Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa sinut lähtemään hiukset likaisina ihmisten ilmoille?

Vierailija
21.10.2018 |

Ymmärrän, että esim. masennus ja muut sairaudet saavat ihmisen unohtamaan oman hygieniansa tärkeyden.

Kiinnitin huomiota asiaan, kun katselin Maajussille morsianta. Osalla oli aivan likaiset hiukset, kai maaseudullakin on suihkut. Vielä tietävät, että heitä kuvataan telkkariin ja ovat etsimässä miestä.

Toinen paikka, jossa pääsee katselemaan ihmisiä on lastenvaunu junassa. Olen useasti kiinnittänyt huomiota miten äideillä on välillä aivan järkyttävän likaiset hiukset. Kuitenkin muut vaatteet ihan siistejä, joten mistään syrjäytyneistä ei ole kyse.

Teen työkseni rekrytointia enkä ikinä palkkaisia henkilöä, joka tulisi haastatteluun pesua vailla olevilla hiuksilla.

Haluaisin kysyä teiltä, joille on ihan Ok lähteä ulos, kauppaan, työpaikalle tai minne vaan, että mikä se syy on? Miksi hiuksiaan ei voi pestä niin, että bussissa takana istuva henkilö ei joudu haistelemaan sitä rasvan hajua.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero.

Miten minä suihkuttelen, kun toinen yrittää kiivetä mahdollisimman korkealle minne tahansa mistä voi tulla pää edellä alas.

Yleensä käyn suihkussa öisin, mutta joskus on niin uupunut ettei pysty.

Vierailija
22/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jäänyt työttömäksi ja asut lähiössä. Ketään ei kiinnosta miltä näytät, koska kaikki ovat samanlaisia. Seura tekee kaltaisekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus, ei jaksa pesun jälkeen laittaa. Peitän kyllä huivilla, lakilla tai pipolla. En pese joka päivä, kuivashampoolla menen välillä päivän- pari. Hiukset ei haise likaisena, haju tulee muusta pesemättömyydestä.

Vierailija
24/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset ja jos pesen ne, ne täytyy pitää auki kunnes ovat kuivuneet(menee tunti, en omista fööniä enkä viitti muutenkaan). En tykkää kun hiukset on auki, menee suuhun ja nenään ja jää kiinni joka paikkaan. Teen paljon etätöitä että ei se paljoa haittaa vaikka menis pesemättä useampikin päivä, joskus puoltoista viikkoakin meni.

Vierailija
25/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuivashamppoo jotenkin kätevä muka? Ja onko teillä tosiaan jotkut hiustenpesupäivät??

On ja on.

Vierailija
26/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt kyllä kauppareissua varten ala hiuksia pesemään. Töihin toki menen puhtailla hiuksilla.

Vierailija
27/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero ja vauva, jompikumpi tarvitsee kokoajan jotain, niin ei tavallaan ehdi kuin pikasuihkussa käymään päivällä. Kun mies tulee kotiin niin sitten pitääkin jo lähteä kauppaan/ulkoilemaan. Sitten onkin ruoat ja iltapesut ja toteamus, että ehkä huomenna nyt ei pysy silmät enää auki.

Tukka on niin paksu, että se pitää saippuoida kolmesti ettei lopputulos ole vain yhtä likainen tukka kuin ennen pesua, jos peseminen ja kuivuminen olisi nopeampaa varmaan pesisin useammin.

Vierailija
28/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vauva. Ei ole aikaa aina. Kun ihminen joutuu valitsemaan, ehtiikö pissata, syödä tai pestä hiukset, voin kertoa, että ennen syömistä pissaa ja ennen hiusten pesua syö ja nukkuu. Jos tää on jollekin ongelma, kehotan hakeutumaan psykiatriseen hoitoon.

Vierailija
29/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tukka rasvottuu aivan järkyttävän nopeasti. Joka päivä olis pakko pestä. Yritän kuitenkin pitää välipäivän aina silloin kun on mahdollista. Joskus tuona päivänä saatan käydä kaupassa. Talvella voi onneksi laittaa pipon päähän.

Mee too!

Vierailija
30/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkkä päänahka mikä tarkoittaa, että vettä on välteltävä mahdollisimman paljon. Myös päänahkani hikoaa nopsaa. Siinäpä siis yhdistelmä. 

Vierailija
31/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein mietin, että ihmiset, jotka ovat aikaisin aamulla liikenteessä viimeisen päälle puleerattuina, jokainen hius ojennuksessa ja paksu meikki virheettömänä päällystämäasä pärstää, että hyi herranjumala, mitä "elämää". Kyllä mä mieluummin nukun, harrastan seksiä tai juttelen lasteni kanssa aamulla rauhassa kuin hinkkaan pärstääni peilin edessä. Toisaalta, kuten mieheni sanoo, olen "jumalaisen kaunis", meikkiä tai ei.

Oikeesti en arvota ihmistö ylemmäs vaan alemmas, jos hän on anaalisen neuroottisen lautettu aamulla. Kertoo mielikuvituksettomasta ja kontrollifriikistä, surkeasta elämästä. Omasta tuttavapiiristä nää hyper-laitetut on onnettomia, aina välillä joku mies lankeaa siihen ja lähtee ennen pitkään, kukaan ei jaksa neurootikkoja. Tää lienee ap:nkin ongelma. Rekrytoi sä vaan hiusten perusteella jengiä wt-työpaikkoihisi, itse valitsen cv:n, mukavuuden, osaamisen ja älykkyyden perusteella.

Pus ja hal! Kukaan terve ei tarkkaile toisten hiuksia busseissa.

Vierailija
32/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän oikein pysty vastaamaan tyhjentävästi, koska kaikilla on oma mielikuvansa "likaisista hiuksista". Jos nyt kerron, että pesen hiukseni kahdesti viikossa, niin osa porukkaa säntää suoraan oksennusämpärille, koska heidän mielestään tukka on pestävä joka päivä tai muuten se haisee ja näyttää ihan kaamealta. Oma kokemukseni on, että kahdesti viikossa on ihan riittävä pesuväli, eikä hajuhaittoja ole lainkaan. Kolmen päivän pesuvälistä ei ole mitään vaikeuksia, hiukseni eivät rasvoitu kovin helposti enkä myöskään hikoile kovin helposti. Neljän päivän väli näkyy jo vähän, mutta sen saa vielä helposti hämättyä sopivalla kampauksella. Joskus, kun sairauden tai jonkin muun syyn takia (esim. pitkä vaellus luonnossa) väli on venynyt viikkoon, niin alkaa jo itsestä tuntua likaiselta ja päänahassa kutinaa (en tosin tiedä onko todellista vai kuviteltua). Silloin on jo pakko  viimeistään pestä tukka vaikka se vaatisi erityisiä ponnisteluja.

Kaiken kaikkiaan en tiedä, olisiko minulla sitten ap:n käsityksen mukaan likainen tukka jo 1, 3 vai vasta 7 päivän kuluttua. Omasta mielestäni 4-7 päivän, olosuhteista ja hikoilun määrästä riippuen.

Vierailija
33/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa tälläisen vanhan akan (55) hiukset?

Sellaisia, joilla on toimiva hajuaisti.

N 53

Tämä pitää paikkansa. En kulje busseilla, mutta esim. kaupan kassajonossa likaisen rasvaisen tukan (ja päänahan) haistaa metrien päähän. Ja se on yksi ällöttävimpiä hajuja mitä tiedän.

terv. herkkänenä

Vierailija
34/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taapero ja vauva, jompikumpi tarvitsee kokoajan jotain, niin ei tavallaan ehdi kuin pikasuihkussa käymään päivällä. Kun mies tulee kotiin niin sitten pitääkin jo lähteä kauppaan/ulkoilemaan. Sitten onkin ruoat ja iltapesut ja toteamus, että ehkä huomenna nyt ei pysy silmät enää auki.

Tukka on niin paksu, että se pitää saippuoida kolmesti ettei lopputulos ole vain yhtä likainen tukka kuin ennen pesua, jos peseminen ja kuivuminen olisi nopeampaa varmaan pesisin useammin.

Millainen ihminen alapeukuttaa tätä? Lapseton, katkera neurootikko, joka pätee jossain kesksuteluryhmässä anonyyminä sillä, että osaa pestä hiukset eikä elämässä ole muuta tekemistä,

Vierailija
35/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden ainoastaan hätätilanteessa. Kerran nukuin pommiin ja heräsin varttia ennen kuin työt alkoivat, ja silti pesin tyven pikaisesti lavuaarissa ja föönasin kuivaksi, meni 5 minuuttia. Joskus kyllä käyn lähikaupassa hiukset likaisina kun en vapaapäivänä vain jaksa suihkuun tai maito loppuu ja kahvi on jo keitetty.

Uskon, että moni niistä likaisen näköisistä hiuspehkoista on saanut kuivashampookäsittelyn, eikä ihminen vain tajua hiusten näyttävän likaisilta edelleen. Ja tietysti myös olevan yhä likaiset sen kemikaalipölyn alla.

Vierailija
36/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin hassua, että äidit joilla on pieniä lapsia ei voisi pestä hiuksia. Miten se on niin vaikeaa? En vaan käsitä.

Vauvan voi ottaa mukaan pesuhuoneeseen sitterissä. Taaperon voi istuttaa vannaan.

Itse kahden pienen lapsen äitiä olen aina hiukseni saanut pestyä. Meillä peseydytään illalla, kun mieskin on kotona. En tiedä sitten, onko tukkani niin ohut, että sen pesu hoituu ihan siinä muun iltasuihkuttelun yhteydessä.

Vierailija
37/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa vamman vuoksi pestyä hiuksiani itse. Jos kotihoito tai avustaja eivät ehdi auttaa, hiukset ovat valitettavasti likaiset.

Vierailija
38/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vauva. Ei ole aikaa aina. Kun ihminen joutuu valitsemaan, ehtiikö pissata, syödä tai pestä hiukset, voin kertoa, että ennen syömistä pissaa ja ennen hiusten pesua syö ja nukkuu. Jos tää on jollekin ongelma, kehotan hakeutumaan psykiatriseen hoitoon.

Ja kuka alapekuttaa tätä? Oikeesti.

Lyhyt puheenvuoro, mutta pelkkää asiaa.

Jos oikeasti olet sitä mieltä, että ihmisen pitäis antaa vauvansa itkeä nälkää tai likaisissa vaipoissa ja sen sijaan olla suihkussa pesemässä ehkä pitkiäkin hiuksiaan, eli tosi kauan, ihan vain, ettei joku tuntematon pahoittais mieltään, niin todellakin on asiaa ammattiauttajalle.

Vierailija
39/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hiustenpesua. Märät hiukset tuntuvat tosi vastenmieliselle, haisevatkin pahalle. Ja pesusta jää aina kylmä olo. Viitsin tehdä sen vain 1-2 krt vk saunassa.

Vierailija
40/145 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin hassua, että äidit joilla on pieniä lapsia ei voisi pestä hiuksia. Miten se on niin vaikeaa? En vaan käsitä.

Vauvan voi ottaa mukaan pesuhuoneeseen sitterissä. Taaperon voi istuttaa vannaan.

Itse kahden pienen lapsen äitiä olen aina hiukseni saanut pestyä. Meillä peseydytään illalla, kun mieskin on kotona. En tiedä sitten, onko tukkani niin ohut, että sen pesu hoituu ihan siinä muun iltasuihkuttelun yhteydessä.

Sitteri pesuhuoneeseen? Ei jumalauta. Se ei ole mikään kostean tilan kaluste. Viedä vauva kastumaan kosteaan suihkuun? Ei mistä todellisuudesta tää on peräisin. Nyt alan tajuta, mistä ne arat, oudot lapset tulee, joiden meikatut äidit mököttää hiljaa hiekkalaatikoilla ja lapset tunkee leikkimään mun seuraan, kun juttelen lapseni kanssa ja meillä on kivaa. Koska viihdyn äitinä ja joku oma ulkonäkö ei ole ykkösprioriteetti.

Lisäksi mitä se auttaa se lapsen läsnäolo, kun hän itkee siinä kun sulla on shampoot silmissä ja joudut peseen käsiä ja kuivaamaan nniitä ja juoksemaan märkänä ympäriinsä.

Tukan ohuus on pointti. Mulla on paksu luonnonkihara tukka, sen peseminen on aina vähintään 40 minuuttia hoitoaineineen. Sen kuivuminen vähintään tunti.

Mutta noin muuten todella typerää, että kukaan tulee kertomaan toisille äideille, kuinka väsyneitä tai kiireisiä he eivät voi olla. Luulisi kahden lapsne äidin ihan omakohtaisestikin tajuavan, että on varsin erilaisia lapsia, eri lailla valvottuja öitä, erilaisia tilanteita. Todellakaan mun hiukseni eivät ole mulle prioriteetti. En niitä täysin ylenkatso, mutta jos pitää valita hyvin hoidettu, onnellinen lapsi tai joku tukanlaitto, niin huh, ei ole vaike valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi