Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei :( Tuttava laittoi iloisen viestin, itse olen loukkaantunut enkä halua laittaa mitään takaisin

Vierailija
27.10.2018 |

Mutta kyllähän mä hänestä hiukan välitän, siksi tuntuisi tylyltä olla vastaamatta mitään. Mutta kun hän ei noteeraa loukkaantumistani mitenkään, tietää siitä kyllä. Niin en oikein tajua, jos nyt vastaan, niin sitten en voi enää asettaa ehtoja ystävyydelle, eli ettei minua loukata omalla käytöksellä. Tunnen myös olevani jonkinlaisessa lievässä vastuussa hänen onnestaan ja elämästään tyyliin "ketään ei saa jättää yksin" ja juuri sellainen tilanne hänellä kyllä nyt juuri on.... Miten kestän sen, hyväksyn itsesssäni, että jos en vastaa, jätän hänet vain selviytymään vaikka voisin olla tukena?

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei yksinkertaisesti syytetä, jos en ole tehnyt väärin! Tai tuttavuus loppuu siihen paikkaan! Mä en ole kenenkään varaventtiili sen jälkeen kun olin äidin 20 vuotta!

Ap

Hahhah niin varmaan. Nythän serkkusi on mielestäsi syyttänyt sinua etkä ole lopettanut mitään vaan sormet tahmeana janoat huomiota karrrrmealle loukkauksellesi!

Oikeesti, pistä ne välit poikki. Ei ketään normaalia aikuista kiinnosta. Saat olla niin yksin kuin haluat.

En mä mitenkään yksin halua olla. Vaikka kykenenkin.

Ap

Se olikin sarkasmia. Huomionhakuinen pelottelee muita juuri välien poikkasemisella, kun luulee saavansa sillä huomiota. Mutta ei uskalla tehdä sitä. Mulla on tällainen kaveri. Nauran sille aika paljon.

Kai pistit jo välit poikki ;) no et :D

Siis naurat sille, ettei ystäväsi edes halua olla kanssasi? Ei minulla ole mitään itsestäni lähtöisin olevaa syytä tai tarvetta olla juuri tämänkään henkilön kanssa. Se lähtee ihan siitä, että äitini kehotti siihen ja väitti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Vaikka ei oikeasti tarvitse, mulle toimeentuleminen tarkoittaisi just sitä, että nyt vastaisin hänelle. En ole vastannut. Miksi ihmeessä laittaisin välit poikki jollain teolla? Mites ne jatkuu, jos hän ei lepytä minua?

Ap

Ne jatkuu sillä, että olet häneen yhteydessä. En ole koskaan kaveriini yhteydessä tämän teatreelisen välirikon jälkeen ja hän janoaa huomiotani ja anteeksipyyntöäni ja riehuu kuin tornando. Sitten muutaman viikon päästä hän esittää kuin mitään ei olisi tapahtunut.

On se hauska :D

Vierailija
102/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa luvan huomata, että ei ole ok, ei ole niin kuin ennen.

Ap

Ei sun eteen tarvii tehdä mitään. Kunhan riehut ja esität. Serkullasi on varmasti kivaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei yksinkertaisesti syytetä, jos en ole tehnyt väärin! Tai tuttavuus loppuu siihen paikkaan! Mä en ole kenenkään varaventtiili sen jälkeen kun olin äidin 20 vuotta!

Ap

Hahhah niin varmaan. Nythän serkkusi on mielestäsi syyttänyt sinua etkä ole lopettanut mitään vaan sormet tahmeana janoat huomiota karrrrmealle loukkauksellesi!

Oikeesti, pistä ne välit poikki. Ei ketään normaalia aikuista kiinnosta. Saat olla niin yksin kuin haluat.

En mä mitenkään yksin halua olla. Vaikka kykenenkin.

Ap

Se olikin sarkasmia. Huomionhakuinen pelottelee muita juuri välien poikkasemisella, kun luulee saavansa sillä huomiota. Mutta ei uskalla tehdä sitä. Mulla on tällainen kaveri. Nauran sille aika paljon.

Kai pistit jo välit poikki ;) no et :D

Siis naurat sille, ettei ystäväsi edes halua olla kanssasi? Ei minulla ole mitään itsestäni lähtöisin olevaa syytä tai tarvetta olla juuri tämänkään henkilön kanssa. Se lähtee ihan siitä, että äitini kehotti siihen ja väitti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Vaikka ei oikeasti tarvitse, mulle toimeentuleminen tarkoittaisi just sitä, että nyt vastaisin hänelle. En ole vastannut. Miksi ihmeessä laittaisin välit poikki jollain teolla? Mites ne jatkuu, jos hän ei lepytä minua?

Ap

Ne jatkuu sillä, että olet häneen yhteydessä. En ole koskaan kaveriini yhteydessä tämän teatreelisen välirikon jälkeen ja hän janoaa huomiotani ja anteeksipyyntöäni ja riehuu kuin tornando. Sitten muutaman viikon päästä hän esittää kuin mitään ei olisi tapahtunut.

On se hauska :D

Miksi ottaisin yhteyttä, kun hän on pahoittanut mieleni?

Ap

Vierailija
104/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit äidiltäsi neuvoja asiaan.

Vierailija
105/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän saa luvan huomata, että ei ole ok, ei ole niin kuin ennen.

Ap

Ei sun eteen tarvii tehdä mitään. Kunhan riehut ja esität. Serkullasi on varmasti kivaa :D

Riehun? Kuvitteletko, että nää on niitä tekstiviestejä hänelle?

Ap

Vierailija
106/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa riehumista, kun purkaa asiaa toiselle taholle, niin tän yhden mielestä se on hirveetä riehumista :D (sille ystävälle?)

Ap

Vierailija
107/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu kun on välit serkkuun poikki? Koska niinhän sanoit että on. Kun hän sinua loukkaa niin tämä on rangaistus.

Vai onko tuo ehkä tapa... saada huomiota?

EIkö susta ole outoa että muut aikuiset ihmiset ei janoa huomiota ja arvostusta koko ajan?

Vierailija
108/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa riehumista, kun purkaa asiaa toiselle taholle, niin tän yhden mielestä se on hirveetä riehumista :D (sille ystävälle?)

Ap

Oot jotenkin niin lutunen :)

Vierailija
109/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

1. Eroa serkusta ja et vastaa. 2. Sano suoraan nätisti mitä ajattelet, vaikka toinen loukkaantuisi, ellei serkku mutkista asioita taas lisää. 3. Serkku toimii jotenkin väärin tai sitten teidän kommunikaatio ei vain kohtaa nyt eikä tulevaisuudessa. 4. Lopeta asian ajattelu, säästä aikaasi, omaa jaksamistasi ja älä syyllistä ainakaan itseäsi. Tee joku päätös ja loppu asialle. On OK kun et tee serkun vaatimusten mukaan, vaikka hän leikkisi kuinka mukavaa viesteissään. 5. Jotkut eivät lue ajatuksia.

Vierailija
110/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta katkoa välit serkkuun kokonaan. Näin hän ymmärtää, kuinka loukkaantunut olet. Sinullakin on helpompi, kun ei tarvitse miettiä enää koskaan teidän välejä. Näin osoitat myös äidillesi, ettei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen vaan loukkaajat on heivattava elämästä. Lopullisesti.

Vierailija
111/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa mielihyvää siitä luulosta, että muut ihmiset ajattelee hänen kokemiaan kärsimyksiä ja loukkaantumisen tunteita. Tämä mielihyvän lähde katoaa jos välit laittaa poikki.

Vierailija
112/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä nyt tuntuu kun on välit serkkuun poikki? Koska niinhän sanoit että on. Kun hän sinua loukkaa niin tämä on rangaistus.

Vai onko tuo ehkä tapa... saada huomiota?

EIkö susta ole outoa että muut aikuiset ihmiset ei janoa huomiota ja arvostusta koko ajan?

No ei vaikuta arkeeni pahemmin. Hän on asunut ulkomailla muistaakseni viimeiset viitisentoista vuotta. Koin silti, että ollaan aika läheisiä, ollaan voitu jakaa kumpikin molempien vaikeita asioita, mutta ilmeisesti ollaan turhan erilaisia ja minusta häntä ei ole kasvatettu huomioimaan muita. Se ei etäisemmässä suhteessa haitannut, vielä kun tiesin hänen vaikeuksistaan, niin annoin olla, koska hän ei ollut ikinä ns. kääntynyt minua vastaan missään. Eri asia, jos olisi syytä. Mutta kun ei ollut, niin aika ahdistavaa odotella, milloin näkee minussa taas vikaa. Ja aika paljon se yhteydenpito on viime vuosina ollut häneen tukemistaan, joskin ne hänen asiansa (ongelmat ja niiden juuret) ovat olleet lievästä raskaudestaan huolimatta aika samoja kuin omani.

Mutta jos siitä menettää juuri sen minkä varassa juttu kantaa, eli tietyn lojaaliuden tai luoton, niin...en voinut hänelle aiemminkaan kuin osin esittää, jos se päättyy, niin...se vain päättyy. Vain osa itseäni sai olla siinä oma itsensä. Ei ollut sillälailla läheinen ystävä kuitenkaan. Jotenkin tämä syy vain on ihan käsittämätön, mutta tässä suhteessa on tavallaan turvallista olla mielistelemättä.

Ap

Vierailija
113/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisinta katkoa välit serkkuun kokonaan. Näin hän ymmärtää, kuinka loukkaantunut olet. Sinullakin on helpompi, kun ei tarvitse miettiä enää koskaan teidän välejä. Näin osoitat myös äidillesi, ettei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen vaan loukkaajat on heivattava elämästä. Lopullisesti.

Niinhän se on. Äidin mielestä loukkaajan piti niin itkeä tekosiaan jos se olin minä, niin mites nyt? Toki en kerro hänelle tätäkään, kuten en mitään muutakaan. Jos saisi tietää, hykertelisin silti, että siinäs näkee, ettei mun tartte mielistellä ketään jos en halua.

Ap

Vierailija
114/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero serkusta kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

1. Eroa serkusta ja et vastaa. 2. Sano suoraan nätisti mitä ajattelet, vaikka toinen loukkaantuisi, ellei serkku mutkista asioita taas lisää. 3. Serkku toimii jotenkin väärin tai sitten teidän kommunikaatio ei vain kohtaa nyt eikä tulevaisuudessa. 4. Lopeta asian ajattelu, säästä aikaasi, omaa jaksamistasi ja älä syyllistä ainakaan itseäsi. Tee joku päätös ja loppu asialle. On OK kun et tee serkun vaatimusten mukaan, vaikka hän leikkisi kuinka mukavaa viesteissään. 5. Jotkut eivät lue ajatuksia.

Kiitos jäsentelyistä! Varmaan mä nyt vaan en vastaa.......... En tiedä itsekään syytä, PAITSI, että näin mennään jos en mielistele.

Ap

Vierailija
115/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saa mielihyvää siitä luulosta, että muut ihmiset ajattelee hänen kokemiaan kärsimyksiä ja loukkaantumisen tunteita. Tämä mielihyvän lähde katoaa jos välit laittaa poikki.

Ei kun nimenomaan koko ajan on tullut esille, ettei serkku ole tehnyt mielestään mitään loukkaavaa. "Ymmärtää" kuulemma, että mun mieli pahoittui, mutta ei ilmeisesti näe osuuttaan asiaan.

Ap

Vierailija
116/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää vain on, että hänen lapsensa kaipaa meidän lapsia Suomesta, eikä muita tuttavia (lapsia) niin olekaan. Eli jatkaako nyt sitten MIES yhteydenpitoa, koska häntähän saa suunnilleen vtää vaikka pa taan ja mies vain "ymmärtää"!? Toisaalta jos serkulla on häpyä ohittaa minut, niin voin mä sitäkin hetken katsella... ehkei sitten ole varaa arvostella mua niin paljon kun aikanaan rikastun ja itse ei....

Ap

Vierailija
117/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isoäiti antoi aina kaikkea serkuille tasan ja rintarinnan niin omia vanhempiamme periessämme ei ollakaan enää samoilla viivoilla.

Ap

Vierailija
118/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun nimenomaan koko ajan on tullut esille, ettei serkku ole tehnyt mielestään mitään loukkaavaa. "Ymmärtää" kuulemma, että mun mieli pahoittui, mutta ei ilmeisesti näe osuuttaan asiaan.

Ap

Niin, ja siksi uhkailet välien poikkaisulla, koska janoat sitä mielihyvää minkä saat kun saat tunteen siitä että sinua kohtaan on tehty vääryyttä. Haluat huomiota, anteeksipyyytelyä ja sitä, että asiat pyörii ympärilläsi.

Pahintahan tässä on se, että serkkusi varmaan tekee ruokaa, juo viiniä ja ei edes muista mistä suutuit. Sinun pitää poikkaista välit ja kriisiyttää tilanne. Jännitystä ja huomiota. Ai että.

Vierailija
119/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää vain on, että hänen lapsensa kaipaa meidän lapsia Suomesta, eikä muita tuttavia (lapsia) niin olekaan. Eli jatkaako nyt sitten MIES yhteydenpitoa, koska häntähän saa suunnilleen vtää vaikka pa taan ja mies vain "ymmärtää"!? Toisaalta jos serkulla on häpyä ohittaa minut, niin voin mä sitäkin hetken katsella... ehkei sitten ole varaa arvostella mua niin paljon kun aikanaan rikastun ja itse ei....

Ap

Todennäköisesti heillä on hauskaa yhdessä, lämpimät välit ja hyvät ihmissuhteet. Mutta onhan sulla sitten rahaa, voi ostaa itsellesi vaikka koiran jolle puhua. On ne varmaan sitten peloissaan kun oot rikas, eivät yhtään uskalla sua arvostella :D He ihan ilman sinua mainitsematta viettävät hyvää elämää.

Sä oot niin hassu etten oikeesti KESTÄ :D

Vierailija
120/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ja siksi uhkailet välien poikkaisulla, koska janoat sitä mielihyvää minkä saat kun saat tunteen siitä että sinua kohtaan on tehty vääryyttä. Haluat huomiota, anteeksipyyytelyä ja sitä, että asiat pyörii ympärilläsi.

Pahintahan tässä on se, että serkkusi varmaan tekee ruokaa, juo viiniä ja ei edes muista mistä suutuit. Sinun pitää poikkaista välit ja kriisiyttää tilanne. Jännitystä ja huomiota. Ai että.

N ole uhkaillut siksi, vaan siksi, etten joutuisi itse olemaan se hylkääjä tajuaisi luovuttaa, kun ei kerran välitä minusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi