Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperheet ja perinnönjako.

Vierailija
18.10.2018 |

Miten olette järjestäneet tai järjestäisitte omalla kohdallanne?

Kommentit (244)

Vierailija
241/244 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut tää perintöasia stressata. Ei tässä nyt mikään miestä ole uhkaamassa, mutta silti tulee välillä mieleen. Ongelma on yritys. Mies omistaa pienehkön yrityksen, jolla on erittäin tuottoisa liiketoiminta. Koen, että siihen ei ole miehen lapsilla mitään asiaa sotkemaan. Minä olen sen miehen kanssa luonut ja mies aina kiittää minua siitä. Minä olen selkäranka hänelle ja yritykselle, minä hoidan paperit, lasken rahat, teen tarjoukset, myyn ja raadan. Mies tekee lähinnä sen "konkreettisen työn" parin työntekijän kanssa. Minä rahoitin yrityksen perustamisen, takasin perintömökilläni lainan jne. Siksi koen, että jos miehelle tapahtuisi jotain, niin yritys toki ottaisi nokkiinsa, mutta työntekijöiden kanssa pystyisin jatkamaan, kunnes saataisiin pysyvämpi järjestely. Se edellyttää, että minä saisin toimia kuten tähänkin asti: tilit auki, itsenäiset päätökset jne. En kaipaisi siihen ketään hengittämään niskaani, enkä todellakaan tekisi tuota työtä ilmaiseksi, jos joku muu veisi voitot. Lisäksi minulla on siinä omaa rahaa pelissä takuiden kautta ja yksityislainakin on osittain maksamatta, joten haluaisin lankojen ja rahojen pysyvän minun käsissäni, jotta saisin rahani takaisin, lainat maksettua ilman firman kaatumista ja itselleni sitten ne voitot, jos onnistun jatkamaan edes tovin tai saan yrityksen myytyä, kunhan se ei heti ajaudu konkurssin partaalle.

Vierailija
242/244 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi täysveli sekä nuorempi siskopuoli, joka on isäni ja hänen vaimon yhteinen lapsi. He asuvat itse yhdessä hankkimassaan omistusomakotitalossa. Isäni on tehnyt sellaisen ratkaisun, että hän on siirtänyt asunnon kokonaan vaimonsa nimiin juuri sitä varten, että kun isäni kuolee , niin silloin hänen vaimonsa ja siskopuoleni perivät koko kiinteän omaisuuden, jolloin sitä ei tarvitse jakaa minun ja veljeni kanssa.

Kun isäsi kuolee, kukaan ei peri taloa, se on edelleen isän vaimon ihan yksin.

Vissiin tarkoitettiin sitä, että kun vaimo perii talon ja kun tämä sitten kuolee niin siskopuoli saa sen lopulta yksin itselleen?

Jos siis käsitin itse oikein.

Oikein.

Nyt mä en kyllä enää käsitä. Jos talo on siirretty vaimon nimiin, niin se on vaimon, myös miehen kuollessa. Jos ei avioehtoa kuoleman varalle ole, vaimo voi käyttää oikeuttaan kieltäytyä tasingon maksamisesta kuolinpesälle. Hän omistaa talon edelleen yksin. Mutta jos vaimo kuoleekin ensin, saa mies, jos ei avioehtoa ole, ja avioparilla, tai miehellä ei ole itsellään muuta omaisuutta, puolet tuosta talosta osituksessa. Jolloin osa omaisuudesta periytyy hänen jälkeensä myös näille ensimmäisestä liitosta syntyneille lapsille. Sitä kun ei kuitenkaan kukaan voi etukäteen tietää, kumpi puolisoisra kuolee ensin, vaikka tämä suunnitelma olikin selvästi tehty miehen kuoleman varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/244 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi täysveli sekä nuorempi siskopuoli, joka on isäni ja hänen vaimon yhteinen lapsi. He asuvat itse yhdessä hankkimassaan omistusomakotitalossa. Isäni on tehnyt sellaisen ratkaisun, että hän on siirtänyt asunnon kokonaan vaimonsa nimiin juuri sitä varten, että kun isäni kuolee , niin silloin hänen vaimonsa ja siskopuoleni perivät koko kiinteän omaisuuden, jolloin sitä ei tarvitse jakaa minun ja veljeni kanssa.

Kun isäsi kuolee, kukaan ei peri taloa, se on edelleen isän vaimon ihan yksin.

Vissiin tarkoitettiin sitä, että kun vaimo perii talon ja kun tämä sitten kuolee niin siskopuoli saa sen lopulta yksin itselleen?

Jos siis käsitin itse oikein.

Oikein.

Nyt mä en kyllä enää käsitä. Jos talo on siirretty vaimon nimiin, niin se on vaimon, myös miehen kuollessa. Jos ei avioehtoa kuoleman varalle ole, vaimo voi käyttää oikeuttaan kieltäytyä tasingon maksamisesta kuolinpesälle. Hän omistaa talon edelleen yksin. Mutta jos vaimo kuoleekin ensin, saa mies, jos ei avioehtoa ole, ja avioparilla, tai miehellä ei ole itsellään muuta omaisuutta, puolet tuosta talosta osituksessa. Jolloin osa omaisuudesta periytyy hänen jälkeensä myös näille ensimmäisestä liitosta syntyneille lapsille. Sitä kun ei kuitenkaan kukaan voi etukäteen tietää, kumpi puolisoisra kuolee ensin, vaikka tämä suunnitelma olikin selvästi tehty miehen kuoleman varalle.

Minulla on sellainen käsitys, että jos leski jää asumaan asumisoikeuden perusteella puolison täysin omistamaan asuntoon, niin lesken itsensä kuollessa, asunto siirtyy ensimmäisenä kuolleen puolison lapsille. Tosin saatan olla väärässä.

Vierailija
244/244 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan