Mihin maahan halauaisit syntyä (Suomea ei saa valita), jos saisit aloittaa kaiken uudestaan syntymästäsi lähtien?
Kysymys otsikossa. Ja tässä ajatusleikissä sinulla olisi automaattisesti syntyperäisen maan kansalaisen geenit ja piirteet, joten syntyisit Aasian maihin aasialaisena jne.
Suomea ei saa valita!
Kommentit (112)
USA. Olen ikuisesti katkera vanhemmille että synnyttivät mut suomalaiseksi. Mulla ei ole tästä maasta yhtäkään hyvää muistoa.
Ruotsi, Tanska, Islanti, Norja. Minäkin pidän pohjoisesta ja pohjoismaalaisesta luonnosta ja elämäntyylistä.
Sveitsi, Norja tai Kanada. Sveitsissä olen asunut, joten ehkäpä se vahvimpana.
Norja, Sveitsi tai Alankomaat. Olen asunut tai käynyt noissa. Tanska, varauksella, koska en ole koskaan käynyt Kööpenhaminan lentokenttää pitemmällä. Kielikään ei oikein aukea. Ovat tilastojen mukaan onnellisia, mutta myös eniten syöpään sairastuneita kuin missään muualla.
Norja ja Kanada itsellänikin ykkösvaihtoehtoina. Suht rauhallisia, vakaita ja moderneja valtioita ja arvopohjakin samantapainen kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
USA. Olen ikuisesti katkera vanhemmille että synnyttivät mut suomalaiseksi. Mulla ei ole tästä maasta yhtäkään hyvää muistoa.
Jenkeissä olisit voinut syntyä johonkin köyhien mustaihoisten ghettoon köyhän yh-äidin viidenneksi lapseksi ja joutuisit hakemaan food stampeja elääksesi. Silloin toivoisit että olisit mieluummin syntynyt Suomeen Kelan hellään huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
On siellä omat ongelmansakin kuten alkoholin väärin käyttö ja parisuhdeväkivalta mutta naisia arvostetaan naisina. Siellä feminismi ei ole päässyt tekemään vielä yhtä paljoa vahinkoa.
Suomalaisessa kulttuurissa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja. Ei tarvinnut keskittyä pelkästään kynsien lakkaamiseen, vaan pääsi perunapelloillekin tekemään töitä. Katos kun me suomalaiset naiset ollaan kuin viikinkiajan naisia, jotka kantoi miekkaa rinnakkain miehensä kanssa. Tympäsee tämä joidenkin suomalaisnainen viha. Varmaan nämä samat tyypit ei siedä sellaisia naisia kuin Riikka Purra ja Laura Huhtasaari, jotka ovat kauniita, älykkäitä ja vahvoja. Juuri näiden pitäisi edustaa suomalaista naista;rautaisen naisellisia naisia. Tuota juuri minäkin olen. En näytä hauraalta, kun nostan rautaa, mutta pidän tärkeinä asioina korkoja kengissäni ja vartalonmyötäisiä vaatteita pukeutumisessa.
Ensimmäiseksi tuli mieleen Norja, voisin myös syntyä Kanadaan, Australiaan tai Tanskaan.
Pohjoismaita on lueteltu niin paljon, ja kanadaakin, että vastaan Englanti. Olen aina pitänyt Englannista.
Iso-britannia. Olisi niin suuri etu puhua englantia äidinkielenään.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Lähin maa jossa nainen saa tuntea olevansa prinsessa. Siellä miehillä on herrasmiessäännöt hallussa toisin kuin suomalaisilla juopoilla. Kun matkustin Venäjällä niin paikalliset miehet avasivat mulle oven, kaupassakin tarjouduttiin kantamaan kauppakassit ja autosta nousevalle naiselle jopa ojennettiin käsikin. Onneksi otin ulkomaalaisen miehen, en tosin venäläistä mutta ajaa tuo oma mieskin saman asian.
Olet joko hullu tai trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä. Venäjällä vaimoa saa ihan vapaasti hakata ja sen saa jopa tap paa, eikä miehelle tule siitä linnaa.
Mutta meitä on moneen junaan, ehkä haluatkin kuol la.
Kyllä, suomessakin miehet surmaavat kaikenaikaa vaimojaan, mutta täällä on sentään jopa vaimoilla lain suoja, ja voivat hakea apua ja jopa saada apua. Venäjällä ei mitään apua saa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.
Norjaan. Norjalaiset elävät kuin herran kukkarossa: on vaurautta, puhdasta ja kaunista luontoa, turvallinen maantieteellinen sijainti. Pohjoismaista Ruotsi on eniten kansainvälisen kiinnostuksen kohteena, Norja saa olla hissukseen sen tuulensuojassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/