Voi ei :( Tuttava laittoi iloisen viestin, itse olen loukkaantunut enkä halua laittaa mitään takaisin
Mutta kyllähän mä hänestä hiukan välitän, siksi tuntuisi tylyltä olla vastaamatta mitään. Mutta kun hän ei noteeraa loukkaantumistani mitenkään, tietää siitä kyllä. Niin en oikein tajua, jos nyt vastaan, niin sitten en voi enää asettaa ehtoja ystävyydelle, eli ettei minua loukata omalla käytöksellä. Tunnen myös olevani jonkinlaisessa lievässä vastuussa hänen onnestaan ja elämästään tyyliin "ketään ei saa jättää yksin" ja juuri sellainen tilanne hänellä kyllä nyt juuri on.... Miten kestän sen, hyväksyn itsesssäni, että jos en vastaa, jätän hänet vain selviytymään vaikka voisin olla tukena?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko kertoa tosi tarkasti, siis sanamuotoja myöten, että mitä serkkusi pitäisi nyt sanoa, tarkalleen, jotta se olisi hyvä? Ei siis että "pitäisi pahoitella" vaan että "serkkuni, minä...." muodossa`?
No ensinnäkin toteaisi ymmärtävänsä, että ahdistuessaan syyttelee läheisiään.
ApOotko myöntänyt itse, että ahdistuessasi syyttelet äitiäsi? Jos et, niin alappas sanoa. Myönnäppä nyt. Anna mennä.
Oletus on, että minä olen serkulleni tärkeä, äitini ei siis ole sitä minulle. Joten, miksi sanoisin? Mutta ilmeisesti en ole serkulleni niin tärkeä, kuin haluan olla? Mulla on kyllä varaa olla tapaamatta.
ApOletko sanonut sitä serkullesi? Kenellekkään, itsellesi? Ehkäpä jankutat äidistäsi serkullesi? Ehkäpä käytät häntä likasankonasi? Jankutijankuti äiti sitä äiti tätä? Voisi tehdä hyvää kertoa serkullesi että ahdistuessasi syyttelet äitiäsi?
Miten se häntä haittaa, jos syyttelen äitiäni? Kyllä hän tajuaa, että tunteet eivät valehtele. Jos hänkin olisi silloin puhelimessa kironnut äitinsä niin so what?
ApEli jankutat hänelle äidistäsi ja käytät häntä likasankona? Voisit sitten pahoitella hänelle ja ainakin sanoa että ahdistuessasi teet niin. Syyttelet läheisiäsi. Serkkusi on varmaan oppinut tapansa sinulta, eikä ymmärrä että voit loukkaantua siitä että hän käyttää sinua likasankonaan, koska sinä käytät häntä.
Ei mua haittaa yhtään, jos hän haukkuu muut ihmiset mulle. Siitä nyt on kyse. Ei hänkään siitä ahdistu, että puhun asioistani. Jos syytäisin häntä, sitten varmaan voisikin.
ApMitä serkkusi *tarkalleen* teki tai sanoi?
Syytti minua aiheetta. Ongelma oli se asenne. Mua ei syytetä mistään, jos en ole toiminut viallisesti. Ja en ollut. Sitä ei kiistäkään.
Ap
Voi pyhä sylvi. En ole sama, mutta hän kysyi, mitä serkkusi teki TARKALLEEN. Mistä syytti sinua, mitä hän sanoi, mitä väitti sinun tehneen.
Et KOSKAAN osaa vastata kompaktisti ja selkeästi yksinkertaisiin kysymyksiin. Ympäripyöreää uhriutumista josta ei ota mitään selkoa.
Joten vastaa selkeään kysymykseen yhtä selkeästi.
Mua vain häiritsee hieman, jos kuvittelee, etten ylimielisyyttäni vastaa tai että tämä on jonkinlainen peli, jolla koitan nujertaa tai nöyryyttää häntä :( Kyse on mun omista tunteistani ja olen sen mielestäni aika selväksi tuonut. Mutta ehkei häntä sitten vastaava loukkaa, niin ei voi hahmottaa asiaa. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voitko kertoa tosi tarkasti, siis sanamuotoja myöten, että mitä serkkusi pitäisi nyt sanoa, tarkalleen, jotta se olisi hyvä? Ei siis että "pitäisi pahoitella" vaan että "serkkuni, minä...." muodossa`?
ApOotko myöntänyt itse, että ahdistuessasi syyttelet äitiäsi? Jos et, niin alappas sanoa. Myönnäppä nyt. Anna mennä.
Oletus on, että minä olen serkulleni tärkeä, äitini ei siis ole sitä minulle. Joten, miksi sanoisin? Mutta ilmeisesti en ole serkulleni niin tärkeä, kuin haluan olla? Mulla on kyllä varaa olla tapaamatta.
ApOletko sanonut sitä serkullesi? Kenellekkään, itsellesi? Ehkäpä jankutat äidistäsi serkullesi? Ehkäpä käytät häntä likasankonasi? Jankutijankuti äiti sitä äiti tätä? Voisi tehdä hyvää kertoa serkullesi että ahdistuessasi syyttelet äitiäsi?
Miten se häntä haittaa, jos syyttelen äitiäni? Kyllä hän tajuaa, että tunteet eivät valehtele. Jos hänkin olisi silloin puhelimessa kironnut äitinsä niin so what?
ApEli jankutat hänelle äidistäsi ja käytät häntä likasankona? Voisit sitten pahoitella hänelle ja ainakin sanoa että ahdistuessasi teet niin. Syyttelet läheisiäsi. Serkkusi on varmaan oppinut tapansa sinulta, eikä ymmärrä että voit loukkaantua siitä että hän käyttää sinua likasankonaan, koska sinä käytät häntä.
Ei mua haittaa yhtään, jos hän haukkuu muut ihmiset mulle. Siitä nyt on kyse. Ei hänkään siitä ahdistu, että puhun asioistani. Jos syytäisin häntä, sitten varmaan voisikin.
Syytti minua aiheetta. Ongelma oli se asenne. Mua ei syytetä mistään, jos en ole toiminut viallisesti. Ja en ollut. Sitä ei kiistäkään.
ApVoi pyhä sylvi. En ole sama, mutta hän kysyi, mitä serkkusi teki TARKALLEEN. Mistä syytti sinua, mitä hän sanoi, mitä väitti sinun tehneen.
Et KOSKAAN osaa vastata kompaktisti ja selkeästi yksinkertaisiin kysymyksiin. Ympäripyöreää uhriutumista josta ei ota mitään selkoa.
Siinähän miettii, mitä serkkuni TARKALLEEN sanoi. Asiaa on puitu palstalla kyllä. Mitäs missasi sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ei yksinkertaisesti syytetä, jos en ole tehnyt väärin! Tai tuttavuus loppuu siihen paikkaan! Mä en ole kenenkään varaventtiili sen jälkeen kun olin äidin 20 vuotta!
Ap
Mun ystävien on vain tajuttava tämä asia, meitähän on moniin juniin. Mä en taas loukkaannu monista asioista, mitä palstlta lukee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ei yksinkertaisesti syytetä, jos en ole tehnyt väärin! Tai tuttavuus loppuu siihen paikkaan! Mä en ole kenenkään varaventtiili sen jälkeen kun olin äidin 20 vuotta!
Ap
Hahhah niin varmaan. Nythän serkkusi on mielestäsi syyttänyt sinua etkä ole lopettanut mitään vaan sormet tahmeana janoat huomiota karrrrmealle loukkauksellesi!
Oikeesti, pistä ne välit poikki. Ei ketään normaalia aikuista kiinnosta. Saat olla niin yksin kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mua vain häiritsee hieman, jos kuvittelee, etten ylimielisyyttäni vastaa tai että tämä on jonkinlainen peli, jolla koitan nujertaa tai nöyryyttää häntä :( Kyse on mun omista tunteistani ja olen sen mielestäni aika selväksi tuonut. Mutta ehkei häntä sitten vastaava loukkaa, niin ei voi hahmottaa asiaa. :(
Ap
Äitinihän tietenkin loi minulle sellaisia pelkoja ja manipuloi "sopimaan".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHahhah niin varmaan. Nythän serkkusi on mielestäsi syyttänyt sinua etkä ole lopettanut mitään vaan sormet tahmeana janoat huomiota karrrrmealle loukkauksellesi!
Oikeesti, pistä ne välit poikki. Ei ketään normaalia aikuista kiinnosta. Saat olla niin yksin kuin haluat.
Niin haluankin huomiota, koska ansaitsen parempaa kuin se, ettei minua rakastettu ja vain manipuloitiin mielistelemään loukkkaajia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHahhah niin varmaan. Nythän serkkusi on mielestäsi syyttänyt sinua etkä ole lopettanut mitään vaan sormet tahmeana janoat huomiota karrrrmealle loukkauksellesi!
En mä mitenkään yksin halua olla. Vaikka kykenenkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin haluankin huomiota, koska ansaitsen parempaa kuin se, ettei minua rakastettu ja vain manipuloitiin mielistelemään loukkkaajia.
Ap
Et ansaitse mitään. Kukaan ei.
Ainut mitä saamme pyytämättä on kuolema. Muu pitää ansaita ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi pyhä sylvi. En ole sama, mutta hän kysyi, mitä serkkusi teki TARKALLEEN. Mistä syytti sinua, mitä hän sanoi, mitä väitti sinun tehneen.
Siinähän miettii, mitä serkkuni TARKALLEEN sanoi. Asiaa on puitu palstalla kyllä. Mitäs missasi sen.
Ap
Eli kyse on siitä kun serkku oli vahtimassa sitä sinun puluasi ja sille tuli kylmä. Sitten serkku laittoi lämpöä ja kertoi että hänelle tuli kuuma. Sitten loukkaannuit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se olikin sarkasmia. Huomionhakuinen pelottelee muita juuri välien poikkasemisella, kun luulee saavansa sillä huomiota. Mutta ei uskalla tehdä sitä. Mulla on tällainen kaveri. Nauran sille aika paljon.
Kai pistit jo välit poikki ;) no et :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEt ansaitse mitään. Kukaan ei.
Ainut mitä saamme pyytämättä on kuolema. Muu pitää ansaita ihan itse.
Mä olen eri mieltä tästä. Logiikallasi lapsi ei ansaitse hoivaa ja rakkautta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMun ystävien on vain tajuttava tämä asia, meitähän on moniin juniin. Mä en taas loukkaannu monista asioista, mitä palstlta lukee.
Ap
Minkä ystävien? Ei sulla ole ystäviä. Nytkin on serkku kyseessä.
Että voi elämänsä tehdä vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSe olikin sarkasmia. Huomionhakuinen pelottelee muita juuri välien poikkasemisella, kun luulee saavansa sillä huomiota. Mutta ei uskalla tehdä sitä. Mulla on tällainen kaveri. Nauran sille aika paljon.
Kai pistit jo välit poikki ;) no et :D
Siis naurat sille, ettei ystäväsi edes halua olla kanssasi? Ei minulla ole mitään itsestäni lähtöisin olevaa syytä tai tarvetta olla juuri tämänkään henkilön kanssa. Se lähtee ihan siitä, että äitini kehotti siihen ja väitti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Vaikka ei oikeasti tarvitse, mulle toimeentuleminen tarkoittaisi just sitä, että nyt vastaisin hänelle. En ole vastannut. Miksi ihmeessä laittaisin välit poikki jollain teolla? Mites ne jatkuu, jos hän ei lepytä minua?
Ap
Huomionhakuiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia pinnallinen ja epävakaa tunne-elämä, suurieleinen ja teennäinen esiintyminen, liioitteleva tunteiden ihmaiseminen, alttius vaikutteille, itsekeskeisyys, omien halujen tyydyttäminen ja toisten ihmisten laiminlyönti,
loukkaantumisherkkyys sekä jatkuva huomion, arvonannon ja jännityksen etsintä.
--------------
Ding ding
Hän saa luvan huomata, että ei ole ok, ei ole niin kuin ennen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMun ystävien on vain tajuttava tämä asia, meitähän on moniin juniin. Mä en taas loukkaannu monista asioista, mitä palstlta lukee.
ApMinkä ystävien? Ei sulla ole ystäviä. Nytkin on serkku kyseessä.
Niiden, joita valitsen elämääni.
Ap
Ei ei.
Ap