Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli III PAKKOMUUTOT

Vierailija
16.10.2018 |

Siis pitää jättää perhe ja muuttaa työn perässä johonkin.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli VI: Räjäytyspanta.

Te-keskuksen virkailija asentaa työttömän työnhakijan kaulaan pannan, joka sisältää räjähteen. Työttömän kuuluu löytää 24 tunnin kuluessa työpaikka ja ilmoittaa siitä virkailijalle. Mikäli työpaikkaa ei löydy, virkailija painaa nappia ja näin on yksi työtön vähemmän tilastoissa.

Feat. Running Man, Juokse tai Kuole !

Vierailija
102/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli VI: Räjäytyspanta.

Te-keskuksen virkailija asentaa työttömän työnhakijan kaulaan pannan, joka sisältää räjähteen. Työttömän kuuluu löytää 24 tunnin kuluessa työpaikka ja ilmoittaa siitä virkailijalle. Mikäli työpaikkaa ei löydy, virkailija painaa nappia ja näin on yksi työtön vähemmän tilastoissa.

Feat. Running Man, Juokse tai Kuole !

Feat. "Blade-runner" & väiski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuttanut muutaman kuukauden määräaikaisen työn takia 1-2 vuoden välein, olen asunut mm. Lappeenrannassa, Kuopiossa, Helsingissä, Lohjalla, Lahdessa ja Tampereella, ja aina kun määräaikainen soppari on päättynyt, olen joutunut hankkimaan uuden työn toiselta paikkakunnalta siinä toivossa, että jospa siellä olisikin paremmat työmahdollisuudet, mutta aina olen joutunut pettymään ja työn perässä muuttamaan uudelle paikkakunnalle. Niin että ei se muuttaminen työn perässä ole ollut mikään pysyvä ratkaisu. Nyt asun isossa kaupungissa ja olen päättänyt, että ihan sama, jos töitä ei ole koko ajan, niin mieluummin sitten olen vaikka puolet vuodesta työttömänä, kuin jatkan tätä reppureissuelämää.

Kun tässä on mietitty tuota asumisasiaa, niin viitsisitkö omalta kohdaltasi valottaa, miten on mennyt? Eli millaisia asumismuotoja ja kuinka helppoa/vaikeaa on ollut järjestellä kyseisiä asioita? Kiinnostaa.

!

Ihan itse olen hankkinut vuokra-asunnon vapailta markkinoilta, kahdesti olen asunut kalustetussa opiskelijasoluhuoneessa.

Onhan se tosi työlästä ja kallista etsiä sopiva asunto ja itse muuttoprosessi.

Kiitos. Jotenkin näin arvelinkin. Tähän pitäisi nyt tulla valtion vastaan tukemaan asumisjärjestelyissä, jotta ei ainakaan velkaa tarvitsisi rahattoman ottaa (ei kai edes saa mistään, vaan ainoa toivo ovat sukulaiset ja ystävät) että uudelle paikkakunnalle pääsee. Eri asia tietenkin, jos on omaisuutta mitä realisoida.

Vierailija
104/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Pk-seudulla asuvalle kaverille tuli työkkäristä kutsu mennä Kuopioon johonkin haastatteluun. Ei varmaan kuitenkaan ollut mikään pakollinen mutta hiukkasen aiheutti ihmetystä.

Ei kehnompi vaihtoehto, onhan se monin verroin parempi asua siellä työllisenä kuin Helsingissä työttömänä. 

On toi mun mielestä aika kohtuutonta. Perheessä toisella hyväpalkkainen vakkarityö, lapsilla koulut, kaverit ja harrastukset, lähimmät sukulaiset (tukiverkosto), omat kaverit ja koko oma elämä pk-seudulla.

Onkohan kaverisi laittanut TE-toimistossa työnhakualueekseen koko Suomen tai Kuopion seudun? Tai asunut joskus Kuopiossa ja unohtanut ilmoittaa, että osoite on nyt pk-seudulla? Sanopa kaverillesi, että käy Oma asioinnissa tarkistamassa tietonsa.

Vierailija
105/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain samaa on näissä ilmaisuissa: aktiivimalli/arbeit macht frei

Niin kyllä Suomessa kohdellaan työttömiä ihan kuten juutalaisia joukkotuhottiin. Jotain rajaa loiset

Vierailija
106/120 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ottaa perhe mukaan ja yrittää myydä se vanhalle paikkakunnalle jäänyt asunto, josta on vielä yli kymmenen vuoden velka. Onnea vain, jos seudun muukin työvoima joutuu tekemään saman.

Jos valtio pakottaa muuttamaan, pitäisi olla myös optio saada valtion lunastamaan se vanha asunto vähintäänkin loppuvelan hinnalla.

Entäs jos perheen toisella aikuisella on vakituinen työpaikka, niin mites sitten otetaan perhe ja muutetaan?

Sitten voisi ajatella, että perhe valitsee elävänsä sen toisen työn palkalla ja silloin työttömänä syrjäseudulla lomaileva puolisko ei tarvitse työttömyyskorvauksia. Hänhän ei aktiivisesti etsi töitä ja yritä työllistyä.

Vierailija
107/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule vaali kultainen.

Vierailija
108/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän päälle vielä synnytystalkoot :D No, jos töitä tai tukia ei heru niin pakkohan se on ryhtyä laittomuuksiin, mitä muutakaan voi tehdä, kuolla pois vai?

Vierailija
109/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ottaa perhe mukaan ja yrittää myydä se vanhalle paikkakunnalle jäänyt asunto, josta on vielä yli kymmenen vuoden velka. Onnea vain, jos seudun muukin työvoima joutuu tekemään saman.

Jos valtio pakottaa muuttamaan, pitäisi olla myös optio saada valtion lunastamaan se vanha asunto vähintäänkin loppuvelan hinnalla.

Entäs jos perheen toisella aikuisella on vakituinen työpaikka, niin mites sitten otetaan perhe ja muutetaan?

Sitten voisi ajatella, että perhe valitsee elävänsä sen toisen työn palkalla ja silloin työttömänä syrjäseudulla lomaileva puolisko ei tarvitse työttömyyskorvauksia. Hänhän ei aktiivisesti etsi töitä ja yritä työllistyä.

Näin juuri. Ulkomaankomennuksillekin puolisot lähtevät yleensä komennuksella olevan kukkaron tirvin ja kotoilevat sen aikaa kun komennus kestää. Ei rasiteta muita koska kyseessä on perheen sisäinen valinta. Miksi meidän pitää näitä loputtomia kotiäitejä elättää tyhjänpanttina harrastamassa kuolleilla kunnilla kun ei rehellisesti sitten eletä sen miehen niin hyvällä palkalla, joka estää koko perheen muuttamisen töiden mukana.

Vierailija
110/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi kaipaisi tuhoamisleirejä, ainoa työ jota tekisin ilmaiseksi on ihmisten lappaaminen uuniin. Nin paljon vihaan kaikkia.

Vierailija
111/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gcm sopimus tuo meille lisää duunareita

Joo yliopistoväkeä ja muita huippuosaajia korkeapalkka-aloille vain ja ainoastaan :)

Vierailija
112/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi kaipaisi tuhoamisleirejä, ainoa työ jota tekisin ilmaiseksi on ihmisten lappaaminen uuniin. Nin paljon vihaan kaikkia.

Arbeit macht frei

Vierailija
113/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli 10: uunien rakennus työttömien voimin, karenssin uhalla, johon heidät työnnetään urakan lopuksi. Halpa keino päästä eroon sohvaloisista. Sitten voidaan tuoda nöyrää, halpatyövoimaa muualta. Suomi pelastuu ja Sipilän unelma toteutuu. T. 56 työtön nainen, 36 v. veronmaksajana.

Vierailija
114/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitää jättää perhe ja muuttaa työn perässä johonkin.

Meillä kävi noin. Meinasi avioero tulla, kun työ vain jatkui ja jatkui. Itse väsyin lasten kanssa.

Vierailija
115/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli IV Työleirit.

... ja lopuksi Aktiivimalli 5: "Lopullinen ratkaisu".

Tätä menetelmää käytettiin 1940-luvun alkupuolen Saksassa. Suomen nykyisen hallituksen toimet saavat yhä säälimättömämpiä muotoja. Mutta kuten silloinkin, paha saa lopulta "palkkansa"!

Vierailija
116/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu vuokralla eikä se oma asunto/talo välttämättä mene nopeasti kaupaksi.

Ehkä tarkoitus onkin, että omistusasujista tulee vuokralaisia Pisilän ja kavereidensa omistamiin asuntoihin.

Vierailija
117/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoisin että poliitikot lukisivat av-palstaa ja näitä ketjuja, että tietäisivät mitä kansa on mieltä. Ovathan he kansanedustajia. Lukisivat millaisia ajatuksia ja kokemuksia ihmisillä on oikeasti näistä heidän neronleimauksistaan. Jokin asia voi näyttää hyvältä paperilla ja käytännössä on täysi susi!!!

Poliitikoille pakolliseksi av-lukuhetket!!!

Vierailija
118/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siis pakotetaan tähän? Joku raahaa sinut kotoa uuteen kämppään ja tuikkaa vanhan tuleen? Vai tarkoitatko nyt sitä että saadaksesi ilmaista rahaa sinun pitää yrittää työllistyä sinne missä niitä töitä on eikä itku enää auta?

Ei vaan jonkun pitää tulla ja perustaa hyviä isopalkkaisia työpaikkoja tänne naapuriin. Ei, ei minun, mutta jonkun!

Ai kuten kokoomuslaisen Suvi Lindenin?

Vierailija
119/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu vuokralla eikä se oma asunto/talo välttämättä mene nopeasti kaupaksi.

Itse olen työssä mutta ymmärrän että moiset "aktiivi"mallit kauhistuttavat niitä joita ne koskettavat.

Eivät ne inhimillisiä ole.

Ihmisillä on oikeus asua missä haluavat. Ei työttömyys oikeuta kansalaisoikeuksien ja ihmisarvon poistamiseen!

Jos haluaa elää siellä missä ei ole töitä, ei pidä valittaa kun joutuu elämään siellä missä ei ole töitä.

Kuten minä Helsingissä. En valita, vaan elän sinun kukkarollasi :).

Vierailija
120/120 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheita kokoomustrolleja koko ketju täynnä. Kyllä työpaikat pitää tuoda saataville eri puolille Suomea. Kaikkea valtionkaan toimipisteitä ei tarvitsisi sijoittaa Etelä-Suomeen vaan niitä voisi ripotella eri puolille Suomea. Yrityksille, ym voisi antaa helpotuksia, jos perustavat sen syrjäisemmälle sijainnille jne.

Ai niin ja itse olen Helsinkiläinen. Täällä nyt on vielä työpaikkoja hyvin omalla alallani, mutta kaikki muu ihan retuperällä.

A) firmojen tehtävä ei ole työllistää.

B) vielä vähemmän tarvitaan turhia valtion työntekijöitä.

C) eikös ne yritystuet olletkaan pahoja?

Kyllä ne firmat on siellä missä asiakkaat tai ainakin kunnon kulkuyhteydet asiakkaiden luokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi