Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien kanssa muutto Tampereelle vai Helsinkiin?

Vierailija
26.01.2026 |

Nyt asutaan Vaasassa, lopetin firman ja nyt uutta kohti. Kummasta lähtis hakeen uutta duunii? Teinit haluaa molempiin :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin muuttaa Helsinkiin mutta en saa 14 vuotiasta suostuteltua tai edes pakotettua muuttoon. Miten sinun teinit on niin innokkaita muuttamaan? 😊 Mikä hwitä motivoi?

Vierailija
2/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle voin opettaa teineille pari jutskaa sillee. Ja miksei sullekin. Oletko iso tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki tietenkin, Tampereella lapsesta kasvaa juntti.

Vierailija
4/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin kaupunki ihan syvältä, mutta kaitpa tuo menee sen mukaan, mistä itse saat työtä. Hienoa, jos teinit ei laita hanttiin, voit päättää ihan itse.

Vierailija
5/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Ei sekään optimaalinen ole, mutta Helsinki on ihan hirveä paikka asua.

Vierailija
6/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista. Luulin, että Tampere olisi turvallisempi kuin Helsinki, mutta se ei taida pitää paikkaansa. Meri vai järvi. Siitä voi valita. 

Vierailija
7/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin, täällä tampereella on vaasalaisia jo tarpeeksi

Vierailija
8/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaasa oikea mielisten paikkakunta hyi hel... punikki tampere punikki nurminen siellä esittelee suoroaan joka tyttö ja poika tulee saamaan tätä 1000e valokuvan pakko osto myös kuuluu tampereelle muutossa. mieti todella muuttoa ja miksi muuttaisit.

Vierailija
9/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän riippuu siitä mihin kaupunginosaan asetutte. Valitsisin Tampereen, koska saatte sieltä kivan kämpän lähiöstä noin puolella Hkin hinnoista. 

Vierailija
10/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko elämäni pk-seudulla ihan syntymästä lähtien. Kaikki kaupungit olen käynyt läpi eli Espoon, Helsingin ja Vantaan. En ole ikinä asunut muualla, enkä ikinä muuttaisi muualle.

N47

Vierailija
11/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään molemmista. Luulin, että Tampere olisi turvallisempi kuin Helsinki, mutta se ei taida pitää paikkaansa. Meri vai järvi. Siitä voi valita. 

Mun on sanottava, että kummassakin asuneena nuo vesistöt ei vaikuttaneet mun elämääni mitenkään. Tampereella sentään kiinnitin huomiota, että vettä oli - joka paikassa. Mutta Helsingissä ei tullut edes ajatelleeksi, että asun merenranta kaupungissa.

Olen alunperin kaupungissa, missä ei ollut luonnon vesiä juuri ollenkaan.. jep sellainenkin Suomesta löytyy. Ehkä siksi en osannnut kaivata sitä muuallakaan tai stten mä vaan olen hölmö.

Vierailija
12/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ex-manselaisena ja Helsingissä 30 v. asuneena sanon että ehdottomasti Helsinki! 

Ilmapiiri on paljon avoimempi ja pikkukaupungin ikäviä puolia ei ole. Paremmin saa olla oma itsensä ja anonyymi, Tampereella kaikki pyörii jääkiekon ja manserokin, ts. äijäilyn ympärillä ja jos et diggaa näitä, niin olet silmätikku.

Harrastusmahdollisuuksia Helsingissä on rajaton määrä ja luonto kauniimpaa.

Tervetuloa!

Vierailija
13/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaankaan täysi ovat tolloja ja hörhöjä.Lapsiani ajattelisin ja heistä kantaisin huolta.

14/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät valita Helsingin on suuri riski että teineistäsi kasvaa peukun kanssa pelleileviä eläviä kuolleita

Mutta jos muutatte Tampereelle he eivät todennäköisesti tule vetämään mitään mustaa makkaraa pahempaa

Suosittelisin siis ei kumpaakaan

Muuttakaa Kreikkaan

Hokka jankkis 36 vuotta ou jee

🤪🍗🚀🍻🔪🇬🇷🥳🥩🥃🛸🖕

Vierailija
15/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että kaikki harrastukset ja julkisilla kulkeminen tulee teinien kanssa ihan hullun kalliiksi Helsingissä. Että jos rahaa on niin siitä vaan Helsinkiin mutta eise autuaksi tee. Tampereella on rauhallisempaa, kauniimpaa ja suomalaisempaa, ja halvempaa asua.

Vierailija
16/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ex-manselaisena ja Helsingissä 30 v. asuneena sanon että ehdottomasti Helsinki! 

Ilmapiiri on paljon avoimempi ja pikkukaupungin ikäviä puolia ei ole. Paremmin saa olla oma itsensä ja anonyymi, Tampereella kaikki pyörii jääkiekon ja manserokin, ts. äijäilyn ympärillä ja jos et diggaa näitä, niin olet silmätikku.

Harrastusmahdollisuuksia Helsingissä on rajaton määrä ja luonto kauniimpaa.

Tervetuloa!

Ei täällä Tampereella silmätikuksi ole joutunut, vaikkei pidä sen enempää manserokista kuin jääkiekostakaan. Tämä on kiva paikka. Ennen oli viihtyisämpi ja parempi tunnelmaltaan, mutta edelleen hyvä paikka asua. Kyllä täälläkin on avoin ilmapiiri ja ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat.

Vierailija
17/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pätäkkää, elämänlaatu on todennäköisesti parempaa Helsingissä, jos ei niin, niin sitten Tampereella.

Vierailija
18/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko etsiä töitä? Kannattaisi hakea niitä nyt ensin ja muuttaa siihen kaupunkiin, mistä niitä löytyy.

Mitä koulua teinit käyvät, ovatko lukiossa? Mihin lukioon heillä riittää arvosanat, kannattaa tarkistaa sekin ensin keskiarvorajoista.

Vierailija
19/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae eka töitä kummastakin kaupungista ja katso, mistä saat. 

Helsingissä on eniten työttömiä nykyään, maaseudulla on enemmän töitä.

Vierailija
20/24 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaankaan. Molemmat pahoja huumepaikkoja nykyään. Suosittelen Turkua, jos pitää olla isompi kaupunki. Jos pieni käy niin Naantali.

T. 2017 Helsingistä Tampereelle muuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä