Mihin maahan halauaisit syntyä (Suomea ei saa valita), jos saisit aloittaa kaiken uudestaan syntymästäsi lähtien?
Kysymys otsikossa. Ja tässä ajatusleikissä sinulla olisi automaattisesti syntyperäisen maan kansalaisen geenit ja piirteet, joten syntyisit Aasian maihin aasialaisena jne.
Suomea ei saa valita!
Kommentit (112)
Pohjois-Norja. Kokemusta sieltä 7 ja puol vuotta.
Ruotsi. Hyvän elintason maa, toisin kun silti nyt alkanut olemaan sielläkin vaikea liikkua turvassa kaduilla.
No naisena ainoat vaihtoehdot on muut pohjoismaat/ keski-eurooppa tai Kanada. Ehkä joku Uusi-Seelanti tai Australia noiden lisäksi, Muualla ei ole kovin herkkua elää naisena.
En vaihtaisi suomea, mutta jos pakko olisi, syntyisin Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
Olet joko hullu tai trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä. Venäjällä vaimoa saa ihan vapaasti hakata ja sen saa jopa tap paa, eikä miehelle tule siitä linnaa.
Mutta meitä on moneen junaan, ehkä haluatkin kuol la.Kyllä, suomessakin miehet surmaavat kaikenaikaa vaimojaan, mutta täällä on sentään jopa vaimoilla lain suoja, ja voivat hakea apua ja jopa saada apua. Venäjällä ei mitään apua saa.
Oon matkustanut esim. Tunisiassa, Arabiemiraateissa ja Marokossakin joissa naisia pidetään vielä prinsessoina. Itse asiassa Venäjällä koti on naisen valtakuntaa ;) sama juttu myös muslimimaissakin. Arabiemiraateissa näin kun miehet kilpailivat kuka kantaa enemmän ostoskasseja ja muita kantamuksia. He kilpailevat kuinka hyvin he huolehtivat vaimostaansa tai muuten on heikko. Siinä olisi suomijuopoillakin oppimista.
Niin, näissä maissa naiset saavat olla prinsessoja, joista heidän miehensä huolehtivat. Muuta he eivät sitten saakaan olla, muuten voi mies joutua kurittamaan.
Islam arvostaa mua naisena eikä mun tarvitse olla mikään supernainen. Taidatte näköjään halveksia omaa naiseuttanne. Onneksi islam ei halveksi naisellisuuttani. Islam ei kiellä naisilta työntekoa ja se ensimmäisenä uskontona antoi naisille samat oikeudet kuin miehille. Islam salli jopa naisen johtaa yritystä. Mikä muu uskonto on sallinut tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
Olet joko hullu tai trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä. Venäjällä vaimoa saa ihan vapaasti hakata ja sen saa jopa tap paa, eikä miehelle tule siitä linnaa.
Mutta meitä on moneen junaan, ehkä haluatkin kuol la.Kyllä, suomessakin miehet surmaavat kaikenaikaa vaimojaan, mutta täällä on sentään jopa vaimoilla lain suoja, ja voivat hakea apua ja jopa saada apua. Venäjällä ei mitään apua saa.
Oon matkustanut esim. Tunisiassa, Arabiemiraateissa ja Marokossakin joissa naisia pidetään vielä prinsessoina. Itse asiassa Venäjällä koti on naisen valtakuntaa ;) sama juttu myös muslimimaissakin. Arabiemiraateissa näin kun miehet kilpailivat kuka kantaa enemmän ostoskasseja ja muita kantamuksia. He kilpailevat kuinka hyvin he huolehtivat vaimostaansa tai muuten on heikko. Siinä olisi suomijuopoillakin oppimista.
Niin, näissä maissa naiset saavat olla prinsessoja, joista heidän miehensä huolehtivat. Muuta he eivät sitten saakaan olla, muuten voi mies joutua kurittamaan.
Islam arvostaa mua naisena eikä mun tarvitse olla mikään supernainen. Taidatte näköjään halveksia omaa naiseuttanne. Onneksi islam ei halveksi naisellisuuttani. Islam ei kiellä naisilta työntekoa ja se ensimmäisenä uskontona antoi naisille samat oikeudet kuin miehille. Islam salli jopa naisen johtaa yritystä. Mikä muu uskonto on sallinut tämän?
Yksi iso ongelma taitaa olla että hyvin monissa islamilaisissa maissa ei toteuteta islamin uskontoa niin kuin se olisi kaiketi koraanissa tarkoitettu, vaan perinteet ym. menee edelle, eikä naisilla ole lähelläkään samoja oikeuksia kuin miehillä. Jos sellaiseen maahan naisena synnyt, turha huudella että kun islam oikeasti arvostaa minua. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Koraania mainitaan yritysten johtaminen? Tai Raamattua?
Vierailija kirjoitti:
Norja, Ruotsi, Tanska tai Islanti. Pohjoismaan kansalaisuus on parasta mitä ihmiselle voi syntyessään sattua.
Miksi? Mitä siinä on parempaa kuin syntyä vaikka Saksaan tai Hollantiin? Tai Sveitsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me naiset niitä prinsessoja ja heikompia miehillemme ja annetaan miesten olla vahvempia. Annetaan tyttäriemme olla myös prinsessoja älkääkä kasvattako heistä super naisia. Säälittää ne suomalaiset tytöt joista äidit kasvattaa supernaisia ja kielletään heiltä prinsessana olemiset. Arabimiehen kanssa tämä kasvatus onnistuu parhaiten ja koen olevani paljon arvostetumpi naisena. Suomalainen mies haluaa jonkun fitnesstytyn kun onhan se niin alistavaa jos mies tarjoutuu kantamaan kauppakassit. Nuoria naisia ei pidä kannustaa tuollaiseen tai muuten heidän naisellisuus on tuhottu.
Jos saisin valita muutakin kuin maan, valitsisin syntyä newyorkilaiseen kulttuuriperheeseen. Vanhemmat ja perhetutut olisivat yliopistoväkeä, kirjailijoita, kuvataiteilijoita jne., keskustelut sivistyneitä, elämäntyyli yläluokkaisen boheemi. Kävisin parhaat yksityiskoulut, matkustelisin pienestä saakka ja imisin jo äidinmaidossa sekä maailman puhutuimman valtakielen että valtavat määrät kulttuurista ja sosiaalista päöomaa.
USA
Israel
Eteläisen pallonpuoliskon paratisisaaret
Monaco
Lichtenstein
Vatikaani
Koska perhettä ei saa valita, olisi pakko ottaa joku toinen Pohjoismaa (Islantia lukuunottamatta). Ihan sama mikä. En uskaltaisi ottaa sitä riskiä että syntyisin vaikkapa johonkin reservaattiin Kanadassa vaikka mielessä oli ylemmän keskiluokan sivistynyt perhe Vancouverissa. Pohjoismaissakin voi toki osua huumeperhe tai lahkolaisperhe kohdalle mutta riski siitä että osuu johonkin eristyneeseen ja huono-osaiseen vähemmistöön tai luokkayhteiskunnan alimpiin kerroksiin joille ei ole tarjolla samoja mahdollisuuksia ei ole kovin suuri.
Thaimaahan, aiJettä niitä kireitä *impso*a.
Ehdottomasti norja.