Aktiivimalli III PAKKOMUUTOT
Siis pitää jättää perhe ja muuttaa työn perässä johonkin.
Kommentit (120)
Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.
Gcm sopimus tuo meille lisää duunareita
Prototyyppi kirjoitti:
Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.
Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä.
Prototyyppi kirjoitti:
Ei mikään hallitus saisi pakottaa muuttamaan Venäjälle.
Ei valtio pakota ketään muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli IV Työleirit.
Aktiivimalli V singolla arkadianmäelle.
Miten siis pakotetaan tähän? Joku raahaa sinut kotoa uuteen kämppään ja tuikkaa vanhan tuleen? Vai tarkoitatko nyt sitä että saadaksesi ilmaista rahaa sinun pitää yrittää työllistyä sinne missä niitä töitä on eikä itku enää auta?
Vierailija kirjoitti:
Miten siis pakotetaan tähän? Joku raahaa sinut kotoa uuteen kämppään ja tuikkaa vanhan tuleen? Vai tarkoitatko nyt sitä että saadaksesi ilmaista rahaa sinun pitää yrittää työllistyä sinne missä niitä töitä on eikä itku enää auta?
Ei vaan jonkun pitää tulla ja perustaa hyviä isopalkkaisia työpaikkoja tänne naapuriin. Ei, ei minun, mutta jonkun!
Jotain samaa on näissä ilmaisuissa: aktiivimalli/arbeit macht frei
Kaikki eivät asu vuokralla eikä se oma asunto/talo välttämättä mene nopeasti kaupaksi.
Itse olen työssä mutta ymmärrän että moiset "aktiivi"mallit kauhistuttavat niitä joita ne koskettavat.
Eivät ne inhimillisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä.
On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.
Aktiivimalli VI: Räjäytyspanta.
Te-keskuksen virkailija asentaa työttömän työnhakijan kaulaan pannan, joka sisältää räjähteen. Työttömän kuuluu löytää 24 tunnin kuluessa työpaikka ja ilmoittaa siitä virkailijalle. Mikäli työpaikkaa ei löydy, virkailija painaa nappia ja näin on yksi työtön vähemmän tilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jonkun pitää tulla ja perustaa hyviä isopalkkaisia työpaikkoja tänne naapuriin. Ei, ei minun, mutta jonkun!
Kun saisi sellaisen työn jonka palkalla maksaisi laskut ja asumisen. Se riittäisi.
Kellään ei ole mitään velvollisuutta mennä lihottamaan jotain veroparatiisikapitalistia nälkäkuoleman uhalla!
Vierailija kirjoitti:
Ei valtio pakota ketään muuttamaan.
Kohta pakottaa kun SDP:stä tulee pääministeripuolue.
En voi ymmärtää enkä tukea ihmistä, joka ei sen vertaa voi vaivaa nähdä, että muuttaa työn perässä. Itse muutin ulkomaille sen vuoksi, aviomies tuli perästä. Ei tulisi mieleenkään maata kotona ja valittaa, että on jonkun muun tehtävä keksiä töitä kaikenmaailman muuttotappiokuntiin. Se muuttaminen nyt on vähintä, mitä pitää tehdä. Hyvinvointiyhteiskunta on hyvä olla, mutta suomalaisten kohdalla se on kyllä tehnyt ihmisistä uskomattoman laiskoja ja itsetietoisia. Jos missään muualla maailmassa kerrottaisiin, että suomalainen valittaa, ettei halua muuttaa työn perässä vaan valittaa ja odottaa, että joku muu korjaa tilanteen samalla kun nostaa tukia, tulisi siitä ihan todella valtava haloo ja hyvin hyvin vihaisia ihmisiä. Olen nykyisessäkin asuinmaassani tästä joidenkin paikallisten kanssa puhunut eikä kukaan voi uskoa sitä edes todeksi.
Tai sitten ottaa perhe mukaan ja yrittää myydä se vanhalle paikkakunnalle jäänyt asunto, josta on vielä yli kymmenen vuoden velka. Onnea vain, jos seudun muukin työvoima joutuu tekemään saman.
Jos valtio pakottaa muuttamaan, pitäisi olla myös optio saada valtion lunastamaan se vanha asunto vähintäänkin loppuvelan hinnalla.