kahvakuula. Viikonloppuna omakotitalon hyötyliikuntaa, puuhommia, lumitöitä, puutarhaa kesällä yms mitä nyt milloinkin.
M51, toimisto-/etätyössä
Koirien kanssa kävelyä noin 1,5 h päivässä kolmeen jaettuna (yksi tunnin lenkki ja kaksi lyhyempää). Koirat on hyvät kun pitävät aktiivisena, liikuntaa tulee joka päivä huvitti tai ei. Muuta liikuntaa en harrasta, pitäisi kyllä varmaan jotain lihaskuntoa treenata myös ihan terveyden ja tulevaisuuuden kannalta.
Hiihdän/lenkkeilen ja käyn salilla 3-6 kertaa viikossa, vähän töiden ja muiden kiireiden mukaan.
Pari kertaa viikossa salilla 1-1,5 h kerralla ja sit satunnaisia lenkkejä. Just kävelin jäällä saaren ympäri, oli aika rankkaa kun upotti välillä kovastikin. Hiki tuli.
Ulkoilen joka päivä, yleensä noin tunnin kävelylenkki. Sen lisäksi olen käynyt kerran viikossa uimassa, ja siinä se. Kesällä pyöräilen. Hiihtämässä en ole tänä talvena käynyt. Jotain lihaskuntojumppaa pitäisi varmaan harrastaa kotioloissa, salille minua ei saa.
Hyvä muistaa, että tällaiseen ketjuun kerääntyy aina aktiivisesti liikkuvia ihmisiä. Nämä vastaukset eivät kuvasta yli 50v suomalaisten keskiarvoa, vaan sitä liikunnallista päätä.
Kävelen joka päivä pienen koirani kanssa noin tunnin.
Sen lisäksi joko juoksen tai hiihdän pari kertaa viikossa noin 10-20 km lenkin. Juoksulenkkien jälkeen teen yleensä myös punnerruksia, jotta yläkroppakin saa treeniä.
Teen lisäksi lihaskuntotreeniä kotona pari-kolme kertaa viikossa, mutta yleensä vain noin vartin kerrallaan. Pyrin tekemään käsipainojen tai kahvakuulan kanssa tehokkaita moninivelliikkeitä, jotka rasittavat isoja lihaksia.
Teen myös joka päivä pieniä liikunnallisia valintoja arjessani: käyn kaupassa jalan, valitsen portaat hissin sijaan jne. Teen kotona lumi- ja puutarhatöitä.
Olen hyvässä kunnossa.
n52
Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja joka päivä kävelen 3-6 kilometriä.
Näillä jääkeleillä 0. En siis liiku yhtään, paitsi normi kauppareissut ja jääkaappi-sohva-vessa-sänky.
Ilmiannettu liikunta myönteisenä!
Käyn aamulla tunnin kävelylenkin tai sauvakävelylenkin riippuen kelistä, sitten voimistelen n. tunnin, päivällä treenaan crosstrainerilla ja painoilla, illalla teen uuden kävelylenkin ja illalla joogaan. Joskus jos en keksi mitään tekemistä menen uimahalliin uimaan. Teen tämän joka päivä, joten viikossa tulee ihan kivasti liikuntaa.