Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja huomautti mun ulkonäöstäni!

Vierailija
17.10.2018 |

”Jos haluat tehdä töitä asiakaspinnassa, sinun on kiinnitettävä enemmän huomiota ulkonäköösi ja vaatetukseesi. Tai sitten menet muihin tehtäviin.”

Aika kovaa kieltä minusta. Listasivat vielä esimerkkejä, mitä oin tehnyt väärin. Purskahdin itkuun. Palaverissä oli lähimmät esimiehet, joku tyyppi hr:stä ja henkilökunnan edustaja (joka myös on minua vastaan).

Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, kenen puoleen kääntyä? Voiko kukaan auttaa mua?

Kommentit (304)

Vierailija
281/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt ihmiset ovat mielestään hyvinkin tyylikkäitä, mutta eivät ymmärrä, että joku firma haluaa palvella muitakin kuin wt ihmisiä

Vierailija
282/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mistä tunnistaa trollin?

Keskustelun aloittaja ei osallistu. Olisi mielenkiintoista tavata se ihminen, joka tänne näitä parempia aloituksia tehtailee.

Joo. Tarinan keksittyään ap poistuu.

Tämä on kai se rumuushullu? Hoh hoijaa. Hankkisit elämän, Ap.

OT mutta miksi se kiinnostaa, kuka on kirjoittanut aloituksen? Mun puolesta se saa olla vaikka keinoäly. Pääasia, että syntyy hyvää keskustelua. 

6 vuotta sitten ei tainnut keinoälyä vielä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamusmieheen yhteys, jos kuulut liittoon.

Työsuojeluvaltuutettuun yhteys kuulutpa liittoon tai et. Voit myös soittaa aluehallintoviraston työsuojeluneuvontaan. 

Tuollaisiin tilaisuuksiin pitää. saada ottaa luottamusmiehesi mukaan ja niistä pidetään pöytäkirjaa jonka molemmat osapuolet yleensä allekirjoittaa.

Ei ole pakko allekirjoittaa jos on pienikin virhe, pyydä versiosi itselkesi ja sano että mietit yön yli kirjoitatko. Katso sitä luottamusmiehen kanssa.

Eikö sun "epäsiisteys" osunut haastattelijasi silmään työhaastattelussa ?

Vierailija
284/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin samassa tilanteessa että palkankorotus 15% että on varaa käydä parturissa ja ostaa uusia vaatteita. En ole ostanut uusia vaatteita kymmeneen vuoteen ja käynyt parturissa kolmeen vuoteen. Jos rahaa ei tule, niin en käy parturissa ja syön huonosti töissä ja työtuloskin on heikompi.

Vierailija
285/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamusmieheen yhteys, jos kuulut liittoon.

henkilökunnan edustaja = luottamusmies?

Jos työpaikalla noudatetaan työehtosopimusta kutsutaan luottamusmiehesi 

Vierailija
286/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän työpaikka tuo on jos ei tessiä noudateta😀

Vierailija
287/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet turmellut tai tuhonnut kehoasi?  Tatuoinnit, sierainläväri renkaalla, puolikalju ym.?  Silloin valitus  pitää olla muodossa:  Työnantaja huomautti minua turmelemastani ulkonäöstäni.  Oletko rumapainoinen, sellaiset karkottaa etenkin miesasiakkaita.

Vierailija
288/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä hautausmaalla ja meillä on jouduttu huomauttamaan kerran bikinien käytöstä työtä tehdessä - uskomatonta mutta totta. Kyseessä oli vielä pitkälti yli kaksikymppinen nainen. Shortsit ja topit ovat kyllä ihan sallittuja kuumana päivänä meilläkin, mutta bikinit hautausmaalla...

Miks ihmeessä? Asiakaskunta tuskin enää antaa maallista palautetta.

Sinusta siis olisi ihan ok, että läheisesi hautajaisten aikana joku hoitelisi kukkapenkkiä hieman kauempana bikinit päällä? Eivät hautausmaan puutarhatyöntekijät lopeta töitään hautajaisten ajaksi...

Itse asiassa kyllä lopettaa. Olen ollut hautausmaalla töissä ja meillä ohjeistus oli kun on hautajaiset niin vaikka olisi ollut päivän työnä hoitaa siinä lähellä hautoja niin ei hoidettu,siirryttiin kauemmaksi. Myös asiakkaiden (siis vainajien omaisten kun joku nyt tästäkin kuitenkin keksii että asiakkaat ovat pelkästään haudatut) tullessa itse kastelemaan/kitkemään/istuttamaan tms läheistensä haudoille niin siinöäei vieressä haravoida vaan annetaan rauha toimia. Hautausmaalla oli myös kappeli ja ruumishuone ja vainajia tuotaessa keskeytettiin työt ja seistiin kunnioittavasti kun vainajaa tuotiin, usein ruumisauton perässä kun ajoi tietysti omaiset. 

Vierailija
289/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikoissa on huomautettu joillekin esim. napapaidan käytöstä (esimiesasemassa olevalle hlölle), villasukat jalassa oleskelusta (toimistossa) ja pahanhajuisesta hengityksestä. Kaikki oli mielestäni aiheellisia huomautuksia. Ihmetyttää miten jotkut keksivätkin.

Jos jalat palelee, miksi ei toimistossa voi käyttää villasukkia?

Itse käytän villasukkia kesät talvet aina kun voin, en kuitenkaan töissä.

Vierailija
290/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus edellyttää tietyissä töissä siistiä ja huoliteltua ulkonäköä.

Aloittaja voisi vähän tarkentaa asiaa

Ihan teinin tasolla tämä ap:n itkuvirsi 

Vierailija
291/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, kun ei tule enää vastaamaam

Vierailija
292/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sano mulle, että mä näytän tässä otsatukassa nuhjuiselta ja salaan kasvojani.

Haisen myös kuulemma hieltä välillä

Ap

Kyllähän otsatukka näyttää epäsiistiltä jos se on liian pitkä, epätasainen tms. On mullakin otsatukka ja pidän sen siistinä enkä piilota naamaa. 

Vierailija
293/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimiesasemassa asiakaspalvelun puolella ollut viimeiset 20 vuotta. 

Aluksi huoltoyhtiön palkkalistoilla, sittemmin niin ravintoloissa, tätä nykyä tekniikkaa myyvässä liikkeessä. 

Ajoittain olen joutunut huomauttamaan työntekijälle ulkoisesta habituksesta.

Seuraavat ovat ne yleisimmät jutut :

- puutteet perushygieniassa : tullaan työpaikalle hieltä lemuten, hiukset paskaisena. Pahimmassa tapauksessa kokonaisuus kruunataan kylpemällä ennen töihin tuloa jossain dödössä, jota sitten lisäillään vielä pitkin päivää. Asiakkaalle moinen saattaa olla ihan asioinnin estävä tilanne.

- Krapulassa töihin. Klassikko. Tässäkin on yleensä bonuksena hajuhaitta. Saattaa olla lisäksi vielä niin, että henkilöstä huomaa, että tarve unelle / korjaussarjalle on ilmeinen.

- epäasiallinen pukeutuminen : herutopit, pikkiriikkiset shortsit / hameet. Miehillä joskus hiaton paita. Yhdellä työntekijällä oli taannoin " en ole gynekologi, mutta voin vilkaista" - paita.

Hivenen kiusallista oli seurata kun hän yritti siinä myydä teinitytölle ja tämän äidille suhteellisen hintavia kuulokkeita. 

Vierailija
294/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tukkasi sekaisin/likainen, vaatteet rikkinäisiä, yleis ilme sotkuinen? Meillä aspatyötä tehtäessä vaaditaan siisti ulkonäkö, eli hiukset kiinni, hillitty meikki, luonnollinrn hiusväri, ei korjuja jne.. tämä on ihan normaalia.

Jos taas täytit ylläolevagt kriteerit ja ulkonäkösi on siisti, sitten valitusta johtoon. Esim "nenäsi on liian iso, olet liian laiha/lihava", ovat asiattomia.

tämä, meilläkin toimistotyötä tekevissä jotkut pukeutuu kuluneisiin addun puuvillaleggingseihin/verkkareihin, virttyneeseen collegepaitaan/neuleeseen(virttynyt sekin) ja villasukkiin. Toi on kotiasu ja ok kotietätyössä. Toimistolle olisi ihan järkevä pukeutua siististi. Ja meillä riittää siistiksi ihan vaikka farkut ja neule/siisti collegepaita eli liikoja ei vaadita tai siistit leggingsit +tunika, mikä nyt kenenkin juttu on. Mutta joillakin puuttuu kyky erottaa nämä mikä on soveliasta kotioven ulkopuolella. Ja tietty sekin että tukkakin on nähnyt kampaa aamulla ja suihkussakin käyty edellisiltana. Meikki ei ole pakollista.

Vierailija
295/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2018, vouhkaatte suotta enää. 

Vierailija
296/304 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle annettiin siellä kokouksessa paperi, jossa oli listattu asioita joita pitäisi tehdä. Tai ei pitäisi. Kuten: ei ulko- eikä päällysvaatteita (toppatakki, pipo) sisätiloissa; vaatteiden on oltava puhtaat, rypyttömät, ehjät ja hajuttomat; ei outoja asukokonaisuuksia tai työympäristöön sopimattovia vaatteita (aamutossut, kotitakki); päivittäisestä henkilökohtaisesta hygieniasta tulee huolehtia; jokainen työntekijä päättää omasta hiustyylistään, hiukset eivät kuitenkaan saa olla likaiset, hoitamattomat ja oudosti leikellyt; ulkonäkö ja olemus eivät saa herättää kummastusta ja huolta työntekijän mielenterveydestä.

Aika kovaa tekstiä vai mitä?

Sitten vielä lueteltiin erikseen kaikkea mitä oon muka tehnyt väärin. Pahin oli se voimakas, pistävä ammoniakin haju neukkarissa. Olin kyllä ihan puulla päähän lyöty. Mulla on ongelmia aineenvaihdunnan kanssa, mutta cmon!!!

Ap

Heh heh, hassua että tuollaisia listoja pitää laatia aikuisille ihmisille. 

Vierailija
297/304 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vuodelta 2018, vouhkaatte suotta enää. 

Mun mielestä sikäli ihan hyvä ketju useamman vuoden päästäkin. Kyllähän nämä asiat säilyvät varmasti ajankohtaisina, ainakin jollekin ihmiselle. 

Vierailija
298/304 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverissä XDDDDDDDD

Vierailija
299/304 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mistä tunnistaa trollin?

Keskustelun aloittaja ei osallistu. Olisi mielenkiintoista tavata se ihminen, joka tänne näitä parempia aloituksia tehtailee.

Joo. Tarinan keksittyään ap poistuu.

Tämä on kai se rumuushullu? Hoh hoijaa. Hankkisit elämän, Ap.

OT mutta miksi se kiinnostaa, kuka on kirjoittanut aloituksen? Mun puolesta se saa olla vaikka keinoäly. Pääasia, että syntyy hyvää keskustelua. 

6 vuotta sitten ei tainnut keinoälyä vielä olla.

Juu, ei ollut ei 😂😂😂 tekoälyä alettiin kehittelemään 1950-luvulla 🤣 idi00tti.

Vierailija
300/304 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamalävistykset ainakin pois näin aluksi.