Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!

Vierailija
15.10.2018 |

Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.

Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.

Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?

Kommentit (338)

Vierailija
101/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma yhdessä ollessaan elättivät lapset edullisesti. Vaatteita tuli serkuilta ilmaiseksi, jotain ostivat alennusmyynneissä lisäksi. Tekivät itse kotiruokaa. Ei mennyt paljoa rahaa. Kaiken huipuksi exänsä on uudessa suhteessa ja asuu yhdessä uuden miehen kanssa joten asumiskulutkaan ei jää yksin exällä tai no miehenihän niistä varmaan valtaosan maksaa. Hyi.

Meidän juttuihin ei rahat riitä vaan jos haluan miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään niin minä maksan koska elarit. Ruotsia pidemmälle ei voi matkustaa koska elarit. Miehellä on auto tosiaan työmatkojen ja lasten hakujen takia. Asuu nyt vuokralla ja siihen menee 850 e kuussa pieni kaksio.

Pakko tässä mun itseänikin on miettiä ja tulee mieleen onko 3 lapsen eronnut isä väkisin hylkiö johon ei kenenkään naisen kannata sortua!?

Ap

Sun mielestä miehen eksän asumismenot jakaa nykyinen mies, joten maksa säkin tapailemasi miehen vuokrasta puolet, niin hän voi sitten säästää sen ylijäävän 400€ kuussa teidän menoihin.

Ei mies maksa eksänsä menoja. Hän maksaa lapsiensa menoja, jotta eksällä jää rahaa myös omiin menoihinsa.

Vierailija
102/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eronnut mies, viikonloppuisä, jolla on 3 lasta ja maksaa niistä elareita vajaan tonnin kuussa. Summaa alennettiin kerran lastenvalvojalla, kun hänen tulonsa vähenivät, miehen aloitteesta, exä olisi halunnut lisää. Sinällään kunnon mies ja kustantaa lapsilleen kakkkea ylimääräistäkin kuten matkoja ja kännyklötä ja tietokoneita jne, jos saa jostain lisää rahaa. Ero heille tuli, kun ex-vaimo petti ja muutti uuden miehen luokse asumaan.

Eli mies on sinällään hyvä tyyppi ja hyvä isä, mutta näiden elareiden jälkeen ei jää paljon käyttörahaa. Mitään omaisuutra hänellä ei ole. Meillä ei ollut varaa ostaa asuntoa yhdessä, joten mä jouduin ostamaan yksin omilka rahoillani tarpeeksi ison uusperheelle. Välillä olin sillä kannalla, että mies hyväksikäytti mua taloudellisesti. Nykyään ajattelen, että jääpähän asunto mulle, jos mekin erotaan. Kaikenkaikkiaan milla on tunne, että elätän välillisesti myös niitä miehen etälapsia, kun mahdollistan, että mies käyttää kaiken liikenevän rahan heidän juttuihinsa ja minä kustannan nämä isot peruskulut. Toisaalta olen saanut sen kuvan, että raha on miehellä oikeasti välillä tiukilla. Olemme naimisissa ja puolisoilla on lain mukaankin elatusvelvollisuus. Ikävänä lisäbonuksena inhoan hänen lapsiaan.

Ellet ole todelka rakastunut ap, niin saattaa olla helpompi kiertää kaukaa nuo etäisät.

Jos eroatte, niin todennäköisesti asunto menee jakoon.

Jos oikeudessa katsotaan, että miehesi on remonttia tekemällä nostanut asunnon arvoa niin siinä tapauksessa se menee jakoon.

Paitsi jos olette avoliitossa. Silloin sinulla on paremmat mahdollisuudet säilyttää asunto itselläsi.

Meillä on avioehto, joten ei kai se voi mennä jakoon. Hän on maalannut täällä, ei kai se ole niin merkittävää remontointia. Mutta tajusin yhtenä päivänä, että jos kuolisin, niin mies saisi jäädä asumaan siihen leskenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä huolisi miestä, joka on hylännyt tuolla tavoin lapsensa.

Millainen isä suostuu siihen, että tapaa lapsiaan vain joka toinen viikonloppu? Minusta tuossa ei ole ongelmana raha, vaan surkea mies.

Yök.

Olen itse eronnut ja oli itsestäänselvää, että lapset ovat vuoroviikoin kummankin vanhempansa kanssa. Molemmat meistä vanhemmista halusivat säilyttää läheiset suhteet lapseensa ja lapsilla on oikeus molempii vanhempiinsa.

Vähän menee ohi aiheen, mutta tähän oli pakko tarttua.

Minä miehenä olisin halunnut viikko-viikko järjestelyn ilman elatusmaksua, mutta tämäpä ei exälle sopinut.

Niin, tässähän se tuli: avainasia on juuri tuo ”ilman elatusmaksua”. Ei se että saisi olla lastensa kanssa, vaan nimenomaan tuo ettei vain tarvitsisi maksaa mitään.

Niin, minusta se on hieman epäreilua, että jos ehdotan lasten hoitoa ja kulujen jakamista puoliksi ja tämän päälle pitäisi vielä maksaa exälle, joka tienaa minua paremmin. Maksaa mistä?

Mihin ratkaisuun päädyitte? Tyydyit rakkaan entisen puolisosi tahtoon, kun lastenvalvojatkin on aina äidin puolella?

Tämän hetken tilanne on, että maksan pientä elatusmaksua ja lapsi on luonani 10 päivää kuukaudessa. Tulen kuitenkin ajamaan läpi tuon ehdottamani järjestelyn ajan saatossa. Olkoon tämä nyt välivaihe.

Ok :D Niin, että meinasit ensin vakiinnuttaa lapsen olosuhteet ja sitten muuttaa ne? Onnea vaan yritykseen.

Noh, onneksi tämä on minun asiani ja tilanteeni, joten sinun ei tarvitse asiasta huolehtia siitä sen enempää tietämättä. =)

Vierailija
104/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä huolisi miestä, joka on hylännyt tuolla tavoin lapsensa.

Millainen isä suostuu siihen, että tapaa lapsiaan vain joka toinen viikonloppu? Minusta tuossa ei ole ongelmana raha, vaan surkea mies.

Yök.

Olen itse eronnut ja oli itsestäänselvää, että lapset ovat vuoroviikoin kummankin vanhempansa kanssa. Molemmat meistä vanhemmista halusivat säilyttää läheiset suhteet lapseensa ja lapsilla on oikeus molempii vanhempiinsa.

Vähän menee ohi aiheen, mutta tähän oli pakko tarttua.

Minä miehenä olisin halunnut viikko-viikko järjestelyn ilman elatusmaksua, mutta tämäpä ei exälle sopinut.

Niin, tässähän se tuli: avainasia on juuri tuo ”ilman elatusmaksua”. Ei se että saisi olla lastensa kanssa, vaan nimenomaan tuo ettei vain tarvitsisi maksaa mitään.

Niin, minusta se on hieman epäreilua, että jos ehdotan lasten hoitoa ja kulujen jakamista puoliksi ja tämän päälle pitäisi vielä maksaa exälle, joka tienaa minua paremmin. Maksaa mistä?

Mihin ratkaisuun päädyitte? Tyydyit rakkaan entisen puolisosi tahtoon, kun lastenvalvojatkin on aina äidin puolella?

Tämän hetken tilanne on, että maksan pientä elatusmaksua ja lapsi on luonani 10 päivää kuukaudessa. Tulen kuitenkin ajamaan läpi tuon ehdottamani järjestelyn ajan saatossa. Olkoon tämä nyt välivaihe.

Ok :D Niin, että meinasit ensin vakiinnuttaa lapsen olosuhteet ja sitten muuttaa ne? Onnea vaan yritykseen.

Eipä ne lapsen olosuhteet tuossa merkittävästi muutu. Asuu nyt jo paljon isällään, eipä se muutama päivä lisää kuukaudessa lapsen kannalta mitään muuta. Eri asia jos olisi vain viikonloppuja nykyisellään.

Vierailija
105/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte mun viestejä?

Ap

Siksi kun tämä juttu on niin kamala.

Tapailemasi mies kuppaa sua, haukkuu eksäänsä, ei halua kantaa vastuuta lastensa elatuksesta ja hyvinvoinnista, ja sinä itket kuinka ei epäreilua elarit on.

Jos olet oikea ihminen etkä trolli, niin sinulla on todella suuri riski päätyä tämän miehen eksäksi, yksinhuoltajaksi joka joutuu tappelemaan lastensa elatuksesta ja tapaamisista.

Tämä suhde ei kohdallasi tule päättymään onnellisesti. Niin ikävää kuin se onkin.

Vähimmillä vaurioilla pääset, jos päätät suhteen jo nyt.

Vierailija
106/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että joutuu maksamaan.

Vierailija
107/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksei edes osa lapsista asu miehen luona.

Vierailija
108/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elarit on vahvistettu lastenvalvojalla ja oikeudessa.

Ja onhan tämä pettymys tietysti. Mies johtavassa asemassa ja elareiden jälkeen käteen jää pikkupikkutuloisen ihmisen pikkupalkka.

Lasten äiti on kotona lastensa kanssa. Toivottavasti elarit siitä pienenee kunhan saa itsensä töihin.

Ap

Jäähän tuosta elareiden jälkeenkin pari tonnia käteen. Ei se ole mikään pienituloisen summa. Ja miten ihmeessä miehen tulot sinulle noin paljon kuuluu? Oletatko miehen elättävän sinutkin vai miten tuosta ei muka voi tehdä mitään maksullisia juttuja?

Vierailija
109/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on velvollisuus elättää lapsensa jopa eron jälkeen, siihen eivät uudet kumppanit ja heidän käsityksensä miehen riittävästä tulotasosta vaikuta. Kuka muukaan lapset elättäisi? Yhteiskunnanko pitäisi elättää hyvätuloisten vanhempien lapset jotta isukeilla jäisi rahaa matkusteluun ja uusiin autoihin? Monissa perheissä melkeinpä kaikki rahat menevät lapsiin ja kotiin, miksi eron jälkeen asia muuttuisi?

Vierailija
110/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.

Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.

Jos käteen jää elarienkin jälkeen ~2000€, niin ei ole kyllä niukasta elämästä kuullutkaan.

Tuohon lihavoituun sellainen tietoisku, että lapsien hankkiminen on kallista, oli sitten ydinperhe, lähi- tai etävanhempi. Eli jos itseensä reilusti panostaminen matkusteluineen kiinnostaa, niin silloin jätetään lapset tekemättä / ei hankita niitä ainakaan kolmea.

Aikuisten elämässä teoista ja valinnoista kannetaan vastuu.

Vierailija
111/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu todellakin kannattaa tapailla kitsasta miestä, joka ei edes halua omien lastensa kustannuksiin osallistua. Kun lapset on tehty, vastuu heistä jatkuu myös miehellä vaikka ero tulisi. Tämä kannattaisi jokaisen miehen ymmärtää ennen paljaalla vetelemistä, oltiin sitten naimisissa tai ei.

Vierailija
112/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakrut iskälle vaan, eihän äitillä näytä olevan kykyä elättää tenavia.

Vierailija
113/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eronnut mies, viikonloppuisä, jolla on 3 lasta ja maksaa niistä elareita vajaan tonnin kuussa. Summaa alennettiin kerran lastenvalvojalla, kun hänen tulonsa vähenivät, miehen aloitteesta, exä olisi halunnut lisää. Sinällään kunnon mies ja kustantaa lapsilleen kakkkea ylimääräistäkin kuten matkoja ja kännyklötä ja tietokoneita jne, jos saa jostain lisää rahaa. Ero heille tuli, kun ex-vaimo petti ja muutti uuden miehen luokse asumaan.

Eli mies on sinällään hyvä tyyppi ja hyvä isä, mutta näiden elareiden jälkeen ei jää paljon käyttörahaa. Mitään omaisuutra hänellä ei ole. Meillä ei ollut varaa ostaa asuntoa yhdessä, joten mä jouduin ostamaan yksin omilka rahoillani tarpeeksi ison uusperheelle. Välillä olin sillä kannalla, että mies hyväksikäytti mua taloudellisesti. Nykyään ajattelen, että jääpähän asunto mulle, jos mekin erotaan. Kaikenkaikkiaan milla on tunne, että elätän välillisesti myös niitä miehen etälapsia, kun mahdollistan, että mies käyttää kaiken liikenevän rahan heidän juttuihinsa ja minä kustannan nämä isot peruskulut. Toisaalta olen saanut sen kuvan, että raha on miehellä oikeasti välillä tiukilla. Olemme naimisissa ja puolisoilla on lain mukaankin elatusvelvollisuus. Ikävänä lisäbonuksena inhoan hänen lapsiaan.

Ellet ole todelka rakastunut ap, niin saattaa olla helpompi kiertää kaukaa nuo etäisät.

Toivottavasti teillä on avioehto, muuten sulle jää vaan puolikas sun maksamastas asunnosta...

Vierailija
114/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehelläni on netto noin 3500/kk, ja hän maksaa minulle (kaksi yhteistä lasta) ja toiselle ex-vaimolle (1 lapsi) elatustustukea yhteensä 1200€/kk.

Ex-vaimolla on pienehkö palkka ja itse olen vielä lasten kanssa kotona (nuorin vasta vauva). Summat on laskettu laskenvalvojalla eli mistään kiristämisestä ei ole kyse. 

Kuulostaa ehkä suurelta, mutta miehelle jää kuitenkin edelleen, elareidenkin jälkeen, palkastaan omaan käyttöön hiukan isompi summa kuin minulla, ja asumiskulut ovat tottakai hänellä pienemmät (lapset hänellä vain joka toinen vkl eli ns. lapsiperheasunto ei ole hänelle välttämätön).  Minusta se että yhdelle ihmiselle jää sama kuin kolmelle, ei ole mitään kauheaa riistoa.  Minua miehen ei tietenkään tarvitsekaan elättää, mutta ei se meidän lastenkaan elintaso mikään huikea tällä hetkellä ole. Mielestäni systeemi on ok. 

Vierailija
115/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin varaa käydä maksullisissa?

Vierailija
116/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun exä maksaa saman verran. Siinähän makselee, en mäkään leveästi elele, paitsi että on iso omakotitalo, lasten koti, jonka pystyn noilla rahoilla kustantamaan.

Mun mielestä on ehdottoman väärin, että ex oli se mies tai nainen joutuu maksamaan isoa omakotitaloa , jotta toinen saa asua yli varojensa ja käyttää hyväkseen lapsia  sanomalla , että se on lasten koti. Lasten koti on juuri siellä missä äidin/isän koti on. Toi on ihan turhaa materiaalia.

Olen itsekin aikoinani eronnut ja olen saanut minimi elatusmaksua.

Saako kirkkaamman kruunun kun elättää lapset kurjuudessa ja isukki saa h...rata rahansa?

Älähän liioittele.

Esimerkiksi mun tapauksessa se oli miehen exä, joka h...rasi ja petti ja joka muutti pois paikkakunnalta vieden lapset mukanaan. On yrittänyt estää viikonlopputapaamisiakin. Mies olisi halunnut huoltajuuden puoliksi. Exä yritti saada kohtuuttomat elarit vielä loppusilauksena, mutta lastenvalvoja ei suostunut, kun tajusi, kumpi oli eronkin aiheuttanut, ja piti ihme kyllä miehen puolia. Nyt se exä asuu uuden miehen kanssa leveästi okt:ssa ja mun mies maksaa elareita ja asuu viikonloppulapsiensa kanssa 44 neliön vuokrakaksiossa.

Ja sinä uskot tuon kaiken?

Oikeasti 🤪

Joo, uskon. Olen näet puheväleissä sen ex-vaimon kanssa ja jopa ihan suoraan kysynyt asioista x ja y, kun halusin tarkistaa, puhuuko mies totta. Kyllä puhui.

Kysyit eksältä että huor@sitko ja vaadit kohtuuttomia elareita ja eksä vastasi ”kyllä näin tein.” Ok..

Vierailija
117/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun exä maksaa saman verran. Siinähän makselee, en mäkään leveästi elele, paitsi että on iso omakotitalo, lasten koti, jonka pystyn noilla rahoilla kustantamaan.

Mun mielestä on ehdottoman väärin, että ex oli se mies tai nainen joutuu maksamaan isoa omakotitaloa , jotta toinen saa asua yli varojensa ja käyttää hyväkseen lapsia  sanomalla , että se on lasten koti. Lasten koti on juuri siellä missä äidin/isän koti on. Toi on ihan turhaa materiaalia.

Olen itsekin aikoinani eronnut ja olen saanut minimi elatusmaksua.

Saako kirkkaamman kruunun kun elättää lapset kurjuudessa ja isukki saa h...rata rahansa?

Älähän liioittele.

Esimerkiksi mun tapauksessa se oli miehen exä, joka h...rasi ja petti ja joka muutti pois paikkakunnalta vieden lapset mukanaan. On yrittänyt estää viikonlopputapaamisiakin. Mies olisi halunnut huoltajuuden puoliksi. Exä yritti saada kohtuuttomat elarit vielä loppusilauksena, mutta lastenvalvoja ei suostunut, kun tajusi, kumpi oli eronkin aiheuttanut, ja piti ihme kyllä miehen puolia. Nyt se exä asuu uuden miehen kanssa leveästi okt:ssa ja mun mies maksaa elareita ja asuu viikonloppulapsiensa kanssa 44 neliön vuokrakaksiossa.

Ja sinä uskot tuon kaiken?

Oikeasti 🤪

Joo, uskon. Olen näet puheväleissä sen ex-vaimon kanssa ja jopa ihan suoraan kysynyt asioista x ja y, kun halusin tarkistaa, puhuuko mies totta. Kyllä puhui.

Kysyit eksältä että huor@sitko ja vaadit kohtuuttomia elareita ja eksä vastasi ”kyllä näin tein.” Ok..

Ymmärrän, jos kaikki eivät voi keskustella asioista ilman alatyylisiä termejä. Minä voin. Ja kyllä vaan, exä kertoi ihan avoimesti suhteista.

Vierailija
118/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ihan johtavassa asemassa ja alle tonnin elarit vievät ihan kolmasosan? Vai niin... Mitähän se siellä johtaa :'D

Mutta joo, joku kolme hunttia per pää ei kuulosta todellakaan kohtuuttomalta. Itsehän on muksunsa vääntänyt. Jos ei miellytä niin lähde kalppimaan.

Vierailija
119/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma yhdessä ollessaan elättivät lapset edullisesti. Vaatteita tuli serkuilta ilmaiseksi, jotain ostivat alennusmyynneissä lisäksi. Tekivät itse kotiruokaa. Ei mennyt paljoa rahaa. Kaiken huipuksi exänsä on uudessa suhteessa ja asuu yhdessä uuden miehen kanssa joten asumiskulutkaan ei jää yksin exällä tai no miehenihän niistä varmaan valtaosan maksaa. Hyi.

Meidän juttuihin ei rahat riitä vaan jos haluan miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään niin minä maksan koska elarit. Ruotsia pidemmälle ei voi matkustaa koska elarit. Miehellä on auto tosiaan työmatkojen ja lasten hakujen takia. Asuu nyt vuokralla ja siihen menee 850 e kuussa pieni kaksio.

Pakko tässä mun itseänikin on miettiä ja tulee mieleen onko 3 lapsen eronnut isä väkisin hylkiö johon ei kenenkään naisen kannata sortua!?

Ap

Minusta kuvio kuulostaa seuraavalta: mies on yksinkertaisesti saita. Edellisessä liitossa hän oli perheen pääasiallinen elättäjä (vaimo oli lasten kanssa kotona), eikä antanut vaimon kuluttaa yhtään rahaa lapsiin. Vaimo hankki vaatteet käytettynä, teki ruokaa niin halvalla kuin kykeni. Vaimo kyllästyi tähän ja otti eron, ja kykenee nyt elämään hieman normaalimpaa elämää. Mies on nyt järkyttynyt rahamäärästä, joka hänen pitää elareina maksaa.

Mies on edelleen saita, eikä halua käyttää yhtään rahaa ap:n kanssa yhdessä tekemiseen. Exsä ja elarit on hyvä tekosyy, vaikka oikeasti elareiden jälkeekin rahaa jää vielä oikein hyvin. Luultavasti miehen pankkitilillä on suuri summa rahaa, joka kasvaa koko ajan kun ap maksaa kaikki käytännön kulut. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että miehellä on jotain kalliita harrastuksia, joihin ylimääräinen raha menee, eikä hän vain halua tuhlata rahaa parisuhteeseen.

Kannattaa ap ehkä kysyä mieheltä, mihin ne palkasta ylijäävät 2000€ todellisuudessa menevät? Onko sinun tulosi huomattavasti suuremmat vai maksatko miehen menoja paljon pienemmällä käteen jäävällä summalla?

Vierailija
120/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme