Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä huolisi miestä, joka on hylännyt tuolla tavoin lapsensa.
Millainen isä suostuu siihen, että tapaa lapsiaan vain joka toinen viikonloppu? Minusta tuossa ei ole ongelmana raha, vaan surkea mies.
Yök.
Olen itse eronnut ja oli itsestäänselvää, että lapset ovat vuoroviikoin kummankin vanhempansa kanssa. Molemmat meistä vanhemmista halusivat säilyttää läheiset suhteet lapseensa ja lapsilla on oikeus molempii vanhempiinsa.
Vähän menee ohi aiheen, mutta tähän oli pakko tarttua.
Minä miehenä olisin halunnut viikko-viikko järjestelyn ilman elatusmaksua, mutta tämäpä ei exälle sopinut.
Niin, tässähän se tuli: avainasia on juuri tuo ”ilman elatusmaksua”. Ei se että saisi olla lastensa kanssa, vaan nimenomaan tuo ettei vain tarvitsisi maksaa mitään.
Lapsettomille naisille sanoisin, että unohtakaa nämä eronneet miehet joilla on monta lasta. Kerjäätte vaan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isä suostuu siihen, että tapaa lapsiaan vain joka toinen viikonloppu? Minusta tuossa ei ole ongelmana raha, vaan surkea mies.
Yök.
Olen itse eronnut ja oli itsestäänselvää, että lapset ovat vuoroviikoin kummankin vanhempansa kanssa. Molemmat meistä vanhemmista halusivat säilyttää läheiset suhteet lapseensa ja lapsilla on oikeus molempii vanhempiinsa.
Minä miehenä olisin halunnut viikko-viikko järjestelyn ilman elatusmaksua, mutta tämäpä ei exälle sopinut.
Se on vanhemman loputon tehtävä olla lastensa puolella. Jos lapsen kahden kodin tuloerot on suuret ei ole lapsen etu tuohon suostua.
Juridisesti on säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksua ja juridiikka ei tunne käsitettä vuoroasuminen, joten sillä vanhemmalla jolla lapset ei ole kirjoilla se elatusvelvollisuus olisi tuossakin tapauksessa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä alat sen kanssa oleen niin muutaman vuoden kuluttua on sillä vielä isommat elarit kun ensin teette pari muksua ja sit se lähtee... Mieti nyt hyvä ihminen!
Onko aina pakko tehdä pari muksua ?? Huomaa et pikkuäitylit täällä kirjoittelee, ihan kuin ei voisi olla hyvää ( itseasiassa suhde on parempi ) suhdetta ilman lapsia.
Kyllä niitä lapsia on pakko tehdä. Siitä nämä miehet pitävät huolen. Ei kovinkaan vaikeaa saattaa vaimoa "vahingossa" raskaaksi.
Kun se heppi elää ihan omaa elämäänsä ja ruiskii siementä ihan holtittomasti. Useimmille naisille abortti ei ole vaihtoehto.
Nämä miehet ajattelevat, että sillä lapsella saa vaimon sidottua kotiin.
Ja sitten harmittaa hirveästi jos se vaimo ottaakin eron ja vaatii ihan elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Niin, tässähän se tuli: avainasia on juuri tuo ”ilman elatusmaksua”. Ei se että saisi olla lastensa kanssa, vaan nimenomaan tuo ettei vain tarvitsisi maksaa mitään.
Se on väärä käsitys, ettei viikkoviikko asumisessa tarvitsisi maksaa elatusmaksuja. Näin toki voidaan vanhempien kesken vapaasti sopia, mutta jos vanhemmat ei pääse sopuu ne elaukset lasketaan ottaen huomioon luonapitovähennys.
No ne ovat miehen lapsia jotka miehen on elätettävä. Jos sulla on rahaa matkustella, matkustele! Mies on omat valinnat elämässä tehnyt. Älä vaan anna miehen kontrolloida sinua- äläkä maksa sille mitään. Etsi mieluummin uusi, parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Ei. Mun exä maksaa saman verran. Siinähän makselee, en mäkään leveästi elele, paitsi että on iso omakotitalo, lasten koti, jonka pystyn noilla rahoilla kustantamaan.
Mun mielestä on ehdottoman väärin, että ex oli se mies tai nainen joutuu maksamaan isoa omakotitaloa , jotta toinen saa asua yli varojensa ja käyttää hyväkseen lapsia sanomalla , että se on lasten koti. Lasten koti on juuri siellä missä äidin/isän koti on. Toi on ihan turhaa materiaalia.
Olen itsekin aikoinani eronnut ja olen saanut minimi elatusmaksua.
Saako kirkkaamman kruunun kun elättää lapset kurjuudessa ja isukki saa h...rata rahansa?
Älähän liioittele.
Esimerkiksi mun tapauksessa se oli miehen exä, joka h...rasi ja petti ja joka muutti pois paikkakunnalta vieden lapset mukanaan. On yrittänyt estää viikonlopputapaamisiakin. Mies olisi halunnut huoltajuuden puoliksi. Exä yritti saada kohtuuttomat elarit vielä loppusilauksena, mutta lastenvalvoja ei suostunut, kun tajusi, kumpi oli eronkin aiheuttanut, ja piti ihme kyllä miehen puolia. Nyt se exä asuu uuden miehen kanssa leveästi okt:ssa ja mun mies maksaa elareita ja asuu viikonloppulapsiensa kanssa 44 neliön vuokrakaksiossa.
Ja sinä uskot tuon kaiken?
Oikeasti 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Niin, minusta se on hieman epäreilua, että jos ehdotan lasten hoitoa ja kulujen jakamista puoliksi ja tämän päälle pitäisi vielä maksaa exälle, joka tienaa minua paremmin. Maksaa mistä?
Vierailija kirjoitti:
Nuo nyt ovat täysin kohtuuttomat. Kenenkään ei eron jälkeen tarvitse voida asua isossa omakotitalossa, puhumattakaan, että voisi maata kotona tekemättä töitä. Ilmeisesti tässä tapauksessa ainakin nainen on laskenut sen varaan, että elää miehen tuloilla eikä käy töissä, mikä on törkeää.
Jos tekee kolme lasta ja haluaa niistä lähihuoltajuuden niin mielestäni ehdottomasti se isompi osa elatuksesta pitääkin kuulua tälle vanhemmalle. Joissain harvoissa tapauksissa miehestä ei ole huoltajaksi, mutta yleensä näissä tapauksissa se äiti omii ne lapset muutenkin, joten tottakai siihen pitää kuulua isompi vastuu. En muutenkaan ymmärrä tätä lähihuoltajuutta tapauksissa, joissa on kykenevä isä. Eikä elarit saisi olla myöskään millään muotoa riippuvaisia tuloista, koska se saa aikaan juuri näitä "lypsääjiä". Sääliksi käy mies, toivottavasti joku lapsista tulee täysi-ikäiseksi mahdollisimman pian.
No niin just. Ihmeellistä miten ne omat lapset muuttuu erossa vieraiksi sioiksi. Maksut määrätään elatuskyvyn mukaan, eikä minkään saiturin mielihalujen mukaan. Kyseessä on lapsen oikeus elatukseen. Yleensä vanhemmat haluavat lapsilleen mahdollisimman hyvän elämän ja mahdollisuudet suoda. Jos teet muksuja olet niistä vastuussa.
Mitä työtä mies tarkalleen tekee? Kuulostaa valehtelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun exä maksaa saman verran. Siinähän makselee, en mäkään leveästi elele, paitsi että on iso omakotitalo, lasten koti, jonka pystyn noilla rahoilla kustantamaan.
Mun mielestä on ehdottoman väärin, että ex oli se mies tai nainen joutuu maksamaan isoa omakotitaloa , jotta toinen saa asua yli varojensa ja käyttää hyväkseen lapsia sanomalla , että se on lasten koti. Lasten koti on juuri siellä missä äidin/isän koti on. Toi on ihan turhaa materiaalia.
Saako kirkkaamman kruunun kun elättää lapset kurjuudessa ja isukki saa h...rata rahansa?
Älähän liioittele.
Esimerkiksi mun tapauksessa se oli miehen exä, joka h...rasi ja petti ja joka muutti pois paikkakunnalta vieden lapset mukanaan. On yrittänyt estää viikonlopputapaamisiakin. Mies olisi halunnut huoltajuuden puoliksi. Exä yritti saada kohtuuttomat elarit vielä loppusilauksena, mutta lastenvalvoja ei suostunut, kun tajusi, kumpi oli eronkin aiheuttanut, ja piti ihme kyllä miehen puolia. Nyt se exä asuu uuden miehen kanssa leveästi okt:ssa ja mun mies maksaa elareita ja asuu viikonloppulapsiensa kanssa 44 neliön vuokrakaksiossa.
Se ei vaikuta asiaan kuka on eron aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Niin, minusta se on hieman epäreilua, että jos ehdotan lasten hoitoa ja kulujen jakamista puoliksi ja tämän päälle pitäisi vielä maksaa exälle, joka tienaa minua paremmin. Maksaa mistä?
Mihin ratkaisuun päädyitte? Tyydyit rakkaan entisen puolisosi tahtoon, kun lastenvalvojatkin on aina äidin puolella?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eronnut mies, viikonloppuisä, jolla on 3 lasta ja maksaa niistä elareita vajaan tonnin kuussa. Summaa alennettiin kerran lastenvalvojalla, kun hänen tulonsa vähenivät, miehen aloitteesta, exä olisi halunnut lisää. Sinällään kunnon mies ja kustantaa lapsilleen kakkkea ylimääräistäkin kuten matkoja ja kännyklötä ja tietokoneita jne, jos saa jostain lisää rahaa. Ero heille tuli, kun ex-vaimo petti ja muutti uuden miehen luokse asumaan.
Eli mies on sinällään hyvä tyyppi ja hyvä isä, mutta näiden elareiden jälkeen ei jää paljon käyttörahaa. Mitään omaisuutra hänellä ei ole. Meillä ei ollut varaa ostaa asuntoa yhdessä, joten mä jouduin ostamaan yksin omilka rahoillani tarpeeksi ison uusperheelle. Välillä olin sillä kannalla, että mies hyväksikäytti mua taloudellisesti. Nykyään ajattelen, että jääpähän asunto mulle, jos mekin erotaan. Kaikenkaikkiaan milla on tunne, että elätän välillisesti myös niitä miehen etälapsia, kun mahdollistan, että mies käyttää kaiken liikenevän rahan heidän juttuihinsa ja minä kustannan nämä isot peruskulut. Toisaalta olen saanut sen kuvan, että raha on miehellä oikeasti välillä tiukilla. Olemme naimisissa ja puolisoilla on lain mukaankin elatusvelvollisuus. Ikävänä lisäbonuksena inhoan hänen lapsiaan.
Ellet ole todelka rakastunut ap, niin saattaa olla helpompi kiertää kaukaa nuo etäisät.
Jos eroatte, niin todennäköisesti asunto menee jakoon.
Jos oikeudessa katsotaan, että miehesi on remonttia tekemällä nostanut asunnon arvoa niin siinä tapauksessa se menee jakoon.
Paitsi jos olette avoliitossa. Silloin sinulla on paremmat mahdollisuudet säilyttää asunto itselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Mihin ratkaisuun päädyitte? Tyydyit rakkaan entisen puolisosi tahtoon, kun lastenvalvojatkin on aina äidin puolella?
Tämän hetken tilanne on, että maksan pientä elatusmaksua ja lapsi on luonani 10 päivää kuukaudessa. Tulen kuitenkin ajamaan läpi tuon ehdottamani järjestelyn ajan saatossa. Olkoon tämä nyt välivaihe.
Minun exäni halusi vuoroviikkoasumisen lapsille juuri siksi, että hänen logiikkansa mukaan ei tarvitsisi silloin maksaa mitään. Varmaan toimii silloin jos kulut menevät oikeasti puoliksi, mutta meidän tapauksessamme minä maksoin kaikki lasten kulut, kuten vaatteet, päiväkotimaksut, harrastukset ym. Ja kun ei se lastenhoito ennen eroakaan exää kiinnostanut niin jännä kuinka se sitten yhtäkkiä alkoikin kiinnostaa. Syynähän oli vain ja ainoastaan se, että välttyisi maksuilta.
No, raha ei ollut minulle kynnyskysymys, tienasin silloin kohtalaisen hyvin itsekin ja minulle oli tärkeintä, että lasten asiat hoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eronnut mies, viikonloppuisä, jolla on 3 lasta ja maksaa niistä elareita vajaan tonnin kuussa. Summaa alennettiin kerran lastenvalvojalla, kun hänen tulonsa vähenivät, miehen aloitteesta, exä olisi halunnut lisää. Sinällään kunnon mies ja kustantaa lapsilleen kakkkea ylimääräistäkin kuten matkoja ja kännyklötä ja tietokoneita jne, jos saa jostain lisää rahaa. Ero heille tuli, kun ex-vaimo petti ja muutti uuden miehen luokse asumaan.
Eli mies on sinällään hyvä tyyppi ja hyvä isä, mutta näiden elareiden jälkeen ei jää paljon käyttörahaa. Mitään omaisuutra hänellä ei ole. Meillä ei ollut varaa ostaa asuntoa yhdessä, joten mä jouduin ostamaan yksin omilka rahoillani tarpeeksi ison uusperheelle. Välillä olin sillä kannalla, että mies hyväksikäytti mua taloudellisesti. Nykyään ajattelen, että jääpähän asunto mulle, jos mekin erotaan. Kaikenkaikkiaan milla on tunne, että elätän välillisesti myös niitä miehen etälapsia, kun mahdollistan, että mies käyttää kaiken liikenevän rahan heidän juttuihinsa ja minä kustannan nämä isot peruskulut. Toisaalta olen saanut sen kuvan, että raha on miehellä oikeasti välillä tiukilla. Olemme naimisissa ja puolisoilla on lain mukaankin elatusvelvollisuus. Ikävänä lisäbonuksena inhoan hänen lapsiaan.
Ellet ole todelka rakastunut ap, niin saattaa olla helpompi kiertää kaukaa nuo etäisät.
Huh, huh mikä setti! Rakkaus on tosiaan sokea… Jokainen elää tyylillään, mutta mä en ymmärrä miksi pitää ottaa mies jos kuvio on näinkin hankala. Eikö muita ole?
Mikä kohta tuossa oli sinusta kaikista eniten väärin? Ehkä olen sokea. Tunnen myös huonoa omaatuntoa siitä, että en voi sietää hänen lapsiaan, olen ikäänkuin se paha äitipuoli.
Tämä on ainoa mies, jonka kanssa on muodostunut oikea suhde. Ilmeisesti muita ei sitten tosiaan ollut. Sinällään olen kokenut, että oli hyvä tuuri, hän on todella hurmaava ja komea jne, koin että sain kerralla täydellisen. Kuuluu niiden joukkoon kyllä, jotka haukkuvat exiään. Mimulla on aika huono itsetunto taas itselläni.
Mikä tässä kuviossa oli mielestäsi pahiten pielessä?
Nämähän iskevät juuri niihin naisiin joilla on huono itsetunto. Ja naisparat luulevat saaneensa lottovoiton. Vasta kun vauva on tuloillaan tajuavat iskeneensä kätensä paskaan.
Joillakin kestää kauemmin, mutta monella onni päättyy siinä vaiheessa kun abortti ei ole enää mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Tämän hetken tilanne on, että maksan pientä elatusmaksua ja lapsi on luonani 10 päivää kuukaudessa. Tulen kuitenkin ajamaan läpi tuon ehdottamani järjestelyn ajan saatossa. Olkoon tämä nyt välivaihe.
Ok :D Niin, että meinasit ensin vakiinnuttaa lapsen olosuhteet ja sitten muuttaa ne? Onnea vaan yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älähän liioittele.
Esimerkiksi mun tapauksessa se oli miehen exä, joka h...rasi ja petti ja joka muutti pois paikkakunnalta vieden lapset mukanaan. On yrittänyt estää viikonlopputapaamisiakin. Mies olisi halunnut huoltajuuden puoliksi. Exä yritti saada kohtuuttomat elarit vielä loppusilauksena, mutta lastenvalvoja ei suostunut, kun tajusi, kumpi oli eronkin aiheuttanut, ja piti ihme kyllä miehen puolia. Nyt se exä asuu uuden miehen kanssa leveästi okt:ssa ja mun mies maksaa elareita ja asuu viikonloppulapsiensa kanssa 44 neliön vuokrakaksiossa.Ja sinä uskot tuon kaiken?
Oikeasti 🤪
Joo, uskon. Olen näet puheväleissä sen ex-vaimon kanssa ja jopa ihan suoraan kysynyt asioista x ja y, kun halusin tarkistaa, puhuuko mies totta. Kyllä puhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Juuri näin.
Älähän liioittele.