Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miksi ette ole feministejä?

Vierailija
22.10.2018 |

Eli kertokaas miksi ette ole feministejä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se tarkoittaa eikä kiinnosta ottaa selvää. N30

Vierailija
2/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kasvatetaan siihen, että mies on naista ylempänä. Jos ei ole isää tai veljiä, joku rassukka voi uskoa tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omassa hiljaisessa sisimmässäni pieni feministi, joka kannattaa TASA-ARVOA, mutta en tee aatteistani numeroa ja keskustelen niistä vain lähimpien ihmisten kanssa.

En tahdo olla "julkifeministi," koska nykyään sellaiset tuntuvat tahtovan nostaa naisen asemaa ja lytätä miehiä. He huutavat kaduilla kuinka kädet ylhäällä kainalokarvat loistaen, kuinka naisella on oikeus olla karvoja ja harrastaa seksiä kenen kanssa vaan koska vaan. Nojoo niin onkin, mut ei sitä kovin kärkkäästi minusta tarvitse kuitenkaan ilmaista. Anteeksi tämmöinen kärjistävä yleistys, mutta sellainen mielikuva mulla feministeistä on... :(

Vierailija
4/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten kukaan jolla on pimppi ja joka haluaa itse päättää mitä sillä tekee voi olla olematta feministi.

Vierailija
5/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen hyvä lisä:

Nimenomaan feministi eikä äärifeministi/julkifeministi tms. Noilla on ero joka on hyvä huomata kun tätä sanaa käyttää.

Vierailija
6/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin :D samaa mieltä

Vierailija
7/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten kukaan jolla on pimppi ja joka haluaa itse päättää mitä sillä tekee voi olla olematta feministi.

Niin, no nämähän on määrittelykysymyksiä. Olen toki kuullut tämän, että helpoin tapa todeta, onko feministi on todeta, että omaa pimpin ja haluaa päättää itse mitä sillä tehdään. 

Oletko muuten ajatellut, että tämä määritelmä rajaa meidät kaikki miehet määritelmän ulkopuolelle? Samalla feministit jakavat propagandaa, miten kaikkien pitiäisi olla feministejä. Ei tämä käsitesekoilu mitenkään auta indentifoitumaan tähän ryhmään, vaikka tasa-arvoa kannatankin. 

Vierailija
8/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omassa hiljaisessa sisimmässäni pieni feministi, joka kannattaa TASA-ARVOA, mutta en tee aatteistani numeroa ja keskustelen niistä vain lähimpien ihmisten kanssa.

En tahdo olla "julkifeministi," koska nykyään sellaiset tuntuvat tahtovan nostaa naisen asemaa ja lytätä miehiä. He huutavat kaduilla kuinka kädet ylhäällä kainalokarvat loistaen, kuinka naisella on oikeus olla karvoja ja harrastaa seksiä kenen kanssa vaan koska vaan. Nojoo niin onkin, mut ei sitä kovin kärkkäästi minusta tarvitse kuitenkaan ilmaista. Anteeksi tämmöinen kärjistävä yleistys, mutta sellainen mielikuva mulla feministeistä on... :(

No tämmöisiä av-laisista on 95% :D:D 

Vierailija
9/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pysyä naisellisena naisena. Feministit tunnetusti eivät ole naisellisia.

Vierailija
10/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskustellut feministien kanssa ja he eivät näe ongelmia esimerkiksi nuorten miesten syrjäytymisessä. Syyksi ilmoitetaan, että se on miesten sisäinen ongelma! En todellakaan halua olla osallisena tälläisessa epätasa-arvoa ajavassa liikkessä. Yhteiskunnan ongelmat ovat miesten, sekä naisten ongelmia, ja tämä ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
11/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit nimenomaan ajavat sitä, että jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
12/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit ajavat kieroutuneita oppeja kuten sukupuolineutraalia saastetta kouluihin ja vielä nykyisen sairaan opetushallituksen toimesta niin väkivalloin että kyseenalaistetaan tytöttely ja pojittelu. Täys kielto feminismille.

Vierailija
13/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit nimenomaan ajavat sitä, että jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa, sukupuolesta riippumatta.

Naisellisuus on perinteinen ja hyvä arvo jota tulee vaalia. Jos jostkut naiset kokevat olevansa maskuliinisia niin suotakoon heille erilaisuus ja voivat kutsua itseään vaikka tyttöpojiksi tai poikatytöiksi mutta sukupuolia on vain kaksi.

Vierailija
14/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kannatan tasa-arvoa. Suomessa tasa-arvo toteutuu jo hyvin eikä ole syytä keikuttaa venettä.

Vierailija
15/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa humanistisia aineita, ja melkoinen osa opiskelukavereistani oli feministejä. Heidän kielenkäyttöönsä kuului jatkuvasti sellaisia ilmaisuja "leikataan miehiltä munat" jne. Minä en tiedä, mitä siellä feministien tenttikirjoissa luki, kun en suostunut niitä lukemaan. Toki jollakin kurssilla perustietoja käytiin aiheesta läpi. Mutta näemmä se lukeminen ja yhteinen kuohunta sekoitti näiden tyttöjen - joita ei saanut sanoa tytöiksi - pään. Naisasialiike on saanut aikaan paljon hyvää, en väitä ollenkaan vastaan. Ja paljon töitä on vielä tehtävänäkin. Mutta tuommoinen muka-akateemisesti perusteltu kiukuttelu ei auta ketään. Kyse on vain nuorten naisten pettymysten purkamisesta ja aggressiosta.

En kannata enää edes tasa-arvoa. Ensinnäkään sitä ei ole tähän päivään mennessä määritelty. Toisekseen, miksi minun pitäisi olla yhtään vähemmän itsekäs kuin kukaan mukaan? Olen yrittänyt olla altruistinen ihminen, mutta poljetuksi sillä kurilla tulee. Ja sitten tämä ikuinen laasaslainen parisuhdevirsi, tällä kertaa palkkoihin sovellettuna: jos naiset edellyttävät, kuten usein edellyttävät, että miehellä on hyvät ansiot, miesten on yksituumaisesti pidettävä omat palkkansa korkeina ja naisten vähän alempina.

Vierailija
16/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhden asian ihminen. En ole valinnut myöskään uskontoa tai puoluekantaa. Kuljen monessa asiassa keskitietä ja yritän valita pienimmän pahan jos sellainen on. Taistelen, jos on tarpeen.. En ole laumasielu enkä tahdo olla tuollaisen ryhmän jäsen. Kampanjat ovat mielestäni usein typeriä.

Vierailija
17/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on mielisairaus jota hullun lehmän tautia sairastavat Suomalaiset naiset potevat.

18/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun itsekin tähän hiljaisten feministien kastiin ja olen sitä mieltä, että monesti äärifeministeillä lähtee homma niin sanotusti lapasesta. Tämän takia feminismi sanana aiheuttaa monessa negatiivisen kaiun ja moni pelkääkin myöntää ääneen olevansa feministi. Uskon kuitenkin myös, että näille kainalokarvojen esittelijöille on vielä tarvetta tässä ajassa, koska he murtavat juurtuneita käsityksiä naiseudesta ja nostavat esiin monia tabuina pidettyjä asioita kuten sen, että naisella on yhtälainen oikeus seksin harrastamiseen kuin miehellä. Ilman näitä eturintaman naisia naiseuden käsite olisi varmasti paljon kapeampi kuin mitä se tänä päivänä on. 

Vierailija
19/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi Eväkallio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun itsekin tähän hiljaisten feministien kastiin ja olen sitä mieltä, että monesti äärifeministeillä lähtee homma niin sanotusti lapasesta. Tämän takia feminismi sanana aiheuttaa monessa negatiivisen kaiun ja moni pelkääkin myöntää ääneen olevansa feministi. Uskon kuitenkin myös, että näille kainalokarvojen esittelijöille on vielä tarvetta tässä ajassa, koska he murtavat juurtuneita käsityksiä naiseudesta ja nostavat esiin monia tabuina pidettyjä asioita kuten sen, että naisella on yhtälainen oikeus seksin harrastamiseen kuin miehellä. Ilman näitä eturintaman naisia naiseuden käsite olisi varmasti paljon kapeampi kuin mitä se tänä päivänä on. 

Mikä ihmeen oikeus seksin harrastamiseen? Naisillehan se on ihan rajattomasti mahdollista. Kysymys on enemmän että minkälaista seksiä tänään tekisi mieli.

20/40 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi Eväkallio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen oikeus seksin harrastamiseen? Naisillehan se on ihan rajattomasti mahdollista. Kysymys on enemmän että minkälaista seksiä tänään tekisi mieli.

Muotoilin ehkä vastaukseni hieman epäselvästi. Tarkoitin, että naisella on oikeus harrastaa seksiä kenen kanssa vaan ja koska vaan. Oikeudella tarkoitan sitä, että naisilla on vapaus valita harrastaa seksiä ilman, että se nähdään paheksuttavana. Onneksi tänä päivänä se onkin monessa kulttuurissa rajattomasti mahdollista, mutta aina ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän