Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei :( Tuttava laittoi iloisen viestin, itse olen loukkaantunut enkä halua laittaa mitään takaisin

Vierailija
27.10.2018 |

Mutta kyllähän mä hänestä hiukan välitän, siksi tuntuisi tylyltä olla vastaamatta mitään. Mutta kun hän ei noteeraa loukkaantumistani mitenkään, tietää siitä kyllä. Niin en oikein tajua, jos nyt vastaan, niin sitten en voi enää asettaa ehtoja ystävyydelle, eli ettei minua loukata omalla käytöksellä. Tunnen myös olevani jonkinlaisessa lievässä vastuussa hänen onnestaan ja elämästään tyyliin "ketään ei saa jättää yksin" ja juuri sellainen tilanne hänellä kyllä nyt juuri on.... Miten kestän sen, hyväksyn itsesssäni, että jos en vastaa, jätän hänet vain selviytymään vaikka voisin olla tukena?

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa. Syö säkillinen kiviä ja hyppää jokeen.

Vierailija
182/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä loukkaannuit, koska hänellä on paha olla?

Right.. ihan normi päivä... Porvoossa

Mitäs tänään keksitään?

Niin, koska hän käänsi olonsa minua vastaan. Minä kuvittelin olevani se luotettu ja ystävä, ja koska en olekaan, niin hei hei. Jos hän kuvittelee, että hänellä on varaa suuttua minulle, niin miettikööt uudestaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häijy ja inhottava piirre siis se, miten puhui minulle. Jos ei tarkoittanut, ottaa sanansa takaisin, että voin taas jatkaa. Inhottaa tuollainen itsekeskeisyys, että kun olen sanonut pahoittaneni mieleni, niin kuvitellaan, että itsen ei tarvitse tehdä mitään sen korjaamiseksi.

Ap

Vierailija
184/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkaisin yhteydenpitoa, niin hänen käytöksensähän oikeuttaisi minutkin olemaan häijy ja inhottava takaisin päin hänelle, ja se olikin tapani toimia vielä aikaisemmin. Mutta nyt, kun olen saanut apua, en halua tai näe mitään järkeä ratkaista asiaa niin. Sittenhän minua voidaan taas syyttä pahuudesta. Nytkin voidaan syyttää siitä, että en ole enää väleissä, mutta olen siis inhottava ja paska, miten päin toiminkin, niin päätin valita itselleni sen mieluisimman tavan toimia. Ja se on se, etten ainakaan halua enää nähdä. Mitä yhteistä meillä enää on? Ei mitään.

Ap

Vierailija
185/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä loukkaannuit, koska hänellä on paha olla?

Right.. ihan normi päivä... Porvoossa

Mitäs tänään keksitään?

Niin, koska hän käänsi olonsa minua vastaan. Minä kuvittelin olevani se luotettu ja ystävä, ja koska en olekaan, niin hei hei. Jos hän kuvittelee, että hänellä on varaa suuttua minulle, niin miettikööt uudestaan.

Ap

"Ymmärrän" kyllä noin periaatteessa, että hyvin kohdellut ihmiset kokevat, että muilla on joku ihmeen velvollisuus ottaa päällensä heidän ikävät piiirteensä, koska heillähän on varaa katsella sellaista rakastamattomuutta. Mutta mulla ei ole. Joten iski kirveensä väärään kiveen odotellessaan niin isoa empaattisuutta minulta. Näin muuten yöllä unta, että hän tilasi tyttärelleni jonkin Partio-lehden ilahduttamaan tätä :) heh. No, sellaisesta voi vain uneksia :D

Ap

Vierailija
186/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kohdellut ihmiset kokevat, että muilla on jokin ihme velvollisuus kestää heidän vikojaan. En ymmärrä laisinkaan sellaista. Mulla ei ole ainakaan voimia katsella kenenkään vikoja.

Ap

Vierailija
187/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tällaiset vikoja täynnä olevat ihmiset tänne mun ketjuihin purkautuvatkin, heitä kun ahdistaa se ajatus, että heidänkin läheisensä tajuaisivat, ettei heillä ole mitään syytä katsella minulle päätään aukovien vikoja.

Ap

Vierailija
188/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tällaiset vikoja täynnä olevat ihmiset tänne mun ketjuihin purkautuvatkin, heitä kun ahdistaa se ajatus, että heidänkin läheisensä tajuaisivat, ettei heillä ole mitään syytä katsella minulle päätään aukovien vikoja.

Ap

Ja heitä ahdistaa se ajatus, että ne läheiset alkaisivat elää sen ajatuksensa mukaan. Heidän pitäisi tehdä niille vioilleen jotakin. Heitä ei rakastetukaan sellaisina, kuin he olivat jne. Ei ketään rakasteta. Ellei ole vähän sairas, jos kestää muiden vikoja ja siis kärsii ihan vapaaehtoisesti niistä. Eikä tajua valita omaa parastaan ja jättää sellaista ihmistä, joka aiheuttaa kärsimystä.

Ap

Vierailija
189/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä tajusin, ja mä haluan ulos elämästäni jokaisen ihmisen, joka loukkaa minua, eikä tajua osoittaa että ymmärtää sen ja miten on todella pahoillaan, ja jokaisen, jonka takia MINUN pitää kärsiä. Mä en kärsi enää yhdenkään ihmisen takia, se on homma ihan näin.

Ap

Vierailija
190/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni kannattaisi ehkä vähän miettiä, että millaista on olla ihminen, jota ei ole kasvatettu, ja joka siis haluaa (koska ei osoita oikeasti olevansa pahoillaan ja tajuavansa viallisuutensa) satuttaa toisia. Hän lähestyy minua yhteydenotolla, valmiina siis satuttamaan minua uudelleen. Mitään ei osoita oppineensa aikaisemmasta. Mulla ei ole mitään velvollisuutta antaa kellekään mitään, joka aiheutti minulle kärsimystä, ja joka ei ota opikseen, kun asiaa selvittää hänelle. Mahdollisuus pitää tai on syytä toki antaa, annoin. Mutta karseaa kyllä hän ei kykene ymmärtämään, että HÄN itse AIHEUTTAA kärsimystä toisissa! Siskoilleenkin on aiheuttanut kyllä. Mutta nämähän eivät ole siitä tilanteesta päässeet yhtään mihinkään. Siksi joutuneet opettelemaan sietämään sitä, että jonkun tollon toimet saavat satuttaa heitäkin. Luojan kiitos itselläni ei ollut sisaruksia.

Ap

Vierailija
191/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiä ei yhtään kiinnosta mun kärsimykset, jos soittaa mulle ja "ihmettelee" kun en vastaa eli katkon välejä. Sen sijaan oman lapsen kärsimykset ovat NIIIN tärkeitä, ettei tälle voi opettaa käytöstapoja, koska "lapsen neuroosit pahenisivat, kun vaadittaisiin jotain yhyy". Mitäs tässä olisikaan, jos MUN äitiä ois MUN kärsimykseni ikinä kiinnostaneet ja ois puolustanut minua, mutta kun ei, niin sitä tuntee olevansa ihan v*tun yksin. Mutta en enää jatka elämääni kärsimystä aiheuttavassa seurassa, siltikään. 👍

Ap

Hyvä! Antaa kärsimystä aiheuttavat ihmiset olla keskenään. He tulevat toistensa kanssa jotenkin toimeen. Täydellisten on parempi olla yksin.

Vierailija
192/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätiä ei yhtään kiinnosta mun kärsimykset, jos soittaa mulle ja "ihmettelee" kun en vastaa eli katkon välejä. Sen sijaan oman lapsen kärsimykset ovat NIIIN tärkeitä, ettei tälle voi opettaa käytöstapoja, koska "lapsen neuroosit pahenisivat, kun vaadittaisiin jotain yhyy". Mitäs tässä olisikaan, jos MUN äitiä ois MUN kärsimykseni ikinä kiinnostaneet ja ois puolustanut minua, mutta kun ei, niin sitä tuntee olevansa ihan v*tun yksin. Mutta en enää jatka elämääni kärsimystä aiheuttavassa seurassa, siltikään. 👍

Ap

Hyvä! Antaa kärsimystä aiheuttavat ihmiset olla keskenään. He tulevat toistensa kanssa jotenkin toimeen. Täydellisten on parempi olla yksin.

En minä odota ihmisten olevan täydellisiä, vaan sitä, että he ovat vastuussa loukkaamisistaan ja osoittavat sen. Jos pahoitetaan toisen mieli ystävyys jatkuu vain, mikäli asia korjataan. Mitään olankohauttelijoita en katsele, joista mun paha mieli on oma ongelmani. Jos niin on, niin olen vaikka omassa seurassani mieluummin.

Ap

Vierailija
193/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En minä odota ihmisten olevan täydellisiä, vaan sitä, että he ovat vastuussa loukkaamisistaan ja osoittavat sen. Jos pahoitetaan toisen mieli ystävyys jatkuu vain, mikäli asia korjataan. Mitään olankohauttelijoita en katsele, joista mun paha mieli on oma ongelmani. Jos niin on, niin olen vaikka omassa seurassani mieluummin.

Ap

Ihmiset loukkaantuvat erilaisista asioista. Siksi ei voi aina ymmärtää, miksi pitää hyvitellä ja pahoitella. Jos omassa kokemusmaailmassa sellainen ei pahoita mieltä. Esim itse en loukkaannu sellaisista asioista kuin sinä, eikä minua pitäisi hyvitellä ja pyytää anteeksi. Toisaalta saatan loukkaantua sellaisesta, josta sinä et loukkaannu.

Vierailija
194/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkaisin yhteydenpitoa, niin hänen käytöksensähän oikeuttaisi minutkin olemaan häijy ja inhottava takaisin päin hänelle, ja se olikin tapani toimia vielä aikaisemmin. Mutta nyt, kun olen saanut apua, en halua tai näe mitään järkeä ratkaista asiaa niin. Sittenhän minua voidaan taas syyttä pahuudesta. Nytkin voidaan syyttää siitä, että en ole enää väleissä, mutta olen siis inhottava ja paska, miten päin toiminkin, niin päätin valita itselleni sen mieluisimman tavan toimia. Ja se on se, etten ainakaan halua enää nähdä. Mitä yhteistä meillä enää on? Ei mitään.

Ap

Tuo on hyvä, että teet mitä sydän sanoo.

Vierailija
195/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ihmiset loukkaantuvat erilaisista asioista. Siksi ei voi aina ymmärtää, miksi pitää hyvitellä ja pahoitella. Jos omassa kokemusmaailmassa sellainen ei pahoita mieltä. Esim itse en loukkaannu sellaisista asioista kuin sinä, eikä minua pitäisi hyvitellä ja pyytää anteeksi. Toisaalta saatan loukkaantua sellaisesta, josta sinä et loukkaannu.

Näinhän se kyllä menee, mutta minusta tässä ei nyt ollut kyse jonninjoutavasta syystä loukkaantumisesta, vaan hän käyttäytyi oikeasti huonosti. Jos hän tuolla olettaa muiden ihmisten kuin minun olevan hyväksyviä, niin metsään menee. Tai jos joku ei siitä piittaa, niin "lasku" tulee muualla, se ihminen on sitten ikävä jollain lailla, jolla minä en olisi.

Toivottavasti hän ei sitten pahoita mieltään, vaikka en vastaakaan hänen viestiinsä, itse kyllä ainakin pahoittaisin, jos en olisi mielestäni tehnyt mitään väärää.

Ap

Vierailija
196/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan käsittämättömän raskas ihminen. On kaikkien etu ettet ota yhteyttä serkkuusi tai kehenkään muuhunkaan. Parempi rajoittaa ihmissuhteet terapeuttiisi. Hän on kuitenkin ammattihminen ja tietää siten miten persoonallisuushäiriöisen mieli toimii.

Vierailija
197/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan käsittämättömän raskas ihminen. On kaikkien etu ettet ota yhteyttä serkkuusi tai kehenkään muuhunkaan. Parempi rajoittaa ihmissuhteet terapeuttiisi. Hän on kuitenkin ammattihminen ja tietää siten miten persoonallisuushäiriöisen mieli toimii.

En ole raskas, enkä minä tässä nyt serkkuuni olekaan yhteyttä ottanut, jos nyt luit yhtään aloitusta. Ei se ole yhtään raskasta, että pitää puoliaan, kun sinunlaisesi yrittävät porsastellen loukata. Tietenkin sinusta se on aivan kamalaa, että joku sanoo sinulle siitä, että ei ollut kivaa.

Ap

Vierailija
198/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modelle ilmoitettu. Poliisiasia tämä äitinsä solvaaminen ja nyt jo levinnyt muihin sukulaisiinkin tämä solvaaminen. Teen tutkintapyynnön.

Vierailija
199/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te jaksatte vastailla tuolle mielenvikaiselle ihmiselle. Sitä ainoastaan ihmettelen.

Vierailija
200/221 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tällaiset psykoosit tällä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi