Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli III PAKKOMUUTOT

Vierailija
16.10.2018 |

Siis pitää jättää perhe ja muuttaa työn perässä johonkin.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheidenhajotuspolitiikkaa.

Sopii kokoomukselle. Mitä enempi sinkkuja ja sinkkutalouksia, sitä enemmän kulutusta. Perheet voivat pirut säästää tekemällä yhdessä, syömällä kotona ja pitämällä toisistaan huolta.

Vierailija
62/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mutta itselläni ainakin olisi mielenterveys jo hieman  koetuksella, jos asunnon/talon pilkkahintamyynnin jälkeen toiselle puolelle Suomea työn erään lähdettyäni, ja sieltä ensin vuokrakämpän (aika lailla kulunkeja näistä asunnonvaihtoasioista kuitenkin) kautta johonkin ensimmäiseen hätäomistusasuntoon muutettuani saisinkin potkut koeajalla. Vuokrakämppään kun menisi kukaties leijonanosa palkasta ja käteen jäävä osuus tietenkin pienempi, kuin "elättinä".

Aika kivaa, kumppani, ystävät ja suku kenties kaukana ja itse jumissa jollain tuntemattomalla paikkakunnalla ja vielä työttömänä. Siitä sitten taas uutta aktiivimallia kehiin ja eiku matkaan? Matkailu avartaa.

En ole elätti, enkä elämäntapatyötön, kunhan mietin millainen voi tilanne olla...

Eihän sitä omaa kämppää myydä tai laiteta vuokralle ennen kuin koeaika on ohi. Näin toimin itsekin.

Niin, eri ihmiset, eri paikkakunnat, eri tilanteet.

Jospa vuokrausmahdollisuutta ei ole tarjolla? Ehkä ei omistusasuntojakaan ole tarjolla? Koskaan et voi tietää. Tai saatkin "onneksesi" ostettua sen viimeisen luukun, joka paljastuukin homehelvetiksi, missä menetät kaiken.

Ja mitäs, jos työsuhde onkin lyhytkestoinen, jolloin nappaa kenties verottaja asunnon myyntivoitosta aina oman siivunsa? Tämä on niin härskiä nöyryytystä ja kyykytystä, ettei mikään. En kuitenkaan tarkoita, etteikö työn perään pitäisi mennä. Näitä asioita ei vaan ole kukaan vaivautunut miettimään. Kyllä on pienen ihmisen hankalaa kyseisiä juttuja järjestää ummikkona tuosta noin vain. Ja jos alkupääomaa ei ole kuukausien takuuvuokriinkaan, niin mites sitten? Monta monessa.

Jotkut ei stressiltään pysty edes nukkumaan, toiset eivät syömäänkään, kun joka ikinen päivä on mielessä, että missä ja minkä edessä mahdankaan taas ensi viikon jälkeen olla? Iäkkäimmille varmaan todella kuluttavaa. Työteho, tuottavuus ja motivaatio kai huipussaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkille aktiivimallista raivoavien ja väkivallalla uhkaavien ongelmaan on helppo ratksisu: Älkää nostako yhteiskunnan tukia niin kukaan ei häiritse.

Vierailija
64/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kohtuutonta, jos omistusasunnossa asuva perhe joutuisi muuttamaan työn perässä toiselle paikkakunnalle, mutta sen sijaan sinkut, jotka asuvat vuokra-asunnoissa... mikä heitä estää muuttamasta?

Vierailija
65/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen saa asua ihan juuri siellä missä haluaa ILMAN yhteiskunnan tukia!!!!

Ei meidän työssäkäyvien todellakaan tarvi elättää teidän sohvalla maksamista ja sillä hyvä.

Suomalaiset ovat maailman laiskin kansa. Odotetaan, että raha tulee taikaseinästä joka kuukausi. Missään muussa maassa ei ole näin. KAIKKI yhteisunnallinen tuki pitäisi lakkauttaa HETI. Mukaanlukien lapsilisät. On SAIRASTA, että köyhät ja tyhmät hankkii lapsia, joita ei ole varaa itse elättää. Saadaan lapsilisää, asumistukea, hoitotukea, työttömyystukea ja toimeentulotukea. Omia säästöjä 0€.

Vierailija
66/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapuan liike kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli IV Työleirit.

Aktiivimalli V singolla arkadianmäelle.

Mitenkäs sinä laiska lusmu, varmasti armeijankin laistanut, sitä sinkoa muka osaisit käyttää?

Oma firma ja sotilasarvo vänrikki. 50 kertausharjoituspäivää. Sulla ei ole edes 5 päivää takana ja arvokin taitaa olla sotamies jos sitäkään.

50 päivää ja vielä vänrikki?  Yeah right. Taitaa todellisuudessa olla luokituksena B-mies tai todennäköisemmin C-paprut.

Vierailija
67/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitäs väliä on perheellä, ystävillä, kodilla ja harrastuksilla. Kunhan käyt töissä. Mitä muuta ihminen muka tarvii hä??

No vaikkapa rahaa kustantaa ja ylläpitää perheen, ystävien, kodin ja harrastusten parissa vietetty aika. Ei sen rahan järkkääminen mikään yhteiskunnan tehtävä ole.

Vierailija
68/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä kirjoitti:

Kaikkille aktiivimallista raivoavien ja väkivallalla uhkaavien ongelmaan on helppo ratksisu: Älkää nostako yhteiskunnan tukia niin kukaan ei häiritse.

Tätä minäkin kannustan. Samalla kannustan hankkimaan aseen ja ryöstämään rikkaita. Jokainen on itse vastuussa omasta menestymisestään.

Eipä onnistu työttömältä sekään ellei se kuuluisa joku tule myymään sitä hänen kotisohvalleen.

Vierailija
69/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää enkä tukea ihmistä, joka ei sen vertaa voi vaivaa nähdä, että muuttaa työn perässä. Itse muutin ulkomaille sen vuoksi, aviomies tuli perästä. Ei tulisi mieleenkään maata kotona ja valittaa, että on jonkun muun tehtävä keksiä töitä kaikenmaailman muuttotappiokuntiin.

Enimmät työttömät asuvat muuttovoittokunnissa. Itsekin täällä Tampereella, mutta ei se sitä tarkoita että töihin kelpaisin. Työnantajat on nirsoja. Jos on valittavana muutakin kuin työttömiä (kuten yleensä on), niin työtöntä ei kelpuuteta. Pakkohan siinä on olla jotain vikaa kun on työtön.

Vierailija
70/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän kermapersetyötön puhkeaa parkuun ja ulinaan, jos pitäisi muuttaa tai hakea töitä sadan kilometrin päästä. Hävetkää.

Et tiedä mitään.

Mukavahan se vain on käydä työnhakureissulla sadan kilometrin päässä tai kauempanakin. Työkkäri nimittäin maksaa ne matkat. Saapahan vähän harrastaa kotimaan matkailua. Jos haastatteu on sellaiseen aikaan että on pakko yöpyä, niin hotelliyökin maksetaan. Haastattelun jälkeen ehtii hyvin käydä tutustumassa paikan nähtävyyksiin, tai vaikka shoppailla. Helsingissä olen piipahtanut moneen kertaan veronmaksajien piikkiin, ja kyllähän siellä tekemistä riittää.

Vierailija
71/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin suunnittelijoita pitäisi vetää jättimäisellä kyrv ällä anaaliin.

Vierailija
72/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mutta itselläni ainakin olisi mielenterveys jo hieman  koetuksella, jos asunnon/talon pilkkahintamyynnin jälkeen toiselle puolelle Suomea työn erään lähdettyäni, ja sieltä ensin vuokrakämpän (aika lailla kulunkeja näistä asunnonvaihtoasioista kuitenkin) kautta johonkin ensimmäiseen hätäomistusasuntoon muutettuani saisinkin potkut koeajalla. Vuokrakämppään kun menisi kukaties leijonanosa palkasta ja käteen jäävä osuus tietenkin pienempi, kuin "elättinä".

Aika kivaa, kumppani, ystävät ja suku kenties kaukana ja itse jumissa jollain tuntemattomalla paikkakunnalla ja vielä työttömänä. Siitä sitten taas uutta aktiivimallia kehiin ja eiku matkaan? Matkailu avartaa.

En ole elätti, enkä elämäntapatyötön, kunhan mietin millainen voi tilanne olla...

Eihän sitä omaa kämppää myydä tai laiteta vuokralle ennen kuin koeaika on ohi. Näin toimin itsekin.

Eihän sitä kämppää voi laittaa ollenkaan myyntiin tai vuokralle, kun työssä käyvä puoliso jää siihen asumaan. Vai pitääkö sen puolison irtisanoa itsensä ja muuttaa sinne Kuopioon tai jonnekin muualle matkojen päähän?

Sittenhän on kämppä mihin palata jos tulee potkut koeajalla. Kuulostavat hirveältä selittelyltä nämä.

Vierailija
73/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu vuokralla eikä se oma asunto/talo välttämättä mene nopeasti kaupaksi.

Itse olen työssä mutta ymmärrän että moiset "aktiivi"mallit kauhistuttavat niitä joita ne koskettavat.

Eivät ne inhimillisiä ole.

Ihmisillä on oikeus asua missä haluavat. Ei työttömyys oikeuta kansalaisoikeuksien ja ihmisarvon poistamiseen!

Jos haluaa elää siellä missä ei ole töitä, ei pidä valittaa kun joutuu elämään siellä missä ei ole töitä.

Vierailija
74/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.

Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä. 

On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.

Silloin, kun kuvio on toisinpäin eli muualta Suomesta pitäisi  muuttaa työn perässä pk-seudulle ja jättää perhe, koulut, harrastukset, lähipiiri/tukiverkko yms sinne muualle Suomeen, kuvio ei ole kohtuuton.  Mutta jos pitäisi toisinpäin tehdä eli muuttaa pk-seudulta muualle Suomeen työn takia, kuvio on kohtuuton.

75/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä kämppää voi laittaa ollenkaan myyntiin tai vuokralle, kun työssä käyvä puoliso jää siihen asumaan. Vai pitääkö sen puolison irtisanoa itsensä ja muuttaa sinne Kuopioon tai jonnekin muualle matkojen päähän?

Sittenhän on kämppä mihin palata jos tulee potkut koeajalla. Kuulostavat hirveältä selittelyltä nämä.

Kuinka monella on varaa ylläpitää kahta asuntoa? Vuokrat etenkin ovat kalliita. Kenen etu on edes erottaa perheet toisistaan?

Onneksi en ole itse työtön. Vaikka tää aloitus on kieli poskella tehty, noi aktiivimallit voisivat olla inhimillisempiä ja järkevämpiä.

Vierailija
76/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä kirjoitti:

Tätä minäkin kannustan. Samalla kannustan hankkimaan aseen ja ryöstämään rikkaita. Jokainen on itse vastuussa omasta menestymisestään.

Eipä onnistu työttömältä sekään ellei se kuuluisa joku tule myymään sitä hänen kotisohvalleen.

Kun kerran työttömältä ei mielestäsi onnistu mikään, niin miksi ihmeessa heidän pitäisi vaivata työnantajia, tyrkyttäytyä heille riesaksi? Tuskin heiltä työntekokaan onnistuu. Halvin ratkaisu on ilman mitään patisteluja vain maksaa työttömyyskorvausta niille jotka ei mitään osaa. Elätetäänhän meillä vaikeasti älyllisesti kehitysvammaisetkin jotka ei mihinkään työhön pysty, niin miksei sitten työttömiäkin?

Vierailija
77/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän kermapersetyötön puhkeaa parkuun ja ulinaan, jos pitäisi muuttaa tai hakea töitä sadan kilometrin päästä. Hävetkää.

Et tiedä mitään.

Mukavahan se vain on käydä työnhakureissulla sadan kilometrin päässä tai kauempanakin. Työkkäri nimittäin maksaa ne matkat. Saapahan vähän harrastaa kotimaan matkailua. Jos haastatteu on sellaiseen aikaan että on pakko yöpyä, niin hotelliyökin maksetaan. Haastattelun jälkeen ehtii hyvin käydä tutustumassa paikan nähtävyyksiin, tai vaikka shoppailla. Helsingissä olen piipahtanut moneen kertaan veronmaksajien piikkiin, ja kyllähän siellä tekemistä riittää.

Näin juuri, ja vielä kun ne matkat maksetaan kilometrien mukaan eikä todellisten kulujen, voi edullisen matkustusvaihtoehdon valitsemalla saada hankituksi vähän taskurahaakin.

Vierailija
78/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.

Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä. 

On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.

Silloin se työtön puolisko muuttaa sinne missä töitä on ja käy viikonloppuisin kotona. Tätä jatketaan kunnes hän saa työn lähempää tai keksitään koko perheelle muu ratkaisu.

Me ollaan miehen kanssa sen verran pienituloisia ettei tällaiseen olisi varaa! Ellei sitten saataisi asumistukea niin paljon että kattaisi sen toisen asunnon kustannukset. Lisäksi matkustaminen on kallista. Asumme pk-seudulla joten jos jompi kumpi jäisi työttömäksi niin tuskin muualle kannattaisi lähteä jonkun pätkätyön vuoksi ainakaan.

Vierailija
79/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli X: työnantajille 100% mielivalta työntekijöidensä teloituksiin, junat tuovat tarvittaessa uudet orjat, työpaikka sijaitsee uunin ja junaradan välissä - uusi no man's land. Kokoomusnuoret metsästävät koirien kanssa orjia yrityksille.

https://www.google.fi/search?q=ralph+fiennes+schindler%27s+list&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjC1seTkIveAhWCw4sKHcw6Dm8Q_AUIDigB&biw=1280&bih=607#imgrc=zXoFN5mf-MioGM:

Vierailija
80/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut muutaman kuukauden määräaikaisen työn takia 1-2 vuoden välein, olen asunut mm. Lappeenrannassa, Kuopiossa, Helsingissä, Lohjalla, Lahdessa ja Tampereella, ja aina kun määräaikainen soppari on päättynyt, olen joutunut hankkimaan uuden työn toiselta paikkakunnalta siinä toivossa, että jospa siellä olisikin paremmat työmahdollisuudet, mutta aina olen joutunut pettymään ja työn perässä muuttamaan uudelle paikkakunnalle. Niin että ei se muuttaminen työn perässä ole ollut mikään pysyvä ratkaisu. Nyt asun isossa kaupungissa ja olen päättänyt, että ihan sama, jos töitä ei ole koko ajan, niin mieluummin sitten olen vaikka puolet vuodesta työttömänä, kuin jatkan tätä reppureissuelämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi