Työnantaja huomautti mun ulkonäöstäni!
”Jos haluat tehdä töitä asiakaspinnassa, sinun on kiinnitettävä enemmän huomiota ulkonäköösi ja vaatetukseesi. Tai sitten menet muihin tehtäviin.”
Aika kovaa kieltä minusta. Listasivat vielä esimerkkejä, mitä oin tehnyt väärin. Purskahdin itkuun. Palaverissä oli lähimmät esimiehet, joku tyyppi hr:stä ja henkilökunnan edustaja (joka myös on minua vastaan).
Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, kenen puoleen kääntyä? Voiko kukaan auttaa mua?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Luottamusmieheen yhteys, jos kuulut liittoon.
Vai luottamusmieheen,siisti asusi,niin homma korjattu
Stockalla ainakin oli tiukat säännöt: Pukeutua sai vain mustaan, varpaat tai kantapäät eivät saaneet näkyä ja tatuoinnit ja lävistykset piti peittää. Ei paha.
Konsernissa anettiin vuosia sitten yleiset pukeutumissäännöt ja hyvä niin, työmme oli asiakaspalvelua. Alkunsa säännöt saivat eräänä vuonna, kun paljastavuus oli muotia ja kesätyöntekijöille sekä myös joillekin vähän vanhemmillekin henkilöille alkoi tulla ylilyöntejä asujen paljastavuuden suhteen. Ohjeissa määriteltiin siisti yleisilme kuten kampaus, hajusteiden käyttö, meikki, lävistykset ja sitten pukeutuminen kuten kaula-aukon avaruus, hameen helman pituus, legginsien käyttö ja myös miesten kesäpukeutuminen (mm. shortsien ja pikkutakkien käyttö) jne. Ohjeiden laatimisessa oli selvästi käytetty asiantuntija-apua ja hyvä olisi jos tällaisia yleisohjeita jaettaisiin työpaikoilla sekä uusille että myös muistin virkistämiseksi vanhoille työntekijöille jolloin ei tule niin helposti nolojakin tilanteita ja jonkun ulkoiseen olemukseen pitää muuten puuttua, ohjeita pitäisi aika ajoin myös päivittää ajan tasalle.