Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli III PAKKOMUUTOT

Vierailija
16.10.2018 |

Siis pitää jättää perhe ja muuttaa työn perässä johonkin.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää enkä tukea ihmistä, joka ei sen vertaa voi vaivaa nähdä, että muuttaa työn perässä. Itse muutin ulkomaille sen vuoksi, aviomies tuli perästä. Ei tulisi mieleenkään maata kotona ja valittaa, että on jonkun muun tehtävä keksiä töitä kaikenmaailman muuttotappiokuntiin. Se muuttaminen nyt on vähintä, mitä pitää tehdä. Hyvinvointiyhteiskunta on hyvä olla, mutta suomalaisten kohdalla se on kyllä tehnyt ihmisistä uskomattoman laiskoja  ja itsetietoisia. Jos missään muualla maailmassa kerrottaisiin, että suomalainen valittaa, ettei halua muuttaa työn perässä vaan valittaa ja odottaa, että joku muu korjaa tilanteen samalla kun nostaa tukia, tulisi siitä ihan todella valtava haloo ja hyvin hyvin vihaisia ihmisiä. Olen nykyisessäkin asuinmaassani tästä joidenkin paikallisten kanssa puhunut eikä kukaan voi uskoa sitä edes todeksi.

Jep. Itse asuin turkissa muutaman vuoden eikä kukaan ollut uskoa edes sitä että loman ajalta saa Suomessa palkkaa :D ”siis oikeasti ihmiset ovat kuukauden kotona ja siitä maksetaan heille palkkaa?!”

Vierailija
22/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkavat tosissaan tollasta valmistella, niin sit on menty liian pitkälle ja viimeistään silloin pitää ulos kapinoimaan.. Ei ketään pistetä 9e takia muuttamaan ja toiseksi niitä asuntoja ei niin jaella. Vai luuleeko ne, että jos Helsinkiläinen pakotetaan Kuopioon, niin sillä odottaa asunto siellä. Kuppasen 18h ja 9e takia ei vttu paranneta yhtään mitään. Yli miljardin säästöt saa jo siitä, että ruvetaa kattoo ketä rajojen yli tulee.

Uskoo tai älkää, mutta joku tulee sekoamaan vielä noiden jutuista pahasti. Sitten on jälki pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio pakota ketään muuttamaan.

Kohta pakottaa kun SDP:stä tulee pääministeripuolue.

No sitten se on oikein.

Kun kapitalisti antaa, häntä pitää sylkeä silmään ja rähistä vastaan. Kusettaa se perkele kuitenkin.

Kun toveri käskee, pitää totella mukisematta. Hänellä on varmasti perustellut syyt käskylleen.

Vierailija
24/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.

Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä. 

On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.

Silloin se työtön puolisko muuttaa sinne missä töitä on ja käy viikonloppuisin kotona. Tätä jatketaan kunnes hän saa työn lähempää tai keksitään koko perheelle muu ratkaisu.

Vierailija
25/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää enkä tukea ihmistä, joka ei sen vertaa voi vaivaa nähdä, että muuttaa työn perässä. Itse muutin ulkomaille sen vuoksi, aviomies tuli perästä. Ei tulisi mieleenkään maata kotona ja valittaa, että on jonkun muun tehtävä keksiä töitä kaikenmaailman muuttotappiokuntiin. Se muuttaminen nyt on vähintä, mitä pitää tehdä. Hyvinvointiyhteiskunta on hyvä olla, mutta suomalaisten kohdalla se on kyllä tehnyt ihmisistä uskomattoman laiskoja  ja itsetietoisia. Jos missään muualla maailmassa kerrottaisiin, että suomalainen valittaa, ettei halua muuttaa työn perässä vaan valittaa ja odottaa, että joku muu korjaa tilanteen samalla kun nostaa tukia, tulisi siitä ihan todella valtava haloo ja hyvin hyvin vihaisia ihmisiä. Olen nykyisessäkin asuinmaassani tästä joidenkin paikallisten kanssa puhunut eikä kukaan voi uskoa sitä edes todeksi.

älä sitten ymmärrä. Siitä huolimatta monelle eri paikkakunnalle muuttaminen aiheuttaisi taloudellista tappiota, puhumattakaan muista vaikeuksista.

Miksi ihmeessä pitäisi toimia niin jos sitä ei ole ko henkilölle mitään hyötyä? Eikö  työstä kuuluisi saada palkkaa jolla elää eikä joudu entistä suurempaan ahdinkoon?

Vierailija
26/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse asuin turkissa muutaman vuoden eikä kukaan ollut uskoa edes sitä että loman ajalta saa Suomessa palkkaa :D ”siis oikeasti ihmiset ovat kuukauden kotona ja siitä maksetaan heille palkkaa?!”

Se on pelkästään hieno asia, että Suomessa työntekijää ei kohdella kuin roskaa! Se on yhtälailla työntekijän ansiota, että firma tekee voittoa, ja siitä kuuluu korvaus saada! Itsekin olen Turkissa asunut ja niin on kaikella tapaa paska maa, että mitään mallia ei tarvita sieltä yhtääb mihinkään ja vähiten työntekijöiden polkemiseen.

Vierailija
27/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio pakota ketään muuttamaan.

Kohta pakottaa kun SDP:stä tulee pääministeripuolue.

Aika epätoivoiseksi menee tämä oikeiston vaalipropaganda

Vierailija
28/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä. Kun koko maassa on kauhea työttömyys niin miksi työttömien pitäisi muuttaa ristiin työn perässä? Miksi ei voisi työllistää omalle paikkakunnalle tai lähelle sitä?

Vierailija
29/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.

Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä. 

On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.

Silloin se työtön puolisko muuttaa sinne missä töitä on ja käy viikonloppuisin kotona. Tätä jatketaan kunnes hän saa työn lähempää tai keksitään koko perheelle muu ratkaisu.

Mä en HALUA elää tuollaisessa todellisuudessa!

Vierailija
30/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvustani on viimeisen 120 vuoden aikana muutettu Kanadaan, Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin työn perässä. Eikä minkään unelmahommien, vaan todella rankkojen metsätöiden yms. Koska ei ollut muita vaihtoehtoja elannon hankkimiseksi. Perheet jäivät Suomeen ja yhteydenpito hoitui kirjeitse.

Tämän päivän kermapersetyötön puhkeaa parkuun ja ulinaan, jos pitäisi muuttaa tai hakea töitä sadan kilometrin päästä. Hävetkää.

Vierailija
31/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä. Kun koko maassa on kauhea työttömyys niin miksi työttömien pitäisi muuttaa ristiin työn perässä? Miksi ei voisi työllistää omalle paikkakunnalle tai lähelle sitä?

No työllistä. Ihmiset niitä yrityksiä ja työpaikkoja perustavat, eivät ne taivaasta valmiina tipahda.

Vierailija
32/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistää minne? Ja miten? Taikurin hatustako niitä työpaikkoja revitään jonnekin muuttotappiokuntaan josta työllistäjätkin ovat häipyneet ajat sitten, mutta työttömät edelleen odottelevat josko niitä työpaikkoja maagisesti joku sinne taikoisi. Ja hyvä on odotella, kun yhteiskunta elättää ja maksaa asumisen.

Vierailija
33/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikean palkan perässä se muutto onkin oikein, mutta se ei käy niin että kun on oma talo Helsingissä ja perustanut perheen, niin se ei ole niin että pakkaa repun ja heippa. Siinä on hyvin hyvin monta asiaa mitä pitää tehdä..

Aktiivimallihan ei ole työtä vaan 9e hikijuttuja 18h touhuilla. Jos Lapissa on tarjolla 18h aktiivimallia tarjolla Tamperelaiselle, niin onhan se vähän kohtuutonta pistää sellasen ihmisen sinne = PAKKOMUUTTO. Tos nyt vaan esimerkki. Jos työn perässä muutetaan, niin se muutto tarkoittaa oikeata palkkaa ilman tukia. Kun olin sinkkuna, niin muutin Hki -Tampere 2 vuodeksi. Sain oikeata palkkaa ja se oli firman projekti mitä vedin silloin. JA jos firmalla ei olis ollut asuntoa, niin olisin asunu ulkona. Arvaa olisinko lähtenyt asunnottomana vetää projektia tai jos se olis ollu aktiivimallin mukainen. EI mitään toivoa. Työtä tehdään ensisijaisesti vain itseään varten. Kaikki muu tulee sen jälkeen. Työstä pitää maksaa palkka. Minä en tekisi ikinä töitä jos en itse hyötyisi siitä työstä.

Vierailija
34/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kokoomustrolleja koko ketju täynnä. Kyllä työpaikat pitää tuoda saataville eri puolille Suomea. Kaikkea valtionkaan toimipisteitä ei tarvitsisi sijoittaa Etelä-Suomeen vaan niitä voisi ripotella eri puolille Suomea. Yrityksille, ym voisi antaa helpotuksia, jos perustavat sen syrjäisemmälle sijainnille jne.

Ai niin ja itse olen Helsinkiläinen. Täällä nyt on vielä työpaikkoja hyvin omalla alallani, mutta kaikki muu ihan retuperällä.

Vierailija
35/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suvustani on viimeisen 120 vuoden aikana muutettu Kanadaan, Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin työn perässä. Eikä minkään unelmahommien, vaan todella rankkojen metsätöiden yms. Koska ei ollut muita vaihtoehtoja elannon hankkimiseksi. Perheet jäivät Suomeen ja yhteydenpito hoitui kirjeitse.

Tämän päivän kermapersetyötön puhkeaa parkuun ja ulinaan, jos pitäisi muuttaa tai hakea töitä sadan kilometrin päästä. Hävetkää.

Nimenomaan. Nämä röyhkimykset kehtaavat asennoitua siten, että on ihmisoikeuksien vastaista, jos siistiä päivätyötä ei järjesty alle puolen tunnin matkan päästä kotiovelta. Muuttaa ei haluta, koska yhteiskunta tarjoaa mukavan elannon työttömillekin.

Pakottaa ei saa ketään, mutta rahahanat on laitettava kiinni niiltä, jotka eivät ole valmiina joustamaan. Elää saa missä tahansa, muttei toisten kustannuksella.

Vierailija
36/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän täysin. Ja yhteiskunnasta kertoo jotain sekin, kuinka tällaisia mielipiteitä alapeukutetaan.

Vierailija
37/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta itselläni ainakin olisi mielenterveys jo hieman  koetuksella, jos asunnon/talon pilkkahintamyynnin jälkeen toiselle puolelle Suomea työn erään lähdettyäni, ja sieltä ensin vuokrakämpän (aika lailla kulunkeja näistä asunnonvaihtoasioista kuitenkin) kautta johonkin ensimmäiseen hätäomistusasuntoon muutettuani saisinkin potkut koeajalla. Vuokrakämppään kun menisi kukaties leijonanosa palkasta ja käteen jäävä osuus tietenkin pienempi, kuin "elättinä".

Aika kivaa, kumppani, ystävät ja suku kenties kaukana ja itse jumissa jollain tuntemattomalla paikkakunnalla ja vielä työttömänä. Siitä sitten taas uutta aktiivimallia kehiin ja eiku matkaan? Matkailu avartaa.

En ole elätti, enkä elämäntapatyötön, kunhan mietin millainen voi tilanne olla...

Vierailija
38/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikean palkan perässä se muutto onkin oikein, mutta se ei käy niin että kun on oma talo Helsingissä ja perustanut perheen, niin se ei ole niin että pakkaa repun ja heippa. Siinä on hyvin hyvin monta asiaa mitä pitää tehdä..

Aktiivimallihan ei ole työtä vaan 9e hikijuttuja 18h touhuilla. Jos Lapissa on tarjolla 18h aktiivimallia tarjolla Tamperelaiselle, niin onhan se vähän kohtuutonta pistää sellasen ihmisen sinne = PAKKOMUUTTO. Tos nyt vaan esimerkki. Jos työn perässä muutetaan, niin se muutto tarkoittaa oikeata palkkaa ilman tukia. Kun olin sinkkuna, niin muutin Hki -Tampere 2 vuodeksi. Sain oikeata palkkaa ja se oli firman projekti mitä vedin silloin. JA jos firmalla ei olis ollut asuntoa, niin olisin asunu ulkona. Arvaa olisinko lähtenyt asunnottomana vetää projektia tai jos se olis ollu aktiivimallin mukainen. EI mitään toivoa. Työtä tehdään ensisijaisesti vain itseään varten. Kaikki muu tulee sen jälkeen. Työstä pitää maksaa palkka. Minä en tekisi ikinä töitä jos en itse hyötyisi siitä työstä.

Ei työnhaun 100 km rajaa olla poistamassa. Lappi on hieman kauempana Tampereesta.

Vierailija
39/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen on muutettu työnperässä. Niinä "vanhoina hyvinä aikoina", jolloin palstalaisten mielestä jokainen sai töitä työpaikan ovesta sisään kävelemällä, ihmiset muuttivat töiden perässä toiselle puolella Suomea, ja hyvin monet ulkomaille.

Vierailija
40/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Moni ihannoi vaikka 80-lukua, jolloin oli hyvin tavallista, että asuttiin viikot toisella paikkakunnalla ja tultiin viikonloppuna kotiin. Oma isäni teki työtä, jonka vuoksi hän oli joka kolmas viikko kotona, joka kolmas viikko Ruotsissa ja joka kolmas viikko Helsingissä. Asuttiin siis Keski-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi