Mihin maahan halauaisit syntyä (Suomea ei saa valita), jos saisit aloittaa kaiken uudestaan syntymästäsi lähtien?
Kysymys otsikossa. Ja tässä ajatusleikissä sinulla olisi automaattisesti syntyperäisen maan kansalaisen geenit ja piirteet, joten syntyisit Aasian maihin aasialaisena jne.
Suomea ei saa valita!
Kommentit (112)
Norja, vaikka Suomen saisi valitakin.
Etelä-Norja.
Rikas öljymaa ja hyvä sosiaalidemokratia
Tanskaan. Siedettävä ilmasto mutta kuitenkin hyvä sosiaaliturva. Toisaalta Sveitsiin on rikas maa, mutta en ole perehtynyt maan sosiaaliturvaan. Ei sillä, että haluaisin elää tuilla, mutta koskaan ei voi tietää, jos vaikka menettää työkyvyn vammautumisen takia tms.
Tanska, riittävän "pohjoismainen" sosiaaliturvineen yms, kuitenkin jo keskieurooppalainenkin maa tunnelmaltaan. Onnellisia ihmisiä, jotenkin leppoisan elämän tyyssija, löytyy vielä ihania pikkukaupunkeja, vauras ja hyvinvoiva valtio kokonaisuudessaan. Vielä sen verran skandinaavinen että siellä saisi olla rauhassa introvertti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
Olet joko hullu tai trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä. Venäjällä vaimoa saa ihan vapaasti hakata ja sen saa jopa tap paa, eikä miehelle tule siitä linnaa.
Mutta meitä on moneen junaan, ehkä haluatkin kuol la.Kyllä, suomessakin miehet surmaavat kaikenaikaa vaimojaan, mutta täällä on sentään jopa vaimoilla lain suoja, ja voivat hakea apua ja jopa saada apua. Venäjällä ei mitään apua saa.
Oon matkustanut esim. Tunisiassa, Arabiemiraateissa ja Marokossakin joissa naisia pidetään vielä prinsessoina. Itse asiassa Venäjällä koti on naisen valtakuntaa ;) sama juttu myös muslimimaissakin. Arabiemiraateissa näin kun miehet kilpailivat kuka kantaa enemmän ostoskasseja ja muita kantamuksia. He kilpailevat kuinka hyvin he huolehtivat vaimostaansa tai muuten on heikko. Siinä olisi suomijuopoillakin oppimista.
Sveitsi, Norja, Saksa (läntinen ja eteläinen osa siitä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
On siellä omat ongelmansakin kuten alkoholin väärin käyttö ja parisuhdeväkivalta mutta naisia arvostetaan naisina. Siellä feminismi ei ole päässyt tekemään vielä yhtä paljoa vahinkoa.
Suomalaisessa kulttuurissa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja. Ei tarvinnut keskittyä pelkästään kynsien lakkaamiseen, vaan pääsi perunapelloillekin tekemään töitä. Katos kun me suomalaiset naiset ollaan kuin viikinkiajan naisia, jotka kantoi miekkaa rinnakkain miehensä kanssa. Tympäsee tämä joidenkin suomalaisnainen viha. Varmaan nämä samat tyypit ei siedä sellaisia naisia kuin Riikka Purra ja Laura Huhtasaari, jotka ovat kauniita, älykkäitä ja vahvoja. Juuri näiden pitäisi edustaa suomalaista naista;rautaisen naisellisia naisia. Tuota juuri minäkin olen. En näytä hauraalta, kun nostan rautaa, mutta pidän tärkeinä asioina korkoja kengissäni ja vartalonmyötäisiä vaatteita pukeutumisessa.
Ohis, mutta muistakaa, että Suomessa ei ollut viikinkejä eikä viikinkikulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet joko hullu tai trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä. Venäjällä vaimoa saa ihan vapaasti hakata ja sen saa jopa tap paa, eikä miehelle tule siitä linnaa.
Mutta meitä on moneen junaan, ehkä haluatkin kuol la.Kyllä, suomessakin miehet surmaavat kaikenaikaa vaimojaan, mutta täällä on sentään jopa vaimoilla lain suoja, ja voivat hakea apua ja jopa saada apua. Venäjällä ei mitään apua saa.
Oon matkustanut esim. Tunisiassa, Arabiemiraateissa ja Marokossakin joissa naisia pidetään vielä prinsessoina. Itse asiassa Venäjällä koti on naisen valtakuntaa ;) sama juttu myös muslimimaissakin. Arabiemiraateissa näin kun miehet kilpailivat kuka kantaa enemmän ostoskasseja ja muita kantamuksia. He kilpailevat kuinka hyvin he huolehtivat vaimostaansa tai muuten on heikko. Siinä olisi suomijuopoillakin oppimista.
Niin, näissä maissa naiset saavat olla prinsessoja, joista heidän miehensä huolehtivat. Muuta he eivät sitten saakaan olla, muuten voi mies joutua kurittamaan.
Norja, Ruotsi, Tanska tai Islanti. Pohjoismaan kansalaisuus on parasta mitä ihmiselle voi syntyessään sattua.
Hassua, Norja tai Kanada vastaan minäkin. Itävaltaakin vois kokeilla.
Norja (ei kuitenkaan Oslossa/muussakaan "suurkaupungissa" vaan joko ihan etelässä tai pohjoisessa jossain pikkukylässä) tai sitten Espanja (ei manner-espanja vaan olisi ihan jees asua kanariansaarilla jossain pikkukylässä)
Mikä tahansa Pohjoismaista, Islanti voisi olla eksoottinen ja tykkään heidän kielestään. Myös Kanada, Uusi-Seelanti tai Sveitsi olisivat hyviä paikkoja syntyä. Olen ehdottamasti hyvinvointivaltion kannalla, koska silloin jokaisella on ainakin jonkinlainen lähtökohta ja turva elämässään.