Mikä saa sinut lähtemään hiukset likaisina ihmisten ilmoille?
Ymmärrän, että esim. masennus ja muut sairaudet saavat ihmisen unohtamaan oman hygieniansa tärkeyden.
Kiinnitin huomiota asiaan, kun katselin Maajussille morsianta. Osalla oli aivan likaiset hiukset, kai maaseudullakin on suihkut. Vielä tietävät, että heitä kuvataan telkkariin ja ovat etsimässä miestä.
Toinen paikka, jossa pääsee katselemaan ihmisiä on lastenvaunu junassa. Olen useasti kiinnittänyt huomiota miten äideillä on välillä aivan järkyttävän likaiset hiukset. Kuitenkin muut vaatteet ihan siistejä, joten mistään syrjäytyneistä ei ole kyse.
Teen työkseni rekrytointia enkä ikinä palkkaisia henkilöä, joka tulisi haastatteluun pesua vailla olevilla hiuksilla.
Haluaisin kysyä teiltä, joille on ihan Ok lähteä ulos, kauppaan, työpaikalle tai minne vaan, että mikä se syy on? Miksi hiuksiaan ei voi pestä niin, että bussissa takana istuva henkilö ei joudu haistelemaan sitä rasvan hajua.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Hiukseni eivät ole likaiset.
Onko tämä oma mielipiteesi vai fakta? Tätähän en kysynyt vaan halusin vastauksen heiltä, jotka tiedostaen tulevat esim. töihin ja aamulla peiliin katsoessaan tiedostavat, et ”olisihan ne voinut pestä”.
Ap
Ketä kiinnostaa tälläisen vanhan akan (55) hiukset?
En saa hiuksia pestyä koska vaatteiden riisuminen ja pukeminen on kipujen takia vaikeaa. Pari kertaa olen ollut vain laiska paska enkä oo viittinyt niitä pestä.
Pesen joka arkiaamu mutta la ja su en koska kuiva päänahka
Hahaa, kiitos vinkistä. Seuraavaan työhaastatteluun liimaan hiussuortuvani tiukasti päänahkaani ja otsaani margariinilla.
En vain viitsi pestä, koska oon patalaiska yhteiskunnan elätti.
Mun tukka rasvottuu aivan järkyttävän nopeasti. Joka päivä olis pakko pestä. Yritän kuitenkin pitää välipäivän aina silloin kun on mahdollista. Joskus tuona päivänä saatan käydä kaupassa. Talvella voi onneksi laittaa pipon päähän.
Mä pesen nykyään kolmen päivän välein, kun värjäsin tukkani punaiseksi ja se väri haaleenee tosi paljon pesuista. Mutta ei tulisi mieleenkään pitää hiuksia auki kuin ekana päivänä. Kuivashampoo olis kova sana kuvailemillesi ihmisille.
Ihmettelen samaa bussissa. Monilla töihin matkustavilla ihmisillä on yllättävän usein saastaiset hiukset. Osan hiukset ovat niin likaisia, että talin hajun haistaa.
Käsittämätöntä epäsiisteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa tälläisen vanhan akan (55) hiukset?
Sellaisia, joilla on toimiva hajuaisti.
N 53
En työpaikkahaastatteluun menisi tukka likaisena, mutta voin sen "olisihan tuon voinut pestä" tukan puuteroida, kuiva shampoota ja tehdä kampauksen.. Mutta juu voi silti näyttää likaiselta jonkun mielestä. Ja se joku voi olla puolestani ihan hiljaa, koska mun hiukset eivät ole hänen päässään. Ja minun päässä on muutakin kuin hiukset..
Kuivashampoon ansiosta, hiukset eivät ole likaiset. Se pidentää vesipesu välejä, eikä hiukset rasvoitu niin nopeasti.
En viitsi tai ehdi. Aamulla kun herää vähän liian myöhään, niin kyllä ensisijaisesti suoriudun työpaikalla, kuin että alkaisin pesemään hiuksia. Sitten välillä kun käyn vaikka kaupassa likaisilla hiuksilla, tiedostan sen, mutta jos olen menossa illalla saunaan, eli muutaman tunnin päästä kauppareissusta, niin eipä ole mitään järkeä alkaa tukkaa jynssäämään.
Mulla on todella ohuet hiukset ja ne rasvottuu tai ainakin näyttää rasvaisilta jo reilun vuorokauden kuluttua pesemisestä, joten max. kaksi vuorokautta on mun hiukset pesemättä enkä ole havainnut, että ne haisisivat.
Minun mielestä hiukset pestään, jos on hiustenpesupäivä, vaikka ne just sillä hetkellä näyttäskin siltä, ettei tarvitse pestä.
Tällöin ei tule sitä kamalaa tilannetta, ettei voi johonkin ihmisten ilmoille mennä, kun hiukset on yhdessä rasvamöykyssä.
Itse pesen hiukseni joka toinen päivä. Enkä todellakaan tutki ja mieti, mikä hiusten rasvaisuusaste on, voisiko pesua siirtää seuraavaan aamuun tai iltaan.
No minulla se on se masennus. Ihmisten ilmoille on pakko lähteä, että saa työt tehtyä ja ruoat kaupasta haettua. Muuta en sitten jaksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuivashampoon ansiosta, hiukset eivät ole likaiset. Se pidentää vesipesu välejä, eikä hiukset rasvoitu niin nopeasti.
Niin, jos on riittävästi tukkaa mihin sitä laittaa. Mun päässä näyttää lähinnä pölyltä, kun hiuksia on yhteensä 10 kpl.
Onko kuivashamppoo jotenkin kätevä muka? Ja onko teillä tosiaan jotkut hiustenpesupäivät??
Ei mikään.