Vierustoveri sai sakot pummilla matkustamisesta.
đ Oikein. Uskon kyllĂ€ ettĂ€ nÀÀ pummilla matkustavat matkustavat niin paljon ilmaiseksi ettĂ€ vaikka saavat sakon, pysyvĂ€t ns. Voitolla. đ
Kommentit (29)
TÀssÀ maassa kaikki on niin kallista, ettÀ tekisin samoin jos olisi mahdollista tÀÀllÀ landella. Yksi 80⏠sakko ei tunnu missÀÀn jos 2 esim. 2kk matkustaa ilman yhtÀÀn maksua. JÀÀ itse voitolle.
Jos on oikein fiksu, niin perustaa kavereidensa kanssa sellaisen "keskinÀisen vakuutusyhtiön", jonka osakkaat maksavat yhteisvastuullisesti tarkastusmaksun silloin, kun joku sellaisen saa. Jos kÀyttÀÀ paljon julkista liikennettÀ ja matkustaa aina pummilla, niin tulee varmasti halvemmaksi kuin kuukausikortti.
Fiksuja nÀmÀ jos kÀyttÀvÀt julkisia usein.
Ja jos jo luotot menny, ei tÀydy edes maksaa.
Sain myös sakon kun Hsl sovellus jÀi jumittamaan puhelimessa. Minusta oli epÀreilua, mutta toisaalta ymmÀrsin kun tarkastaja selitti, ettÀ en olisi saanut edes nousta kyytiin kun huomaan ettÀ lipun osto ei onnistu. Olisi ÀrrÀltÀ tms pitÀnyt hankkia lippu. Ok. maksoin sakon.
Sain minÀkin muutamat sakot nuorena . Olen ottanut opikseni . Nyt on aina lippu.
MÀÀ kun luulin, ettÀ siitÀ saa vain tarkastumaksun maksettavaksi.
ItsehÀn sain tarkastusmaksun juuri tÀnÀÀn. :D Paskavammaisesti annoin ensin paniikissa vÀÀrÀt tiedot ja kun tajusin ettei mene lÀpi, mentiin ulos selvittÀmÀÀn. Sain sakon ja maksoinko sen jo.
Olen pienituloinen aikuisopiskelija. Matkustan ratikalla pÀivÀssÀ 1-3 matkaa. Viikossa 8-15 matkaa. Tein nopean laskutoimituksen, ja vaikka 80⏠sakon sain, olen vielÀkin tuplasti voitolla, niin sanotusti.
Pummilla matkustaminen on liian hidasta. Mokomat laiskat pummit eivÀt jaksa juosta.
Vierailija kirjoitti:
ItsehÀn sain tarkastusmaksun juuri tÀnÀÀn. :D Paskavammaisesti annoin ensin paniikissa vÀÀrÀt tiedot ja kun tajusin ettei mene lÀpi, mentiin ulos selvittÀmÀÀn. Sain sakon ja maksoinko sen jo.
Olen pienituloinen aikuisopiskelija. Matkustan ratikalla pÀivÀssÀ 1-3 matkaa. Viikossa 8-15 matkaa. Tein nopean laskutoimituksen, ja vaikka 80⏠sakon sain, olen vielÀkin tuplasti voitolla, niin sanotusti.
đđ
MinÀ saan ilman muuta sakot, kun en osaa ostaa junassa lippua. Ei myöskÀÀn VR:n virkailija, joka oli laiturilla, osannut neuvoa. Ilman vakoilevaa ÀlykÀnnykkÀÀ olevat ihmiset ovat erityisesti aivan pulassa. Takseihin ei voi enÀÀ turvallisesti mennÀ, tilanne on umpikuja. Onneksi sentÀÀn sakolla saa matkustaa.
Kohta matkustatte jalkapatikassa, kun loiselÀmÀ ei pidÀ puljua pystyssÀ :p
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in sut.
Vierailija kirjoitti:
Sain myös sakon kun Hsl sovellus jÀi jumittamaan puhelimessa. Minusta oli epÀreilua, mutta toisaalta ymmÀrsin kun tarkastaja selitti, ettÀ en olisi saanut edes nousta kyytiin kun huomaan ettÀ lipun osto ei onnistu. Olisi ÀrrÀltÀ tms pitÀnyt hankkia lippu. Ok. maksoin sakon.
Olitpa pÀlli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in sut.
Olin varmaan huvittava. Toivottavasti nautit tilanteesta. :D
. Teen samaa. đ