Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisikohan niitä naisten himoitsemia Hyviä Miehiä enemmän, jos suhtautuminen miehiin olisi kannustavaa tämän halventavan ja syyllistävän ilmapiirin sijaan?

Vierailija
20.10.2018 |

Sukupuoliroolit kun ovat edelleen olemassa, vaikka olisivatkin lientyneet, ja tuntuu, että yleinen suhtautuminen miehiin on ehkä hieman tuomitsevampaa naisiin verrattuna. Ajattelen, että ehkä se luuseriksi tmv. leimaaminen ei ole lopputuloksen kannalta kovin tehokasta poikien ja miesten kannalta. Yhteiskunta ja sen vaatimukset muuttuvat nopeaan tahtiin, ja näkisin, että ymmärtäväisyydellä ja kannustavalla ilmapiirillä päästäisiin kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä luulen, että ne tämän tyyppisten paineiden ja vaatimusten vuoksi syrjäytyvät ovat pääasiassa niitä, jotka jäisivät yksin muutenkin.

Oikeasti? Kyllähän naisetkin alkoivat pärjäämään paremmin heti kun olosuhteita ja suhtautumista heihin muutettiin, eikä tyttöjä enää pidetty poikia tyhmempinä. Mun on vaikeaa uskoa, etteikö kannustavampi, ymmärtävämpi ja anteeksiantavampi suhtautuminen poikiin ja miehiin johtaisi parempaan lopputulokseen. Se ei ole yhteiskunnan etu, että (liian) iso osa miehistä luovuttaa ja syrjäytyy.

Ap

Väität siis että miehiltä on kielletty opiskeleminen yliopistoissa kuten naisilta oli? Näinhän ei ole joten mitään ongelmaakaan ei sitten ilmeisesti ole. Naisilla on ainakin lain puolesta vihdoinkin samat mahdollisuudet kuin miehillä mitä tässä mielestäsi pitäisi muuttaa?

Miehet eivät tarvitse tai ansaitse mitään anteeksiantoa vaan pikemminkin ison potkun perCseen.

Väitätkö sinä, että naisiin on muilta osin aina suhtauduttu tasavertaisesti ja kannustavasti? Sittenhän nämä metoot, naisasialiikkeet ja positiiviset syrjinnät on kaikki täyttä huijausta. Ei naiset ole mitään tukea ansainneet, sekin täytyy ansaita.

Vierailija
22/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen länsimainen heteromies on maailman etuoikeutetuin olento. Jos hän kehtaisi mennä vinkumaan surkeaa kohteluaan jonkun oikeasti sorretun ihmipolon eteen, voipi olla, että ei heruisi ymmärrystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän aloittaja edes puhuu?

Onhan hyviä miehiä vaikka kuinka paljon. Tapaan itsekin päivittäin useampia, enkä tiedä ketään, joka edes lyttäisi missään tällaista oikeasti hyvää miestä.

Palstamiesten perusteella taas ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, niitä kohtaan metsä vain vastaa huudon mukaan.

Vierailija
24/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä luulen, että ne tämän tyyppisten paineiden ja vaatimusten vuoksi syrjäytyvät ovat pääasiassa niitä, jotka jäisivät yksin muutenkin.

Oikeasti? Kyllähän naisetkin alkoivat pärjäämään paremmin heti kun olosuhteita ja suhtautumista heihin muutettiin, eikä tyttöjä enää pidetty poikia tyhmempinä. Mun on vaikeaa uskoa, etteikö kannustavampi, ymmärtävämpi ja anteeksiantavampi suhtautuminen poikiin ja miehiin johtaisi parempaan lopputulokseen. Se ei ole yhteiskunnan etu, että (liian) iso osa miehistä luovuttaa ja syrjäytyy.

Ap

Naisten asemaa parannettiin ihan konkreettisella teoilla. Annettiin oikeus äänestää, annettiin mahdollisuus mennä töihin halutessaan. Kiellettiin miehiltä vaimojensa pahoinpitely (ja toki toisinpäin), kiellettiin raiskaus avioliitossa. Annettiin mahdollisuus päättää haluaa ko äidiksi (abortti ja ehkäisy). Annettiin mahdollisuus opiskella niin korkealle kuin haluaa ja pää riittää. Eli toisin sanoen, kiellettiin naisten sabotointi elämässä. Annettiin vapaus olla oma itsensä. Niinpä naiset sitten alkoivat toteuttamaan itseään. Naisia pidettiin tyhmempänä niin kauan kunnes naiset näyttivät pärjäävänsä opinnoissa ja työelämässä. Silti vielä nykyäänkin törmää yksilöihin jotka pitävät naisia huonompana sukupuolena.

Minä en vain käsitä, että millä lailla miehiä pitäisi ymmärtää ja kannustaa enemmän? Mitä teille pitää antaa anteeksi? Teillä on tismalleen samat mahdollisuudet, kuin miehillä kautta aikojen. Nykyisin mahdollisuuksia on maailmassa jopa enemmän, sillä tuet mahdollistavat köyhimpienkin opiskelut ja globalisaation ansiosta koko maailma on avoin. Mitä sinulta on kielletty joka sinun isällesi ja isoisällesi ja isoisoisällesi annettiin?

Oletko oikeasti sitä mieltä että vain kieltämällä jotain lailla voidaan vaikeuttaa ihmisten elämää? Yhteiskunnan asenteilla ja jokapäiväisillä kommenteilla ei ole mitään vaikutusta ihmisiin?

Vierailija
25/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehen pitää olla pitkä ja komea, muuten hän ei kelpaa.

Vierailija
26/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Väität siis että miehiltä on kielletty opiskeleminen yliopistoissa kuten naisilta oli? Näinhän ei ole joten mitään ongelmaakaan ei sitten ilmeisesti ole. Naisilla on ainakin lain puolesta vihdoinkin samat mahdollisuudet kuin miehillä mitä tässä mielestäsi pitäisi muuttaa?

Miehet eivät tarvitse tai ansaitse mitään anteeksiantoa vaan pikemminkin ison potkun perCseen.

Väitätkö sinä, että naisiin on muilta osin aina suhtauduttu tasavertaisesti ja kannustavasti? Sittenhän nämä metoot, naisasialiikkeet ja positiiviset syrjinnät on kaikki täyttä huijausta. Ei naiset ole mitään tukea ansainneet, sekin täytyy ansaita.

Ei, en väitä. Enkä oikein ymmärrä mitä yrität sanoa? Metoossa ei ole kyse naisista vaan seksuaalisesta ahdistelusta ja väkivallasta. Aktivistit ovat vapaita kannustamaan mitä tahansa haluavat, jos haluat kannustaa poikia opiskelemaan niin siitä vaan kannustamaan.

Vierailija
27/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen länsimainen heteromies on maailman etuoikeutetuin olento. Jos hän kehtaisi mennä vinkumaan surkeaa kohteluaan jonkun oikeasti sorretun ihmipolon eteen, voipi olla, että ei heruisi ymmärrystä.

Jaa? Kerro minulle se ainoa ihmisryhmä, jolle ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää esim. perustaa jonkinlaista tukiryhmää tai etujärjestöä.

Vierailija
28/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan hyviä miehiä vaikka kuinka paljon. Tapaan itsekin päivittäin useampia, enkä tiedä ketään, joka edes lyttäisi missään tällaista oikeasti hyvää miestä.

Palstamiesten perusteella taas ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, niitä kohtaan metsä vain vastaa huudon mukaan.

Eihän hyviä naisiakaan ole koskaan sorrettu. Silti naisten sortamisesta on valitettu vuosikausia. Ihan kuin se muka koskisi myös oikeasti hyviä naisia.

Vierailija
29/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisen pitää olla instabeibe, muuten hän ei kelpaa. No ei nyt ihan noin mene oikeassa elämässä. Pistä netti kiinni ja mene kylälle.

Vierailija
30/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hyviä naisiakaan ole koskaan sorrettu. Silti naisten sortamisesta on valitettu vuosikausia. Ihan kuin se muka koskisi myös oikeasti hyviä naisia.

Mikä on mielestäsi hyvä nainen? Tai hyvä mies?

Vierailija
31/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. On se kumma miten miehistä on tullut vauvavalittajia heti kun naisille annettiin samat oikeudet. Nyt sitten syrjäydytään ja valitetaan. Voi s''tana. Ryhtiä nyt siihen omaan olemiseen!

Ei kyse ole niiden oikeuksien saamisesta vaan siitä, että nykyään on ihan hyväksyttävää käyttää miestä automaattisena nyrkkeilysäkkinä, jonka syytä kaikki ongelmat ovat. En saa työpaikkaa. Miesten syytä! Minulla on huono olo ulkonäköni suhteen. Miesten syytä! Minua v*tuttaa. Miesten syytä! Minulla on ohut tukka / maito loppu jääkaapista /  rikki menneet verkkarit. Miesten syytä! Ei mitään muuta ihmisryhmää voisi käyttää tällä tavalla ilman että joku puuttuisi saman tien asiaan. Vaihda miesten tilalle mikä tahansa muu ihmisryhmä niin tajuat saman tien. Ei kyse ole "samoista oikeuksista", vaan nykypäivänä mennään paljon pidemmälle. Minua hävettää ja ahdistaa, kun mitään kiitollisuutta ei tunneta eikä osoiteta kaikesta siitä, mitä miehet edelleen joka päivä tekevät yhteiskunnan hyväksi. Hävettää niin helvetisti. Jauhetaan vain kiittämätöntä p*skaa siitä, miten vielä muka naisia estetään olemasta luontaisia itseään ie. ilmeisesti ihan sietämättömiä harppuja.

Vierailija
32/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram-malleilla on instagram-mallien kriteerit. Mitä jos laskisit sitä omaa rimaasi?

Vierailija
33/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan uteliaisuuttani: kuvitteletko sinä, että kaikilla naisilla on täsmälleen samanlainen unelmien mies? Ikämme on eri, samoin taustamme, koulutuksemme, harrastuksemme, kiinnostuksemme jne.

Ei jokaisen naisen unelma ole palstamiesten himoitsema jännis.

Vierailija
34/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenat ja appelsiinit.

Mahdotonta keskustella teidän kanssa mistään ikinä tämän vastakkainasettelun takia. En sanonut naisista viestissäni sanaakaan, puhuin ainoastaan miehistä ja niiden vastaanottamista reaktioista.

Vierailija
35/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha taistella. Joka ei viihdy yksin viihtyykö seurassakaan.

En mä ainakaan ole kenelläkään velkaa.

Mieshyvä.

Vierailija
36/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies on mies, joka nostaa itsensä olosuhteiden yläpuolelle. Jos ei siihen pysty saavutuksillaan tai itsensätuunauksella niin jää ilman komiaa naista ihan ansaitusti.

Maailma on kova paikka, pitää olla nälkäinen, mutta ei vinkuja.

Vierailija
37/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh. "We still got all the land and money but it just ain't as much fun as it used to be" Terv. Valkoisen miehen taakka

Vierailija
38/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. On se kumma miten miehistä on tullut vauvavalittajia heti kun naisille annettiin samat oikeudet. Nyt sitten syrjäydytään ja valitetaan. Voi s''tana. Ryhtiä nyt siihen omaan olemiseen!

Ei kyse ole niiden oikeuksien saamisesta vaan siitä, että nykyään on ihan hyväksyttävää käyttää miestä automaattisena nyrkkeilysäkkinä, jonka syytä kaikki ongelmat ovat. En saa työpaikkaa. Miesten syytä! Minulla on huono olo ulkonäköni suhteen. Miesten syytä! Minua v*tuttaa. Miesten syytä! Minulla on ohut tukka / maito loppu jääkaapista /  rikki menneet verkkarit. Miesten syytä! Ei mitään muuta ihmisryhmää voisi käyttää tällä tavalla ilman että joku puuttuisi saman tien asiaan. Vaihda miesten tilalle mikä tahansa muu ihmisryhmä niin tajuat saman tien. Ei kyse ole "samoista oikeuksista", vaan nykypäivänä mennään paljon pidemmälle. Minua hävettää ja ahdistaa, kun mitään kiitollisuutta ei tunneta eikä osoiteta kaikesta siitä, mitä miehet edelleen joka päivä tekevät yhteiskunnan hyväksi. Hävettää niin helvetisti. Jauhetaan vain kiittämätöntä p*skaa siitä, miten vielä muka naisia estetään olemasta luontaisia itseään ie. ilmeisesti ihan sietämättömiä harppuja.

Mutta eihän tuo pidä paikkaansa? Jos pitäisi niin voisit osoittaa sen konkreettisin esimerkein eikä tarvitsisi keksiä hölmöjä esimerkkejä. Miehet saavat yhtä paljon kiitosta tekemästää työstä kuin naisetkin eli yleensä vain palkan.

Vierailija
39/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisten asemaa parannettiin ihan konkreettisella teoilla. Annettiin oikeus äänestää, annettiin mahdollisuus mennä töihin halutessaan. Kiellettiin miehiltä vaimojensa pahoinpitely (ja toki toisinpäin), kiellettiin raiskaus avioliitossa. Annettiin mahdollisuus päättää haluaa ko äidiksi (abortti ja ehkäisy). Annettiin mahdollisuus opiskella niin korkealle kuin haluaa ja pää riittää. Eli toisin sanoen, kiellettiin naisten sabotointi elämässä. Annettiin vapaus olla oma itsensä. Niinpä naiset sitten alkoivat toteuttamaan itseään. Naisia pidettiin tyhmempänä niin kauan kunnes naiset näyttivät pärjäävänsä opinnoissa ja työelämässä. Silti vielä nykyäänkin törmää yksilöihin jotka pitävät naisia huonompana sukupuolena.

Minä en vain käsitä, että millä lailla miehiä pitäisi ymmärtää ja kannustaa enemmän? Mitä teille pitää antaa anteeksi? Teillä on tismalleen samat mahdollisuudet, kuin miehillä kautta aikojen. Nykyisin mahdollisuuksia on maailmassa jopa enemmän, sillä tuet mahdollistavat köyhimpienkin opiskelut ja globalisaation ansiosta koko maailma on avoin. Mitä sinulta on kielletty joka sinun isällesi ja isoisällesi ja isoisoisällesi annettiin?

Oletko oikeasti sitä mieltä että vain kieltämällä jotain lailla voidaan vaikeuttaa ihmisten elämää? Yhteiskunnan asenteilla ja jokapäiväisillä kommenteilla ei ole mitään vaikutusta ihmisiin?

Ei kun kieltämällä jotain lailla voidaan helpottaa ihmisten elämää. Esimerkiksi kieltämällä lailla muiden ihmisten tappaminen varmasti helpottaa sinunkin elämääsi, sillä mahdollisuus tulla tapetuksi pienenee merkittävästi. Ja kun sinun ei tarvi pelätä tapetuksi tulemista, voit elää elämääsi suhteellisen rauhassa ja keskittyä muihin asioihin.

Mä en tiedä mistä yhteiskunnan asenteista sä puhut. Jos tarkoitat tällaista palsta-meininkiä ja netissä meuhkaamista, niin sanon että voi voi, pistä kone kiinni ja mene ulos. Se oikea maailma missä mä elän on todella erilainen paikka kuin AV:n perusteella voisi päätellä. Läheskään kaikki miehet ei vihaa naisia, vaikka tämä palsta tuntuu olevan täynnä naisia vihaavia miehiä. Varmasti sama pätee myös naisiin. En ole koskaan kuullut naisen syyttävän miehiä ohi menneestä työ- tai koulupaikasta. Yleensäkin koulussa ja töissä tunnutaan suhtautuvan ihmisiin ihmisinä. Enkä ole kuullut mitään jokapäiväisiä kommentteja tai negistelyä hirveästi mistään. Mutta jos viettää liikaa aikaa netissä, missä ihmiset meuhkaavat anonyymeinä mitä sylki suuhun tuo, voi oikeasti kuvitella elävänsä hyvinkin vihamielisessä maailmassa. Mutta se pätee kaikkiin, ei pelkästään syrjäytyneisiin miehiin.

Vierailija
40/128 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä hyvä ihminen vietä aikaasi tuollaisten miehiä kaikesta syyllistävien ihmisten kanssa! Valitse ystäväsi paremmin, niin huomaat ettei miehiä mitenkään yleisesti ottaen kaikesta syytetä. Ja kyllä miehiä kehutaan kun siihen on aihetta. Moni miesvaltainen ala on hyvin korkealle arvostettu jne.