Työnantajat syrjivät minua tatuointien takia
Valmistuin toukokuussa yhteen hoitoalan ammattiin ja olen sen jälkeen käynyt monissa työhaastatteluissa. Pari työnantajaa on heti ilmoittanut etteivät he voi palkata minua käsivarsien ja kaulan tatuointien takia. Kuulemma asiakkaat (varsinkin iäkkäät) saattaisivat pelästyä minua. Onko muut kokeneet samaa ja saako tatuointien takia syrjiä toista?
Kommentit (65)
Oma lapseni otti tatuoinnit mielenterveyden ollessa sekaisin ja mikään ei jatkossa masenna enempää kuin katsella niitä iholla tietäen ettei ollut järkevä teko.
Hänen ystävillään on kämmenselät tatuoitu todella täyteen kahdella nuorella tytöllä joista en ikinä olisi uskonut, että noin lyhytnäköistä on ajattelu.
Vierailija kirjoitti:
Olen mukava ja sosiaalinen ihminen, valmistuin myös luokkani parhaimpana. Alallani on kova pula työntekijöistä, mutta silti en saa töitä. Minusta on kummallista, etten saa tatuointien takia näyttää taitojani. Luulisi ettei nykyaikana ketään syrjittäisi enää ulkonäön takia. Onko siinä mitään järkeä, että taitava ihminen valmistuu suoraan kortistoon ja pysyy siellä, koska joillakin on ennakkoluuloja?
AP
Ja naama on tikattu täyteen jotain polynesialaisia tribaaleja vai?
Lastenkoti/koulukotimaailmassa tatskat on vaan plussaa.
Tatuointi ei sinänsä ole ulkonäkökysymys, kun ne on ihan itse valittu asia. Ihminen ei synny tatuoituna. Toisin kuin esim. arvet, eli jos on onnettomuuden tai leikkauksen takia näkyviä arpia, niiden perusteella ei saa syrjiä.
Jos oot niin koulutettu ja järkevä kuin annat ymmärtää, niin luulis myös tämän olevan ihan ymmärrettävää.
Miksi lihavaa av-mammaa ei saa haukkua, mutta tatuoitua ihmistä saa haukkua vaikka millä tavalla? Huo*itella, haukkua aivottomaksi jne.