Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömillä riittää rahat jos pelkästään vuokraan menee 2/3 tuista?

Vierailija
20.10.2018 |

Mä tienaan pari tonnia kuussa hanskaan enkä selviäisi työttömyysmasseilla siksi käyn töissä. Mieluusti mäkin makoilisin vaikka vuoden jos se olisi taloudellisesti mahdollista. No mut makoilu ei ole se jutun ydin nyt vaan kertokaa mulle miten rahat saa riittämään jos vuokra on vaikkapa 600e ja tukia tulee se 800e?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisen ei kyllä kannata tuhlata rahaa elokuvien ostamiseen.

Niinno leffadivareissa elokuvat kustantavat 3 kappaletta kympillä, vertaa Netflixin kuukausimaksuun missä saat läjän huonompia leffoja parillakympillä.

Vierailija
22/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin ne pärjää kuin opiskelijat (ilman lainaa)

Mikä siinä opintolainassa pelottaa? Jos asiat ei mene hyvin niin sen opintolainan saa anteeksi osittain tai sitten ihan kokonaan. Ainoa laina minkä voi saada anteeksi ja luottotiedot säilyy.

Tämä on ainakin Nordean opintolainan kanssa puhdas valhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska saan vielä asumistuen ja toimeentulotuen. Rahaa jaä vuokran, veden ja sähkölaskujen jälkeen n. 500 euroa käteen, mikä on toimeentulotuen perusosa, mikä pitää yhdellä ihmisellä jäädä kuukaudessa.

Vau, missä kunnassa jää sulla käteen näin paljon? Itse saan myös työkkärituen, asumistuen ja toimeentulotuen sähkölaskukuukausina mutta silti käteen tuosta kaikesta jää se vähän päälle 200 euroa. Se "päälle"-osio menee nettimaksuun.

Jokaisessa Suomen kunnassa rahaa pitää jäädä vähintään 491 euroa kuussa vuokran jälkeen.

Vierailija
24/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä aina riittää kun valtio ottaa miljardeja velkaa vuodessa

Jep, saisi ne turhat suuryritysten tuet kyllä poistaa. Nehän tuossa suurin menoerä on valtiolle. Kummasti Sipilä tosin hiljenee ja ryhtyy mutkuttelemaan työttömistä kun tuon tosiasian tuo esille, ei halua että sikariklubin kaverit suuttuisi.

Vierailija
25/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin syöpähoitojeni jälkeen työttömäksi. Vuokran jälkeen jää 350 euroa, josta lääkkeisiin menee 80 euroa.

Haen töitä, mutta kukaan ei palkkaa minua.

Mukavaa, että kadehdit.

Haitko toimeentulotukea? Saisit maksusitoumuksen lääkkeisiin ja poliklinikkamaksuihin.

Vierailija
26/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa Suomen kunnassa rahaa pitää jäädä vähintään 491 euroa kuussa vuokran jälkeen.

Käsitit väärin, tuo on se "omavastuu"-osuus minkä jälkeen rupeaa toimeentulotuki vasta korvaamaan asioita. Sen takia en itse saa joka kuukausi edes toimeentulotukea vaikka vuokran jälkeen rahaa jää vähän päälle 200 euroa. Ei etenkään yksinelävät työttömät saa lähellekään noin paljoa käteen vuokran jälkeen.

Vierailija
27/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan pari tonnia kuussa hanskaan enkä selviäisi työttömyysmasseilla siksi käyn töissä. Mieluusti mäkin makoilisin vaikka vuoden jos se olisi taloudellisesti mahdollista. No mut makoilu ei ole se jutun ydin nyt vaan kertokaa mulle miten rahat saa riittämään jos vuokra on vaikkapa 600e ja tukia tulee se 800e?

Makaronilla ja jauhelihalla. Paitsi tietysti jos jotain menee kodissa rikki, sitten pitää ottaa osamaksua asian korjaamiseen ja elää nuudeleilla puoli vuotta. Jos tulee postista pikaruokalan tarjouskuponkeja niin voi kuun alussa käydä pari kertaa syömässäkin. Leffat käydään ostamassa joko divarista tai piraateilta. Keskiverto ruokabudjetti yhdelle viikolle on se 40 euroa.

:D Nykyään ei saa osamaksulla mitään jos tulot on pienet. Hassua minulla jää asumiskulujen jälkeen eläkkeestä käteen se 650 euroa ja velkaa ei ole mihinkään, luottotiedot kunnossa niin en saa edes 300 euron televisiota osamaksulla. Kaverini käy töissä ja omaa pikaluottoja varmaan sen 10000 euron edestä ja asumiskulujen jälkeen käteen jää vajaat 300 euroa minkä takia visaa pitää vinguttaa joka kuukausi. Hän saa osamaksulla ostettua... Erona on se summa minkä hän saa kuukaudessa käteen 2500 euroa verrattuna minun 1200 euroon. Ei velat kiinnosta rahoitusyhtiöitä.

Vierailija
28/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet koostuu hyvin pitkälti rahasta, joka on tarkoitettu vuokraan. Kun pääsin töihin ja olis pitänyt maksaa vuokra itse jättäydyin asunnottomaksi ja muutin kaverin sohvalle. Nyt jää kivasti käteen ja säästöönkin.

Vierailija
29/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ap sairastut johonkin niin pääset makoilemaan jos se kerran on ainoa haaveesi elämältä.

Vierailija
30/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa osamaksulla mitään jos tulot on pienet. Hassua minulla jää asumiskulujen jälkeen eläkkeestä käteen se 650 euroa ja velkaa ei ole mihinkään, luottotiedot kunnossa niin en saa edes 300 euron televisiota osamaksulla.

Riippuu mistä ostat, esim. Klarna ei niin katsele tulojasi kuin sitä että onko sinulla maksumerkintöjä.

Vierailija
31/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronilla ja jauhelihalla. Paitsi tietysti jos jotain menee kodissa rikki, sitten pitää ottaa osamaksua asian korjaamiseen ja elää nuudeleilla puoli vuotta. Jos tulee postista pikaruokalan tarjouskuponkeja niin voi kuun alussa käydä pari kertaa syömässäkin. Leffat käydään ostamassa joko divarista tai piraateilta. Keskiverto ruokabudjetti yhdelle viikolle on se 40 euroa.

:D Nykyään ei saa osamaksulla mitään jos tulot on pienet. Hassua minulla jää asumiskulujen jälkeen eläkkeestä käteen se 650 euroa ja velkaa ei ole mihinkään, luottotiedot kunnossa niin en saa edes 300 euron televisiota osamaksulla. Kaverini käy töissä ja omaa pikaluottoja varmaan sen 10000 euron edestä ja asumiskulujen jälkeen käteen jää vajaat 300 euroa minkä takia visaa pitää vinguttaa joka kuukausi. Hän saa osamaksulla ostettua... Erona on se summa minkä hän saa kuukaudessa käteen 2500 euroa verrattuna minun 1200 euroon. Ei velat kiinnosta rahoitusyhtiöitä.

Itse ainakin ostan osamaksulla kaiken ja olen työtön. Ei ne mitenkään voi tietää tulojani, ainoastaan sen, ettei mulla ole luottotietomerkintöjä.

Vierailija
32/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee sairaanhoitokuluihin n 2000€ vuodessa. En ymmärrä miksi joku vielä jaksaa sitä kadehtia? En saa toimeentulotukea, enkä asumistukea, repikää siitä.

Vierailija
33/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitit väärin, tuo on se "omavastuu"-osuus minkä jälkeen rupeaa toimeentulotuki vasta korvaamaan asioita. Sen takia en itse saa joka kuukausi edes toimeentulotukea vaikka vuokran jälkeen rahaa jää vähän päälle 200 euroa. Ei etenkään yksinelävät työttömät saa lähellekään noin paljoa käteen vuokran jälkeen.

Joo ihmiset eivät käsitä tuota. Jos sinulle jää hyväksiluettavien laskujen jälkeen käteen se 492 euroa niin ET saa mitään. Mutta jos sinulle laskelman jälkeen jää käten 490 euroa niin saat terveydenhuollon, reseptilääkkeet, sähkön, kotivakuutuksen...

Silti ilman myönteistä päätöstä sinä maksat omasta pussista nuo ylläolevat laskut.

Vierailija
34/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta häikkää siellä sitten on tai et ole kokeillut joka paikasta, koska tunnen monia tuon verran saavia ja osamaksut onnistuu. 

Vierailija
35/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä ja kaikki tuntemani saamme.

Vierailija
36/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee sairaanhoitokuluihin n 2000€ vuodessa. En ymmärrä miksi joku vielä jaksaa sitä kadehtia? En saa toimeentulotukea, enkä asumistukea, repikää siitä.

Sinullahan maksukatto on melkein kolminkertaisesti täynnä! Miksi et hae sairaanhoitokulujen vapautusta/alentamista?

Vierailija
37/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työttömyyskorvausta, lapsilisää, elarin yhdestä lapsesta ja asumistukea. Yhteensä tämä tekee 975,28 euroa kuukaudessa nettoma.

Minulla keskimääräisen asumismenot kuukaudessa 350 euroa (asumistukea saan 92 euroa)

Ruokaan menee meidän kahden hengen perheessä kuukaudessa keskim. 310 euroa (tykätään herkutella välillä, mutta emme koskaan käy ns. ulkona syömässä vaan laitamme itse sapuskan ja ostamme valmisruokia)

Matkoihin ei mene rahaa ja vaatteisiin minimaalisen vähän, koska ostamme melkein kaiken kirpputorilta.

Kampaaja ym. meikki-tai kauneudenhoitokuluja ei ole, paitsi shampoo ja suihkushampoo.

Alkoholiiin ja tupakkaan ei mene ollenkaan rahaa.

Harrastukset ovat pääsääntöisesti ilmaisia. Jonkin verran olen hankkinut harrastuksiini liittyvää kirjallisuutta, mutta muuten käytän kirjastoa hyväkseni.

En omista autoa. Kävelen kauppareissuni (lyhyt matka, vain n. 1 km lähikauppaan)

Työtön olen ollut noin 20 vuotta.

Jos pysyy terveenä niin näinkin pärjää, mutta jos jokin paha sairaus yllättää niin....huh..huh... menisin kai vararikkoon. Ei olisi ainakaan vara hoitaa itseään.

Vierailija
38/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmiset eivät käsitä tuota. Jos sinulle jää hyväksiluettavien laskujen jälkeen käteen se 492 euroa niin ET saa mitään. Mutta jos sinulle laskelman jälkeen jää käten 490 euroa niin saat terveydenhuollon, reseptilääkkeet, sähkön, kotivakuutuksen...

Silti ilman myönteistä päätöstä sinä maksat omasta pussista nuo ylläolevat laskut.

Joo, nyt tajusin mitä tarkoitat. Eihän sen kyllä noin pitäisi olla. Voisko niitä tukia saada sit takautuvasti?

Vierailija
39/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, jos toimitat ostamasi reseptilääkkeen kuitin kelalle ja pyydät tarkistamaan laskelman. Silloin olet oikeutettu maksusitoumukseen, sähkölaskuun ja kotivakuutukseen. 

Vierailija
40/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta häikkää siellä sitten on tai et ole kokeillut joka paikasta, koska tunnen monia tuon verran saavia ja osamaksut onnistuu. 

Aikoinaan kun opiskelin sain opintolainan kanssa euroiksi muutettuna n. 700 euroa kuussa käteen. Silti sain ostettua osamaksulla n. 900 euroa maksavan suuren 32 tuumaisen television. Nyt kun saan eläkettä käteen 1200 euroa en saa sitä 300 euron televisiota.  Hassua mutta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi