Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tavannut miehensä raskausaikana?

Vierailija
08.05.2006 |

Eli siis ollut sinkku sillon kun oli raskaana ja tavannut miehen josta sit tullut lapsille isä?

Minä olen siis raskaana, rv. 39 menossa. Tulin raskaaksi vahingossa(ehkäisy petti) miehen kanssa jota olin tapaillut 3kk. Heti kun sain tietää raskaudesta laitoin välit poikki miehen kanssa koska tiesin ettei tästä miehestä ole isäksi ja tiesin etten halua hänen kanssaan loppuelämääni olla(hän ei tiedä raskaudestani). Noh, tapasin sitten rv. 13 nykyisen mieheni ja nyt mies sanoi että haluaisin tunnustaa vauvan isyyden itselleen. Onko kellään ollut samaa tilannetta? Onko tässä jotain väärää? Mies on ollut joka ultrassa ja neuvola käynneillä mukana ja muutenkin rakastaa tätä vauvaa jo kuin omaansa.

Haluan vielä painottaa sitä että tämä vauvan biologinen isä ei tosiaan ole kykenevä isän rooliin.. En halua sen enempää siitä kertoa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä isäkandidaatti tunnustaa (eli valehtelee...) isyyden, niin isyys sitten on ja pysyy vain siihen saakka, että mies joskus haluaakin isyyden kumottavaksi. Jos mies haluaa myöhemmin kumota isyyden, niin se vaatii DNA-testit, jotka isän itse pitää kustantaa.

Isyys tarkoittaa miehelle elatusvelvollisuutta lapsesta. Onko mies tähän valmis?

Onko suhteenne puolen vuoden jälkeen todella niin vakaa, että tämä " isä" tietää mihin ryhtyy ja voit häneen luottaa?

Itse en antaisi tunnustaa isyyttä vastoin totuutta. Ilmottaisin, että isä on tuntematon. Mies saisi myöhemmin adoptoida lapsen, jos sitä todella haluaa (ja adoptiota ei voida purkaa, kuten tämä valheellinen isyys voitaisiin).

Vierailija
2/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valmis tähän. Ei hän aio sitä perua mitenkään. Niinkun sanoin pitää vauvaa jo omanaan. :) Meidän suhde on jo hyvin vakaa, asumme yhdessä ja häät on sitten kun olen synnyttänyt. Olemme kumminkin jo puhuneet siitä että jos nyt joskus ero tulisi niin mies toki olisi silti lapsen isä, ei se mihinkään muuttuisi.

Tätä on vaikea minunkaan heti käsittää miten joku mies voi noin vaan pitää vauvaa omanaan. Vaatii meihen luonteelta kyllä paljon. Näin vaan pääsi käymään. Mies rakastaa minua ja tätä tulevaa vauvaa syvästi. Todellakin voin luottaa mieheeni.

Se vaan mietityttää/pelottaa että mitä jos törmään tähän ex-poikaystävääni ja hän tajuaa jutun.. Voinhan toki hänelle sitten sanoa että petin häntä tämän nykyisen mieheni kanssa.. Vaikeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä perintö siirtyisi periaatteessa väärälle perijälle!

Ja entä kun teille tulee yhteisiä lapsia? Olisiko sitten tämän lapsen asema sama?

Ja entäpä jos lapsi olisi niin isänsä näköinen, että alkaisi ihmettelemään jossain elämänsä vaiheessa, jatkasitko valehtelua?

Vierailija
4/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä lapsia tulee varmasti. Tietenkin muitten lapsien asema olisi sama.. Miksi se olisi jotenkin toisenlainen?

Onhan noita lapsia jotka eivät muistuta vanhempiaan... Muistuttavat sitten enemmän vaikka isovanhempiaan tai sitten ei. Sen verran voin sanoa että nämä miehet ovat aika saman näköisiä. Silmät, tukanväri, pituus, ruumiinrakenne on lähes sama.

Vierailija:

Ja vielä perintö siirtyisi periaatteessa väärälle perijälle!

Ja entä kun teille tulee yhteisiä lapsia? Olisiko sitten tämän lapsen asema sama?

Ja entäpä jos lapsi olisi niin isänsä näköinen, että alkaisi ihmettelemään jossain elämänsä vaiheessa, jatkasitko valehtelua?

Vierailija
5/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minusta olisi sekin väärin, että lapselle uskoteltaisiin koko hänen elämänsä, että isä on isä. Ja sitten ei olisikaan. Minusta olisi kaikkien kannalta paras, että lapsi REILUSTI ja REHELLISESTI adoptoitaisiin ja hänen alkuperäänsä ei ikinä salattaisi häneltä!!! Eihän tuota adoptiota tarvitsisi kylillä kuulutella, muut saisivat ajatella että olette ns. normaali perhe. Mutta te itse tietäisitte ja elämänne perustusi rehellisyyteen sekä lasta että toisianne kohtaa.

Ja koska lapsella ei ns. olisi isää, kävisi adoptiokin helposti.

Vierailija
6/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain ihme syystä lapsi vaistoaa, ovatko vanhemmat biologisia vai ei?

Puhun kokemuksesta, äidilleni ei joskus aikojen alussa kerrottu totuutta ja hän sanoo kuitenkin tietävänsä sen aina!

Vierailija
7/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nykyisen mieheni kun olin rv. 6. Mies tunnusti vauvan isyyden ja nyt on ollaan oltu yhdessä yli 3vuotta. Koskaan ei aiota kertoa lapselle hänen biologisesta isästään. Hänellä on jo isä ja hyvä sellainen. Mieheni rakasti myös lasta kuin omaansa alusta asti. Erinomainen isä onkin. Osa mieheni suvusta tietää ettei lapsi ole hänen biologinen, mutta kaikki pitävät lastamme kuin " verisukulaisena" . Joskus jopa unohdan sen ettei lapsi ole mieheni biologisesti... Kerran näin tapahtui kun puhelin kaverini kanssa mitä sairauksia suvuissamme on.. Aloin ihan tosissaan miettimään mitä perinnöllisiä sairauksia mieheni suvussa on ennenkun kaverini sitten sanoi minulle että eipä ne mieheni suvun sairaudet paljoa lapseemme vaikuta. :)

Vierailija
8/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei!

Oli sitten mies kuinka hyvä isä tahansa!

ja vaikka totuuden olisikin kertonut tai kertoisi joskus tulevaisuudessa, miehesi voisi jatkaa erinomaista isän uraansa!

Vierailija
9/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan hän ei tätä " oikeaa" isäänsä tulisi tapaamaan kumminkaan. Miksi vahingoittaa lasta tiedolla jolla hän ei tee yhtään mitään?

Vierailija
10/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätte rakkauden alkuhuumaa, joten tulevasta ei ole mitään tietoa. Saatikaan kun lapsi syntyy ja elämä ei ehkä olekaan enää niin ihanaa, kuin nyt.

Hieno veto mieheltä kuitenkin! Toivottavasti kaikki onnistuu!

Vierailija
11/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeitä nähtävästi tapahtuu.

Vierailija
12/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaan, kun pystyy valehtelemaan tuollaisen asian, pystyy mihin vain ja se ei kerro ihmisestä mitään hyvää!

entä jos poikasi joskus jotain kautta saisi selville, että nykyinen isä ei olisikaan oikea isä? Se olisi suuro shokki, joka todella voisi vahingoittaa lastasi koko loppuelämän ja voisiko hän sen jälkeen koskaan luottaa sinuun?

Ja millainen kasvaa ihmisestä, joka huomaa, ettei voi edes luottaa omaan äitiinsä?

Vierailija
13/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku samoin tehnyt tässä ketjussa kertoi, osa ystävistä tietää, osa suvusta tietää... Joskus joku lipsauttaa jotain, joka saa lapse epäilemään ja kyselemään. Sitten ollaankin sormi suussa, kun lapsi vihaa äitiään, joka valehteli ja petti viemällä oikean isän, " isä" saa paskaa kohtelua, koska " ethän sä ole mun isä oikeasti" . Elämä muuttuukin ihanasta helvetiksi. Kannattaako tuollaista kulissia rakentaa? Kun asian voi hoitaa fiksusti ja rehellisesti?

Arvostakaa niitä lapsianne edes sen verran, että kerrotte heille totuuden alkuperästään!!!

Vierailija
14/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä nyt niin suurta merkitystä onko äiti tai isä se biologinen? Miehelleni lapsi on kaikki kaikessa ja niin oma kuin vain olla ja voi en edes voisi ajatella että lapselleni olisi jotain haittaa tästä. Ei me mitääm valehdella. Jos lapsi joskus kysyy asiasta, jota nyt hieman epäilen kumminkin niin toki vastaan rehellisesti. Lapsellani on yksi ja se oikea isä ja se on mieheni.

Vierailija
15/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vahingossa tietää, ettei isäni ollutkaan biol. isäni. Olin 17 vuotias silloin.

Muodollisesti kaikki on hyvin, mutta en tosiaan luota äitiini enkä isääni. En ymmärrä miksi he eivät voineet kertoa!

Kertokaa lapselle. Ihan totta. Kertomatta jättäminen on sama kuin valehtelisitte. Ja jos lapsi saa tietää, niin se on kuin iänikuinen kylmä suihku niskaan. Näinkö paljon minua arvostettiin ettei asiaa voitu minulle kertoa?

Vierailija
16/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ystävistäni tai mieheni sukulaisista jotain " lipsauttaisi" kun kaikki pitävät lastaan kuin " omanaan" . Ehei, näin ei tule käymään koskaan siitä olen aivan varma.

Enkä minä ole vienyt lapsen oikeaa isää minnekkään.. Meille sellaista " oikeaa" isää ei ole olemassakaan. Ainut ja oikea isä on mieheni. Näin on nyt ja näin tulee aina olemaan.

Jos nyt kävisi niin että lapsi jostain saisikin tietää asiasta on minulla hänellä oikein hyvät syyt kertoa miksi en halunnut hänen biologista isäänsä lapseni elämään. Se on aika kamalaa kuultavaa ja sen tiedon " pimitän" lapseltani niin pitkään kun se mahdollista.

Vierailija:

Kuten joku samoin tehnyt tässä ketjussa kertoi, osa ystävistä tietää, osa suvusta tietää... Joskus joku lipsauttaa jotain, joka saa lapse epäilemään ja kyselemään. Sitten ollaankin sormi suussa, kun lapsi vihaa äitiään, joka valehteli ja petti viemällä oikean isän, " isä" saa paskaa kohtelua, koska " ethän sä ole mun isä oikeasti" . Elämä muuttuukin ihanasta helvetiksi. Kannattaako tuollaista kulissia rakentaa? Kun asian voi hoitaa fiksusti ja rehellisesti?

Arvostakaa niitä lapsianne edes sen verran, että kerrotte heille totuuden alkuperästään!!!

Vierailija
17/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin tekisin omalle lapselleni?

Vierailija
18/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
19/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheet paljastuvat aina! Haluatko tosiaan ottaa sen riskin, että lapsellesi käy samoin kuin minulle?

Japanilainen viisaus kertoo, että salaisuus ei ole salaisuus jos sen tietää useampi kuin yksi...

t. 22

Vierailija
20/50 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meillä ei ole salaisuuksia. Hullulta se kai kuullostaa, mutta me ollaan lapsemme vanhemmat. Mieheni on lapseni isä, mitään muuta totuutta ei meille ole.