Mitä sanoja tai sanontoja inhoatte?
"Kaikkee se leipä elättääkin" ja jaxuhali sekä enääN. Hyi ja hyi.
Kommentit (856)
Vierailija kirjoitti:
Aika jäätävä keskustelu, mutta ketä kiinnostaa. Sanon näin koska mun naama on nyt norsun v***lla.
Nyt olen äimän käkenä. Ihan tässä menee hämmästyksen sormi ällistyksen suuhun. Som moro. Palaillaan astialle.
Jos kaljaabaareihin liitetään adjektiivi "legendaarinen". Myös "nallemaiset" hormonijätit yököttävät. Tulee mieleen joku Petteri Jussila, huonot kotimaiset elokuvat lajityypissä Ponterosa, tai muu Seiska-tason meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinmiestenpäivä ja Halloween on kaksi ihan eri asiaa.
Halloween on vakiintunut Suomeen Amerikasta ehkä noin 10 vuotta sitten. Se on aina työpäivä ja sitä vietetään aina 31.10.
Pyhäinmiestenpäivää vietetään välille 31.10.–6.11. osuvana lauantaina. Suurin osa kaupoista on silloin suljettu. Sitä vietetään myös latinalaisessa Amerikassa "Dia de los Muertos" eli kuolleitten päivänä.
Se ei ole kylläkään mikään pyhäinmiestenpäivä vaan pyhäinpäivä. Nimi muutettiin jo ikuisuus sitten (muistaakseni yli 10 vuotta sitten).
Ennen pyhäinpäivää vietettiin samalla paikalla kuin Halloweenia, tietääkseni, mutta siitä on kauan.
Toivotan American partyn rinnalle tai tilalle kotimaisen kekrin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset eivät osaa erottaa K, G ja C-kirjaimia toisistaan?! Harmillisen paljon näkee kirjoitettavan esimerkiksi kynekologi, kasting-tilaisuus, kluteeniton...
Puheessa nämä harvemmin tulevat ilmi mutta kirjoitettuna tuollaiset ovatkin sitten sitäkin kamalampia.
60-kymppiset eläkeläiset lienevät todella vanhoja.
Olivat päässeet jopa lehden otsikkoon tässä eräänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verskat. En kestä, verkkarit!
Hei, kiitos tästä! Olinkin unohtanut koko sanahirviön. Tulee oitis käyttöön, toivon mukaan onnistun hiukan ärsyttämään perheen teinejä 😆
Puhu niille myös kolitseista.
Kaveria yökötti 80-luvulla "peruscollege".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verskat. En kestä, verkkarit!
Hei, kiitos tästä! Olinkin unohtanut koko sanahirviön. Tulee oitis käyttöön, toivon mukaan onnistun hiukan ärsyttämään perheen teinejä 😆
Verrarit.
Vierailija kirjoitti:
Jotain jnk kyljessä. Pihvin kyljessä salaattia. Voi grrrr!!
Kastikepeili, riisipedillä, kerman kera.
"Luottotakki", ja ylipäätään luotto-sitä ja luotto-tätä. Itse en osta luottokortilla juuri koskaan.
Asu, jossa on "asennetta" tai "särmää".
Tässä ovat talven "must-takit". Minun ostoksiani säätelevät kukkaronnyörit.
Someraivo, joka repeää tuon tuostakin.
jokutoinenvaan kirjoitti:
Broisku, sidukka, ranu, täyskäri
Tissitellä, koutsata, klousata, pupeltaa
Ottaa koppi asiasta
Majo, mayo.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on lyhyt, mutta onneksi vähäluminen
Lomat on lusittu
Ei oo todellista
Parhautta
Masuasukki
Mun mies
Edelleen:
ei hyvää päivää,
lol,
KVG,
Keta se oli?
Mitä se sun per...että kutittaa?
broisku,
häppärit,
klitta
Ihmisen lapsi.
"Oma laps on laps"jne -tekosanonta.
Tavan.
Nappo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on lyhyt, mutta onneksi vähäluminen
Lomat on lusittu
Ei oo todellista
Parhautta
Masuasukki
Mun miesEdelleen:
ei hyvää päivää,
lol,
KVG,
Keta se oli?
Mitä se sun per...että kutittaa?
broisku,
häppärit,
klitta
Häppäreissä kasvaa häpärit, jollei ole sheivannut (lausutaan sh korostetusti suhisten).
Vierailija kirjoitti:
Kassahenkilöiden tapa ilmoittaa hinta: " ELI xx €. " Miksi ihmeessä tuo eli on tuohon yhteyteen alettu liittää? Ärsyttää myös niinku ja todellakin.
Itsekin käytin kesätöissä muinoin tuota "eli". Se jotenkin tuli luontevasti ja valmisti ostajan olemaan kuulolla loppusumman ilmoittamista varten :) Pelkän summan sanominen olisi myös kuulostanut hirveän töksähtävältä.
Takarontti
Jumpata jotain asiaa
Masuasukki
Aletaan tekemään
Parasta bestii
Jaksuhali
Lomat lusittu
Enään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassahenkilöiden tapa ilmoittaa hinta: " ELI xx €. " Miksi ihmeessä tuo eli on tuohon yhteyteen alettu liittää? Ärsyttää myös niinku ja todellakin.
Itsekin käytin kesätöissä muinoin tuota "eli". Se jotenkin tuli luontevasti ja valmisti ostajan olemaan kuulolla loppusumman ilmoittamista varten :) Pelkän summan sanominen olisi myös kuulostanut hirveän töksähtävältä.
Tätä ärsyttävää elittelyä käytetään paljon muissakin yhteyksissä.
On aivan epäloogista aloittaa lause eli-sanalla. Miksi ihmeessä "eli"? Mikä sen merkitys siinä on?
Aivan sama, ihan sama, okidoki, jeespoks..
Aika jäätävä keskustelu, mutta ketä kiinnostaa. Sanon näin koska mun naama on nyt norsun v***lla.