Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät! Miksette osta nyt joululahjoja?

Vierailija
18.10.2018 |

Jouluun on 67 yötä. Olen ihan ok-tuloinen, mutten todellakaan voisi jättää lahjojen hankintaa viimeiselle viikolle ennen joulua. Lokakuun palkasta ostan yöpaidat ja muut pehmeät paketit, marraskuussa sukulaisten lahjat ja joulukuussa pari kalliimpaa lahjaa omille lapsille. Ruoat jäävät sinne jouluviikolle toki. Ei monikaan pysty hankkimaan kaikkea joulukuussa, mutta Facebookin jouluapuryhmiä seuranneena tuntuu, että pienituloiset luulevat, että muilla raha vain riittää kaikkeen. Voin kertoa, ettei riitä. Kyllä joulua on suunniteltava ja siihen valmistauduttava hyvissä ajoin. Eipä sitten tarvitse joulukuun puolessa välissä itkeä, ettei lapsille tule juhlaa lainkaan. Miksette siis aloita nyt? Hanki jotain pientä joka kuukausi?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja työtön. Ostan joululahjat aina ennen marraskuuta, jottei tarvitse jouluruuhkassa juosta ja stressata.

Teen myös näin ja kuten ap.

Juhlat ja arki on valintoja. Minä haluan, että on joulukuusi, lahjat ja jouluruokaa. Ja ettei tarvitse joulua viettää kuten arkipäivää, aloitan valmistelut ajoissa. Eipä tarvitse ostaa mitään luotolla, kaikki on saatu mitä on haluttu.

Vierailija
22/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä outo, mutta nautin kaupungilla kiertelystä ja lahjojen ostosta nimenomaan joulukuussa. Se nostaa kivasti joulumieltä, kun joulukuun aikana ostaa pikku hiljaa joulujuttuja, askartelee joulukortteja, paketoi lahjoja kauniisti jne. Ei ole samaa fiilistä tehdä sitä jo lokakuussa.

Rahaa olen kyllä säästänyt etukäteen, ja haen joulukuussa aina kolmen kuukauden matkakorvaukset kerralla. Säästöä tavallaan sekin, sillä saisin korvaukset kuukausittainkin. Yhden joululahjan ostin juhannuksen jälkeisestä alesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä ja työtön. Ostan joululahjat aina ennen marraskuuta, jottei tarvitse jouluruuhkassa juosta ja stressata. Joulusuklaat ostin viime viikolla, jolloin ne täällä päin tulivat kauppoihin. Jouluruoat sitten hankin vasta vähän ennen joulua, koska minulla ei ole pakastinta.

Minusta sinä olet ihana. Just noin!

Vierailija
24/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ehkä outo, mutta nautin kaupungilla kiertelystä ja lahjojen ostosta nimenomaan joulukuussa. Se nostaa kivasti joulumieltä, kun joulukuun aikana ostaa pikku hiljaa joulujuttuja, askartelee joulukortteja, paketoi lahjoja kauniisti jne. Ei ole samaa fiilistä tehdä sitä jo lokakuussa.

Rahaa olen kyllä säästänyt etukäteen, ja haen joulukuussa aina kolmen kuukauden matkakorvaukset kerralla. Säästöä tavallaan sekin, sillä saisin korvaukset kuukausittainkin. Yhden joululahjan ostin juhannuksen jälkeisestä alesta.

Tuokin on hyvä vaihtoehto!

Vierailija
25/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Minä ostan kahdelle lapselleni molemmille lahjoja noin 500€. Mielestäni kohtuullisesti siis. Molemmat saavat vaatetta ja kirjoja noin 200 eurolla, lopulla ostetaan jokin kalliimpi lahja, kuten kännykkä tms tarpeellinen. Meille vanhemmille ostamme yhteensä noin 300€ lahjoja. Sukulaislapsille menee yhteensä ehkä 200€. Omille ja miehen vanhemmille noin 150€. Ystäväperheiden lahjoihin ja esim joulukukkiin menee joku 150€. Ruokaan menee noin 200€, se käytetään silloin jouluviikolla. Yhteensä tämä tekee noin 2000€. Olen keskituloinen, samoin mieheni. Perheen nettokuukausitulot ovat noin 6000€, jouluna vähän enemmän bonuksien vuoksi. En todellakaan pystyisi ostamaan kaikkea pelkästään joulukuun palkasta. Tästä syystä on suunniteltava. S U U N N I T E L T A V A.

Vierailija
26/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä on paha nyhjäistä. Kun ei ole rahaa, ei voi ostaa sen paremmin nyt kuin juuri ennen jouluakaan.

Juuri näin. Ei ole rahaa ylimääräiseen, milloinkaan.

Vierailija
27/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Minä ostan kahdelle lapselleni molemmille lahjoja noin 500€. Mielestäni kohtuullisesti siis. Molemmat saavat vaatetta ja kirjoja noin 200 eurolla, lopulla ostetaan jokin kalliimpi lahja, kuten kännykkä tms tarpeellinen. Meille vanhemmille ostamme yhteensä noin 300€ lahjoja. Sukulaislapsille menee yhteensä ehkä 200€. Omille ja miehen vanhemmille noin 150€. Ystäväperheiden lahjoihin ja esim joulukukkiin menee joku 150€. Ruokaan menee noin 200€, se käytetään silloin jouluviikolla. Yhteensä tämä tekee noin 2000€. Olen keskituloinen, samoin mieheni. Perheen nettokuukausitulot ovat noin 6000€, jouluna vähän enemmän bonuksien vuoksi. En todellakaan pystyisi ostamaan kaikkea pelkästään joulukuun palkasta. Tästä syystä on suunniteltava. S U U N N I T E L T A V A.

Just just...

terv. viisihenkinen perhe, nettotulot noin 2300e/kk

Vierailija
28/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osta juuri joululahjoja, niin ei tarvitse säästääkään :D Saan tosin joulukuussa sen verran paljon veronpalautusta että ne kattavat kaiken, omiin jouluruokiin menee siitä vain pieni osa. Joskus vuosia sitten ostin kirjahyllyyni jonkun kirjan jouluksi, mutta huomasin, ettei enää kannata, kun hylly alkaa olla aika täynnä, ja netistä löytää kuitenkin ilmaiseksi lähes kaiken tarvittavan.

T. Lidl-mies

Vierailija
29/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo, en tosin kaikkia mutta osan. 

Vierailija
30/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä taida köyhillä luusereilla olla varaa lahjoihin...

Vierailija
31/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo annettukin pari lahjaa.

Itselleni teen minimaalisen sijoituksen.

Vierailija
32/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä on paha nyhjäistä. Kun ei ole rahaa, ei voi ostaa sen paremmin nyt kuin juuri ennen jouluakaan.

Onhan se helmpompaa käydä nyhjäisemässä ne joulupuukeräyksestä.

Ei ole tullut koskaan käytyä mikä kyseinen keräys sitten mahtaakaan olla.

Vierailija
33/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin köyhä, ettei ole koskaan mihinkään varaa. Silloin on turha tehdä lapsia. He kärsivät vanhempiensa tyhmyydestä.

Luojan kiitos sulla ei ainakaan ole, edunvalvojasi pitänee siitä(kin) huolen. Tosin tuskin edes tarvitsee, kukaan tuskin hakeutuu kaltaisesi läheisyyteen muutenkaan.

Vierailija
34/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lahjoja, enkä osta lahjoja. Maailmassa on jo liikaa turhaa roinaa, ei niitä talvipäivän seisauksen vuosi tarvitse ostaa.

Vierailija
35/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se helmpompaa käydä nyhjäisemässä ne joulupuukeräyksestä.

Ei ole tullut koskaan käytyä mikä kyseinen keräys sitten mahtaakaan olla.

Sieltä voi nyhjäistä vaikkapa pilkkuja.

Vierailija
36/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekst lahjat hankittu ja jouluun asti niitä hankitaan. 60pakettia per ihminen on jokaisen joulun viettävän saatava

Vierailija
37/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait vielä mitään pyjamia kannata ostella kun ne on juuri ennen joulua tarjouksessa. Enkä todellakaan edes tiedä vielä kenenkään toiveista.

Suunnitelman kuuluisi kuulua nyt, että rahaa sivuun lahjoja varten. Listalle ne tärkeimmät ruuat mitä toiveissa, jos rahat on vähissä.

Vierailija
38/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että voin pyytää lahjoituksina lähempänä joulua.

Vierailija
39/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, koska ei ole ketään kenelle ostaa. Kattelin kyllä jotain avustuspakettijuttuja.

Vierailija
40/72 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait vielä mitään pyjamia kannata ostella kun ne on juuri ennen joulua tarjouksessa. Enkä todellakaan edes tiedä vielä kenenkään toiveista.

Suunnitelman kuuluisi kuulua nyt, että rahaa sivuun lahjoja varten. Listalle ne tärkeimmät ruuat mitä toiveissa, jos rahat on vähissä.

Höpöpöpö. Nimenomaan nyt saa esim. Zalandosta hyvällä alella yöasuja. Joulun alla niistä todella kiskotaan kaikki irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi