Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
7441/10673 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini höösäsi myös todella paljon lapseni ympärillä aikoinaan ja se oli mielestäni vain hyvä, koska olin itse aivan lapsi itsekin. Vähitellen kasvoin äitiyteen. Nykyään äidilläni on teini-ikäiseen lapseeni edelleen erityisen lämmin ja läheinen suhde. Äitini on hieman nolona kysynyt, että eihän hän vain ole kiilannut mitenkään paikalleni, mutta en koe niin. Äiti kunnioittaa omaa tapaani olla äiti ja on aina kertonut mitä aikoo lapseni kanssa mummolaviikonloppuina tehdä. On myös aina kysynyt, sopiiko tehdä jollain tavalla jokin asia ja niin edelleen.

Minua ei haittaa yhtään, että heillä on läheinen suhde. Lapsellani on lämmin suhde myös oman isäni kanssa.

Jos tosin he olisivat tuolla tavoin tunkeilleet kuin AP:n tapauksessa, olisi kyllä ollut toinen ääni kellossa.

Mihin tääkin nyt liittyy?

Liittyy se. Että joskus saa paljon apua tarpeeseen. Osa äideistä sitä tarvitsee, vaikka itsellä oli tilanne toinen.

Tämän ketjun aihe vaan ei ole avuttomat äidit, avuntarve tms.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun asia vähän lipsahtaa aiheesta ohi tässä 373 sivua pitkässä keskustelussa. Miksi tästä pitää alkaa inistä? Pahempiakin off topiceja on tässä käsitelty.

Vierailija
7442/10673 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini höösäsi myös todella paljon lapseni ympärillä aikoinaan ja se oli mielestäni vain hyvä, koska olin itse aivan lapsi itsekin. Vähitellen kasvoin äitiyteen. Nykyään äidilläni on teini-ikäiseen lapseeni edelleen erityisen lämmin ja läheinen suhde. Äitini on hieman nolona kysynyt, että eihän hän vain ole kiilannut mitenkään paikalleni, mutta en koe niin. Äiti kunnioittaa omaa tapaani olla äiti ja on aina kertonut mitä aikoo lapseni kanssa mummolaviikonloppuina tehdä. On myös aina kysynyt, sopiiko tehdä jollain tavalla jokin asia ja niin edelleen.

Minua ei haittaa yhtään, että heillä on läheinen suhde. Lapsellani on lämmin suhde myös oman isäni kanssa.

Jos tosin he olisivat tuolla tavoin tunkeilleet kuin AP:n tapauksessa, olisi kyllä ollut toinen ääni kellossa.

Mihin tääkin nyt liittyy?

Liittyy se. Että joskus saa paljon apua tarpeeseen. Osa äideistä sitä tarvitsee, vaikka itsellä oli tilanne toinen.

Tämän ketjun aihe vaan ei ole avuttomat äidit, avuntarve tms.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun asia vähän lipsahtaa aiheesta ohi tässä 373 sivua pitkässä keskustelussa. Miksi tästä pitää alkaa inistä? Pahempiakin off topiceja on tässä käsitelty.

Ei se ”vähän lipsahda” jos alkaa keskustella tismalleen päinvastaisesta asiasta kuin mitä ketju käsittelee.

Miksi pitää alkaa inistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/10673 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumakoira kirjoitti:

Meillä anoppi on kiusaantunut imettämisestäni. Meillä on kolme poikaa 2 ja 3 ja 4v. Olen imettänyt kaikkia parivuotiasta koko ajan mutta isompiakin silloin tällöin päivittäin. Imettäminen on se meidän juttu ja nautimme kaikki. WHOkin. suosittelee imetystä up to 5 vee ja Suomen Imetysyhdistyksen kannatusyhdistys sanoo että on äidin ja vauvan asia kauanko imettää. Esim Lintsillä on kätevää imettää sivussa eikä ostaa vaarallisia hattaroita ja pillimehuja ja jäätelöitä tai hotareita (hot dog kuuma koira). Näitä anoppi ostaisi pojille. Anoppi on lähes vihainen kun inetän kun appi seuraa vieressä. Kyllä pistää vihaksi kun anoppi on noin luonnosta erkaantunut ettei ymmärrä minun antavan laosenlaosillern Paras tai mitä Luonto lahjoittaa.

Onko teilläkin anoppi imetysvihamielinen.

Saatko jotain seksuaalisia kiksejä tuosta vai mitä hittoa? Kaksi vuotiaan imettämisestä ei hyödy kukaan muu kuin äiti ja lapsen on luonnollista vierottua siinä iässä kun tulee hampaita ja aloitetaan kiinteät, joten höpöhöpö tälle jorinalle. Anoppisi on syystäkin huolissaan. 

Aloitahan tästä oma ketju, jos ahdistaa.

T. Toinen 2-vuotiasta vielä pari kertaa päivässä imettävä

Vierailija
7444/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, onko tervettä lisääntyä sellaisen puolison kanssa joka ei ole osannut katkaista lapsen napanuoraa äitiinsä ja kasvaa itsenäiseksi, erilliseksi ihmiseksi? Miten tuosta edes pääsee selville etukäteen, varsinkin jos puolison riippuvuus äidistään tulee monelle esille vasta kun esikoista jo odotetaan 😬

Vierailija
7445/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkis kirjoitti:

Ja toisaalta, onko tervettä lisääntyä sellaisen puolison kanssa joka ei ole osannut katkaista lapsen napanuoraa äitiinsä ja kasvaa itsenäiseksi, erilliseksi ihmiseksi? Miten tuosta edes pääsee selville etukäteen, varsinkin jos puolison riippuvuus äidistään tulee monelle esille vasta kun esikoista jo odotetaan 😬

Minä en ollut missään tekemisissä äitini kanssa 20 vuoteen.

Siltihänestä tuli järkyttävä riesa esikoisen synnyttyä.

Vierailija
7446/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla puskat, vaikka niitä marjoja ei kukaan halua. Eihän noita vanhoja puskia juuri tarvitse edes hoitaa, ja silti ovat satoisia. Varmasti on ne mummun nähneet vähemmän yltäkylläisiä aikoja kuin nuoremmat sukupolvet, mutta ei heillä silti ole oikeutta lykätä pyhien puskiensa tyhjennystä/tuoteylijäämiä muiden kiusaksi. Ei se ole haaskuuta, että pistää ne puskat pois.

Auttaisiko kutsua joku naapuri tai tuttu poimimaan marjat itselleen ja mummolle pakkaseen? Itse lähtisin auttamaan marjapalkalla. Näin sinä säästyy matkoilta, mummo saa ne pois puskista ja naapuritkin täytettä omaan pakkaseen.

Kunpa kävisi, mutta ei. Mitään järjellistä syytä en saanut, kun ehdotin, että pistän facen roskalava-ryhmään ilmoituksen, että saa tulla poimimaan, oma ämpäri mukaan.

Haa tälle aiheelle on ollut täällä oma, pitkä ja erittäin mielenkiintoinen ketjukin missä vanhalle sukulaiselle kelpaa vain lapsenlapsi apuun. Tuttu juttu itsellekin ja kärsin tästä aikanaan paljon! Aikuisena työssäkäyvänä lapsenlapsena viikoittaiset nurmikonleikkaus "kitinät" alkoi ottaa pannuun ihan kunnolla. Kerran viikossa pitää leikata, leikkaajaksi käy vain lapsenlapsi, eli minä. Kaivoin kuulkaa monet kerrat veteraanijärjestöjen numeroita, josta olis tullu kesätyöntekijää leikkaamaan ihan ilmaseks. Ei käy, vain lapsenlapsi tai muu sukulainen. Väkisinkin tulee mieleen, että tämä nirsoilu johtui vain kieroilusta saada joku pakotettua kylään. Toisenlainen taktiikka olisi saattanut toimia paremmin saatoin nimittäin välillä puuskahtaa jotain tylyä kun soitettiin että ois taas nurmikko kasvanut :( (olin teini-ikäinen mieleltäni)

Sota-ajan jälkeläisille on kyllä tuo ruoan haaskaaminen ollut kaikista kamalinta hommaa, suorastaan ruoan häpäisyä ja hävytön ihminen sellanen hurskastelija, joka tuhlailee ruokaa. Kaikkeen tyrkyttämiseen ja tuputtamiseen on joutunut opettelemaan sanomaan ei viitsi ottaa pois heitettäväksi, ei ole käyttöä valitettavasti ja piste!!!

Vierailija
7447/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vauvahulluutta esiintyy meissä äidinäideissäkin. Mutta minun kohdallani kyse oli pelkästään siitä, että 2kk vanhaa vauvaa kotiin jäänyt MT-potilas isä ei vaan pärjänny.

Olen vauvoja paljon hoitanut ja tarkkaan selvillä milloin vauvanhoito ei joltain oikein suju.

Nyt menee hyvin, kun isäkin lähti kuntouttavaan työtoimintaan.

Saan halutessani hoitaa vauvaa vaikka ympärivuorokautisesti -ja kyllähän minä sitä haluan.

Saapi tuo nuoriparikin rauhassa hoidella asioitaan ja käydä tuulettumassa.

Vierailija kirjoitti:

Tää on jokin anoppien mielisairaus joka iskee joillekin lapsenlapsen synnyttyä. Tässähän oli pitkä ketjukin aiheesta. Tärähdetään täysin vaikka ei välttämättä olla välitetty omistakaan lapsista ollenkaan niin se vauva pitää saada leluksi :D

Joo, jännä että tämä on vaan anoppien, ei kenenkään oman äidin sairaus. heh...

Vierailija
7448/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumakoira kirjoitti:

Meillä anoppi on kiusaantunut imettämisestäni. Meillä on kolme poikaa 2 ja 3 ja 4v. Olen imettänyt kaikkia parivuotiasta koko ajan mutta isompiakin silloin tällöin päivittäin. Imettäminen on se meidän juttu ja nautimme kaikki. WHOkin. suosittelee imetystä up to 5 vee ja Suomen Imetysyhdistyksen kannatusyhdistys sanoo että on äidin ja vauvan asia kauanko imettää. Esim Lintsillä on kätevää imettää sivussa eikä ostaa vaarallisia hattaroita ja pillimehuja ja jäätelöitä tai hotareita (hot dog kuuma koira). Näitä anoppi ostaisi pojille. Anoppi on lähes vihainen kun inetän kun appi seuraa vieressä. Kyllä pistää vihaksi kun anoppi on noin luonnosta erkaantunut ettei ymmärrä minun antavan laosenlaosillern Paras tai mitä Luonto lahjoittaa.

Saatko jotain seksuaalisia kiksejä tuosta vai mitä hittoa? Kaksi vuotiaan imettämisestä ei hyödy kukaan muu kuin äiti ja lapsen on luonnollista vierottua siinä iässä kun tulee hampaita ja aloitetaan kiinteät, joten höpöhöpö tälle jorinalle. Anoppisi on syystäkin huolissaan. 

Älä vastaa tosissas, kun koko toi juttu oli hupimielessä kirjoitettu.  

Vierailija
7449/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä vauvahulluutta esiintyy meissä äidinäideissäkin. Mutta minun kohdallani kyse oli pelkästään siitä, että 2kk vanhaa vauvaa kotiin jäänyt MT-potilas isä ei vaan pärjänny.

Olen vauvoja paljon hoitanut ja tarkkaan selvillä milloin vauvanhoito ei joltain oikein suju.

Saan halutessani hoitaa vauvaa vaikka ympärivuorokautisesti -ja kyllähän minä sitä haluan.

Vierailija kirjoitti:

Tää on jokin anoppien mielisairaus joka iskee joillekin lapsenlapsen synnyttyä. Tässähän oli pitkä ketjukin aiheesta. Tärähdetään täysin vaikka ei välttämättä olla välitetty omistakaan lapsista ollenkaan niin se vauva pitää saada leluksi :D

Tää ketju käsittelee anoppeja.

Siksi varmaan kirjoitetaan niistä anopeista.

Vierailija
7450/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on vaikka kuinka monta kirjoitusta naisten omista hurahtaneista äideistäkin.

Vierailija
7451/10673 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se hullu ei voisi olla anoppi?

Vierailija
7452/10673 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumakoira kirjoitti:

Älä vastaa tosissas, kun koko toi juttu oli hupimielessä kirjoitettu.  

Hupimielessä, mutta ei ollut yhtään hauska.

Vierailija
7453/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkis kirjoitti:

Ei ainakaan mun mies ole riippuvainen äidistään, mutta kokee velvollisuudekseen pitää äippä hyväntuulisena. Se on opetettu jo varhain, koska tuon äidin kosto on varmasti ollut kauhea. Aluksi mies yritti levittää tätä velvollisuutta myös minun ja vastasyntyneen vauvamme harteille, mutta alun shokin jälkeen kieltäydyin kunniasta, ja päätin katkaista kierteen myös lapselta. Vähitellen mies on oppinut sanomaan äidilleen ei. Ei tämä helppoa ole ollut, mutta vaikeuksien kautta voittoon? Ja tuo mun shokki johtui ihan siitä, että en ollut aikaisemmin ollut tekemisissä täysin rajattoman, äärimmäisen ilkeän narsistisen hullun kanssa, jolla ei ole tippaakaan kunnioitusta muita kohtaan.

Vierailija
7454/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumakoira kirjoitti:

Ei hitto näitä imetystraumaisia typeryksiä. :D

Vierailija
7455/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapialelu

Zincc

Vierailija
7456/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapialelu

Zincc

Se mummeliko? Hyvä idea, pistän tikkatauluksi pihaan!

Vierailija
7457/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökkis kirjoitti:

Ja tuo mun shokki johtui ihan siitä, että en ollut aikaisemmin ollut tekemisissä täysin rajattoman, äärimmäisen ilkeän narsistisen hullun kanssa, jolla ei ole tippaakaan kunnioitusta muita kohtaan.

Sepä se, itse välillä vieläkin, vaikka olen tuntenut anopin jo 5 vuotta, mietin että mitä heittoa täällä tapahtuu kun hän käy kylässä.

Vierailija
7458/10673 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökkis kirjoitti:

Ja tuo mun shokki johtui ihan siitä, että en ollut aikaisemmin ollut tekemisissä täysin rajattoman, äärimmäisen ilkeän narsistisen hullun kanssa, jolla ei ole tippaakaan kunnioitusta muita kohtaan.

Sepä se, itse välillä vieläkin, vaikka olen tuntenut anopin jo 5 vuotta, mietin että mitä heittoa täällä tapahtuu kun hän käy kylässä.

Meillä yhteisiä vuosia 10, mutta monipuolista settiä anopilla on. Vakio-solvaukset liittyvät kotiin ja lasten kasvatukseen, mutta kyllä niitä (ikäviä) ylläreitäkin tulee säännöllisesti.

Vierailija
7459/10673 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se hullu ei voisi olla anoppi?

Voisiko joku "aina se on anoppi, heh" - jaarittelija kertoa, miksi anoppi ei voi olla hankala tapaus?

Vierailija
7460/10673 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökkis kirjoitti:

Mua jotenkin aina noissa kertomuksissa mietityttää että mitenkä se mies jonka se ihmishirviö on kasvattanut?

Teilläkö on sitten itseillänne ihan toimiva perhejärjestelmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi