Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
9241/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä joka epäilee anopin mielenterveyttä kannattaa puhua asiasta lääkärille eikä täälä huudella asiattomuuksia, muuten alamme epäillä miniän omaa mielenterveyttä.

Eihän se miniä voi lääkärille puhua, koska se anoppi ei ole millään lailla sukua. Ei minä häntä mihinkään hoitoon saa, eikä Suomessa pakkohoitoon ihan pienestä muutenkaan määrätä.

Sitäpaitsi paljonko luulet olevan apua, jos ja kun se anoppi on täysin sairaudentunnoton.

Ihminen tarvii rakkautta eikä kivitystä, miniä hirviö joka et ole täydellinen.

Miniän ensisijainen velvollisuus on huolehtia omasta perheestään, omista lapsistaan ja omasta jaksamisestaan.

Hän ei ole vastuussa anoppinsa terveydestä (ei ole edes sukua), eikä hän voi altistaa lapsiaan terapialeluiksi.

Tietäisitpä vaan kuinka lapsi susta kärsii. Äitini oli juuri tuollainen isäni äidille eli mummulleni. Äiti pilasi lapsuuteni tuhoamalla suhteeni isoäitini kanssa. Säälin vieläkin mummua ja häpeän miten äiti kohteli tätä huonosti ja itsekkäästi.

Vierailija
9242/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tultu nähtyä liian läheltä: kuspää miniöitä vaatimassa vihaamansa anopin vanhat Arabiat ja arvotavarat ja perinnöt. Eli rahat kelpaa.

Siis myymässä ne? Hahhahha, en tiedä, onko sulla kokemusta kirpparimyynnistä, muuta voin kertoa, että tässä tavaraan hukkuvassa maailmassa ei ketään kirpparikävijää kiinnosta anopin Arabiat ja jos jotain sattuu kiinnostamaan, ei saatu hinta ole mitään myynnistä aiheutuvaan vaivaan verrattuna.

Mutta raha kyllä kelpais. Älä yritä valehdella, tunnistan kyllä nuo tyypit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9243/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä joka epäilee anopin mielenterveyttä kannattaa puhua asiasta lääkärille eikä täälä huudella asiattomuuksia, muuten alamme epäillä miniän omaa mielenterveyttä.

Eihän se miniä voi lääkärille puhua, koska se anoppi ei ole millään lailla sukua. Ei minä häntä mihinkään hoitoon saa, eikä Suomessa pakkohoitoon ihan pienestä muutenkaan määrätä.

Sitäpaitsi paljonko luulet olevan apua, jos ja kun se anoppi on täysin sairaudentunnoton.

Ihminen tarvii rakkautta eikä kivitystä, miniä hirviö joka et ole täydellinen.

Miniän ensisijainen velvollisuus on huolehtia omasta perheestään, omista lapsistaan ja omasta jaksamisestaan.

Hän ei ole vastuussa anoppinsa terveydestä (ei ole edes sukua), eikä hän voi altistaa lapsiaan terapialeluiksi.

Tietäisitpä vaan kuinka lapsi susta kärsii. Äitini oli juuri tuollainen isäni äidille eli mummulleni. Äiti pilasi lapsuuteni tuhoamalla suhteeni isoäitini kanssa. Säälin vieläkin mummua ja häpeän miten äiti kohteli tätä huonosti ja itsekkäästi.

En ole vastuussa sinun traumoistasi, myöskään. Meillä häirikkö on minun äitini ja hän on aina ollut mielenterveysongelmainen. Häntä ei voi päästää lasteni lähelle, on mm kaapannut säännöllistä lääkitystä tarvitsevan kuopukseni puistosta yms.

Vierailija
9244/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiatonta on siinä, että kertoo anoppinsa tai minkä tahansa muun sukulaisensa täysin kajahtaneista tempauksista?

Olishan se vähän aikuismaisempaa kun kertoisit omista mokistasi niin ei tarvi vanhempia ihmisiä pilkata. Eikö sulle kukaan opettanut koskaan käytöstapoja ja vanhemman ihmisen kunnioitusta.

Miksi kunnioittaisin henkilöä, joka kohtelee minua sylkykuppina? Korkea ikä ei tarkoita sitä, että hänet tulisi asettaa jalustalle ja palvoa. Kunnioitus ansaitaan, ja se on molemminpuolista.

Vierailija
9245/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tultu nähtyä liian läheltä: kuspää miniöitä vaatimassa vihaamansa anopin vanhat Arabiat ja arvotavarat ja perinnöt. Eli rahat kelpaa.

Siis myymässä ne? Hahhahha, en tiedä, onko sulla kokemusta kirpparimyynnistä, muuta voin kertoa, että tässä tavaraan hukkuvassa maailmassa ei ketään kirpparikävijää kiinnosta anopin Arabiat ja jos jotain sattuu kiinnostamaan, ei saatu hinta ole mitään myynnistä aiheutuvaan vaivaan verrattuna.

Se mitä yritin sanoa oli se, että ei, minua ei kiinnosta anopin rahat eikä hänen rojujensa myynti. Luuletkohan nyt vähän liikoja omasta omaisuudestasi?

Vierailija
9246/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiraukat.

Vierailija
9247/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa missä näiden äitien lapset ovat tällä hetkellä.

Vierailija
9248/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä yritin sanoa oli se, että ei, minua ei kiinnosta anopin rahat eikä hänen rojujensa myynti. Luuletkohan nyt vähän liikoja omasta omaisuudestasi?

Mä haluan anopilta vain sen, että jättää mun perheen rauhaan. Ei kiinnosta kulahtaneet kipot ja kupit tai ne muutama satku tilillä.

Vierailija
9249/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoiseni on kesätöissä ja kuopukseni nukkuu viereisessä huoneessa.

Minä inventoin täällä lastenvaatteita myyntiin ja samalla palstailen.

Riittääkö raportiksi?

Vierailija
9250/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa ovat, on hyvä päiväkoti, ei tartte olla huolissaan.

Onko sulla muutenkin tapana huolestua vieraiden perheiden asioista?

Kannattaa tarkkailla vähän omia ajatuksiaan kriittisesti onko huoli muista ihan terveellä tasolla, liika huolestuneisuus voi sairastuttaa tai olla oire muusta mielen ongelmasta.

Vierailija
9251/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 lastenlasta, olen siis anoppi! Miniä pitää tiukasti lapset omassa "hoivakuplassaan", tarkat rajat mihin puistoon saan mennä yms. Vanhempi on 3v. En ole saanut edes "päiväkylään", yöstä ei puhettakaan. 3v. Tykkää leikkiä kanssani ja. On aina iloinen kun näkee. Mutta ilmeisesti miniä ei luota minuun. PS olen monta v.ollut tarhassa töissä.

Vierailija
9252/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkkailla vähän omia ajatuksiaan kriittisesti onko huoli muista ihan terveellä tasolla, liika huolestuneisuus voi sairastuttaa tai olla oire muusta mielen ongelmasta.

Olet siis töissä?

Vierailija
9253/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että huolestuu muiden asioista liikaa on merkki läheisriippuvuudesta.

Ihminen on pelkkä kuori jos ei ole koko ajan jotakuta autettavaa.

Tällainen ihminen tyydyttää siis omia tarpeitaan, ei sen jota "auttaa". Äärimmäisen vaarallista lapselle.

Vierailija
9254/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että huolestuu muiden asioista liikaa on merkki läheisriippuvuudesta.

Ihminen on pelkkä kuori jos ei ole koko ajan jotakuta autettavaa.

Tällainen ihminen tyydyttää siis omia tarpeitaan, ei sen jota "auttaa". Äärimmäisen vaarallista lapselle.

En tiedä mikä teidän ongelma on enkä välitä.

Vierailija
9255/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakentelevat legoilla huoneessaan.

Vierailija
9256/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis töissä?

No esimerkiksi minä en ole töissä, koska esikoiseni lähtee ensi viikolla opiskelemaan ja otin tähän lomaa, jotta voin auttaa pakkaamisessa ja viime hetken hoidettavissa asioissa ja olla hänen kanssaan ennen lähtöä.

Muuta?

Vierailija
9257/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis töissä?

Huomisesta alkaa 🤗 jännittävä uusi elämänvaihe.

Lapsille vähän pehmeetä alotusta päiväkotiin pitkän kesän jälkeen, molemmilla ihan uudet ryhmät ja hoitajat, jännää ehkä enemmän kuitenki meille vanhemmille kuin lapsille 😄

Vierailija
9258/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 2 lastenlasta, olen siis anoppi! Miniä pitää tiukasti lapset omassa "hoivakuplassaan", tarkat rajat mihin puistoon saan mennä yms. Vanhempi on 3v. En ole saanut edes "päiväkylään", yöstä ei puhettakaan. 3v. Tykkää leikkiä kanssani ja. On aina iloinen kun näkee. Mutta ilmeisesti miniä ei luota minuun. PS olen monta v.ollut tarhassa töissä.

Tuo on miniäsi oikeus. Ehkä hänellä on omat syynsä vältellä tiettyjä leikkipuistoja.

Vierailija
9259/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinusta siis väärin, että lasten vanhemmat päättävät lasten asioista vai kerroitko tilanteestasi esim. pohtiaksesi mistä se johtuu, että lasten äiti haluaa pitää lapset "hoitokuplassa"?

Vierailija
9260/10673 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on miniäsi oikeus. Ehkä hänellä on omat syynsä vältellä tiettyjä leikkipuistoja.

En ymmärrä mitä tuo mummeli valittaa. Tietenkin vanhemmat päättää lastensa hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan